Vis meningsmålingsresultat: Barnløs pga. stofskiftesygdom?

Velgere
5. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Jeg har aldrig villet at få børn.

0 0%
  • Jeg har ikke orket at få børn pga. min stofskiftesygdom

1 20.00%
  • Jeg ville gerne have børn, men kunne ikke pga. fertilitetsproblemer som følge af stofskiftesygdommen

2 40.00%
  • Jeg har fravalgt børn, for at skåne dem for at skulle vokse op hos en stofskiftesyg forælder

0 0%
  • Jeg turde ikke prøve mere pga. flere aborter, som var følge af stofskiftesygdom

1 20.00%
  • Jeg mener ikke at man kan byde et barn en stofskiftesyg forælder

0 0%
  • Jeg har et barn, men turde ikke få flere pga. stofskiftesygdommen

2 40.00%
  • Min mand/kone ville ikke have børn pga. min stofskiftesygdom

0 0%
  • Min mand/kone har forladt mig fordi jeg ikke turde få børn pga. stofskiftesygdommen

0 0%
  • Andet? (Du kan skrive hvad, i tråden)

2 40.00%
Flervalgsmeningsmåling.
Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Standard Barnløs på grund af stofskiftesygdom?

Maika skrev i denne tråd:
    Sitat Opprinnelig skrevet av maika Vis post
    jeg er såpass syk av stoffskifte at jeg har aldri orket tanken på å få barn...
    Jeg mener at have læst om mange her på forummet (og andre steder), der ikke har fået alle de børn, de har ønsket dem da de var unge og raske.

Jeg kender mange stofskiftesyge, der kun havde nået at få et barn (selv om de ønskede sig flere) før sygdommen havde fået rigtig fat i dem. Og endnu flere kender jeg - som aldrig har fået børn netop pga. deres sygdom.

Selv havde jeg et stort ønske om at få tre eller fire børn, og var (dengang) så glad ved tanken om at "alle" mine børn ville have hinanden efter at jeg selv er borte. Dette ønske er aldrig blevet opfyldt, da sygdomme langsomt og snigende lagde beslag på kræfterne og således blev mit eget råderum (energi & trivsel) så tilpas mindre med årene, at disse flere børn kom aldrig til verden. Jeg turde simpelthen ikke risikere at skulle sætte børn i verden, jeg ikke havde kræfter til at drage en god omsorg for. Og således er min søn blevet et enebarn, der ikke vil have en nær blodbeslægtet familie den dag jeg skal herfra - så hypothyreosen har i virkeligheden ikke kun påvirket mig, men også flere generationer efter mig.

Alle kan svare på mere end et punkt.

EDIT/Lidt senere: Jeg kan se nu, at jeg kunne også have tilføjet flere spørgsmål, som f.eks. "Jeg vil meget gerne have børn, men ved ikke om det lykkes pga. sydommen." Eller "Jeg har ingen børn og er stofskiftesyg, men har alligevel mod på at blive mor/far, hvis det kan lykkes." Der er sikkert mange gode spørgsmål endnu - jeg ikke har tænkt på - men så klik på "Andet" og skriv i tråden, hvad er din egen situation som forælder, vordende forælder, ønsker om børn eller barnløshed osv.
    Sist endret av Anisa; 07-05-09 kl 14:58 Begrunnelse: Tilføjet et EDIT.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    23

Standard Sv: Barnløs på grund af stofskiftesygdom?

Jeg fikk barn som 40 åring og ble gravid igjen etter 6 mndr. Men fikk antagelig Hypothyrose da også .
    MEN jeg vet nå stort sett HVORFOR jeg fikk hypothyrose .
    Jeg har hatt intoleranse mot gluten og melkeprotein i alle år og oppdaget det først som 50 åring ( p.g.a. barnet) , da var jeg også på vei til å få MS........

Les om proteinintoleranse på www.npif.no

Det er utrolig mange som har det uten å vite om det !!!!!!

Kan også anbefale 2 bøker ; Dangerous grains og
    The Devil in milk.
    Begge fås på amazon.co.uk

Jeg hadde forresten legeattest på at jeg ikke kunne få barn ( fra ekspertisen på Rikshospitalet) - så ingen grunn til å gi opp !!!
    Jeg kuttet ut melk noen måneder FØR jeg ble gravid forde jeg hadde lest at melk kanskje gjorde dumme ting med slimet i skjeden.......
    Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Alle kan svare på mere end et punkt.
    Og jeg glemte også at tilføje, at jeg har sat indstillingen til, at alle "afkrydsninger" er anonyme, dvs. man kan ikke se, hvem har "krydset" af hvad.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Kristiansund
    Alder
    39
    Meldinger
    63

Jeg valgte "annet" i meningsmålingen, rett og slett fordi jeg ikke har prøvd å få barn ennå.

Akkurat nå føler jeg meg rimelig overmoden for å bli mamma, og jeg og min kjære hadde en opprinnelig plan om å begynne å prøve ganske kjapt etter bryllupet. Nå utsetter vi det foreløpig litt fordi verdiene mine ikke har stabilisert seg ennå, og jeg synes det er skikkelig kjipt å vente på bedre form og verdier... I mellomtiden får jeg fokusere på å bli en god kone, og på å fortsette vektnedgangen min sånn at jeg kan bli enda bedre rustet til å bli gravid. Vi er jo bekymret for at hypo'en min vil lage trøbbel for vårt barneønske, men ønsker heller ikke å ta sorgene på forskudd. I tillegg har min forlovede diabetes 1 med sviktende potens som konsekvens, så det er mye som skal klaffe for oss for å få det til... Vi har snakket mye om det, og er inneforstått med at om vi får barn, så får vi barn, og om vi ikke får barn, så har vi fortsatt både hverandre og andre muligheter til å bli foreldre eller omsorgspersoner.

Faktisk synes jeg det vanskeligste nå er ventinga før vi begynner å prøve. Å vente gir jo ingen indisier på hvor lett eller vanskelig dette vil bli...
    Eliza - kronisk optimist
    Vimselitens dagbok

Change the world - one smile at the time

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Jeg har vært gravid 8 ganger. Har ett barn. 2 in vitro forsøk i de 8 graviditetene. det var en slitsom tid! Å ønske seg flere barn og nesten bare mislykkes! Men, om det er stoffskifte eller noe annet vet jeg ikke. I ettertid ble jeg glad for at jeg ikke fikk flere barn. Jeg hadde ikke overskudd! Og det var jo stoffskifte som gjorde at mitt energinivå var lavt. Nå synes jeg at det å ha ett barn er akkurat passe. Men ingen snakket noen gang om at stoffskifte kunne være en årsak da jeg slet med å få barn. ikke en gang da lavt stoffskifte var konstatert og jeg fikk Levaxin. Er ikke det interessant?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Question Sv: Barnløs på grund af stofskiftesygdom?

Det var sørme længe siden jeg har postet denne tråd. Responsen var heller ikke overvældende, men nu er den i hvert fald "oppe" igen, og måske er der nogen flere, der har noget at tilføje?

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 21:52

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn