Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 40 av 40
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    51

Standard Sv: Nytt liv... etter operasjon

Takk for info, jeg kommer til å gjøre det samme som du ! skitt i hele TSH'n den får bare ligge på 0,04 - da var jeg og opp på 22,2 i T4 og følte meg bra !

I januar prøvde legen å få meg til å begynne med antidepressiva tabletter, jeg nektet da jeg har tatt dette for mange år siden. Ville ikke inn i den sirkelen igjen, jeg er helt sikkert på at depresjon er vanlig ved for lavt stoffskifte, legen sier at jeg må ikke skylde alt på dette stoffskifte mitt....

Uansett, det ble ikke antidepp tabletter på meg, jeg har en del feber og infeksjoner i kroppen nå når jeg tar så liten dose Levaxin - og legen mener at feber følelsen kanskje ikke er feber men at jeg er i en begynnende overgansalder (er 49 år) så det er jo mulig.

Vi får se, nå skal jeg gå opp på Levaxin til et nivå der jeg føler meg bra og kan fungere i hverdagen. Satser på at dette går bra.
    Enja Dagbok 2009, 2010, 2011
    De beste hilsener ifra Enja.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av enja Vis post
    I januar prøvde legen å få meg til å begynne med antidepressiva tabletter, jeg nektet da jeg har tatt dette for mange år siden. Ville ikke inn i den sirkelen igjen, jeg er helt sikkert på at depresjon er vanlig ved for lavt stoffskifte, legen sier at jeg må ikke skylde alt på dette stoffskifte mitt....
    Selvsagt kan vi med lavt stoffskifte ha en depresjon i tillegg til stoffskifteproblematikk, akkurat som alle andre. Men jeg ville jobbet med å få riktig dosering og sett om ikke depresjonstensene ga seg med rett dose. Med mindre du har det så ille at du ikke klarer å vente. Men det høres ikke så ille ut? Depresjonen avtar ved rett dosering for veldig mange. Jeg er et eksempel på det.

Når legen sier at ikke alt kan skyldes lavt stoffskifte, viser vel det at legen ikke vet så mye. Desverre er det temmelig mye som kan skyldes lavt stoffskifte, les de endeløse symptombeskrivelsene....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    51

Vi skriver 10 mars 2010, fikk en tlf fra min lege at jeg måtte gå med fra 150 til 100 mcg ! Da sa jeg til de at det kommer ikke på tale, jeg forlanger en second opinion fra en spesialist. Nå har jeg tatt 150 i snart 2 uker og er i full jobb. Merker at d prikker i huden (fingrene) av og til, og jeg må legge meg nedpå når jeg kommer hjem.

T3 og T4 er ok, men den hekkans TSH verdien som han har hengt seg opp i var på 0,10 sist - da hadde jeg gått på 125 mcg, og fungerte IKKE men klarte å gå 50% på jobb så vidt. Så jeg sa til han at jeg går opp til 150 mcg fra 1 mars og begynner i full jobb igjen, for da fungerer jeg, imens så sjekker du sa jeg til legen om det er farlig å gå på 150 selv om TSH kommer til å gå ned til 0.08.

Nå venter jeg på innkalling til en spesialist.

Akk ja sann. Litt av en kamp vi holder på med.
    Jeg vil så gjerne at legene skal lære av alle de som har dette selv - det er så mye kompetanse her inne (regner ikke med meg her) og det må UT til verden !!

God Natt, får ta en innsovnings - blitt avhengig.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    51

Igår ringte de fra legekontoret og sa jeg måtte gå ned fra 150 mg til 100 ! Jeg er i full jobb nå og sa at jeg kom ikke til å gjøre dette, men ba om en henvisning til en ekspert slik at jeg kunne få en 2nd opinion. Sekretæren sa hun skulle si dette til han og komme tilbake til meg.

De ringte fra legekontoret igjen nå imorgen og sa at jeg ville antagelig bare bli avvist når han henviser meg, for de ser på mine blodprøver og kommer til å tenkte det samme som han og avvise henvisningen....

Jeg måtte ikke tro at jeg ville få noen spesiell behandling, men han skulle prøve å få tid til å sende en spesialist erklæring innen neste uke. Jeg måtte purre på han slik at han gjør det !

Utrolig, jeg sitter her og prøver å konsentrer meg på jobb - det blir vanskelig nå.

Love Enja

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det er jo du som til syvende og sist er ansvarlig for helsa di.
    Og det er du som bestemmer !

En så drastisk dosesekning får store konsekvenser. Legen kan ikke være klar over disse !
    Si hvordan du gøler deg på den dosen du har og om du vil fortsette med den.
    Legen kan ikke true deg til et ikkeliv på den måten !

Om ikke det går så si at du vil bytte fastlege.
    Jeg mener - det hadde jeg gjort !
    Legen din skal jo først og fremst sørge for at du har det bra, og kan jo ikke glemme den kliniske biten av legeyrket.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Hei..jeg føler sterkt for å si til deg at du må ikke la dem ødelegge livet ditt.

DU bestemmer selv. DU MÅ IKKE GI ETTER!!!!

Jeg tror dessverre at en spesialist heller ikke nødvendigvis vil være så mye bedre da svært mange av dem er TSH-tro..fastlegene får jo det TSH-regime etsteds fra.

Jeg har vært igjennom akkurat det samme du utsettes for nå, og det tok bl.a binyrene mine, og nå 3 år etter nedmedisinering pga av kun,kun subrimert TSH er jeg ikke i spes god form!!! Tror noe ble ødelagt den gangen..
    Jeg har tatt skjea i egne hender, medisinerer meg selv!!!

Forklar legen din at du som ikke har kjertel ..der vil iallfall feedbacket slå ut.
    Kroppen har rett å slett ikke bruk for TSH som kun virker på kjertelen ,og din er borte.
    Etter en tid vil kroppen selv kutte ut den delen...trenger ikke produsere noe som ikke trengs.(trenger ikke bære havre til en død hest!)

En annen sak er at (Nora referer til det) 30% av alle på medisin får statistisk en LAV TSH.

Mange av oss må tom over ref.område på fT4 for å danne nok fT3 og samla vil det gi en lav TSH.
    Det er som sagt flere grunner til at TSH blir lav for noen av oss.

De som er hyperthyroide har lav TSH ja, men de har svært høy verdi av selve stiffskiftehormon..

Så. er det slik at noen med høyt stoffskifte(=lav TSH) visstnok hyppigere kan få beinskjørhet, men det skyldes noe med "syntesen i vit D3-stoffskifte).

Den eneste grunnen til at "de" er redde for den lave TSH-en for oss som er HYPO...er altså bullshit!!!!
    Men...noen lar seg medisinere etter TSH, og "heldige" er jo de.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    51

Hei

Takk for støtte og en bekreftelse på det jeg føler er rett.
    Jeg skifter lege igjen, dette finner jeg meg ikke i.

På en måte så føler jeg ubehag ved å gå mot legens anmodninger, kan leger nekte oss Levaxin når vi tar mer enn de anbefaler ?

Mvh Enja

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Nytt liv... etter operasjon

Hej Enja

Hvor meget vejer du?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    51

Hei

Jeg veier 75 kg, og er 1.74 høy.

Mvh Enja

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av enja Vis post
    Jeg veier 75 kg, og er 1.74 høy.
    Hej Enja

Iflg. "tommelfingerreglen" du kan læse om her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=9640 - skal din daglig medicindosis ligge på mindst 165 mcg og gerne højere, da du slet ingen skjoldbruskkirtel har og derfor er der ikke en evt. restfunktion til at supplere op med. Følger man denne regel, kan der ikke være tale om at reducere medicindosis idet du for nærværende bruger ikke ret meget over det minimum du faktisk bør bruge.

For sent på natten til mere "snak". Håber du (og alle) sover godt (nok).

EDIT/Mod: Denne tråden er stengt. Les fortsettelsen her (Enja Dagbok 2009, 2010, 2011)
    Sist endret av Mod; 02-10-14 kl 19:58 Begrunnelse: Edit
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 4 av 4 Først ... 234

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn