Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Standard Psykolog om hormonforstyrrelser

Jeg hadde en time hos en psykolog på Heggeli Helhetsmedisin her om dagen. Første gang jeg har vært hos en psykolog, grunnen var egentlig fordi jeg har opplevd mye i mitt 22års unge liv. ikke nok med å ha lavt stoffskifte, men andte ting også.

Da jeg fortalte om stoffskiftet som har vært opp og ned siden jeg begynte på Levaxin i 05 sa han noe som for meg er veldig logiskt, men noe jeg ikke har hørt før. Siden jeg sa at jeg trodde jo at kroppen skulle balanseres når jeg begynte på Levaxin, som og gå ned i vekt, mer energi, mindre deppa osv. Han fortalte meg at Levaxin er et kunstig framstilt hormon som BARE justerer skjoldbrukskjertelen og det den trenger for og fungere eller gi nok hormonoer til kroppen. men det den IKKE gjør er og balansere eller reparere alt det andre stoffskifte har gjort med kroppen. som f.eks forbrenningen, eller de organene i kroppen som har blitt påvirket når tyroksin nivået har vært for lavt. Dette for meg høres veldig naturlig ut.

Han anbefalte meg en annen lege på samme huset som vist nok kan veldig mye med hormonforstyrrelser, han ville jeg skulle gå til han og få en fullutredelse. som og ta alle slags blodprøver av metaller og div ting i kroppen, hårprøve, osv. De skal sendes over havet til USA og analyseres for og kanskje gi svar på andre ting kroppen min trenger for og fungere normalt.
    Jeg er veldig spent, håper virkelig dette gir et svar som kan hjelpe meg til og føle meg frisk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Buskerud
    Alder
    45
    Meldinger
    18

Standard Sv: Hormonforstyrrelser

Så spennende, LillePus!
    Høres ut som en fin psykolog du har kommet til, og at du nå kommer til å bli veldig grundig undersøkt og fulgt opp. Det er godt å høre!

Krysser fingrene for deg
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Standard Sv: Psykolog om hormonforstyrrelser

Ja, takk for det. Men har vært hos spesialis på Volvat klinikken, men ble skuffet. fikk ikke oppfølging eller noe der. så jeg er spent på hva dette går ut på og hva som vil skje videre..

Er det noen andre som har gjort noe lignende?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av LillePus Vis post
    Jeg hadde en time hos en psykolog på Heggeli Helhetsmedisin her om dagen. Første gang jeg har vært hos en psykolog, grunnen var egentlig fordi jeg har opplevd mye i mitt 22års unge liv. ikke nok med å ha lavt stoffskifte, men andte ting også.

Da jeg fortalte om stoffskiftet som har vært opp og ned siden jeg begynte på Levaxin i 05 sa han noe som for meg er veldig logiskt, men noe jeg ikke har hørt før. Siden jeg sa at jeg trodde jo at kroppen skulle balanseres når jeg begynte på Levaxin, som og gå ned i vekt, mer energi, mindre deppa osv. Han fortalte meg at Levaxin er et kunstig framstilt hormon som BARE justerer skjoldbrukskjertelen og det den trenger for og fungere eller gi nok hormonoer til kroppen. men det den IKKE gjør er og balansere eller reparere alt det andre stoffskifte har gjort med kroppen. som f.eks forbrenningen, eller de organene i kroppen som har blitt påvirket når tyroksin nivået har vært for lavt. Dette for meg høres veldig naturlig ut.

Han anbefalte meg en annen lege på samme huset som vist nok kan veldig mye med hormonforstyrrelser, han ville jeg skulle gå til han og få en fullutredelse. som og ta alle slags blodprøver av metaller og div ting i kroppen, hårprøve, osv. De skal sendes over havet til USA og analyseres for og kanskje gi svar på andre ting kroppen min trenger for og fungere normalt.
    Jeg er veldig spent, håper virkelig dette gir et svar som kan hjelpe meg til og føle meg frisk.
    Jeg er kjempenysgjerrig på hvilken lege som er flink på Heggeli, jeg holder nemlig på å skrive en klage til helsetilsynet på en kvinnelig lege på sentet som er at annet enn flink

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Da jeg var hos legen på Heggeli så ble jeg testet for matintoleranse, men fant ingenting. Men han mente fortsatt at det satt i magen. At noe i magen min gjorde at jeg hadde kommet i ubalanse, og deretter fått hypothyriose. Måtte da ta en haug med nye tester, urin, blod og avføringsprøve. Da fant han ut at jeg hadde 2 typer tropiske parasitter og en form for candidasopp. Dette var noe jeg måtte ha fått i utlande et sted. Og siden jeg har hatt alle slags plager siden jeg kan huske. Hvertfall siden barneskolen, så er det mest sannsynlig at jeg har fått det da jeg var i USA i 97. Dette er på en måte en stor infeksjon i kroppen. De parasittene er noe man kan tåle hvis man får det før man har blitt 2år for da venner kroppen seg til det. Men etter det så kan man bli dårlig. Spesielt Candida soppen har mange av de samme symtomene som lavt stoffskifte. Da er det ikke rart at man er dårlig. Dette gjør jo sånt at min egen kropp angriper seg selv. Mye antistoffer som ikke burde få regjere inni meg.
    Så nå går jeg på en VELDIG streng diett, MASSE medisiner(det går mye utover leveren) og håper at dette kan være med på og stablisere kroppen og hormonene som ikke helt vet hva de vil.

Jeg opplever blant annet at jeg en uke har gått ned 2 kilo mens neste har jeg gått opp 3. Vet ikke helt hva dette kommer av og er utrolig frustrert pga det.

Legen jeg har er en mann...

Lignende tråder

1. trenger nr til psykolog.. HJELP!!!
    Av grynet i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 23-08-06, 12:21

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg