Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 34
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Da kan du jo velge mellom å ta Levaxin en tid, eller ikke ta noe.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det skal jo ikke være noe problem å få Armour av fastlegen sin. Ordningen som gjør dette mulig er i bruk hver time på Norske sykehus og ellers i helsvesnet. Uten denne ville det dø pasienter hver dag ! Ordningen er kommet i stand fordi vi er en liten nasjon og det vil ikke lønne seg å søke om markedsadgang av typen produkter med lavt forbruk.
    Noen medisiner brukes bare av ganske få personer. Mye færre enn dem som bruker Armour - men vi nekter ikke dem å bruke det av den grunn. Nei, vi søker om det og begrunner søknaden med at det er nødvendig for pasienten for det finnes ikke adekvat medisin med tillatelse - for dette !
    Så mye er ikke vi verd ! Og det er fastlegen som definerer dette ! Man kan synes dette er urimelig, men slik er det.
    Armournekten vi ser i utstrakt bruk blandt fastleger er i beste fall lite gjennomtenkt, i værste fall ulovlig.
    Stå på - krev din rett til en adekvat behandling - og ha god samvittighet for det, den er jo ikke dyr engang !
    Betalinga er et helt annen sak. Der må nok et sovende trygdeorgan vekkes ganske ettertrykkelig !

Og jeg ser jo at jeg er sånn passe småforbanna - dere er jo så alt for snille !
    Ikke finn dere i en behandling som ikke virker godt nok da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hva i all verden vil du vi skal gjøre da Hansen når legen sier NEI!?

Nå har jeg byttet lege og håper at det hjelper!

Lurer på hvor mange som bruker Armour her i landet? Det kunne vært interessant å visst. Og hvorfor så mange leger er i mot det. :evil: :evil:

Blir skikkelig forbannet jeg også av å tenke på dette. Dyrt er det også.

Stygt å si det men om dronningen fikk hypotyrose og ikke hadde hjelp av Levaxin så hadde det kanskje blitt mer hjelp å få for oss andre også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Ett slående argumet må være at du har prøvd Levaxin og at dette ikke har den ønskede effekt. Da SKAL du ha et annet tilbud. Det står i loven.

Du må forklare godt og omstendelig hva det er som gjør at du ikke kan bruke Levaxin og hva som gjør at Armour er bedre.
    Jeg ville valgt å gjøre dette skriftlig.
    Gi deg selv god tid til å ramse opp alt. Muntlig på et legekontor - avbrutt av en lege som helst ikke vil gi deg Armour - har du ikke en sjanse.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Blir nok vanskelig å overbevise legen, for jeg har prøvd Levaxin men jeg hadde fine prøver og da har jeg ikke noe bevis for at det ikke virker.

Det er bare det at det hjalp ikke meg at prøvene var fine for det var ikke jeg. Jeg merket ikke noen forskjell på om T4 var 7, 21 eller 40.

Fatter ikke at det skal være så vanskelig for legene å forstå. Jeg tenker også at legen kan vel ikke se om jeg tar Levaxin eller ikke. Så om denne legen ikke vil skrive ut Armour skal jeg vise ham hvor syk jeg blir og da forandrer han kanskje mening.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo DU som har skoen på da cat. Og du som forteller om hvordan du har det. Dette blir din anamnese, og den må legen din ta hensyn til.
    Jeg hadde det også sånn at det var like jævlig uansett hva fT4 og TSH var på. Og vi er vel heller ikke alene om det tenker jeg.
    Får tru at du møter forståelse for din situasjon hos den nye da.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    40
    Meldinger
    28

Standard resultat etter legebesøk

Heisann !! joda, gikk greit det.. hadde printa ut siri ann sin historie, gaby eller noe slikt fra thyra og Finn sitt pakningsvedlegg til armour på norsk...
    hun leste faktisk gjennom alt... men....
    nei dette har jeg ingen kjennskap til så dette må en spesialist få avgjøre..
    derfor 3 måneder i kø for å komme dit !!! festli :x
    men her var mine prøvesvar

tsh 0,2
    t3 5,5
    t4 11
    antitpo 753

Hvordan i huleste kan t3 være så høy når tsh og t4 er så lav ??? skjønner ikke en dritt av dette !!!

noen god forklaring ??
    Må i tillegge legge til at blodtrykk på 130/90 var ganske merkelig ??
    kanskje pga stress med overbevisning av armour !!??

men jeg har også aldri gått opp i vekt, er heller tynn.. noen som vet noen sammenhenger med dette ???

håper mange svarer, for legen kunne ikke !!!

go helg folkens

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo en ærlig sak da, og fastlegen skal jo henvise oss til rett kompetanse og søke for oss og alt de derre. Senere skal de følge oss opp med det spesialisten har bestemt.
    Så da er det bare å håpe at du treffer på en spesialist som har peiling da - ikke alle her har gjort det. Det er sikkert lurt å forberede deg enda mer til det møtet vil jeg tro.
    Når du har så mye antistoffer så har du vel fått en diagnose så da er det behandlingsspørsmålet du skal snakke om ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Så vidt jeg vet er det kun en endokrinolog i Ålesund, og hun skriver ikke ut Armour. Liten vits i å ligge der i kø i 3 mndr! Mulig de har en spesialist på sykehuset, men jeg tror jeg ville leita litt på egen hånd.

Lykke til i allefall! Håper du får hjelp.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kankje jeg ødelegger tråden din?
    Men du spurte jo legen om Armour og jeg ser jo hva Yvette skriver.

Jeg har bestilt Nautral Thyroid hos Antiaging system på nettet. Det skulle være det samme som Armour bare at det var et annet firma som laget det.

Jeg skal til lege på tirsdag. Er det ok jeg forteller hvordan det gikk i denne tråden?

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Elbeths positiv energi tråd
    Av Elbeth i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 13
    Siste melding: 01-12-12, 12:47
  2. Hashimoto's. "normal" T3 - bytte til Armour??
    Av serena i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 37
    Siste melding: 16-02-10, 18:08
  3. Hashimoto`s metafor (billede)
    Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:44
  4. positiv til levaxin ??
    Av Theodora78 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 13-08-05, 22:19

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn