Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 36 av 36
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Insulinresistens og stofskifte

BeritM

Ja, jeg ved at du har disse erfaringer og det nævner du ofte i lignende anledning som i denne tråd. Hvad hvis du ikke er et "typisk" tilfælde? Eller hvad hvis bemærkningen ikke gavner (dem som læser og som kunne blive hjulpet af ikke at opgive før "noget" har chancen/tid at begynde virke) netop af samme grund som du angiver: "vi er alle forskellige". Ja, vi er, men...

...her taler vi insulinresistens og denne kommer man sig ikke af uden at kutte hurtige karbohydrater, uanset holdninger til lavkarbo.
    Synes det er viktig å få frem at vi alle er forskjellige og at det som funker for en, ikke nødvendigvis er det beste for en annen.
    Her er tale om basale hormonegenskaber. Vinklen her er "insulinresistens". Lad os bevare fokus på den. Insulinresistens er insulinresistens, og blodsukkerfald er blodsukkerfald. Uanset hvem der lider af det... eller hvorfor.

Ville være interessant at høre, hvordan Hannas insulinresistens er blevet konstateret. I og med at reduktionen af karbohydrater ikke hjælper (forudsat konsekvent og uden for mange "undtagelser") - tillader jeg mig at tvivle på diagnosen. Ligesom jeg her også tvivler på diagnosen "slitne binyrer". Mild/moderat binyreinsufficiency som ikke kan påvirkes af hydrocortison (forudsat rette dosering og indtag-regime er overholdt) har jeg ikke hørt om før.

Hvordan slitne binyrer og insulinresistensen er blevet konstateret? Hvordan de har været behandlet og hvor længe? Har disse behandlingsforsøg varet længe nok? Kunne Hanna1981 overholde lægens anvisninger, eller var det for svært? Er Hanna1981 optaget af at observere sine daglige udsving/følger af behandlingen eller af analyser af hvad, hvorfor og hvornår... bare for at beskrive nogle af de indre forhindringer, der kan gøre behandlingen uvirksom. Det er ikke til at vide, da Hanna1981 ikke har postet noget om baggrunden for sine spørgsmål og derfor vil ethvert svar her i tråden være et skud i tåge dvs. behæftet med stor usikkerhed og ikke til almennytte.

Er diagnosen "insulinresistens" derimod korrekt - og ligeledes diagnosen "slitne binyrer" - er det den sidste der skal bedres, før insulinresistens kan. Her er ikke tale om personlige forskelle... Det er grundlæggende biologi/fysiologi altsammen, uanset i hvis krop de arbejder.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    800

Standard Sv: Insulinresistens og stofskifte

Anisa, jeg er helt enig med deg og jeg mener ikke å forvirre utgangspunktet. Er ikke i tvil om at lavkarbo er det beste. Så man bør prøve det så langt man klarer. Om jeg hadde fått det til, ville jeg gått på det. Og jeg prøver å leve etter det så langt det lar seg gjøre. Ville imidlertid vise min forståelse til Hanna, for jeg føler meg selv så rar og mislykket når jeg ikke får til ren lavkarbo (jeg blir virkelig dårlig av det), som om man er den eneste i verden som ikke får det til, når alle lovpriser det.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    7

Problemet med metformin er at det ikke er en nem løsning. Der er forholdsvis mange bivirkninger ved at benytte medicinen, og derfor forstår jeg godt at nogle læger tøver med at træde til metforminen før alt andet er udlukket.

Hvis du har papir på din diagnose som er stillet på et sikkert fagligt grundlag, og du efter en snak med din læge på klinikken, ikke får mulighed for at prøve metforminen af, så bør du jo kunne gå til en anden læge. Dette anbefales kun såfremt at du virkelig ikke kommer nogen vegne med din egen læge.

Problemet med PCO blodprøven er følgende:
    Insulinresistens som følge af PCO er en antagelsesdiagnose. Hvis du virkelig skal vide om dit insulin er funktionelt eller ej, skal du måles med en oral glukose belastningstest. Hvis du har PCO, så har du PCO.

Jeg selv har fået lavet PCO udgaven, men tror nu stadig at jeg har insulinresistens. Da jeg faldt i testosteronniveau efter et p-pillestop, så er den diagnose udlukket. At jeg så lige var indlagt i fredags og lægerne talte om at det nok var gynækologiske undersøgelser der skal til, det kan jeg så kun håbe når min egen læge.

Hvis du skal have stillet en diagnose på insulinresistens, så skal dit insulin niveau måles, og det er sgu ikke lige noget de gør meget i i DK.
    Diagnose 2008. Velreguleret siden juli 2010

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Insulinresistens og stofskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av BrittaMik Vis post
    Hvis du skal have stillet en diagnose på insulinresistens, så skal dit insulin niveau måles, og det er sgu ikke lige noget de gør meget i i DK.
    ... så det er ikke fordi fænomenet ikke er kendt blandt læger i DK.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Helle Sydendal sin avatar
    Helle Sydendal er offline Denne personen er ikke lenger medlem av dette forumet
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark, Holbæk
    Alder
    57
    Meldinger
    239

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    "Mediator" hedder den fransk producerede medicin. I Danmark er den godkendt af lægemiddelstyrelsen under navnet "Benfluorex", men jeg har ikke kunnet finde "noget på den" andet end at den er godkendt og så batch numre, men de "giver" heller ikke noget."[/I]

Hej
    Jeg læste indlægget et stykke tid siden - og har tænkt over dette Mediator, da jeg sandsynligvis også har insulinresistens - og i øvrigt skal have tabt omkring 10 kg.

Lige nu til morgen faldt jeg over medicinen "Mediator" - det var da skræmmende læsning - så jeg tænkte, at jeg hellere må gøre opmærksom på det:

Topchef trækker sig efter pilleskandale

Torsdag d. 13. jan.; kl. 02:48 af ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 13/1; 02:48)

Chefen for sundhedsstyrelsen i Frankrig trækker sig efter pilleskandale. Rapport om skandalen ventes lørdag.

Et stigende pres på den franske regering for at forklare, hvorfor det skulle tage flere år at forbyde en slankepille, der har kostet mindst 500 mennesker livet, fik onsdag lederen af den franske sundhedsstyrelse, Jean Marimbert, til at træde tilbage.

I et brev forklarer Jean Marimbert, at skandalen om pillen, der i mere end 30 år blev solgt til diabetikere og folk på slankekur, før den blev forbudt i 2009, nu har ført til en "krise uden fortilfælde".

Skandalen har stillet præsident Nicolas Sarkozys centrum-højre regering over for den værste medicinskandale siden aids-inficeret blodprodukter blev givet til blødere i 1990'erne.

Pillen, Mediator, blev fremstillet af det franske firma Servier og solgt til op mod fem millioner mennesker i årene fra 1976 til 2009, da den blev forbudt i Frankrig - flere år efter, at både Italien og Spanien havde forbudt pillen.

Lørdag ventes en rapport om skandalen at blive præsenteret for regeringen, og samtidig er flere af ofrene begyndt at anlægge erstatningssager.

Kilde: ritzau/Reuters via Tv2

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Her fant jeg mer om saken med "Mediator":

Belfast Telegraph

Men jeg vet ikke om denne selges i Norge.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Side 4 av 4 Først 1234

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn