Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    8

Standard Sv: Anbefal endokrinolog, vær så snill!

Vi er hvertfall veldige fornøyde med Bjarne Mella, Sarpsborg sykehus. Fikk stabilisert datteren min i en fei

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Hvis du nå skulle velge Balder-klinikken, Dolphin, så bare et lite praktisk tips: Siden du bor langt fra Oslo, forsikre deg på forhånd hvilke type tester de vil ønske å gjøre av deg og sørg for å få gjort dem på samme dag eller dagen etter din første time. Jeg var tilbake en uke etter første time og tok allergiprøver. Det går jo greit siden jeg bor i Oslo, men ikke like greit for tilreisende.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Sitat Opprinnelig skrevet av Villevall Vis post
    Vi er hvertfall veldige fornøyde med Bjarne Mella, Sarpsborg sykehus. Fikk stabilisert datteren min i en fei
    Åh takk for at du skrev dette :-)
    Jeg bor også i Sarpsborg og legen min kan ikke så mye om denne problematikken, men hun pleier å ringe å konferere med en person om mine prøver innimellom, synes hun har sagt "hellan" eller noe sånt, men nå når du skrev Mella så tror jeg det er han! Det er jo bra at hun spør noen som har peiling. Hvordan fikk dere time hos han forresten? Ble dattern din henvist?
    Bra hun får behandling nå.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    8

Jeg ba om om henvisning til spesialist etter 15 måneder med jojo-resultater. Og han leste resultatene av blodprøvene hennes på en helt annen måte enn fastlegen! Han fulgte også opp prøvene hennes et par ganger etterpå hos ny fastlege som en liten forsikring. Dessuten er han en veldig hyggelig fyr:-)
    Husk at alle kan be om å komme til spesialist, så bare si fra. Min fastlege mumlet noe om at stoffskifte kan ordnes på fastlegekontoret, men jeg sa at jeg gikk ikke ut derfra uten henvisning....

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av Dolphin Vis post
    Takk for svar alle sammen.

Jeg er sykemeldt, og økonomien er truet, så om det finnes offentlige endokrinologer å anbefale, så hadde jeg blitt superglad. Uansett setter jeg pris på alle anbefalinger og erfaringer, og om privat er det eneste som fungerer, så velger jeg privat.

Flere anbefalinger ønskes!
    Det finnes en endokrinolog som er 1 dag i uka på Sørlandet sykehus Kristiansand, og 1 dag på Søgne Legesenter. Han heter Stein Olsson. Vet ikke så mye om ham.
    Det er også ei på Sørlandet sykehus, Arendal. Hun heter Synnøve Emblem Holte. Har vært på et kurs hvor hun underviste, og hun virker OK.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av snusmumrikken Vis post
    Det er også ei på Sørlandet sykehus, Arendal. Hun heter Synnøve Emblem Holte. Har vært på et kurs hvor hun underviste, og hun virker OK.
    Jeg kjenner henne privat. Har snakket med henne om hypothyreosen. En kjempegrei dame. Endokrinolog ja. Men hun hadde (den gang) ikke kjennskap til Armour. Litt utenom tema her kanskje, men nevner det bare.
    Sist endret av Yvette; 13-05-09 kl 19:38
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Time hos endokrinolog
    Av millasin i forumet Endokrinologer
    Svar: 4
    Siste melding: 04-10-08, 12:06
  2. Kan en endokrinolog
    Av janike i forumet Endokrinologer
    Svar: 17
    Siste melding: 20-09-07, 21:15
  3. Endokrinolog på Aker