Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Helbredende mad (Jerry Brunetti)

"Food as Medicine". Dette er Jerry Brunettis yderst informative video forelæsning Helbredende mad (2005), hvor han fortæller om sine erfaringer med terminal cancer, som han med held overvandt med at spise sund og anderledes mad, end han plejede at spise indtil da. I 1999 blev han diagnosticeret med Non-Hodgkin's lymfom. Prognosen var højst 6 måneder. Han har ikke taget imod kemoterapi, men udviklede i stedet sin egen unikke metode til forbedring af immunsystemet gennem kosten. Jerry deler sine personlige erfaringer og videregiver sin opskrift på en sund levevis.

Du vil lære om den afgørende betydning af mineraler. Hvilke fødevarer man bør vælge for at bevare helbredet, og hvilke bør man undgå. Efter at have set dette fascinerende foredrag bliver man klar over den bemærkelsesværdige betydning af rette fødevarer til opbygning ef reserver og vedligeholdelse af helbredet.

Den helbredende madens funktioner er bl.a.: De helbredsbeskyttende korsblomstrede grøntsager; De gode olier; Mageløs gæring; Æg - den ultimative mad; Smør eller Margarine; Strømmen af rå mælk; De store mineraler - calcium, magnesium, kalium, fosfor og svovl; Spormineral-katalysatorer - kobber, mangan, zink, bor og jern; Det glemte Jod; Molybdæn, kobolt, selen og krom."

Klik for at se filmen Food as Medicine Part 1 (1 time 43 min) og Food as Medicine Part 2 (1 time 25 min)

(Denne video har det med at forsvinde fra adskillige links på nettet. Herværende henvisning er allerede nr. 4, så skulle linket igen "dø" i indlægget, skriv en besked her i tråden).
    Sist endret av Mod; 04-04-12 kl 14:10 Begrunnelse: Lenker skiftet ut
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Standard Sv: Helbredende mad (Jerry Brunetti)

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Klik for at se filmen Food as Medicine Part 1 (1 time 43 min) og Food as Medicine Part 2 (1 time 25 min)

Her kan du se 3 korte smaksprøver på Youtube:

Jerry’s website Agri Dynamics
    PowerPoint "Food as Medicne"
    This Eco-Consultant, Jerry Brunetti Found Solid Alternative to Chemotherapy - Battling Lymphoma (PDF)
    Food as Medicine. One Man's Journey Back to Health and Life

Jerry Brunetti's list of important foods to eat.
    This list comes from an interview reprinted from ACRES USA, May 2002, Vol 32, No. 5 - p. 30.

1. Raw (grass-fed) dairy products which are rich in CLA, alkalizing minerals (Ca, Mg, K) critical Vitamin D, beneficial probiotics, numerous enzymes, vitamins A, E, K, and B Vitamins.
    2. Free-range eggs, which are rich in fat-soluble vitamins A, D, E, K, cysteine and other amino acids, lecithin (phospholipids).
    3. Cod liver oil, which is a rich source of vitamins A, D, E and K and some EPA/DHA.
    4. Coconut oil, which is rich in medium-chain, saturated fatty acids as found in human breast milk. Very anti-fungal, antiviral, anti-bacterial. Readily absorbed, easily processed by the liver.
    5. Fermented soy products such as miso and tempeh (avoid processed soy products, soy-based supplements).
    6. Fermented vegetables (raw) such as sauerkraut, kim-chi which contain powerful anticarcinogenic compounds, lactic acid, lactic bacteria, enzymes.
    7. Fermented milk products: kefir, yogurt, clabbered milk, buttermilk.
    8. Raw butter/cream from grass-fed ruminants: rich in CLA, fat-soluble vitamins A, D, E and K, Wulzen factor (anti-inflammatory).
    9. Sprouted-grain products: rendered free of phytates, enzyme inhibitors; rich in enzymes and additional vitamins.
    10. Pigment-rich fruits containing resevetrol, astazanthins, lutein, lycopene, proanthocyanidins, bioflavonoids, flavenols, ascorbic acid, etc.: elderberries, raspberries, prune-type plums, cherries, etc.
    11. Sea vegetables and ocean fish rich in EPA/DHA, such as sardines (watch mercury in large fish), wild (not farmed!) salmon, sea vegetables rich in algevates, which are metal decontaminants, iodine, numerous trace minerals, mucopolysaccharides.
    12. Vegetables: brassica (especially kale, brussels sprouts), also broccoli, asparagus, garlic and onions, winter squashes, carrots, beets, sweet potatoes, and miscellaneous greens such as raddichio, arugula, mustard greens, endive, dandelion, radish, celery, etc.
    13. Meats (pork, poultry, beef, lamb) should be range fed and drug free. If your pH levels are low, eat small amounts until they rise.
    14. Tropical fruits (for enzymes!) — pineapple, mango, papaya, jack fruit, leechee, guava, coconut, etc.
    15. Pure water: up to half your body weight in ounces. Consider alkaline and energized waters.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs up Sv: Helbredende mad (Jerry Brunetti)

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Kære Venner!

At finde tid til at se disse to film, kan ikke anbefales nok! Denne mand har virkelig fundet "de vises sten" og at følge hans erfaringer - svarer til bedre helse, ikke kun for os med hypothyreose, men også for de friske, så de får lov til også at forblive friske ("raske" på dansk) for resten af deres dage. Anbefales!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn