Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Tror du kan ha rett i det siste du skriver.
    Fra 28.6 kan økningen måles i blodet nå. fT4 har stabilisert seg, men TSH kan ta 12 uker. Men det er jo ikke i blodet det skjer noe, det er ute i kroppen det virker. Er jobben stor der tar det jo lengere tid og en lengere tid med for lavt stoffskifte vil nok gjøre at det er mer å ta fatt i.
    Har nok selv pådratt meg symptomer som kanskje aldri går helt bort, og årsaken er sikkert at jeg gikk lenge uten diagnose og at Levaxinen ikke klarte å fjerne symptomene på meg.
    Etter at jeg begynte med Armour er det bare 2-3 igjen. Surrete hode, tinnitus og vonde legger. Alle de andre er borte. Hode og tinnitus ser ikke ut til å bli bedre, leggsmertene har kommet seg betraktelig og varierer noe opp og ned og jeg tror det bedres litt med tiden. Den deigaktige huden og krampene gikk bort med en gang.

Og god tur da ! Varme hjelper oss også syns jeg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Ja det skal blir skjønt å bare nyte livet. Alle måltider servert og den eneste jobben jeg må gjøre, er å skylle opp noen plagg i et lite fat av og til...

Når jeg har FT 4 på 19 og FT3 på 7, har jeg ikke mange symptomer jeg heller. Det hender at jeg blir litt varm i kroppen, men det er jo sikkert overgansalder osv... Og så er hukommelsen ikke helt god, men bedre enn akkurat nå.
    Har til og med arbeidslyst og krefter til å gjøre noe hjemme... men nå er det lite av det....

Er på attføring og hadde 8 uker på en attføringsbedrift hvor man skulle teste restarbeidsevnen min. Jobbet på ei systue 2,5 timer pr dag, men klarte ikke det engang. Måtte ha fri en dag i uka, men likevel var jeg helt totalt utslått og sliten da jeg kom hjem. Hadde ikke overskudd til noe, + en masse symptomer.... Men da var prøvene som jeg skrev 25.5. og legen ville ikke at jeg skulle øke. Tilslutt var jeg så susete i hodet, men den tåka vi får og så utslitt, at jeg bare økte uten å spørre noen om det... Det hjalp ikke med en gang, men etter en god uke, kjente jeg at kreftene kom sakte, men denne gangen varte det ikke lenge, slik det pleier å gjøre når jeg er på riktig dose. (en stund, før jeg må øke igjen).

Og nå er jeg helt på felgen igjen. Har vært så irritert og kranglete i to dager her hjemme, så mannen min er helt forskrekket! :o Humøret er helt på bånn, og jeg tåler ikke at "flua fiser på meg en gang!!!"
    Så sånn som dette vil jeg ikke ha det..

Men vi får se imorgen hva legen sier. Det som er verst, er å klare å formidle det sånn at hun skjønner hva jeg mener. Det er ikke så lett.... men men... gir meg ikke!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Høres jo virkelig ut som du trenger den ferien så lykke til med både ferie og legebesøk.

Min erfaring med armour er at det virket veldig bra helt til å begynne med - så kom en downperiode som jeg økte dosen i, og etter den varte ganske lenge før jeg blei bedre igjen.
    Du er kanskje i den perioden ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Skal nyte ferien ja!!

Hadde en down-periode i fjor, men husker ikke helt når, men det kan være det går litt i bølgedaler...

Tror mest på at jeg har slitt meg ut på for lav dose og at det tar tid å bygge meg opp igjen...

Det hadde vært interessant å høre om det er noen andre også som har hatt det sånn, og om hvor høy dose som er "vanlig"... hvis det går an å si det siden det er veldig individuelt...

Nå må du ikke misforstå n'Finn, du er en av de som har mest peiling på dette i forumet her 8) , men kanskje noen som har større dose enn oss kunne fortelle litt om hvordan de har det...

I dag har jeg tenkt mange ganger på hvor heldig jeg er som fant dette forumet!! Sonja har gjort en kjempejobb med dette, og dere andre som skriver her er fantastiske!! Er så takknemlig for at dere gidder!!!
    TUSEN TAKK!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Enig, jeg takker også Sonje for hennes initiativ her !
    Trur jeg forstår deg, det hadde vært fint om dere med høy Armourdose kunne si litt ?
    Siri Ann - bruker ikke du over 4G ?
    At andre forteller litt om egene erfaringer er viktige for oss - vi får jo ikke vite så mye - andre steder enn her da.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Ja nå har jeg vært hos legen, og er litt lettere til sinns.
    Hun hadde ikke hørt om at Adalat hemmet T3, men vi ble enige om at jeg skulle slutte å bruke Adalat og se om blodprøvene ville forandre seg. Blir jo spennende. Blodtrykket mitt har vært så fint etter at jeg tok av meg 17 kg og derfor er jeg ikke nervøs for å slutte med medisin. Jeg har jo også Cozaar i tillegg... Jeg la igjen kopien av artikkelen, så kan hun lese litt på den. Det kan jo være andre som også har det sånn som jeg... hvem vet.

Skal ta blodprøver i beg. av okt, etter at jeg har vært i Tyrkia.

Sånn ble det, og nå er jeg rolig. Lovte å ikke øke Armour før vi hadde tatt blodprøver, så jeg får holde meg til det, men hjelper ikke dette, øker jeg på flekken!!

Ha en god dag!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Unnskyld at jeg bryter inn, men 17 kg??! Etter at du begynte med Armour det Tove Liz? Eller har du gått på slankekur? Jeg vil også ned noen kilo, men de sitter utrolig fast. Jeg går ikke opp noe mer, men vil ha igjen kroppen min!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Jeg la på meg sikkert 20 kg da jeg var som verst uten behandling.. og det tok lang tid før jeg merket noe effekt på vekta av Armour. Men jeg tror ikke at Armour alene ville hjulpet meg, så jeg må nok gi æren til Libra kurs. Tror likevel at hvis jeg ikke hadde hatt Armour i "bunnen", så hadde jeg ikke fått av meg ett gram

Da jeg følte meg ganske bra med Armour og FT 4 var i 19-20 og FT3 rundt 7, hadde jeg krefter og mot til å ta et Libra kurs. Det var omlegging av matvanene mine og krefter til å gå tur som hjalp meg med de 17 kg.

Har i sommer hatt de samme matvanene, men i ferien er det litt verre å få det til, men likevel har jeg ikke gått opp mer enn 1 kg Og det er jo kjempebra.

Kjenner nå når prøvene mine er lavere, at jeg har mer sug etter søtt og er urolig innvendig og har lyst til å hjelpe på det med å spise....

Men har bestemt meg for å gå ned 5 kg til nyttår... skal bare til Tyrkia først, så jeg får vendte med den store innsatsen.

Anbefaler ALLE å prøve Libra. Det er enkelt og man er aldri sulten. Spise lite og ofte, og litt mosjon.... Og det er fantastisk å kjenne at kg går av!! Gøy med nye klær og en kjempebra lettelse for kroppen!!

Kan huske en dag jeg hadde kjøpt 8 kg fisk av en fisker (vi bor ved sjøen) og jeg skulle bære dem hjem i en ryggsekk. Da hadde jeg gått ned 7,5 kg og jeg skal si at jeg merket de 8 kg fisk jeg hadde på ryggen. Det var jammen meg tungt!! Men da gikk jeg å smilte for meg selv og tenkte at; så mye lettere er du enn det du bærer på nå!!!

Lykke til alle som vil prøve... det går an!! Selv for en sjokoman!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Fant forresten den siden jeg skriver om i første innlegg, n'Finn. Kommer her: www.dr-overbye.no/default.asp Kanskje noen kan finne den og lese... det står masse om lavt stoffskifte der...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for svar Tove Liz kommer til å sjekke ut dette medd Libra-kurs. Leste linken din og fant også her om hårmineralanalyse?? Er det seriøst allikevel

http://www.dr-overbye.no/hmt.asp

Jeg har jo slaktet den for lenge siden, men nå begynner jeg å lure igjen. Jeg er så lettpåvirkelig for tiden at jeg surrer med alt mulig. Beklager at jeg er i feil tema
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
    Av Trude i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 87
    Siste melding: 18-08-13, 22:04
  2. Svar: 23
    Siste melding: 23-05-10, 22:48
  3. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6