Side 3 av 8 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 79
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Standard Sv: Idiotforklaringer

Jepp, jeg skal og sende ham en e-post. Og jeg kommer ikke til å være på langt nær så diplomatisk som deg, Finn!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,037

Post Sv: Idiotforklaringer

Bare(x)stein er almennlege, mens den andre Lommelegen er ond okrinolog
    (eller var det endo..:twisted: ?) og hans navn er Geir Hølleland.

Og hvorfor kaller de seg Lommeleger... er de like perverse som en annen Lommemann -
    eller er de bare veeeeeldig-veldig små ..?

Isj & usj - skamme seg, skulle de uansett!! syns
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Morsomt, Kevlin !

Her er min "korrespondanse" med samme sted fra noen år tilbake:

http://www.lommelegen.no/375616/kan-...r-noe-galt-med

Mine prøvesvar var virkelig lave da; omregnet i prosent bar ca 15-20 % inn i ref.området (hvis man tenker at ref.omr. går fra 0-100). Jeg har kjempet siden da for å finne et svar på div. symptomer, uten hell.

Samtidig som jeg fikk svar fra Lommelegen, leste jeg også et svar til en mann som slet med kjønnsdriften. Det var egentlig det eneste problemet han hadde. Legen avsluttet svar til mannen med noe sånt som at "dette må vi finne ut av, for sånn kan du jo ikke ha det !". Skulle ønske han sa det samme til meg. Men jeg ble iallefall ønsket "lykke til ".

Må få legge til at mine prøver har vært "finere" etter dette, uten at jeg har blitt finere (!), men jeg reagerer på at man så kontant avviser stoffskifte-sporet, og ikke har noe forslag til hvor man skal lete etter svar. Men man får vel bare akkurat det man spør om.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det viser jo bare at det er noe vesentlig galt, enten med kommunikasjonen eller med menns vurdering av kvinners problemer.
    Jeg vet jo at jeg har problemer med å nå frem med mine problemer - uansett om legen er kvinne eller mann.
    Likevel vil jeg mene at dere kvinner har enda større problemer med å få en forståelse hos legen.
    Vi kan jo bare ikke ha det slik.

Så er det jo fint om enda flere følger lillepus88 å sender en liten velfortjent hilsen....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    43
    Meldinger
    418

Den onde-krinologen på lommelegen, Geir Hølleland, presterer å skrive:

"Når du bruker Armour Thyroid kan du kun bruke TSH (blodprøve) og dine symptom for å bestemme kva dose du skal ha. Nivået av T4 i blodet vil liggje lågare enn ved bruk av Levaxin. LYKKE TIL!!"

http://www.lommelegen.no/334787/armo...or-hypotyreose

Ikke rart han skriver "lykke til" med store bokstaver!! Trengs en god del lykke, når man får dette svaret her.

Jeg siterer fra tråden "Viktig! Svar fra Aker....", som ligger her på forumet:

"Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.

Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
    overlege , thyreoideapoliklinikken . OUS Aker."

Tenk så mange som leser på lommelegen da!! Er det ikke skremmende hvordan de kan feilinformere så til de grader, uten å bli stilt til ansvar for det?
    De skulle vært saksøkt.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Ja, det er jo helt bak mål !
    Tok ikke med det i mailen jeg sendte, men hvis jeg noen gang får svar, så har jeg MYE å si !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    43
    Meldinger
    418

....og så kom jeg på en selvopplevd historie..... En av mine bekjente i tiden i utlandet, viste seg å ha en bror som var endokrinolog. (Dette fant jeg ut etter at jeg hadde flyttet tilbake til Norge) Han viste seg å være villig til å hjelpe meg via e-post. Jeg sendte prøvesvarene og spørsmålene mine til han. På denne tiden hadde jeg akkurat begynt å ta Armour Thyroid. Dette ba han meg snarest om å slutte med, begrunnelsen var at opptaket i tynntarmen var for variabelt!! Hææ??
    Skjønner ikke hvordan opptaket er mer variabelt med Armour enn på levaksin, det går jo inn samme veien??
    Og på spørsmål om muskel og leddsmerter svarte han at det kunne ikke ha noe med stoffskiftet å gjøre. Så vidt jeg vet er det ikke bare meg med lavt stoffskifte som har hatt smerter i muskler og ledd??

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Siste uthevelse peker jo på at svangeskap er en del av årsakssammenhengen.
    Og det er slett ikke uvanlig.
    Eneste problemet var jo at legen satt med blodprøver fra 2005 frem til nå.. jeg var gravid i 98, 04 og begynnelsen av 05.. så de lave fallene de siste åra kommer jo ikke av svangerskap som han antok.. Har hatt et par svangerskap som dessverre ikke ble fullbyrdet. Men dette var ikke i perioder hvor de nedgangene i verdiene var. Da jeg startet med å forklare at jeg ikke har vært gravid de siste årene, byttet han rett og slett tema
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Svangerskap er jo en stor omstillingsfase for kroppen og da skal alt fungere, noe skjer jo gjerne om ikke alt gjør det.
    Mange opplever stoffsikfteproblemer i den forbindelse, særlig under og etter.
    Så kan en stille spørsmål om hvorfor.
    Er det fordi en blir bedre fulgt opp at det oppdages ? Tidligere skyldte man på merkelige årsaker for å forklare fenomenet, feks ammetåka - som jeg mener kommer inn under begrepet "idiotforklaringer".
    Hadde man fått stoffskifteproblemer likevel ? Kanskje senere i livet ?
    Er man pre-disponert og så viser det seg i slike omstillingsprosesser ?
    Kan det vise seg i andre omstillings-omstendigheter ?

Jeg har sett flere her som har skrevet at de har fått stoffskifteproblemer etter at de har sluttet å røke.
    Idag står det i avisen at om man slutter å røke får man 70% større sjangs for å få diabetes (som jo også er stoffskiftesykdom)
    http://www.nettavisen.no/nyheter/article2792452.ece

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Svangerskap er jo en stor omstillingsfase for kroppen og da skal alt fungere, noe skjer jo gjerne om ikke alt gjør det.
    Mange opplever stoffsikfteproblemer i den forbindelse, særlig under og etter.
    Så kan en stille spørsmål om hvorfor.
    Er det fordi en blir bedre fulgt opp at det oppdages ? Tidligere skyldte man på merkelige årsaker for å forklare fenomenet, feks ammetåka - som jeg mener kommer inn under begrepet "idiotforklaringer".
    Hadde man fått stoffskifteproblemer likevel ? Kanskje senere i livet ?
    Er man pre-disponert og så viser det seg i slike omstillingsprosesser ?
    Kan det vise seg i andre omstillings-omstendigheter ?

Jeg har sett flere her som har skrevet at de har fått stoffskifteproblemer etter at de har sluttet å røke.
    Idag står det i avisen at om man slutter å røke får man 70% større sjangs for å få diabetes (som jo også er stoffskiftesykdom)
    http://www.nettavisen.no/nyheter/article2792452.ece
    Det er helt riktig at stoffskiftet svaier både under og etter svangerskap.. og ammetåker er jo en hormonkrig i kroppen som de fleste nybakte mødre har fått smake på. Men hvordan endokrinologen kan skylde på svangerskap i flertall, når jeg ikke har vært gravid eller ammet i de periodene han henviste til i det hele tatt, så er det temmelig rart... Kanskje han så på noen andre sine papirer og ikke mine? Man jo liksom begynne å lure
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Side 3 av 8 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 25-03-12, 00:14
  2. Idiotforklaringer på lavkarbo
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 5
    Siste melding: 09-10-11, 19:23
  3. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 14:09
  4. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 21:53
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 23:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn