Side 2 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 88
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Armour til danskere

Sitat Opprinnelig skrevet av bellebellen Vis post
    Findes der iøvrigt et dansk netværk af folk med lavt stofskifte, hvor man kunne mødes "live"?
    Jeg tror, at den eneste mulighed for at mødes life findes i TLs regi, men jeg ved ikke ret meget om foreningen og de medlemsaktiviteter de måtte støtte. Dog ved jeg, at TL er betydeligt mere medlemsvenlig og gerne støtter selv ikke-medlemmerne, end den norske forening. Så er det, at man hos TL godt kan regne med info og kontaktformidling, selv om man selv ikke er betalende medlem. Prøv at kontakte dem og se hvad de siger.
    Jeg kender en dansk-amerikaner, der - måske - vil tage Westhroid eller Armour med hjem til mig. Men hun bare er lidt utryg, hvis hun skulle "komme i klemme" på nogen måde. Og det er klart, at det skal hun ikke.. Så mit spørgsmål er -

Kan hun komme i klemme, ved at tage præparaterne med til Danmark (det kunne være hendes egen medicin)?

Dejlig tirsdag til jer!

Bellen
    Jeg svarer lige i denne tråd, hvor vi før har skrevet om samme. Men ellers er alle svar her i tråden allerede. Hvad angår "klemmen" ja, den eneste klemme jeg kan evt. spotte er ikke om man må indføre Armour/Westhroid i Danmark. Det er ikke forbudt lægemiddel og endda kan alle danske læger udskrive den på recept (fremgår af tidligere i tråden), selv om kun de færreste læger aner noget om det (hvilket jo siger mest kun om dem selv).

Det eneste problem i denne forbindelse er, om din ven kan købe Westhroid (bedst, da den er et registreret varemærke i EU) i USA uden recept eller receptfrit over nettet. Men det ville nu alligevel være bedst, hvis du kunne finde en dansk læge til at skrive recepterne ud hver gang du har brug for en ny forsyning, og så få lægemidlet sendt med posten fra apoteket i Flensburg.

Det koster godt nok ret dyrt (dkr 400/100stk?), men til gengæld - er det forsyningssikret. Der er ikke meget ved armour-behandlingen, hvis man pludselig mangler og der går lang tid, før man igen har det man skal bruge. Så er den amerikanske solution god at have i baghånden, men bedst er det også at kunne rekvirere forsyninger fra Tyskland på en dansk recept. Så har man sikret sig på alle måder.

Der er jo (omend endnu svage) tegn på, at visse danske læger er ved at vågne op, selv om det må være ekstremt tys-tys når de skriver recepterne på armour til deres patienter. Deres lægekolleger må ikke få nys om det, så du finder nok ikke den rette læge gennem avisannoncer. Og jeg kan selv ikke hjælpe dig med nogle navne, da jeg overhovedet ikke kender nogen selv.

Er din egen huslæge helt umulig i dette henseende?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    40

Takker for svar Anisa! ... Det kan være jeg ikke er så skrap til søgefunktionen, da jeg ikke lige kunne finde ud af, at finde svar på det jeg havde på hjerte, da jeg søgte.... (Sikke en sætning..)

Skønt! Så ved jeg, jeg kan berolige min veninde med, at Armour/Westhroid ikke er ulovligt at indføre! Jubi!

Jeg har skrevet til Apoteket i Flensburg, men endnu ikke modtaget svar..

Min egen læge er en flink ung mand, men vil helst ha, at evt Thyroid USP "forsøg" bliver "godkendt" af en endokrinolog.

tak igen

Bellen

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Takker for svar Anisa! ... Det kan være jeg ikke er så skrap til søgefunktionen, da jeg ikke lige kunne finde ud af, at finde svar på det jeg havde på hjerte, da jeg søgte.... (Sikke en sætning..)
    Off topic svar: hvis du forgæves jagter nogle af de indlæg du skrev tidligere og kan ikke huske i hvilke tråde - kan du bare gå ind i din profil (ved at klikke på dit eget navn i et indlæg) og så ellers vælge (til højre) i boksen "Mini Statistik": "Vis all statistik". Der kan du vælge enten "Finn alle meldinger skrevet av bellebellen" eller "Finn alle tråder startet av bellebellen". Så skulle du gerne kunne finde enhver tråd eller ethvert indlæg du har postet på forummet. (Dette gælder forøvrigt alle andre brugere, hvis indlæg du evt. leder efter).
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Jeg la merke til at Danmark var kommet med i listen over land AntiAging sender til.
    Jeg kan godt se hvad du mener... Tak for info Hansen Før stod der anført (ved de enkelte lægemidler), at de sendtes ikke til EU og UK. Nu står der bare UK.

Desuden ser jeg, at Westhroid/Nature Throid 2 grain/100 stk. koster 20$ mindre end Armour for tilsvarende styrke/antal. Da det er præcis det samme Thyroid USP begge mærker består af - må det være brandet Armour, man betaler de 20$ mere for.... Jeg har altid brugt Westhroid og producenten er en velrenomeret gammel virksomhed jeg stoler fuldt og fast på, så jeg fortsætter med Westhroid.

Jeg bestiller snart direkte og ser hvad der sker. Det bliver dog kun en boks ad gangen, for nemmere levering udenom de mange ugers lange ventetider på fortolling, hvilket altid sker her, når en forsendelse kommer her til DK som en større pakke.... Da Westhroid/Armour kan opbevares på mellem 19 og 30 år, afhængig af opbevaringstemperaturen (jo lavere jo længere holdbarhed), vil jeg fortsætte med at fylde "lageret" op således, at hvis der skulle ske alvorlig forsyningssvigt i fremtiden, skal jeg have reserver til mindst to år og kan bruge tiden til at løse problemet uden at mangle medicinen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jeg har erfaring i bruk av både Armour og Westroid 2Grains.
    Disse kan jeg bruke uten å endre dosering, og jeg merker ingen forskjell.

I Norge kan alt under kr.200,- innføres.
    Grensen har vært uendret i mange år, og en revisjon av satsen var oppe til behandling i stortingen for få år siden.
    Den ble dessverre ikke endret da en sterk handelslobby argumenterte mot endringen. De nektet (r) å se i øynene den internasjonaliseringen av folks handlevaner som er iferd med å skje.
    http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO
    Legg merke til at frakt og forsikringskostnad av sendingen ikke er inkludert i de 200,-
    Legg også merke til linken til legemiddelverket. Forbudet gjelder preparater på A-listen (narkotisk virkende stoffer).
    Den begrensning som gjelder for oss, er 3mnd. personlig forbruk.

Det er, som Anisa skriver, nok lurt å bestille bare en box av gangen.
    Nå er det jo lenge siden jeg har bestillt, men bestilling av mer enn en box havnet ofte hos tollvesenet.

Korrekt handling over internett skal innebære at landets moms trekkes fra prisen, og så skal tollvesenet legge på Norsk moms.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Tak for hjælpen endnu engang her på forum
    Den bedste tak - Bellebellen - bliver, hvis du kommer regelmæssigt forbi og fortæller hvordan går det med dig, efterhånden som medicinbyttet gør sin virkning. Vi er her meget afhængige af hinandens tilbagemeldinger (alle lærer af) og har også brug for at blive beroliget, om det går som det skal hos dem, der skriver her af og til. Man er ikke bare et brugernavn, men et menneske bag - og det er godt at vide, når det går godt - og nødvendigt at vide, hvis det går skidt. For så kan vi støtte, og måske også hjælpe. Selv tak Bellebellen

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    40

Det vil jeg gøre

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej
    Det lyder da rigtigt interessant!
    Jeg drister mig nok også snart til at prøve.
    Synes ikke jeg fungerer godt og kæmper lige nu en kamp med lægen om at få en udleveringstilladelse på Euthyrox (får slemme bivirkninger af de nye Eltroxiner) - ja så føler mig også snart klar til at prøve noget andet.
    Hvordan finder du Bellebelle ud af hvor meget Westroid du har brug for? Planlægger du at lade det helt erstatte Eltroxinen eller vil du tage det sammen med?
    Hvordan vil du håndtere det i forhold til din læge? Vi er jo afhængige af at kunne få taget blodprøver, men lægen vil nok undre sig hvis man pludselig ikke har brug for en fornyelse af recepten på det almindelige stofskiftemedicin?
    Men held og lykke med bestillingen - håber det kommer til at køre "lige efter bogen" .
    Mange hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    40

Hej GitteH

Anisa har lagt nogle gode links ud ang konvertering fra eltroxin - jeg er startet her i tråden: "Hvordan skifte fra Levaxin / Eltroxin til Armour Thyroid" -

Jeg ved endnu ikke om jeg erstatter fuldt ud - må researche mere her på forum for at se, hvad andre har gjort.

Min læge ved godt, at jeg ønsker at prøve det naturlige/grise tyroidea hormon - han vil bare helst ha en endokrinolog indover.... Hvad hans reaktion bliver, kan jeg af gode grunde ikke vide, men han er temmelig frisindet, så mon ikke han vil støtte mig som patient, dersom det viser sig, at virke godt for mig - det satser jeg på.

go lørdag

Bellen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Min lege ville ikke skrive ut Armour til meg, men han har ingen invendinger mot at jeg bruker det nå.
    Som han sier, jeg ser jo at du ser mye bedre ut.

Og nettopp dette er jo det legene skal vurdere.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
    Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertel
    Svar: 2
    Siste melding: 25-11-09, 10:30
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  3. Råd til danskere
    Av Anisa i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 19-10-09, 19:24