Side 9 av 9 Først 123456789
Viser søkeresultater 81 til 88 av 88
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Thyroid USP til danskere

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Vedr. Thyreoid fra Glostrup

Jeg har i dag talt med læge i Århus Bruce Kyle, som fortæller, at han har kontaktet Glostrup Apotek vedr. Thyreoid.
    De oplyser, at den er fremstillet efter opskriften på Armour Thyroid, og at de bruger de samme råvarer, som de får fra USA.

Hvis nogen mener, at denne info bør have en mere central plads, kan de jo give den det

Update
    Jeg intensiverer nu min behandling i forhold til infektioner med flere behandlinger med intravenøst C-vitamin, antibiotika og andet.
    Det betyder, at jeg pga. turene ud ad huset samt herxheimers reaktioner m.m. for en tid har færre kræfter til at tage del her.

Lys til alle fra mig
    Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Jeg har lige købt thyroid og sidder nu og roder lidt her for at finde et godt sted at opdatere /skrive min seneste pris på Erfa Thyroid: 1.722,38 kr. for to bøtter /bokse med 500 tabletter à 125 mg / 2 grains. Dette er inkl. fragt. Jeg har købt ind på det internationale apotek i Hamborg: http://www.pharmacy-international.de/
    Prisen kan sagtens være helt anderledes et andet sted. Det har jeg konstateret tidligere, men da var dette det billigste, jeg kunne finde. Skulle også undre mig meget, om det ikke stadig er det billigste, i øvrigt - selvom prisen er steget med ca. 60,- pr. bøtte /boks.

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Thyroid USP til danskere

Jeg har læst i dag på ThyroidChange.org, postet d. 18. januar følgende information om forholdene i Danmark:

"Fortunately, after a lot of lobbying and pressure, patients were allowed to import Erfa or Armour Thyroid from any country in the EU, which has become the only option for a great number of people. However, this is a lengthy procedure, and patients may have to wait for weeks to get their medication."

Mig bekendt, har det altid været muligt at købe Thyroid på EU-udenlandske apoteker alene i kraft af EU-regler om uhindret samhandel medlemslandene imellem. Mange danske patienter har fået deres medicin på denne måde siden dengang, fremgangsmåden blev beskrevet på dette forum for 5-6 år siden... Mig bekendt, var det her på forummet, at denne mulighed var omtalt for første gang... Og ingen behøver at "wait for weeks to get their medication", hvis man ikke venter til den sidste tablet før den næste recept afsendes.

Har forresten læst hele tråden igennem første gang siden "dengang". Ville ellers gerne vide hvordan det er gået med Thyroid til de danskere, der har deltaget i tråden.. Kun Nielsigne har allerede været i behandling med Thyroid leveret fra apoteket i Hamborg. Ellers var der ikke mange Thyroid-tilbagemeldinger fra bellebellen, arenys, gitteh, Pjevs, Sharon, karinakk, Luuna og norske zzzida, dengang bosat i Århus? Håber og krydser fingre for, at det var lykkedes hver og en af Jer.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    56
    Meldinger
    525

Kære Anisa

Jeg er meget, meget syg, og det har vist sig, at roden til mine problemer er flåtoverførte infektioner.
    Disse har i vid udstrækning været hvilende indtil min trafikulykke for 10 år siden, og mit immunforsvar fik et yderligere knæk, da jeg fik skiftet mine amalgamfyldninger for ca. 5 år siden.

Jeg er langt om længe kommet i behandling hos tysk læge, og er derudover fortsat i omfattende helhedsorienteret behandling.

Jeg er i behandling med ERFA, som jeg får fra Hamborg. Det er forholdsvis uproblematisk, og jeg er dybt taknemmelig for al den hjælp, støtte og inspiration, jeg har fået herinde.

Mange varme hilsner til jer alle!

Uregistrerte Gjest

Question Kølendorf

Har lige af egen læge fået en henvisning til Klaus Kølendorf. Da jeg søgte en læge, der kunne hjælpe med thyroid. Der var min læges besked, at det var det eneste sted lægen kendte.
    Venlig hilsen

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Exclamation Sv: Kølendorf

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Har lige af egen læge fået en henvisning til Klaus Kølendorf. Da jeg søgte en læge, der kunne hjælpe med thyroid. Der var min læges besked, at det var det eneste sted lægen kendte.
    Venlig hilsen
    Hej Gæst

Af dit IP-nummer (som kun anonymt viser hvilken landsdel du skriver fra) at dømme, kan jeg se at du bor i Region Sjælland, og i så fald kan jeg godt forstå at det var den oplysning din læge har modtaget fra Regionen, i en Praksisinfo nr. 3, udsendt til alle Regionens læger i marts 2015. Du kan læse om det her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...294#post147294 (scroll ned til 2015, og se efter navnet Kølendorf).

Problemet er, at du kan ikke få behandling med Thyreoid hos Kølendorf. I bedste fald kan du få kombinationsbehandling med syntetisk T4 og syntetisk T3 i en prøvetid på tre måneder, hvorefter Kølendorf vurderer om han mener at behandlingen kan fortsætte. Du kan læse om det på klinikkens hjemmeside: http://www.hormonlidelser.dk/PtVejl/...behandling.pdf

Os bekendt, behandler Kølendorf i kombination med syntetisk T3 således, at han følger fremgangsmåden vedtaget af "de faglige selskaber", dvs. at den hidtidige dosering af T4 bliver reduceret med 50% samt doseringen af syntetisk T3 skal være så lav som muligt. Det betyder at på disse vilkår, bliver effekten af den tre måneders prøveperiode sjældent vellykket, og derfor ikke fører til at behandlingen vurderes værd at fortsætte med.

Indenfor forskningen i kombinationsbehandling med syntetisk T4/T3 er bedringen konstateret KUN i de studier, hvor doseringen af T4 blev IKKE reduceret, og doseringen af T3 kommer OVEN I den sædvanlige dosering med T4, samtidigt med at dosen af T3 øges indtil symptomerne bliver færre (og færre). Men det er ikke på denne måde, at Kølendorf behandler, og så bliver hans resultater også derefter.

Du må selv vurdere om du alligevel tør tage chancen med Kølendorf, idet i tilfælde af at han efterfølgende vurderer at kombinationsbehandling ikke egner sig til dig, vil din læge blive orienteret og efterfølgende kan der være fare for, at din læge fremover slår sig til tåls med Kølendorfs vurdering, og derfor ikke længere vil støtte dig i evt. behandlingsforsøg med Thyreoid.

Hvis du har råd til en privatlæge, er der ganske få muligheder på Sjælland (så vidt jeg husker), men ellers rejser flere af vores danske brugere til Jylland en gang om året, og ellers bliver de fulgt med blodprøver taget på Sjælland, og med konsultationer over Skype.

Når alt dette er sagt, da kan jeg ikke forstå at din læge sender dig ud i verden for at lede efter behandling, når han så absolut selv kunne have hjulpet dig. I Danmark har alle læger lovsikret RET TIL, selv at prioritere en behandling frem for en anden, og burde kunne selv ansøge Lægemiddelstyrelsens Enhed for Apoteker og Medicintilskud om dispensation, men der findes intet ansøgningsskema.

Lægen kan henvende sig skriftligt til enheden (hos Lægemiddelstyrelsen) på e-mail adressen apotek@dkma.dk. om tilladelse til at behandle med Thyreoid produceret på Glostrup Produktionsapotek (delvis citeret fra kilde).

Det er dog ikke så enkelt som det lyder, og resultatet er desværre ikke givet på forhånd, men det er et forsøg værd... Dog, hvis din læge har ikke lyst til at blive "afsløret" som en "afviger", der gerne behandler med Thyreoid, kan har ganske ubemærket (af systemet) udskrive ganske almindelige recepter med følgende tekst: Tbl. Erfa Thyroid (USP) 125 mg, 500 tbl., d.s. For decreased thyroid function, som DU kan sende til et apotek i udlandet indenfor EU.

Du kan nærlæse hele denne tråd, særlig indlæg nr. 2 og indlæg nr. 35, og ellers klik på alle links undervejs, og du vil hurtigt kunne danne dig et indtryk af, hvordan din praktiserende læge kan hjælpe dig, 100% anonymt under andre læge-kollegers radar, og 100% lovligt, idet alle danske læger og alle danske patienter har en lovsikret ret til at benytte alle apoteker indenfor EU. Alle lægemidler forhandlet af autoriserede apoteker i EU, er 100% lovlige i alle lande i EU, også i Danmark, uanset om det passer dansk Lægemiddelstyrelse eller ikke.

Held og lykke til dig, og god bedring.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Uregistrerte Gjest

Er der nogen af Jer, der ved om det er ægte Thyroid, man kan købe her:

(link fjernet)
    Sist endret av Admin; 15-03-16 kl 23:41 Begrunnelse: Link fjernet

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Exclamation Sv: Thyroid USP til danskere

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Er der nogen af Jer, der ved om det er ægte Thyroid, man kan købe her:

(Link fjernet)
    Hej

Ked af, men vi har ingen informationer om receptfrit køb af Thyroid over nettet, og der er ingen at spørge på forummet, idet vores danske brugere i behandling med Thyreoid, behandles i samarbejde med deres læger. Der er nogle, der behandles af deres "faste" læger i USA, Tyskland eller Belgien, hvortil de rejser et par gange om året, for konsultation og opfølgning. De har Thyroid med hjem, købt på recept i disse lande.

"Køber du ulovligt? Du skal være opmærksom på, at der findes regler, der begrænser privatpersoners mulighed for at få lægemidler tilsendt fra udlandet, dvs. også lægemidler købt på nettet. Det er ulovligt at få tilsendt lægemidler, der er købt eller afsendt fra et land uden for et EU- eller EØS-land. Det er desuden kun lovligt at indføre lægemidler, der er lovligt indkøbt samt til eget brug." Kilde: Lægemiddelstyrelsen

"Det er ikke lovligt at indføre medicin ved forsendelse fra et land uden for EU/EØS. Dette betyder, at indførsel af medicin per post eller kurer fra lande som for eksempel Kina, Thailand, Schweitz og USA er ulovlig. (...) Som indfører af medicin er det dit ansvar at sikre, at indførslen er lovlig. (...) Hvis du indfører medicin ulovligt, risikerer du at blive politianmeldt for overtrædelsen af reglerne og få en bøde." Læs mere: Køber du medicin på internettet? (Lægemiddelstyrelsen)

"For at en recept kan indløses i et andet EU-EØS-land end det land recepten er udstedt i skal recepten som minimum indeholde følgende oplysninger m.v.:" Læs mere: Anerkendelse af recepter udstedt i andet EU- eller EØS-land (Lægemiddelstyrelsen)

"Buying medicines online (in EU and EEA. EEA Member States are: Iceland, Liechtenstein and Norway/red.)
    In the European Union (EU) (and in EEA = EØS/red.), it is possible to buy medicines online. Patients should only buy medicines from online retailers registered with the national competent authorities in the EU Member States (and EEA = EØS/red.), to reduce the risk of buying sub-standard or falsified medicines. The European Commission has introduced a common logo that appears on the websites of these registered retailers."
    Read more: European Medicines Agency
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 9 av 9 Først 123456789

Lignende tråder

1. Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
    Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertel
    Svar: 2
    Siste melding: 25-11-09, 10:30
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  3. Råd til danskere
    Av Anisa i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 19-10-09, 19:24