Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Apr 2009
    Meldinger
    6

Standard Venter på diagnose...

Hei!
    Jeg vet ikke om jeg poster dette på rett plass, men nå er jeg så fortvilt og føler meg i en så elendig form.

Det startet egentlig etter fødsel for snart to år siden. Noen måneder etter fødsel begynte jeg å få svettetokter om natta, badet i svette. Var trøtt og konstant uopplagt, kjente av og til litt svie i brystet, masse håravfall! Så forandret formen seg litt til at jeg i fjor høst (1 år etter fødsel) begynte å fryse, fikk fryserier, slapp, sovnet tidlig i sofa om kvelden, håret tørt og livløst, huden i ansiktet spesielt er blitt grovere, lagt på meg, og følt at jeg som alltid har vært sterk og stått i vinden plutselig følt meg sårbar og nedstemt og ukonsentrert. Fikk plutselig blødningsforstyrrelser fra midt i cyklus og utover og har fått primolut fra legen som et hormontilskudd.

Så fikk jeg en klump i halsen følelse, og det viser seg at det er en kul på skjoldbruskkjertelen i tillegg til noen cyster. Dette var før påske og nå har jeg fått beskjed om at jeg ikke får time før i juni for å ta prøve av den. Deretter skal de vurdere om kulen skal opereres bort.

Nå synes jeg formen er enda værre, har sviende følelse i halsregionen også oppover øret, går konstant med 3-4 munnskold (after) i munnen, munntørrhet, og huden er blitt enda værre i ansiktet med masse små kviser, (grov hud/utslett). Føler meg på gråten og er iskald på hender, ankler og bein, men varm i ansiktet.

Dere som har litt erfaring med problemer med stoffskifte, hva tror dere? Jeg tror noe er feil med stoffskiftet (hypo eller hyper) men prøvene fra legekontoret viste Tsh på 1 og F4 på 15 ...?

Er det ikke sannsynlig at slike cyster og kuler forstyrrer hormonproduksjonen?

Nå har jeg ringt fastlegen og får komme inn i morgen tidlig til hastetime. Jeg skal be om at han må be sykehuset ta meg inn tidligere for å ta prøver at kulen for jeg holder ikke ut å gå slik noe mere...
    Mye syt her, ..takk for at du orket lese.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Sv: Venter på diagnose...

Hei, føler virkelig med deg. . . dette er ikke lett.
    Jeg kan ikke så veldig mye om dette med cyster etc. så jeg kan ikke gi deg så mye råd om det. Men det jeg lurte på er om legen din har testet deg for
    anti-stoffer (anti-TPO), hvis ikke bør du få dette testet og det kan være lurt å sjekke TRAS.
    Jeg hadde "normale" prøvesvar på TSH og FT4 men hadde høy anti-TPO, så jeg fikk diagnose og behandling med levaxin basert på antistoffer og at man så en sterk tendens til at stoffskiftet ble lavere og lavere for hver gang det ble sjekket. Siden det betyr at kjerteln uasett er på vei til å bli ødelagt.
    Ellers kan det være lurt å sjekke B12 og jern.
    Er sikkert masse annet og, men det er andre her som kan mye mer om dette en meg.

Lykke til!! Fortell oss hvordan det går.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Lignende tråder

1. Ny med Hypo-diagnose.
    Av benga i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 07-04-07, 15:42
  2. diagnose!
    Av pusur i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 04-08-06, 19:12
  3. Endelig diagnose
    Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 5
    Siste melding: 04-04-05, 10:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn