Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?

Jooh, det er samme bog. Det var også kun ifølge hukommelsen (og den kan jeg ikke prale af) - m.h.t. de syntetiske hormoner. Men, hvad er det så for en medicin, han behandler med/anbefaler.

Recpekt for det, du skriver om ham Anisa - det var jo netop også det, jeg faldt for, da jeg lånte bogen, og præcis den tankegang, der mangler hos andre læger.

Jeg fik kun skrevet det negative om bogen, og mine forbehold ifølge min hukommelse, men det var ikke fordi, mit samlede indtryk var negativt. Jeg må have den lånt igen!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?

Skidt med bogen, Ayla

Læs hellere om lægen på hans hjemmeside, eller her. Han er også medunderskriver af European Thyroid Petition osv.

ADMIN/EDIT: bemærk, at det gamle link til 'European Thyroid Petition' er nu udskiftet med arkiveret på Web.Archive.org, og derfor langsomt upload (ventetid på at den arkiverede side åbner) kan forekomme.
    Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:24
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Tak igen Anisa

Det var pudsigt, i fredags fandt jeg netop en meget enestående side, nemlig også ISH – Internationale Hormone Society, men gennem www.geocities.com (en fin side i sig selv) - samme dag du havde sat et link ind dertil, gennem dr.T. Hertoghe!

Gennem samme side (geocities.com) var jeg også inde på dr. Barry Peatfiels og tidligere har jeg været inde på dr. Lowe. Netsider jeg kan bruge til noget, og som giver mig nogle flere svar. Desværre er jeg ikke stærk i fagengelsk (ordbogen ville blive slidt op). Og linket til oversættelse giver oftest et resultat noget nær lig volapyk.

Bedre går det ikke med et fantastisk link her på forummet under Diverse ”Tiroides.NET (et spansk link oversat”). Tak cerel! Det henvender sig til stofskiftepatienter, og er letforståeligt (udover sproget ) – samtidig med det går i dybden!

Jeg mangler nemlig noget bevismateriale til min sagsbehandler og kommune skrevet af en læge, der både klart, præcist og forholdsvis kortfattet giver udtryk for at hypothyreose og Hashimotos ikke blot er den venstrehåndsbehandlingskrævende (nyt ord ) tilstand, de gængse læger giver udtryk for, men er langt mere kompliceret. Det ville jo være fantastisk, hvis der fandtes noget på dansk! ...men det gør dog nok ingen forskel, om det er spansk, englsk eller dansk, med den forståelsesevne, de har derinde
    Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:28 Begrunnelse: Links redigeret/udskiftet med aktive

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Du mener vel denne siden geocities.com/thyroide som er Susanne sin side. (hun bør opdatere siden sin, forresten, skal prøve å sende henne en melding, vi har emailet før)

Hun bor i Frankrike og er uføretrygdet men fungerer på et vis på Armour Thyroid, hun ble bare syk av thyroxin. Thyroid ble forbudt noen år siden i Frankrike. Franske leger har ikke peil på stoffskifte. Har hørt samme om franskutdannede leger som kommer til Norge.

Dere i Danmark: dere har ikke så lang vei til tyskland, hvor det fins noen Hertoghe -leger på listen.

Thierre og Therese Hertoghe har en egen videreutdanning for leger, og når de har gått gjennom den utdanningen så kommer de på den listen.
    Får man time hos Hertoghe, så er det ofte en slik lege på utdanning med på timen.
    Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:34 Begrunnelse: Forældet ('dødt') link deaktiveret

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Tak nora, det var den hjemmeside, jeg mente!

Lige lidt sprogvanskeligheder: uføretrygdet er det ikke det, vi på dansk kalder uarbejdsdygtig? Og at "franske læger ingen peil på stofskiftet" - at de ikke ved ret meget om stofskiftet?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

ja, det var det jeg mente....

Jeg leste litt lenger oppe i tråden, at ayla ikke hadde noen stoffskiftehormoner å ta i nesten to uker, og så kom vel kjertelen igang men ikke nok.

Vel, man kan godt få hypersymptomer av for alvt stoffskifte, for da settes binyrene, mer nøyaktig andrenalinet i alarmberedskap. Sånne symptomer er ikke uvanlige ved underdosering.
    En teori.

Jeg selv driver og prøver LDN som jo senker antistoffer samt inflammasjon, og man er nødt til å senke thyroxindosen på LDN.
    Både kroppens og tilført thyroxin varer liksom lenger, strekker lenger på LDN.
    En annen måte å få kroppens elelr tilført thyroxin til åvare lenger, er å gå på strikt lavkarbodiett med omega-3-tilskudd og noen andre vitaminer.
    Jeg har skrevet ned et referat av et foredrag med en ernæringsterapeut og flere av hennes pasienter har måttet senke dosen eller slutte med thyroxin.
    Bare noe som faller meg inn, noe man kan prøve hvis man vil.
    Hos Hertoghe får amn akkurat en slik siett også, som dessuten er uten noe melk og uten noe korn. Hvete, samt andre kornslag, inneholder stoffer som senker stoffskiftet.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Standard Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?

Nyhedsbrev fra Vitamindoktor.com

Kom og hør
    "Lægens guide til naturlig sundhed - uden recept"
    når Knut T. Flytlies søn, læge Søren Flytlie, holder foredrag i Aarhus.

Søren Flytlie har netop åbnet egen klinik på havnefronten i Aarhus.
    Som sin far (Knut Flytlie /red.), fravælger han medicin og tilvælger sundhed i behandlingen af sygdomme - en mangelvare i Danmark.
    Sundhedsfremme og årsagsbehandling er nøgleord.

Få lægens mening om flg. emner:

• Kan et let forhøjet blodtryk behandles uden medicin?

• Der er mange meninger om kolesterol, hvorfor?

• Kan åreforkalkning forebygges og behandles?

• Hvad er det glemte mineral ifm. knogleskørhed?

• Hvorfor gælder vores officielle kostråd ikke alle, og hvad gælder for dig?

• Kan en moders kost give spædbarnet kolik?

• Hvem har særligt behov for vitaminer?

Udover Aarhus kommer Søren Flytlie også til Odense 17. april, Esbjerg 18. april og København 25. april. Nordjylland vil komme snarest.
    For mere info, se http://www.flytlie.com

Foredrag i Aarhus tirsdag d. 19. marts i Folkeoplysningens Hus, Vester Allé 8, Aarhus C. Kl. 19.30-21.30. Entré kr. 150. Tilmelding til email.

Hvis interesse, så tilmeld snarest, da der vil komme presseomtale i løbet af ugen.

Søren Flytlie
    Læge Flytlies Privatklinik
    Skolebakken 7, 1. tv
    8000 Aarhus C
    tlf. 4055 3508
    http://www.flytlie.com/

Med Venlig Hilsen
    Knut Flytlie
    www.vitamindoktor.com
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Sv: Søren Flytlie Aarhus Danmark

Søren Flytlie har netop åbnet egen klinik på havnefronten i Aarhus.
    Som sin far (Knut Flytlie /red.), fravælger han medicin og tilvælger sundhed i behandlingen af sygdomme - en mangelvare i Danmark.
    Sundhedsfremme og årsagsbehandling er nøgleord.
    Søren Flytlie: Da det gik op for mig, at min far, Knut Flytlie, ikke var udødelig og en dag ville pensioneres, fik jeg en åbenbaring: Alle de solstrålehistorier han havde delt med familien ved middagsbordet ville ophøre, når han ikke længere praktiserede. Hvem skulle føre hans enestående lægevirksomhed videre?

Oplagt, jeg var uddannet civiløkonom og erhvervsdatalog, og vidste end ikke at lægeuddannelsen hed ”medicin-studiet”! Allerede da, var jeg stresset ved tanken om de rundsave på albuerne det krævede, at skabe karriere indenfor økonomi, men ufattelig lettet over ”kaldet” jeg fik: Jeg havde allerede en enorm interesse og viden om min fars arbejde, og ville selvfølgelig blive læge, for at hjælpe mennesker i samme ånd. Ærligt, jeg blev lettet over beslutningen. Nu var jeg fuldstændig afklaret over min fremtid – jeg skal hjælpe mennesker til et bedre liv.

De fleste læger vil hjælpe mennesker til et bedre liv, men de færreste bliver så kloge igennem deres virke, at de ender som orthomolekylære læger. Men jeg starter dér, og har store ambitioner.

På studiet gik første del fint; vi er jo ikke mange, der er uenige indenfor anatomi, fysiologi og biokemi. Skæbnen ville, at jeg havde en biokemi-forelæser, som fandt mine kontroversielle spørgsmål så interessante, at han fik mig til at afholde alle vitamin- og mineralforelæsninger. Folk var så interesserede, at de efterfølgende stod i kø for at få råd til løsning af egne og familiens helbredsproblemer.

For mig startede de studiemæssige udfordringer først rigtig, da farmakologi, kirurgi og selve klinikken kom på banen. Puha, det har været svært ikke lige at prikke de afviste og modløse patienter på skulderen, og sige: ”Bare rolig, du skal ikke miste håbet. Jeg ved, hvordan du får hjælp.” Dybt frustrerende, og for et følsomt og konsensussøgende menneske som mig, nærmest deprimerende.

Nuvel, jeg har overstået den ortodokse del af uddannelsen, og praktiserer nu dét jeg egentlig blev læge for i Vejle ved min far. En kæmpe tilfredsstillelse at arbejde med årsagsbehandling og sundhedsfremme i modsætning til den medikamentelle symptom-behandling skolemedicinen dikterer. Og bedst af alt, nemlig mødet med den begejstrede patient, der endelig føler, at lægen tager én seriøst uden at ty til receptblokken.

Kilde: EDTA-patientforeningen.dk

Relatert:
    Hvad er orthomolekylær medicin? (#2 av lege Knut T. Flytlie)
    Ortomolekylär psykiatri (Av Karin Munsterhjelm)
    Behandling av sköldkörtelsjukdom med kroppsegna ämnen (Av Karin Munsterhjelm)
    Komplementær Medicin (Av Carsten Vagn-Hansen)

ADMIN/EDIT d. 16. august 2018: Desværre gik det ikke så godt med lægernes Flytlie behandling af stofskiftesyge. behandlingen blev nemlig så vellykket og populær, at den påkaldte sig opmærksomheden fra 'sundhedsmyndigheders' side, og lægerne Flytlie må nu ikke længere behandle patienter der lider af lavt stofskifte. Læs mere om det her.
    Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:45
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 2 av 2 Først 12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn