Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Q10 + Selen som hjælp mod træthed

Hej
    Jeg er så træt og udmattet men med "fine" stofskiftetal, og har valgt at prøve Q10 for at se om det vil kunne give mig lidt energi. Er der nogen af jer der har nogen erfaringer? Jeg har taget dem 5 dage nu, og har faktisk følt mig ringere, måske det er bivirkninger? Jeg er også startet op med 100 mg Selen, for at se om det vil kunne hjlæpe stofskiftemedicinen til at fungere bedre. Jeg har fine tal, men ligger lidt lavt i T3 og T4 - ca. midt i referenceintervallet.
    Men jeg har følt mig syg, groggy, og helt vildt træt, ja sliten som I beskriver det. . Jeg har også et prolaktinom, så mine symptomer kan skyldes flere ting, men altså er der nogen af jer der har gode erfaringer med Q10 og Selen som kur mod den dræbende træthed...?
    Med venlige hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Q10 + Selen som hjælp mod træthed

Hej Gitte

Hvis man anvender kosttilskud med håb om, at det vil virke som medicin på navngivne gener/symptomer - vil man næsten altid blive skuffet. Kosttilskud er ikke en kur og kosttilskud hjælper, men ikke isoleret fra din øvrige vitamin/mineralstatus og konsekvent sammensætning af den daglige kost - som er jo basis for optagelsen af enhver slags af kosttilskud. Ej heller virker kosttilskud med det samme eller meget snart efter at man er begyndt indtage det.

Hvis du er seriøst indstillet på at finde en måde at understøtte din krop på, midt i stofskiftesygdommen - kommer du ikke uden om at aflægge denne tilfældige famlen i blinde og i stedet kontakter du en dygtig biopat, eller endnu bedre - en heilpraktiker - for en grundig analyse af din ernærings- og vitaminstatus.

Og selv i tilfælde af, at du får tillid til behandleren og vedkommendes vejledning, hvilken du vil være seriøst indstillet på at følge - kan du ikke regne med straks-resultater, men må væbne dig med tålmodighed og ro, og give din krop tid og plads til at arbejde i fred mod en bedring.

Desværre er her ingen nemme og hurtige løsninger.
    Sist endret av Anisa; 18-02-09 kl 17:26
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Hildemor Gjest

Jeg har ingen erfaring med Q10, men har lest at det kan interagere med flere legemidler på en negativ måte. Jeg ville kuttet de ut en stund og sett om de er synderen i forhold til dine økte plager de siste dagene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Q10 interagerer med antikoaguleringsmidler samt med betablokkere, cancermidler indeholdende Doxorubicin og øjendråber til nedsættelse af trykket i øjet - Timolol, lægemidler til behandling af maniodepressive tilstande (Perphenazine) og ellers ødelægger Q10 behandling med kolesterolsænkende midler - statiner, hvilket enhver kan kun være glad for, da en af de alvorligste bivirkninger ved statiner er netop tømning af kroppens/musklernes depoter af Q10 medførende bl.a. alvorlige og smertefulde muskelforandringer og en alvorlig fare for svækkelse af hjertemusklen. Det er ikke mit indtryk, at Gitte er i behandling med nogle af disse lægemidler.

Derimod skrev Gitte her for et stykke tid siden noget om at blive sat på en behandling med antidepressiva. Q10 svækker virkningen af tricykliske antidepressiva. Hvis Gittes behandling med nervemedicinen er vellykket - kan indtagelsen af Q10 give et udslag i en forringet effekt af medicinering mod depression.

Man bør ikke glemme, at Q10 er kroppens eget co-enzym, kroppen selv producerer og kan komme i underskud af, af diverse årsager. Dette underskud kan netop være med til at udvikle sygelige tilstande, som igen "kureres" med indgift af lægemidler, hvis virkning betinges af at kroppen netop er i underskud af Q10 - og så slutter ringen på en måde - meningsløst. Så hellere sørge for ikke at komme i underskud, hvilket kan kræve et regelmæssigt tilskud i takt med at vi bliver ældre og vores evne til selv at danne Q10 daler kontinuerligt.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Gitte

Hvis man anvender kosttilskud med håb om, at det vil virke som medicin på navngivne gener/symptomer - vil man næsten altid blive skuffet. Kosttilskud er ikke en kur og kosttilskud hjælper, men ikke isoleret fra din øvrige vitamin/mineralstatus og konsekvent sammensætning af den daglige kost - som er jo basis for optagelsen af enhver slags af kosttilskud. Ej heller virker kosttilskud med det samme eller meget snart efter at man er begyndt indtage det.

Hvis du er seriøst indstillet på at finde en måde at understøtte din krop på, midt i stofskiftesygdommen - kommer du ikke uden om at aflægge denne tilfældige famlen i blinde og i stedet kontakter du en dygtig biopat, eller endnu bedre - en heilpraktiker - for en grundig analyse af din ernærings- og vitaminstatus.

Og selv i tilfælde af, at du får tillid til behandleren og vedkommendes vejledning, hvilken du vil være seriøst indstillet på at følge - kan du ikke regne med straks-resultater, men må væbne dig med tålmodighed og ro, og give din krop tid og plads til at arbejde i fred mod en bedring.

Desværre er her ingen nemme og hurtige løsninger.
    sitat "Hvis du er seriøst indstillet på at finde en måde at understøtte din krop på, midt i stofskiftesygdommen - kommer du ikke uden om at aflægge denne tilfældige famlen i blinde og i stedet kontakter du en dygtig biopat, eller endnu bedre - en heilpraktiker - for en grundig analyse af din ernærings- og vitaminstatus"- sitat slutt

Helt korrekt Anisa, jeg kunne ikke ha vært mer enig med deg.
    Man må få testet hva man mangler og hvilke produkter som vil være best for den enkelte. Vi er forskjellige alle sammen.
    jeg jobber siden 96 på dette området, og vet hvor viktig det er å bruke riktig produkt som man virkelig vil ha hjelp av. Det finns mange halvgode og syntetiske produkter på markedet - og det er nesten umulig for et vanlig menneske uten riktig hjelpemiddel å finne produktene som virkelig passer.
    Desverre så er også helsebransjen blitt til dels like korrupt som legemiddelindustrien- dvs. det dreier seg kun om penger og makt, derfor blir det mer og mer viktig at man tester seg hos terapeuter som har passende utstyr for å finne ut hva man trenger.

De fleste har vel litt mangel av q10. kroppens egen produksjon på dette området minker fra en alder av ca. 25 år.

Jeg vil helst la være å uttale meg om bruken av antidepressiva. Jeg ville ha tvangsforet legene som skriver ut slikt med dette og ventet hva de hadde å si om deretter. Tror neppe de ville ha brukt slikt frivillig på seg selv da.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av queenie Vis post
    Jeg vil helst la være å uttale meg om bruken av antidepressiva. Jeg ville ha tvangsforet legene som skriver ut slikt med dette og ventet hva de hadde å si om deretter. Tror neppe de ville ha brukt slikt frivillig på seg selv da.
    He, he... (lidt of topic), samme tanke havde jeg tilbagevendende (og fortsat får), når jeg tænker på de mange endokrinologer, der i virkeligheden ikke aner det mindste om, hvordan deres patienter kan have det, på trods af "fine" tal. Den gang som nu, får jeg af og til den skøre tanke, at hvis adgangsbetingelsen til endokrinologspecialet for læger var, at de skulle underkastes en total thyreoctomi, før de kunne kalde sig endokrinologer - GUD!! HVOR MANGE GODE ENDOKRINOLOGER VILLE VI HAVE FÅET på denne måde!!

Har du forresten set denne tråd nora har postet: huff (om den britiske endokrinologforeningen med det britiske thyreoideaforbundet)? I forhold til britterne er I (endnu) heldige her i Norge.... Vi må hellere tage en "quote" med og starte en ny tråd et andet sted, hvis vi skal "snakke" videre om det... Sorry for trådkapring
    Sist endret av Anisa; 03-03-09 kl 08:20

pandalakris Gjest

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh Vis post
    Hej
    Jeg er så træt og udmattet men med "fine" stofskiftetal, og har valgt at prøve Q10 for at se om det vil kunne give mig lidt energi. Er der nogen af jer der har nogen erfaringer? Jeg har taget dem 5 dage nu, og har faktisk følt mig ringere, måske det er bivirkninger? Jeg er også startet op med 100 mg Selen, for at se om det vil kunne hjlæpe stofskiftemedicinen til at fungere bedre. Jeg har fine tal, men ligger lidt lavt i T3 og T4 - ca. midt i referenceintervallet.
    Men jeg har følt mig syg, groggy, og helt vildt træt, ja sliten som I beskriver det. . Jeg har også et prolaktinom, så mine symptomer kan skyldes flere ting, men altså er der nogen af jer der har gode erfaringer med Q10 og Selen som kur mod den dræbende træthed...?
    Med venlige hilsner
    Gitte
    Jeg prøvde Q10 i 5 dager, og ble så dårlig at jeg knapt klarte å komme opp trappen hjemme. Først trodde jeg at jeg var blitt akutt overdosert, men så begynte jeg å få influencasymptomer og en aldeles ekkel følelse i hele kroppen. Etter å ha sluttet på kosttilskuddet tok det et par dager før situasjonen var normal igjen.
    Hva det er som tydligvis gjør oss dårlige av dette produktet vet jeg ikke, men noe er det, for mannen min som startet samtidig som meg, har ingen plager.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Leste et sted at behandling med Q 10 kan hjelpe mot tannkjøttbetennelse. Sliter med det, og kunne tenke meg å prøve Q 10 for å se om det hjelper. Et annet sted leste jeg at det har hjulpet mange med kronisk tretthetssyndrom. Er her noen flere med erfaringer? Og hvilket produkt burde jeg i så fall velge?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Efter at jeg læste lehmans historie http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...t=11182&page=2 - særligt #19 - har jeg kun brugt selenmethionin, og jeg tror faktisk, det har hjulpet mig i forbindelse med nogle genstridige lymfekirtler.

Om selen og forskellige typer her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10501
    Som du ser, er selenmethionin den slags selen, man nemmest optager.

Rexxy69 skriver om denne http://www.naturoghelse.dk/shop/sele...100-2061p.html men der er også fx denne http://www.naturoghelse.dk/shop/bio-...-90-4476p.html og sikkert mange andre. Jeg kunne forestille mig, at det er noget, man med fordel kan købe på fx iherb, men så skal man søge på selenomethionine http://www.iherb.com/Search?kw=selen...onine#p=1&sr=1

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Sjælland, Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    2

Hej Knokkel, hvordan går det med at tage Q10? Hvilket produkt endte du med at tage?
    Jeg er selv forbruger af Q10 Gold 100 mg, hvor jeg tager 2 piller 2 gange om dagen. Jeg ved ikke om det hjælper mod tandkødsbetændelse men mener at have læst, at Q10 har en effekt mod kronisk træthed.

Til alle interesserede vil jeg gerne dele denne relative nye viden med jer. Nye undersøgelse har vist, at Q10 kan halvere antallet af dødsfald hos hjertepatienter. Se link (http://www.helse.dk/helsedebatten/q1...dodsfall-igen/). Det er meget flotte resultater som vi alle kan være rigtig glade for. :-)

For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn