Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Måtte si opp jobben min. Konsentrasjonsproblemer etc.

Hei!
    Jeg måtte si opp jobben min i August 2008. pga. det jeg trodde fikk beskjed om var psykiske probl. men som senere viste seg å være lavt stoffskifte/hashimotos. (se tråden "min historie" for mere info ). I desember fikk jeg endelig et vikariat og jeg har fortsatt denne jobben, trives godt og ønsker sterkt å imponere slik at de forhåpentligvis vill tilby meg fast jobb ettterhvert. Men ... så er det denne dumme sykdommen som ødelegger for meg.. jeg har veødig store problemer med å fokusere på ting og særlig i lang tid av gangen. Jeg sitter på jobb å prøver å konsentrere meg men det føles som om jeg sitter med "tåke i hodet" (har ingen bedre måte å beskrive det på). Det er så frustrerende for jeg vill jo være flink, og jeg og samboeren er helt avhengige av at jeg jobber full for å klare oss økonomisk.

Jeg merker dette i stor grad hjemme også, klarer ikke å lese bøker lengre, sliter med å følge med på en hel film etc. Og får ikke med meg ting som skjer eller som folk sier. Lever litt i min egen verden.

Kjenner noen seg igjen i dette?
    Kan det bli bedre?

Føler meg så treig og er redd folk skal tro at jeg er uintressert i hva de sier, og vill jo gjøre en god jobb. Har nettop begynt på Levaxin (5 uker siden) og T4 er ganske lav enda (12,4) , kan disse tingene bli bedre etterhvert når man havner på et riktig nivå.
    Skjelver også veldig på hendene noe som kan være veldig flaut noen ganger og dessuten er det sklitsomt og en stadig påminnelse om sykdommen.

Hilsen Caroline
    Sist endret av Admin; 20-03-09 kl 12:35 Begrunnelse: Link tilføjet
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Hildemor Gjest

Standard Sv: Måtte si opp jobben min. Konsentrasjonsproblemer etc.

Det er ikke vanskelig å kjenne seg igjen i dette Carro, du nevner vanlige symptomer på lavt stoffskifte. Det kan gi denne tåkeheimen og følelsen av treghet/mangel på konsentrasjon osv osv. Hvilke symptomer tilstanden gir kan selvsagt variere fra individ til individ, men jeg har ingen problemer med å nikke gjenkjennende til det du beskriver.

Du skriver at du har gått på Levaxin i 5 uker, noe som kan regnes som relativt kort tid. Tåka vil lettne underveis i behandlingen. For noen vil det oppstå tåke igjen og da vil man trenge justering av dosen. Det er en prosess dette her og tålmodighet kommer godt med i prosessen. Jeg føler til tider jeg kan trenge påfyll av den

Skjelving på hendene er kanskje ikke så vanlig ved lavt? Men jeg som har vært høy har hatt mye av det, også under oppjustering av Levaxin. Skalv du på hendene før du startet på Levaxin?. Jeg må tillegge at en del opplever som nevnt ovenfor ulike symptomer relatert til denne sykdommen. Selv kan jeg til tider ha symptomer på høy og lav i et herlig sammensurium, vel herlig er feil ord - men det jeg fant i farta

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Hei!
    Skjelver også veldig på hendene noe som kan være veldig flaut noen ganger og dessuten er det sklitsomt og en stadig påminnelse om sykdommen.
    Jeg vil bare si at jeg skalv som et aspeløv etter at jeg begynte på Levaxin. Før den tid - ingen skjelvinger. For min del var det ikke hypothyreosen som forårsaket skjelving, men LEVAXINEN! Jeg var på jobb i den tiden jeg startet medisinering, og kunne ikke spise sammen med de andre i kantinen! Skjelvingene startet etter under en uke på Levaxin. Jeg ble svimmel, fikk følelsen av å ikke ha kontakt med underlaget da jeg gikk. Masse plager på denne syntetiske!

Håper håper du blir bedre Carro
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Tusen takk for svar dere!!
    Jeg må bare være tålmodig skjønner jeg
    Er lett å bli litt utålmodig når jeg endelig har funnet ut hva som feiler meg og endelig får riktig behandling.
    Legen min sa også det samme, at skjelvinger som regel betyr for høy stoffskifte, jeg har hatt flere andre symptomer på høy og; rask puls, uro, blir veldig varm etc. Så legen sa hun ble litt overrasket da prøvene viste lavt stoffskifte. Men så har jeg endel symptomer på det også
    Det hele er forvirrende igunn, men jeg fikk beskjed om at Hashimotos kan være sånn at man blir hypo så hyper osv. så det kan veksle av og på til det tilslutt stopper på hypo (om jeg har forstått det riktig). Noen som kjenner til mer om dette?
    Skjelvingene begynte for ca. 1.5 år siden, lenge før jeg begynte på levaxin.
    Det var en av hovedgrunnene til at stoffskiftet mitt ble sjekket.
    Driver sakte å oppjusterer dosen nå og tar blodprøver hver 6 uke, så jeg får vel bare vente å se.

Takk for at dere svarer, føles fint at man ikke er alene, selvom man såklart helst skulle ønske at ingen var syke i det hele tatt!
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Kjæreste Carro!

jeg er frifant og min egen herre. men det finnes rettigheter for arbeidstakere i landet.

Jeg synes at du skal snakke med fastlegen din om dette. Mitt råd er: forbered deg på forhånd om alle spørsmål du har angående rettigheter i forhold til din sykdom og arbeid.

jeg har alltid skrevet huskeklapp.

Først nå skjønner jeg hvorfor jeg har trengt lappene!
    Fordelen med huskelapp er at du skriver ting etterhvert som du komme rpå dem, og er du i tåka når du er hos doktoren, er det verste som kanskje at du glemmer å finne frem lappen!

Legen kan ha et møte med NAV og deg. Og legen er på din side.

de er der for å hjelpe deg. Får du en saksbehandler du ikke kan prate med, tror jeg du kan be om en ny, akkurat som fastlege.

Jeg leste ett sted at dyreforsøk viste at det tok ca tre måneder før T3 + T4 var stabilisert.

Snakk med alle hjelperne dine, og vent på å bli bedre!

Klem
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Hildemor Gjest

Hei igjen Carro Jeg har akkurat lest din historie og ser at det har vært en brokete vei du har gått de siste årene, tøffe tak har det vært og jeg håper behandlingen du mottar vil gjøre hverdagene dine bedre fremover.

Du har høy anti-TPO og det ses både ved høyt og lavt stoffskifte. Jeg ser ingen resultater på dine andre blodprøver, men det kan vel ikke utelukkes at du har vært høy en periode og går mot lav/er lav. Eller at dette svinger i kampen som foregår i kroppen din mellom kjertelen og antistoffene. Derav symptomer på både det ene og det andre.

Anti-TPO viser et angrep på kjertelen din og det i seg selv kan sikkert gi kroppslige symptomer. Det gir en betennelse i kjertelen og en betennelse i kroppen pleier ikke å gå upåaktet hen i andre tilfeller. Jeg finner imidlertid ikke noe info om hvilke symptomer anti-TPO alene kan gi. Det sitter imidlertid mange kloke hoder her inne som vet langt mer om dette enn meg. Jeg mener også å ha lest her inne at tilskudd av Selen kan være gunstig ved forhøyet anti-TPO.

Her inne finner du mange ulike individer med ulike skjebner, så her er du så absolutt ikke alene Jeg håper du får god oppfølging fremover nå og at hverdagenene vil by deg på noe godt. God helg!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Tusen takk for svar Vigdis og Hildemor

Har desverre dårlig erfaring med NAV ( hvem har ikke det ) , men du har helt rett. Dersom jeg ikke føler at jeg klarer jobben eller ikke får fortsette i vikariatet mitt må jeg finne ut mer om hvordan jeg kan få hjelp.
    Jeg tror du har rett Hildemor, att jeg har hatt høyt og nå har lavt men at noen symptomer fra det høye sitter igjen.
    Hadde nå (16/3.) TSH 1,98 og T4 på 12.4. Så legen økte levaxinen litt, skal ta nye prøver i mai.
    Skal være flink å ta Selen tilskudd fremover
    Er veldig mye å sette seg inn i nå, men er jo bra å i hvertfall vite hvorfor jeg har følt meg så dårlig.

Tusen takk for støtten dere!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Husk at selv om du har dårlige erfaringer, så har du RETTIGHETER! Og skaff deg en ny saksbehandler. Og fortell legen om dårlige erfaringer

Ikke gi deg! Bli sinna og bruk sinna- energien på å gjøre noe!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte og arbeid? Hvordan takler dere jobben?
    Av i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 37
    Siste melding: 01-12-09, 20:44
  2. Droppet tur med jobben
    Av snuppa i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 31-01-07, 12:05
  3. Måtte le her om dagen:)
    Av Tynn Tråd i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 20-12-06, 23:03
  4. Hvordan kan man bli trygg på mat?
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 68
    Siste melding: 07-12-06, 17:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn