Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    41
    Meldinger
    28

Standard Hashimoto's. Positiv til armour ??

heisann alle sammen, dette virker til å være en super side for oss med ulike stoffskifteproblemer Er det noen fra Ålesundsområdet her. eller som vet noen leger fra Ålesund som stiller seg positiv til armour ???
    kan man bestille en telefontime på balderklinikken dersom man ikke bor i området ?? Er bare dritlei av leger som kun behandler prøvesvar og ikke pasientens faktiske tilstand....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

Legen har ikke lov å nekte en pasient som har en hypothyreosediagnose å prøve Armour eller noen andre av thyroxinene på markedet. Det ligger skjemaer i skuffen som er beregnet til dette og det er enkelt å fylle ut. Tillatelsen kommer etter et par uker, og første gangen går det litt tid på Apoteket, men siden går det helt greitt.
    Denne ordningen er til for å brukes.
    Det virker som legene har "rotta" seg sammen mot Armour, men print ut litt fra nettet og ta med, kan hende det virker positivt ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Kir Gjest

Standard Positiv til Armour?

Hei Theodora !
    Ja jeg bor i Ålesund! Etter å ha lest på forumet her var jeg til fastlegen for å be om å få sjekket binyrer og prøve ut Arm. eller Lioth. Hun hadde ikke hørt om Armour og henviste meg til indremedisiner Løland Jacobsen, jeg synes det var like greit som endokrinolog siden jeg har magetrøbbel og ujevn hjerterytme. Er spent på hva hun vil mene om utprøving av nye medisiner. Hvis ikke tenker jeg å ta kontakt med Balderklinikken,- det er jo fritt sykehusvalg så jeg regner med at ogå vi fra Ålesund kan får time der...?
    mvh Kirsten

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    60
    Meldinger
    802

Standard

Theodora og Kir:

Dere kan få telefontime på Balderklinikken.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    41
    Meldinger
    28

Standard telefontime ??

Hei igjen alle sammen og tusen takk for at så mange har svart meg
    det jeg lurer på er om at dersom jeg får en telefontime på balder, kan de da skrive ut resept på armour til meg uten at jeg trenger å møte opp ?? jeg bor jo i Ålesund så det blir jo et stykke åreise i tilfelle..
    Tenkte hvis jeg sender over papirene mine ned dit ??

I mitt tilfelle har tsh gått fra 135 til 9 på 14 måneder (fikken sønn for 17 måneder siden) uten noen form for medisin, d.v.s. jeg har gått på homeopatmedisin men vet ikke om det er den som er årsaken.. Men mange av symptomene henger fortsatt igjen ennå.. :( t3 og t4er i referanseområdet, og gjett om legen presiserer det hver gang vi diskuterer dette

Glemte å spørre om det i det hele tatt finnes noen som kun bruker levaxin og som er fornøyd med den ??
    Har en følelse at det er kun armour som fungerer og at den er supervanskeli å få tak i ?? vi burde kanskje finne en lege som selv har lavt stoffskifte og som stiller seg positiv til armour ??
    han ville fått mange pasienter han !!!
    det er det som er å irriterende med denne sykdommen er at man ser faktisk ganske frisk ut, men føler seg som tidligere beskrevet i forumet her, levende død!!

Håper en av dere i forumet studerer til lege så kan dere gjøre et revolusjonerende framtog i legeverden !!!

ha en god helg alle sammen, i kveld blir d kamp Ålesund-Viking

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Theodora78 Vis post
    Hei igjen alle sammen og tusen takk for at så mange har svart meg
    det jeg lurer på er om at dersom jeg får en telefontime på balder, kan de da skrive ut resept på armour til meg uten at jeg trenger å møte opp ?? jeg bor jo i Ålesund så det blir jo et stykke åreise i tilfelle..
    Tenkte hvis jeg sender over papirene mine ned dit ??

I mitt tilfelle har tsh gått fra 135 til 9 på 14 måneder (fikken sønn for 17 måneder siden) uten noen form for medisin, d.v.s. jeg har gått på homeopatmedisin men vet ikke om det er den som er årsaken.. Men mange av symptomene henger fortsatt igjen ennå.. :( t3 og t4er i referanseområdet, og gjett om legen presiserer det hver gang vi diskuterer dette
    Dette kan jo være en såkalt "postphartum" thyreoditt ? Bransjesjargongen betyr bare "etter fødsel". Hvis det er så, tar det lang tid å komme seg. Kjertelen trenger da lang tid med kraftig stimulans av høy TSH.
    Hvis TSH er på vei ned er det et godt tegn da. Etter min mening er det kanskje lurt å holde ut litt til for å se om ikke det kan bli enda bedre, eller kanskje normalisere seg ?
    Har du målt antistoffer ?
    Meninga mi har jeg fått fordi min egen erfaring med behandling med dagens thyroxiner er at de tar ikke vekk symptomer.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

ja jeg har antistoffer på over 1000. så det har visst helt klart vært en betennelse i kjertelen..
    Har egentli mistanke om at jeg har hatt trøbbel med stoffskifte før fødsel, men at det da var høyt.. ?? høres det mulig ut ?? er så lei av å gå rundt å være småurven hele tiden, liksom aldri i form

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Hei og hopp!!

Jeg bruker kun levaxin og er superknallfornøyd med det jeg!!!!

Har brukt det siden mars i år og stoffskiftet mitt har stabilisert seg flott siden operasjonen!!
    Nå ligger det litt høyt og det skal det grunnet kreftfunn. Men jeg lever og er så glad så glad
    Med litt høyt mener jeg at FT4 ligger på 20,9 og TSH er på 0,03!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    895

Standard

Bruker Levaxin selv jeg, og er brukbart fornøyd med det. Selv om jeg fremdeles sliter med konsentrasjonen og hukommelsen (glemmer ord og har vanskelig med uttalen til tider).
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

Jeg kan huske episoder og sykdom ganske langt tilbake i livet og har mistanke om at både høyt og lavt stoffskifte har vært etter meg.
    Men jeg kom over denne artikkelen som forklarer en del bedre enn jeg kan : http://web.archive.org/web/200811090...offskiftet.htm ("Hun og stoffskiftet").

Du må bla ganske langt ned.
    Etter artikkelen å dømme har du kanskje hatt det for lenge til at det kan forklares bare med denne diagnosen ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Theodora78 Vis post
    Glemte å spørre om det i det hele tatt finnes noen som kun bruker levaxin og som er fornøyd med den ??
    Har en følelse at det er kun armour som fungerer og at den er supervanskeli å få tak i ?? vi burde kanskje finne en lege som selv har lavt stoffskifte og som stiller seg positiv til armour ??
    han ville fått mange pasienter han !!!
    det er det som er å irriterende med denne sykdommen er at man ser faktisk ganske frisk ut, men føler seg som tidligere beskrevet i forumet her, levende død!!
    Jeg ble jo absolutt ikke fornøyd med Levaxin, og det var nok på hekta at det ikke ble alvorlig før jeg byttet.
    Levaxinen virket liksom ikke på meg. Jeg merket ikke noen forskjelll når jeg begynte med dem. Forskjell merket jeg først når jeg forsøkte å slutte ! Da merket jeg at de faktisk gjorde noe. Symptomer som leggsmerter, magetrøbbel, vektøkning, lav kroppstemperatur, ryggvondt, muskelvondt og hjernetåke kom etterhvert sterkere og sterkere og så nær som hode og legger er jeg nå bra.

Jeg har ingen formening om hva årsaken til at noen klarer seg på Levaxin og noen ikke, er. Legene sier at det bare er 10-12% som ikke klarere seg på Levaxin, men jeg betviler undersøkelsen. Legen spurte mor en gang og hun svarte at det var så bra så !
    Men hun er jo ikke bra da, hun orket ikke å forklare så hun svarte bare ja - og er nok ikke helt alene om den løsningen ?
    Småting for noen er muligens gjenstand for annen vurdering av en annen ?

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Elbeths positiv energi tråd
    Av Elbeth i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 13
    Siste melding: 01-12-12, 12:47
  2. Hashimoto's. "normal" T3 - bytte til Armour??
    Av serena i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 37
    Siste melding: 16-02-10, 18:08
  3. Hashimoto`s metafor (billede)
    Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:44
  4. positiv til levaxin ??
    Av Theodora78 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 13-08-05, 22:19

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn