Side 2 av 8 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 79
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Standard Sv: Idiotforklaringer

Fundet i Audhild Løhre`Guestbook:

"Hei ! I dag hos frisøren kom svaret på mitt problem . Fikk lest en artikkel i KK om denne sykdomen da forsto jeg hva som var galt med meg : stoffskiftet. Fikk ene skjoldbruskkjertelen opperet bort for 3 1/2 år siden ,det var etter det alt har forandret seg .Jeg er trett sliten husker "ingen ting" fryser alltid...... Men legen min har påstått at jeg ikke trenger Tyroksin. Det er veldig tøft til tider med små barn full jobb, har tenkt at det er vel det som gjør meg trett.... Takk for at jeg fikk lest om deg . Hilsen Anita på Sortland"
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

"Sygdom i skjoldbruskkirtlen er nem at behandle, blot du husker din pille hver dag. Skulle der tilstøde komplikationer fordi du glemmer dine piller eller bliver du for overfokuseret på din sygdom, som faktisk mere er et syndrom end det er en sygdom, da får du henvisning til en psykiater, som vil kunne hjælpe dig. Og du skal ikke betvivle, at jeg gør mit bedste. Vi har i Danmark et velfærdssystem, som spænder en fintmasket sikkerhedsnet under dig, hvis du kommer i nød pga. din psykisk sygdom, så selv om det går galt med jobbet osv. kommer du ikke til at lide nød."

.... citeret frit efter hukommelsen, efter en fortælling af en patient med Hasimoto`s om sin sidste konsultation hos en endokrinolog, der har afsluttet patienten tilbage til praktiserende læge med TSH på 16, FT4 på 11 og antistofferne på 360+.

Denne patient har ingen forhistorie med overførselsindkomst, har været i job indtil for 2 måneder siden og.... har aldrig haft en psykiatrisk "forstyrrelses-diagnose".

Denne læge siger direkte, at idet der er offentlige velfærdskasser til rådighed (for hvem) i Danmark, behøver lægerne ikke overanstrenge sig, idet systemet er til for at holde patienterne over vande, hvis behandlingen viser sig at være virkningsløs eller ringe, og som følge deraf medfører et socialt deroute. Hvem misbruger systemet så her? Lægerne eller de syge?

Hvem har brug for fjender, når man har den slags læger?
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Idiotforklaringer

For meg tok det 14 år fra jeg fikk konstatert grenseverdier, til det endelig var lavt nok til at jeg får prøve medisiner.

De to siste årene har jeg hatt en lege som ikke har hørt på meg. En av de dummeste kommentarene var da jeg for 1,5 år siden prøvde å forklare om musklene som ikke "virket" så jeg ikke lenger klarte å gå tur. Svaret jeg fikk da var at jeg hadde jo ikke "lamme muskler".

Da jeg var utsatt for (jeg må bruke ordet utsatt her) NAV legen, var det også svært intressant. NAV legen gav meg klar beskjed om at jeg ikke var syk. Jeg hadde faktisk bare noen sosiale problemer, og at jeg ikke lenger hadde noen rettigheter, og at jeg når rehabiliteringperioden løp ut måtte gå på sosialen. Alt dette var feil, men jeg ble jo kjørt rett i kjelleren.

Min fastlege som kom med duste kommentaren om lamme muskler, var også tilstede. Han satt og sa at ting hadde jo ikke vært så ille, og at han var i mot at jeg var sykemeldt. Det til tross for at jeg på det tidspunktet en gang i måneden i 1,5 år hadde sittet og fortalt at jeg slet med konsentrasjon og hukommelse. At jeg ikke husket hva jeg jobbet med før lunsj, når jeg kom tilbake etter lunsj. Snakk om å følge med i timen.

I tillegg har jeg hatt psykosomatisk utredning. Også der, som alle andre steder har jeg sagt jeg har lavt stoffskifte. Isteden endte jeg opp med psykiatriske diagnoser, og selvsagt at jeg innbilte meg alle disse fysiske tingene i kroppen min. Hun mente ikke jeg burde prøve medisiner for stoffskifte, for tenk da kunne jeg ødelegge produksjonen i kroppen for alltid. Hva kunne egentlig bli verre enn å totalt ikke fungere liksom??

I høst byttet jeg lege, så nå er alt endret.

Hvilken håpløse inkompetanse har dere møtt underveis? Noen som kort kan fortelle litt om noen episoder her? Jeg kunne jo skrevet mye mer, men om vi alle kan ta ut noen slike håpløse episoder, og se litt av inkompetansen og udyktigheten som finnes rundt omkring.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,040

Post Sv: Idiotforklaringer

Jeg har søkt litt på TRAS hypotyreose på nettet - og snublet over denne:

http://www.lommelegen.no/php/print.php?id=335847.

Svaret er merket "© Copyright Lommelegen AS. Materialet er omfattet av åndsverklovens bestemmelser. Uten særskilt avtale med Lommelegen AS er enhver eksemplarfremstilling og tilgjengeliggjøring forbudt."

Jeg legger derfor ikke inn Åndsverket / Svaret her - men sjekk hvilken tråd jeg har valgt å gå inn i før du klikker deg videre og leser endokrinologsvaret.... og.. vell, jeg sier ikke mer

Utklipp av innsendt materiale:
    http://www.lommelegen.no/php/print.php?id=335847

EDIT/Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven) gælder for fulltekst af både spørgsmål og svar.
    Sist endret av Admin; 29-12-09 kl 10:20 Begrunnelse: For å få med at man må klikke seg videre pga © Copyright
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Vel..

Det jeg har hørt frem til nå:

Så lenge TSH er innenfor normalverdiene er alt annet bra også!!! (Alt annet?? Hva legger man egentlig i alt annet???)

Hypotyreose har med hypofysen å gjøre, og hypofysen din er det ikke noe i veien med. Så det er ingenting vi kan gjøre med dine symptomer... (dette ble sagt før noen prøver ble tatt av meg... jeg bare lurer litt på hvordan legen kan se på utsiden av meg at min hypofyse er helt fin.... og litt trasig å høre at det ikke er noe som helst å gjøre med mine symptomer da

Du har et helt fint stoffskifte men du har hatt svingene verdier og stadig tendenser til lavt stoffskifte siden 2005. Og her har det jo selvsagt falt veldig under svangerskapene dine. (Som var i 98, 04 og begynnelsen av 05!!! ikke ETTER 2005.. men prøv å forklare noe til en som vet alt!)
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Du holder deg jo veldig godt til temaet Moxa - dessverre.
    Jeg vil vel ikke kunne vurdere hva andre har ment etter så kort kjennskap.
    Likevel syns jeg det høres ut som at man tror det viktigste er å "roe deg ned" jatte med deg til dyrlegen kommer - for du feiler jo ingenting - du bare syter og klager (som alle de andre) Og de - det er vel disse kvinder med deres hormonelle rutsjebane........
    Holdningen man inntar er : vent å se......det går jo over.

Mulig jeg var stygg nå, men legen har tradisjonellt vært en mann og dermed uten evne til nødvendig forståelse og empati for kvinnespørsmål.

Så er jo ikke blodprøver noe som kan fortelle at alt er bra. Ingen blodprøver kan det.
    Blodprøver kan hjelpe en dyktig lege til å finne årsaken til pasientens symptomer. De kan aldri brukes til å bortforklare dem.

TSH har ingen annen funksjon enn å regulere jodtilgangen til kjertelen. Det vet man, for det finnes ikke TSH reseptorer på andre celler i kroppen.
    En tolking ut over dette blir vidløftige spekulasjoner.

Jeg vil jo si at hypothyreose har med alt annet enn hypofysen å gjøre.
    Det er hele kroppen som lider under manglende celleaktivitet.
    Og årsaken er i over 90% at kjertelen har feilen.
    Hypofysens andel ligger på promillenivå.
    Legen må tale mot bedre viten !

Siste uthevelse peker jo på at svangeskap er en del av årsakssammenhengen.
    Og det er slett ikke uvanlig.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Hvis ikke Levaxin virker, er det ingen grunn til å tro at Armour vil virke...
    Dette formidler Lommelegen:
    http://www.lommelegen.no/831823/armour-thyroid
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Jamen dette er jo en af de største "Idiotforklaringer" mange har hørt mange gange før: "hvis ikke Levaxin virker (og du må være dosert slik at TSH er mellom 1 og 2, sjekk dette!), så er det ingen grunn til å tenke at Armour kan hjelpe heller." Den synes jeg vi skal lade stå et øjeblik.... sagde Anisa, som er netop et levende eksempel på, at denne ærværdige Dr. Brynjulf Barexstein har intet begreb om det han (her) udtaler sig om.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Herregud, Sonja. Betale 390,- kr for å få et slikt idiotsvar! At det går an! Og det går ikke an å legge inn kommentarer for å skjelle ut dustelegen heller. Kanskje jeg skal finne ut hvor han befinner seg og opsøke ham og skjelle ham ut!

Antistoffene mine var skyhøye etter 12 år på Levaxin. Etter at jeg begynte på Armour er de nærmest ikke-eksisterende. Muskelsmerter jeg hadde hatt i 20 år forsvant på mindre nn to uker. Jeg har aldri følt meg mer som et menneske enn etter at jeg begynte på Armour. Men vet det er mange her på forumet som har liknende opplevelser.....

Mest sinnnssyke er jo at NTF nekter å informere medlemmene sine om dette! AAARRRGGGGHHHH!!!!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det er jo en forferdelig arogant kommentar !
    Jeg kunne ikke dy meg og mailet denne til : barex.as@online.no
    Og det gjør vel ikke noe om andre ikke klarer å dy seg

Hei.
    Jeg leste din kommentar til kvinne, 63 på lommelegen. http://www.lommelegen.no/831823/armour-thyroid
    Jeg har selv gått på Levaxin i 16 år, til jeg i mai-04 byttet til Armour Thyroid.
    Og jeg har registreret forskjellen i livskvalitet som MEGET påtagelig.
    Og det har MANGE andre også gjort.
    Så påtagelig er forskjellen at jeg ikke vil nøle med å karakterisere de 16år på Levaxin som feilbehandling !

Jeg reagerer meget sterkt på din skråsikkerhet. Den er ikke vitenskapelig basert !
    Det finnes - DESSVERRE - ikke utførte studier Levaxin/Tyroid, så dette kan du ikke uttale deg slik om !
    Fullt Navn.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 8 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 25-03-12, 00:14
  2. Idiotforklaringer på lavkarbo
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 5
    Siste melding: 09-10-11, 19:23
  3. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 14:09
  4. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 21:53
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 23:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn