Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Standard Hypotyreose Type 2

"Allt fler människor drabbas av problem med sköldkörteln. Obalans i denna livsvigtiga hormonproducerande körtel bidrar starkt til svår ohälsa. Ofta kan det vara svårt at hitta råatt behandling for dessa obalanser. Karin Munsterhjelm skriver här om hur man kan komma tilrätta med problemen med ett ortomolekylärt synsätt."

Eller...

"En allmän uppfattning idag är att underfunktion av sköldkörteln - hypotyreos - är latt att sköta. Man ger Thyroxin - i Sverige Levaxin - i lämplig dos, som åstadkommer "normalvärden" af främst TSH, tyreoideastimulerande hormon, utsöndrat från hypofysen. Sedan ska patienten bli bra. Om många symptom kvarstår ombeds patienten att söka psykiater."

Et godt link: Behandling af sköldkörtelsjukdom med kroppsegna ämnen
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Cool Sv: Hypothyreose Type 2

Hadde aldri trodd jeg skulle få en skreddesrsydd artikkel som handlet om meg!
    Endelig noe jeg kan ta med å vise legen min. Han prøver å hjelpe meg så godt han kan, men har ikke erfaring med Armour, og tror alt løser seg ved å ta Levaxin.
    Tusen takk!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Smile Sv: Hypothyreose Type 2

Selv tak camomilla

Jeg tænkte nok, at der måtte være andre her, der kunne bruge oplysningerne. Hvis pdf-en forsvinder fra nettet (links "dør" jo af og til desværre), skriv en PM til mig med emailadressen, da jeg har gemt dokumentet her på min computer og kan sende det vedhæftet til andre.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Hypothyreose Type 2

Dette er interessant! Denne Karin Munsterhjelm-Ahumada er ikke dum å google, da kommer det opp mye spennende. For eksempel dette om vitaminer:
    Specifically, the IVSRP called for a new standard, an Optimum Health Requirement, recommending daily adult consumption of nutrients in the following higher quantities:

Vitamins

B-1 Thiamine: 25 mg (dagens maksdose i Norge: 2,4 mg)
    B-2 Riboflavin: 25 mg (dagens maksdose i Norge: 2,8 mg)
    B-3 Niacinamide: 300 mg (dagens maksdose i Norge: Niacin 32mg – verdi for niacinamid ikke oppgitt)
    B-6 Pyridoxine: 25 mg (dagens maksdose i Norge: 4,2 mg)
    Folic acid: 2,000 mcg (dagens maksdose i Norge: 200 mcg)
    B-12 Cobalamin: 500 mcg (dagens maksdose i Norge: 9 mcg)
    C: 2,000 mg (dagens maksdose i Norge: 200 mg)
    D3: 1,500 IU (dagens maksdose i Norge: 10mcg =800IU)
    E as natural mixed tocopherols: 200 IU (dagens maksdose i Norge: α-TE, 30mg)

Minerals

Zinc: 25 mg (dagens maksdose i Norge: 25mg)
    Magnesium: 500 mg (dagens maksdose i Norge: 600mg)
    Selenium: 200 mcg (dagens maksdose i Norge: 100mcg)
    Chromium: 200 mcg (dagens maksdose i Norge:125 mcg)

Les mer på http://www.fritthelsevalg.org/htmlsi...?id=252&type=2

http://www.expressen.se/halsa/1.1342...iniva-har-okat
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Question Sv: Hypothyreose Type 2

Noen som kjenner til "ryktet" eller vitenskaplig status til dette tidsskriftet i pdf-filen som Anisa har lagt ut øverst her? Er det vel ansett? Googlet det, og fant hjemmesiden deres, men det ser dessverre ut til å være av den litt for alternative sorten til at for eksempel min lege vil finne det interessant...

Forsøkte å få henne interessert i å motta den redegjørelsen om Armour som Lars Omdahl har skrevet for Thyriodeaforeningen, og som man kan be dem sende til fastlegen - men nei! - det ville hun slett ikke ha. Uansett er jo artikkelen og Munsterhjelm-damen fine tråder å begynne å nøste videre i, i jakten på dokumentasjon...

Takk!
    Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Vel, mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves......
    Jeg mener at hvis man virkelig vil være trangsynt og enspora, så går det fint å bli det.
    Det velger en selv.

Å ha en vitenskapelig innstilling til problematikk, krever et åpent sinn til alle vinkler av et problem.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Hei alle! Litt lenge siden sist...

Det jeg lurte på - for å forsøksvis uttrykke meg klarere - er om den artikkelen Anisa la ut kunne egne seg til å bruke som dokumentasjon overfor min fastlege. Derfor spurte jeg hvor den var hentet fra. Ikke fordi jeg selv er så skeptisk, jeg har også lest mye om temaet, men fordi det har vist seg vanskelig å forklare legen min hva Armour er, og hvorfor jeg ser på det som et godt alternativ. Hun vil nok dessverre kun ha interesse av såkalt vitenskapelig godt funderte undersøkelser utgitt i (slik de ser de i (skole-)medisinske miljøer) velansette kilder... Og før jeg kan servere henne det, så blir det vanskelig å få henne til å slutte å holde seg for ørene...

Jeg er selv akademiker så jeg kan til en viss grad forstå henne, men det betyr ikke at jeg gir opp å lete etter god dokumentasjon, tvert om. Jeg kan godt lage en ny tråd med spørsmål, om det ikke allerede finnes. (det er en stund siden jeg brukte forumet så aktivt, så jeg har ikke klart å lese meg opp på alt her enda...)

Dessverre (for meg) er legen min slett ikke dum, og det er jo også derfor jeg beholder henne. Det kunne jo være en riktig interessant utfordring å overbevise henne, ikke sant? Jeg har i hvert fall ikke gitt opp helt enda. Det er vel verdt et forsøk, i stedet for å måtte ruinere seg på privat lege resten av livet.

Takk for språk-oppklaringen, baremei! Da har vi norskinger lært at "dame" kan oppfattes som fornærmende på dansk...

Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Smile Hypothyreose Type 2 - dr. Mark Starr.

Et ålelangt radiointerview med Mark Starr på dette link. Enjoy

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Hypotyreose Type 2

Tak for links.

Men n'Finn har ret; en del læger vælger jo selv at være snævertsynede og ensporede.

Man kan vel også sige, at de bedriver ikke videnskab men dovenskab...

Mærkeligt, at så mange, i et fag med så stor en naturvidenskabelig tradition, giver slip på den undren, som skal bære videnskaben.

Vældig uambitiøst.

Lignende tråder

1. Hypotyreose type 2
    Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-13, 12:14
  2. Dr. Mark Starr's "Hypotyreose Type 2: Epidemien"- forskning
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 07-03-09, 10:16
  3. Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 29-09-08, 14:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn