Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Standard Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour.

Hei!

Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour. Jeg er en av de som ikke raste ned i kilo selv om jeg var temmelig "høy" før dette ble oppdaget. Har også problemer med blodsukkeret og tror at det har sammenheng med at vekta er høy og det har den blitt i forhold til stoffskiftet. Gikk bra da jeg gikk på en "umenneskelig" diett, hvor jeg måtte kutte ut sukker, mel, melk, brød,poteter+++++. Etter at jeg gikk tilbake til normalkost med mye frukt og grønnsaker gikk kiloene på igjen og jeg begynte å merke godt når blodsukkeret var for høyt eller for lavt. I følge legen vil jeg få diabetes 2 , hvis jeg ikke får ned blodsukkeret. skal til lege igjen på onsdag , så får vi se hvordan vi kan gripe fatt i dette. Må legge til at jeg ligger litt høyt innen referansene på stoffskifte, men trives med det.

Hilsen hias

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Blodsukker, insulinresistens og stoffskifte henger helt klart sammen. Jeg har også følt en sterkere trang til søtt og oftere mat den siste tiden (er sulten hele tiden, ekkelt :evil: ), og jeg tror at jeg er på den lave siden igjen når det gjelder stoffskifte.

Fire hormoner, når de er til stede i tilstrekkelige mengder, regulerer insulin- og sukkerkonsentrasjonen; kortisol, tyreoideahormoner, veksthormon og testosteron (også hos kvinner).

Kosten er selvsagt også viktig, bl a kutte raske karbohydrater. Regner med du har sett Noras innlegg om kosthold;
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=222 .
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Standard

Hei!

Føler jeg har blitt veldig bra i forholdt til det jeg har vært, men husker ikke hvordan jeg var da jeg var frisk. Har gått på levaxin i ett år og levaxin og Armour siden januar ,og det var siden januar at jeg følte at det gikk fremover. Tåken lettet, humøret ble bedre , trøttheten forsvant,håret har holdt seg på hodet og fargen er tilbake m.m. Må samtidig nevne at dagsrutinene er lagt helt om. Trenger hvile nok og søvn nok ellers er jeg ute og kjører- tåler lite stress og unngår så godt jeg kan dette. Står opp og legger meg til normale tider, tar medisin til faste tider og er ikke så hysterisk på husarbeid som jeg var før- har overlevd mange hybelkaniner
    Ting tar tid og tror at det er forskjellig fra menneske til menneske til hyper og hypo til mann/ kvinne, ung /gammel. En vet best selv når man er ok eller ikke. Legen min mente allerede for ett år siden at jeg var ok- ut i fra prøvene, men det er min kropp og den har jeg hatt i mange år og kjenner den bedre enn legen min.

Hias

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Standard Så hva skjer - INGENTING, men jeg er ved godt mot.

Hei!
    lenge siden jeg har vært her nå!
    Siden sist: Byttet fastlege med gode resultat,vært innom kurs,Tatt opp fag, ett år på høgskole i forbindelse med omskolering(sluttet pga konsentrasjonsvansker),utplassert på forskjellige arbeidsplasser gjennom Nav-fungert alt fra ok til dårlig, mye venting i systemet(NAV),.I mellomtiden fått diabetes 2,anstrengelses astma(hatt i mange år, men fant ikke ut av det før nå)og betennelse i hæl som blir nå betegnet som varig skade /plage med spesialsåler og sko.Det beste av alt er at stoffskifte nå har vært stabilt lenge og at mange av plagene som jeg trodde kunne komme av stoffskifte er relatert til alt det andre.Nå gjenstår det å kombinere de forskjellige sykdommer /medisiner og få en avklaring på helse og arbeid- for JA , jeg er fremdeles i systemet til NAV og det er ikke mye som skjer.Klarte å skaffe meg en liten jobb som jeg mestrer og gir meg selvtillit,men da fikk jeg beskjed om å slutte i denne , fordi jeg ikke er ferdig utredet i forhold til arbeid og helse.Så hva skjer - INGENTING,men jeg er ved godt mot

Hilsen SØS

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Standard Sv: Så hva skjer - INGENTING, men jeg er ved godt mot.

Hei, er du sikker på at du ikke har adrenalin fatigue (binyretretthet) i tillegg ?
    Hvis stoffskiftet er ok nå, så skulle også symptomene ha gitt seg på samme måte, men det har de ikke som du skriver her.
    jeg har også problemer med lungene som er knyttet til dette, og kjenner noen som har problemer med blodsukker pga. samme årsak. Stå på - ikke gi deg.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Glemte å si at også jeg har problemer / smertet i en hæl. Fant tilfeldigvis en link i dette forum som satte human parvovirus i forbindelse med lav stoffskiftte. Letet på nettet og fant masse interessant info om dette. Bla en link fra USA der det var snakk om at human parvovirus forårsaket smerter i hælen. Testet meg og fikk til min forundring bekreftet at jeg hadde dette virus. Behandler meg nå - og hælen er blitt nesten bra. Må holde på litt lenger.
    Lykke til

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Hei !

Takk for svar
    Angående smerter i hæl er det blitt fastslått at det er plantar facitt og at behandlingen hjelper - det tar bare så evidelig lang tid! Ser nok sammenheng med stoffskifte, diabetes 2 og vond hæl. Det jeg ville si er at jeg siden 2004/2005 har vært i Nav systemet og sitter fast der ennå-ting tar tid.
    Må nå ha en utredning i forhold til helse og arbeid dvs finne ut hva jeg mestrer og ikke. Er på yrkesrettet attføring fordi jeg ikke kunne fortsette i den jobben jeg hadde og stoffskifte kvalifiserte til dette.

søs

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Har sjekket på nettet for å forstå hva plantar facitt er, ser at jeg har nok ikke samme problemet i hælen som du har.
    Ønsker deg god bedring og en fin dag.
    Vi vil survive !

Lignende tråder

1. Jeg har siden 1997 haft periodisk forhøjet stofskifte/Graves
    Av Anne H H i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 106
    Siste melding: 12-09-12, 20:51
  2. Operert, jodbehandlet, medisinert og blir lett overtrent
    Av Helga i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 16
    Siste melding: 30-09-10, 12:49
  3. Svar: 5