Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    848

Standard Sv: Fascikulasjoner (leamus)

Dette hadde jeg SINNSYKT ofte før jeg begynte medisinsk behandling!!! Jeg hater det! Ufarlig men utrolig irriterende og ekkelt!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Kanskje jeg har en del nå fordi stoffskiftet mitt var/ er lavt ( har ikke målt i det siste, men har time hos legen i august.

Medlem siden
    Apr 2009
    Meldinger
    33

Lavt stoffskifte gir oss ingen beskyttelse mot andre sykdommer; jeg ville ha undersøkt om det evt. kan være andre årsaker til leamusen også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Som trådstarter skriver, så har man en tendens til å henge alt på stoffskifteknaggen.
    Ikke bare vi - behandlingsapparatet også !

Og man skal vel også det ?
    Stoffskiftet er altomfattende og griper inn i alt.

Men det går en grense et sted - vi kan bli syke vi også !
    Og jeg mener man skal være ekstra obs på noen symptomer, sikkert flere, og iallfall ikke la dem vare ved..
    Jeg gikk jo i mange år med mavesmerter og følte meg oppblåst. Dette kom og gikk litt, men ble vel verre for hver gang.
    Tilslutt ble det akutt, med innleggelse.

Behandlingsapparatet sa jo at "det er nok bare stoffskiftesymptomer"-
    og det hadde de jo rett i......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    37
    Meldinger
    32

Hei!
    Jeg er helt ny her og desperat etter hjelp.
    Jeg har i snart 10 mnd vært SVÆRT plaget av parestesier, fascikulasjoner (leamus) overalt og smerter som flytter på seg. Alt beg etter en svært hissig magevirusinfeksjon. Dvs etter noen få dager med dette kom intense smerter i hoftene, spredte seg nedover beina, og det ble svært vondt inni rumpa (piriformis) og lavrygg. Så beg fascikuasjoner i en legg, i fem døgn, før det spredte seg til hele kroppen og ansiktet. Parestesier kom også etter få uker. Mauring, prikking, stikking, sildring, kribling, følelse av iskalde partier, følelse av iskalde regndråper som treffer meg, følelse av "små slanger" som kryper under huden, følelse av å tråkke på nåler, følelse av elektriske støt.. smertene er svært intense og flytter seg stadig. Verst i beina, men lyner også mye i fingre.
    Jeg har vært til flere grundige us hos nevrolog, tatt EMG, nevrografi, SEP og undersøkt for tynnfibernevropati. Har også tatt MR og spinalpunksjon for å sjekke for MS. Borreliaprøver negative.
    De har ikke funnet annet enn at EMG bekrefter mine fascikulasjoner.
    Nå har jeg fått konstatert for høy TSH. Men nevrologen sa at stoffskifteprøvene ellers var ok, og at jeg ikke hadde "direkte lavt stoffskifte ENDA", og hun sa at noen ville nok ha behandlet meg, andre ikke, og hun ville at fastlegen skulle ta nye prøver. Det er gjort, men jeg har ikke fått resultatene. Min mor og flere av hennes søsken/slekt har lavt stoffskifte. Hun har ikke hatt slike nervesymptomer som meg. Jeg har ikke de klassiske symptomene med tørr hud, vektøkning, unormalt håravfall..Jeg har heller gått ned i vekt og klarer ikke legge på meg..
    Jeg føler meg veldig sliten, men klarer ikke slappe av/sove (uten sovemed) pga alle symptomene. Har noen råd eller synspunkter eller erfaringer? Vær så snill å dele med meg i så fall! Tror dere høy TSH kan ha noe som helst med mine symptomer å gjøre? Noen som kjenner seg igjen i mitt bilde??

Side 3 av 3 Først 123

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn