Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

rare greier... har fortsatt leamus i høyre lår med gjevne mellomrom....
    har aldri opplevd at sånnt har vedvart på samme sted i så mange dager... 8. dagen nå...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    46
    Meldinger
    387

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har nok hatt leamus fra tid til annen, men ikke mer enn det som er normalt.
    Leggene mine er derimot i full aktivitet alle døgnets 24 timer. Det kan likne på leamus, men når man holder rundt leggen kjenner man at bevegelsen kommer fra dypet.
    Flere leger har observert dette - fra sin posisjon bak Pc-en - og skrevet "fasiculasjoner" - noe jeg mener må bety overflaterykkninger.
    Legene tar jo ikke på folk lenger - selv ikke etter min forklaring, som de bare smiler litt av mens de tapper i vei på tastaturet.

Dette er en plage for meg, for jeg antar at dette også er årsaken til at jeg er konstant støl der, og når dette blir verre så er det vel dette som også gir krampene.

Da jeg var på Levaxin var dette konstant og ble bare verre og verre med tiden.
    Så ble det mye bedre når jeg gikk over til Armour. Iallfall krampene ble helt borte, og smertene mindre.
    I sommer prøvde jeg på blande inn litt Levaxin i dosen. Først 25µ/dag som så ut til å gå bra, så 50µ og da startet krampene og det ga seg ikke når jeg da gikk ned til 25 igjen. Heller ikke etter at jeg slutta helt ga det seg. Ikke før jeg var oppe i 2,5Grain/dag - da ga det seg.
    Og nå trur jeg det kommer til å bli nesten bra igjen.

Men saken komplisseres av at jeg også testa store D-vitamindoser i sommer, og jeg merka også at det hadde betydning. Hvis jeg spiste kalsium forsvant krampene på et kvarter. Magnesium virket også.
    Så det har noe med dette å gjøre.
    Men jeg tror det blir verre når stoffskiftet er lavt også.

Jeg skal teste om store D.vitamindoser gir krampe når doseforholdne er blitt mer stabile på den høyere dosen jeg tar nå.
    Neste år ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Har også mye leamus/kramper, det går greit i hender og føtter, men skikkelig plagsomt når jeg får det i tunge og hals. Noe forklaring på dette har jeg ikke fått, men hadde det ikke før jeg ble syk. Kan ikke b12 mangel også gi sånne plager?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard Fascikulasjoner (leamus)

Dette har sikkert ingen ting med stoffskiftet å gjøre (selv om jeg har en tendens til å gi stoffskiftet skylden for alle mine store og mindre plager). Saken er altså at jeg har konstant leamus på mitt venstre øye Det har vært slik noen dager nå og jeg begynner å bli lei det. Det er jo ikke vondt i det hele tatt, men det begynner å bli irriterende ettersom det står på hele tiden. Har også hatt leamus i magen, men dette har jeg ikke merket noe til de siste ukene. Det er vel ingenting å gjøre med dette, ufarlig er det jo også, men jeg er nå en gang slik at jeg skal ha en forklaring på alt...
    Noen med leamuserfaringer

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard Sv: Fascikulasjoner (leamus)

HEi!

Æ har til tider vært plaget av lemus i et øye. Hver dag, men ikke hele dagen i en periode på 2-3 uker. Nu er det lenge siden sist. Vet ikke om det har noe med stoffskifte å gjøre, men mistenker nok det.

Hildemor Gjest

Pussig at du nevner det med leamus i magen - det har jeg aldri hørt om tidligere. Men hele forrige uke gikk jeg rundt med en slik følelse på venstre side høyt oppe i magen og sa til min samboer at det kjennes ut som leamus Da var det vel det jeg hadde da. Om det er relatert til stoffskiftet vet jeg imidlertid ikke, men det forsvant like plutselig som det dukket opp.

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    106

Jeg har også hatt leamus på venstre øye i ca en uke nå. Har ikke lest at det kan ha noe med stoffskiftet å gjøre, og hos meg tror jeg det må ha vært noen nerver som har blitt irriterte av at jeg har sovet med øyemaske siden påskeferien, pga lyset som sniker seg gjennom gardinen på morgenenkvisten

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    17

Wink Sv: Fascikulasjoner (leamus)

det er nok på grunn av stoffskiftet ja, har hatt samme problem. leamusen startet først i det ene øyet, varte noen dager, kom og gikk, noen ganger varte det sammenhengende lenge. fikk til og med komentarer om det nå kommer det og går i blant, men har ikke forsvunnet, har hatt det i vel ett år nå, men er blitt helt vant til det de eneste som merker det er de personene jeg snakker med. ellers har jeg, som mange andre her, også hatt leamus på andre kroppsdeler: rygg, mage, lår osv. men sånn er det

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Så godt å få en forklaring. Jeg har også leamus ikke så mye rundt øynene, men bl. a mage, lår, armer osv. Ikke samtidig da altså. Var godt å lese dette for jeg har bekmret meg mye.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn