Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sköldkörtelföreningen i Stockholm + "Giftstruma"

Sköldkörtelföreningen i Stockholm Patientföreningen för dig med sköldkörtelsjukdom och för dig som är anhörig

Klik her.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Sköldkörtelföreningen i Stockholm + "Giftstruma"

Jeg fandt denne forening via henvisning på deres hjemmeside til artiklen Giftstruma ökar i Sverige

Jeg har aldrig før hørt udtrykket "Giftstruma" og kan love for, at jeg er blevet klogere på det nu.

Marias panikångest var giftstruma

"Giftstruma"? Har nogen hørt dette udtryk før? Jeg har ikke.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

baremei Gjest

Standard Sv: Sköldkörtelföreningen i Stockholm + "Giftstruma"

Jeg gjetter på at giftstruma er det samme som vi kaller toksisk struma på norsk, altså at man har knuter i kjertelen som produserer tyroxin uavhengig av hva resten av kjertelen gjør og av hva behovet i kroppen er.

Det var det jeg hadde, og det endte (etter 10 år og like mange leger) i struma stort som et egg med både kalde og varme knuter, radiojodbehandling, NeoMercazole, Levaxin i 3 år (ganske optimalt dosert etterhvert, men ble aldri helt bra), og så Armour.

Det var etter at jeg begynte med Armour og et par opp- og nedturer at jeg ble helt bra og har vært det nå i flere år. Litt ustabilt vår og høst, må justere etter årstidene, og det tar noen uker før jeg oppdager det hver gang, men når jeg har sovnet på sofaen hver ettermiddag i et par uker tar jeg ny blodprøve.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn