Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Igjen Larah Gjest

Standard Tørt hår,hva bruker dere?

Tørt hår er en av tingene man får når man har lavt stoffskifte å da kan ikke hverken shampooer eller frisører hjelpe,jeg bruker olivenolje å sprayer det i håret,vann tørker jo ut håret.Hva bruker dere?Håper selvsagt jeg kan slippe å bruke olivenolje så har dere noen gode råd så kom med det,så skal jeg prøve.Det er så tørt att jeg er flau over håret mitt,derfor kan jeg aldri gå uten olivenolje i det.Kan noen hjelpe?

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    56

Standard

En hårkur til å ha i håret etter dusj, også kan du spraye det med litt mouse fra wella eller noe. Da blir det blankt som bare det. Selv bruker jeg også en antiflass shampo for det er jo mot tørt hår. www.anagen.no har bra produkter for dette!
    Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!

Gjest

Standard

En av de første symptomene på at jeg bør øke dosen, er at hodebunnen klør og håret blir tørt og jeg mister masse.

Jeg bruker shineclub.no sin hårshampo som er et naturprodukt, og det hjelper for meg. Kløen roer seg og jeg mister ikke så masse hår, men det hjelper også å øke dosen- selvfølgelig hvis det er andre symptomer også som viser at du skal det.

Har tro på at vi skal fungere så noenlunde "normalt" når vi er på den dosen vi skal ha, og derfor tror jeg også at hår og hodebunn skal være ok.

Men hver og en må jo prøve seg fram, det er det som er så vanskelig.... vi er jo ikke like.

Lykke til og ha en kos dag.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei hei

Ja jeg har og tro på at når man finner sin idealdose - så ordner det meste seg. Men ting tar tid. Inntil da finn en mild shampo som ikke virker uttørrende og gjør det verre. Det kan også lønne seg og ikke skifte shampo for ofte. Ihvertfall reagerer hodebunn min på det - blir tørr igjen ved bytte til nytt merke. Drikk mye vann.
    Håret (hodebunnen) og neglene mine ble mye bedre etter en periode med B-vitaminsprøyter. Hadde mangel på det.

kir Gjest

Standard tørt hår, hva gjør dere?

Hei!
    Jeg fikk mye bedre hårkvalitet etter at jeg begynte å drikke aloe vera juice og vasket håret med en aloe vera shampo. (kjøpt gjennom et selskap som heter LR) Egentlig var det for å stabilisere stoffskiftet og få mindre smerter, - noe det ikke har gjort slik som ble hevdet av flere at de hadde blitt "kurert" av. Men for håret og til dels magen har det hatt god effekt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Anbefaler også produktene i https://www.shineclub.no//frontpage.aspx

Er super shampooen der, men som noen sier. Ikke alt virker like bra på alle. Jeg handler mye av kosttilskudd og hår-/hudpleieprodukter der. Veldig fornøyd. Er ikke plaget med tørt hår eller tørr hud. Begynte med disse produktene samtidig med Levaxin så jeg vet ikke helt. Og jeg har mye og tykt hår. Mister ikke, men så var det høna og egget igjen da Glemte å si at jeg klør litt på halsen...vet ikke hva det er da..
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av SportBoy
    En hårkur til å ha i håret etter dusj, også kan du spraye det med litt mouse fra wella eller noe. Da blir det blankt som bare det. Selv bruker jeg også en antiflass shampo for det er jo mot tørt hår. www.anagen.no har bra produkter for dette!
    På meg virket hårskummet fra Wella motsatt, håret ble enda værre.

Nå bruker jeg kun Head & shoulders sjampoen, har funnet ut at den er best for mitt hår. Har holdt meg unna alt av stylingprodukter ei god stund, og har så smått begynt å prøve å finne noen som ikke tørker ut håret igjen.

(Må nevne at jeg har ganske langt hår, nesten til korsryggen. )

Ellers hjalp El'vital Smooth Intense balsamen veldig godt!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    14

Standard

Jeg sliter med veldig tørr hodebunn og bruker KMS Daily Fixx Dandruff Shampoo og Redken Solve Dandruff Shampoo. Strålende fornøyd.
    Begge merkene får du kjøpt hos frisøren. Hører forresten at hudleger anbefaler disse shampooene, og det skjønner jeg godt. De er supre.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn