Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Feb 2009
    Meldinger
    2

Standard Resept på Armour

Hei, jeg er ny her, men har fulgt med ei stund. Har gått på Levaxin i 4 år og har fortsatt mange plager. Derfor ønsker jeg å prøve Armour for å se om jeg blir bedre. Min lege er ikke uvillig til å skrive ut Armour, men han ønsker å snakke med andre leger som har foreskrevet denne medisinen først. Så jeg lurer på om det er noen som bruker Armour som kan oppgi navn på sin lege (og gjerne tlf.nr.) og sende meg på e-post dersom det ikke er ok å legge ut en slik "liste" her. På forhånd takk.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard Sv: Resept på Armour

Alle leger kan kontakte Balderklinikken, som igjen sender bruksanvisning på hvorda en elge gjør det, til legen. (Ikke til oss pasienter)
    lars Omdal har forfattet det skrivet.
    Jeg vet ikke tittelen på det.
    NTF vet også om det. det stod også i medlemsbladet.
    Det stod en artikkel a om Thyroid i medlemsbladet også, av Omdal.

Medlem siden
    Feb 2009
    Meldinger
    2

Hei og takk for svar, Nora.
    Det er bare det at min lege mener Omdal og hans klinikk er litt omstridt i fag-miljøet, og skulle gjerne hatt noen andre referanser. Noen som kan hjelpe?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Klart at legeforeningen ikke støtter Balderklinikken.
    Det fins mange forskjellige legemiljøer i verden, og i lille Norge fins det mest dem som er M.D.
    I USA fins det en mengde D.O, doctor of othopedics, samt andre retninger.
    Omdal har studert en annen retning igjen, orthomolecular elelr hvs det var.
    Og da er jo en M.D. av prinsipp ikke enig!
    Døh.

D.O.har egne legeuniversiteter, og utdannes ikke på tilsvarende læresteder som medisinks fakultet i Oslo for eksempel. De er mer helhetlig.
    De har av disse årsaker ikke endokrinologer, fordi man jobber helhetlig, og ikke stykkevis, ikke spesialisert. En endokrinolog vil altså neppe være en D.O.
    De har mer materiale om hvordan man doserer Armour osv.

Jeg har lagt ut noe som Gaby har skrevet om doseringen av Armour Thyroid.

nora

Medlem siden
    Feb 2009
    Meldinger
    26

Jeg vet ikke om dette fungerer, men hva med å ta kontakt med et apotek som f.eks. vitus på jernbanetorget i Oslo, for så å spørre om du kan få en liste over leger som har skrevet ut Armour.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn