Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
    Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Standard Privatklinik i udlandet.

Hej alle i søde mennesker.
    Håber nogen kan hjælpe mig med et godt råd herinde. Jeg har fulgt med herinde, og kan jo se at mange af jer er meget erfarne på det her område på godt og ondt!
    Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år, dog uden der blev gjort noget ved det. Nu er jeg 40 og fik i November 2008 konstateret Hashimotos, og startede derefter på Eltroxin. Jeg synes ikke, at der er den store effekt af medicinen, og jeg har massive problemer med hukommelsen, koncentrationen og nok også med min tålmodighed. Det kommer jo til at påvirke rigtig mange ting også rent socialt, da jeg ofte føler mig "dum" fordi jeg husker så dårligt. nogle gange er det bare nemmere at undgå kontakten, fremfor at skulle føle sig pinligt til mode...! Jeg har talt både med egen læge, samt med en endokrinolog omkring kombinationsbehandling eller behandling med "grisepulver", men kommer ingen vegne med dette. Jeg ville rigtig gerne tage til Tyskland på en privatklinik, og ville være villig til at betale det, som det ville koste, bare for at prøve en anden end den behandling, som jeg får nu! Jeg tænker også på, om det er muligt at bestille Armour el.lign. på nettet, men kan det lade sig gøre til Danmark?
    Ønsker jer alle en dejlig dag, Kærlige hilser Christina ..
    Sist endret av Christina40; 18-05-09 kl 12:18

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Privatklinik.

Sitat Opprinnelig skrevet av Christina40 Vis post
    Hej alle i rare mennesker.
    Hej Christina

Man bør helst ikke skrive ordet "rar" på et norsk forum når man mener "søde" eller "venlige". Ordet "rar" eller "rare" svarer nemlig til de danske ord: sær, underligt osv.

Men Ellers tror jeg, at du finder mange gode svar på spørgsmål om "grisepulveret" til danskere i denne tråd. Bare klik på linket.

Hashimoto`s har jeg ingen erfaringer med, så det må vente til andre kommer forbi med deres kommentarer.

Velkommen
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Hei Cristina40.
    Det er jo underlig at din stuma ikke er blitt undersøkt - din lege skal jo henvise deg til spesialist.
    Men nu er det jo for sent - en hashimoto vil etterhvert ødelegge kjertelen og stumaen vil forsvinne.
    Men så skal du altså finne en stoffskiftemedisin som virker godt på deg.

Jeg forstår jo ikke legenes vegring her - hva ligger bak deres av-visning av godt anerkjent behandling ?

Generelt er min vurdering at man bør forsøke legenes metode først. Men hvis den ikke virker godt etter et år bør man foreslå om man kan få prøve en annen type. Det bør man kunne kreve, og jeg kan ikke forstå annet enn at det er risiko for at pasienten prøver på egen hånd hvis de ikke vil samarbeide om å forbedre behandlingsresultatet.
    Sist endret av Admin; 27-07-09 kl 13:43 Begrunnelse: "Dødt" link fjernet
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Hej n'Finn.
    Tak for dit svar Ja man undrer sig nu over at der dengang ikke blev gjort mere.
    Lægerne, som jeg har været i kontakt med ved ikke meget udover blodprøver, værdier og syntetisk T4, og jeg er jo også selv "Ny i faget"! :o) Jeg vil prøve at følge dit link... takker
    Hilsen Christina

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Tak Anisa! Man kan hurtigt komme til at dumme sig! ;o) Tak for den søde velkomst og for linket....det må prøves!
    Christina

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    65
    Meldinger
    29

Standard Sv: Privatklinik i Tyskland.

Hej Christina,
    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at finde en privatklinik i Tyskland, men vil gerne benytte lejligheden til at fortælle dig lidt om mit besøg hos Dr. Hertoghe i Bruxelles, Belgien. Du kan Google Hertoghe. han har en hjemmeside.
    Jeg var så heldig at få en tid allerede 14 dage efter første telefoniske kontakt.
    Derefter gik det stærkt med at få booket flybillet og hotel. Klinikken mailede instruktioner ang. urinprøve og kørselsvejledning. Desuden fik jeg et udførligt spørgeskema på 25 sider som jeg muntrede mig med et par timer.
    Selve konsultationen forgik i selskab med to (ja 2) læger. Den første halve time gik med at tale om psyke, humør, depression et.c. Der blev spurgt og endnu vigtigere, der blev lyttet. Derefter brugte de en halv time til at undersøge mig fra top til tå, jeg blev målt og vejet- uha uha.
    Mit primære formål med besøget var selvfølgelig at få fat i Armour Thyroid, så da lægen viste mig flasken med Armour sad jeg næsten og kørte rundt på stolen. Beklageligvis fik jeg ikke medicinen med, det viste sig at jeg havde problemer med binyrerne, så jeg blev sat på skrap diæt og vil så få Armour ved mit næste besøg ( i juni). Jeg mener at vide at det er normal procedure at man ikke udleverer medicin ved første konsultation. Jeg formoder at man har brug for tid til at teste urinprøven.
    Jeg er rigtig glad for at jeg fik lettet bagdelen og nu er i kontakt med nogle meget kompetente mennesker - de får de bedste anbefalinger herfra.
    Hvis du har mod på at tage til Belgien og vil du have mere at vide, er du meget velkommen til at maile mig.

Lige et par praktiske bemærkninger:
    Urinprøven er en 24 timers tår. Den fylder ca. 2,5 liter. Hvis du påtænker at flyve til Belgien så husk at checke urinen ind. Der er jo lige et problem med væsker i håndbagagen.
    Prisen for konsultationen er 210 Euro som skal betales kontant.
    Husk at få udskrifter fra lægen med dine blodprøver, også de prøver du ikke tror er relevante - jeg var nødt til at få taget yderligere blodprøver, det kostede 160 Euro.

Håber at du får held med dig og får fat i den medicin som kan hjælpe dig
    Mange hilsner

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Hej arenys.
    tusind tak skal du have for din udførlige beskrivelse, det var da bare super! hatten af for dig, og for at du tog springet, det er i hvert fald inspirerende synes jeg. Jeg kan sagtens forstå at du gerne ville have startet op med Armour med det samme, men bare følelsen af at der virkeligt bliver lyttet, samt at det er seriøst kompetente mennesker man taler med, gør jo bare en kæmpe forskel! Nu vil jeg læse mere på hjemmesiden, og så er det meget muligt at jeg vender tilbage til dig og bliver endnu klogere! :o)
    Mange hilsner Christina

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av arenys Vis post
    Jeg er rigtig glad for at jeg fik lettet bagdelen og nu er i kontakt med nogle meget kompetente mennesker - de får de bedste anbefalinger herfra.
    Hej Arenys og tillykke med håbet

Jeg håber, at du gider nogenlunde succesivt fortælle generelt om både dine konsultationer, og om de generelle råd du får med fra Belgien. Det er den bedste måde at bidrage til, at vores info-portfølje her på Sonjas vokser. Du har sikkert opdaget, som jeg selv og så mange andre før os, at hvert et ord skrevet her på forum falder på et tørt sted, når folk farer på nettet efter livsreddende info. Mange liv er blevet forandret til det bedre, takket være dem, der gider skrive her om deres erfaringer. Her er virkelig et godt sted at få nyttigt viden om vores sygdom.

Du nævner noget spændende om en diæt, du har fået besked på at holde inden den næste konsultation i juni. Jeg er meget opmærksom på kosten, der understøtter skjoldbruskkirtlen, men jeg var ikke klar over, at der også findes kostanvisninger til særlig støtte for trætte binyrer. Gider du fortælle om det?

Og fortsat godt håb
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    65
    Meldinger
    29

Hej Anisa.
    Jeg skal tilbage til Belgien i midten af juni og vil selvfølgelig informere om forløbet.
    Med henblik på min diæt til at hjælpe mine trætte binyrer så har jeg fået en lang liste over ting jeg må/må ikke indtage. Den lyder nogenlunde som følger:
    Ja listen :
    Drik mere vand - ca 2 l. dagligt
    Urte the, soyamælk, rismælk
    Frisk frugt og friske grønsager
    Kylling, fisk, kød ( frisk kød er bedre end pakket kød som kan indeholde tilsætningsstoffer for bedre holdbarhed ) og æg - rig på proteiner

Nej listen:
    Frugt og grønt på dåse ( konserveringmidler,nej tak )
    Sukker - giver 15 minutters energi og 24 timers træthed
    Chokolade, is, kager, wienerbrød og sodavand.
    Corn flakes og lignende morgenmadsprodukter
    Kaffe og the - alle drikke med koffein
    Mejeriprodukter.
    Brød, pizza og pasta

Sørg så vidt muligt for at købe kvalitetsprodukter og helst økologisk.
    Tyg maden grundigt og spis gerne 4-6 gange om dagen. Blodsukkeret har åbenbart bedst af at flyde i en lind strøm frem for at få et ordentligt spark af sukkertilførsel.

Forslag til morgenmad rig på proteiner:
    Kogt æg, omelet stegt ved lav temperatur.
    Kogt bacon ( ikke røget )
    Tørret skinke f.eks Parma, skal være uden nitrater og sukker
    Avocado
    Soya yoghurt
    Essene brød ( hvis der er nogen der har en opskrift på dette brød modtages den med kyshånd ).

Forslag til morgenmad rig på vitaminer:
    Frisk frugt - helst frugt med lavt sukkerindhold , bær er godt.
    Hvis frugten ikke er økologisk bør den skrælles.
    Frugtsalat - men undgå at spise den samme hver dag.

Forslag til mellemmåltider:
    Frisk frugt - husk at variere.
    Tørret frugt med moderat sukkerindhold f.eks æble, mango og ananas.
    Nødder- som skal udblødes i vand et par timer

Fedtstoffer er en god ting hvis man sørger for at få de rigtige. bl.a jomfruolivenolie og macademiaolie.
    Oliens mange gode egenskaber kommer bedst til sin ret hvis man lader være med at stege i den men i stedet kommer den på maden efter tilberedningen.
    Et dagligt supplement af 500mg omega 3 fedtsyrer og evt. multivitaminer.

Jeg har ovesat disse tips fra den liste jeg fik udleveret hos endoen.
    Derudover har jeg investeret i flg. bøger:
    Mark Hyman: Spis din til et superstofskifte ( forfindes på biblioteket )
    James L. Wilson: Adrenal fatigue, the 21st century stress syndrome.
    Jeg er i færd med at pløje mig igennem disse bøger og håber at blive meget klogere.

Jeg må tilstå at det at skulle lægge sine kostvaner så radikalt om kan virke voldsomt. Men jag kan stolt berette at jeg har smidt 2 kg og har til tider mere energi end jeg længe har haft.

Mange hilsner
    Arenys

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Hej Arenys
    Super med en så udførlig liste, den er da til at tage og føle på, og samtidig som du siger, en ordentlig mundfuld! Det er rigtig flot at du er kommet så godt igang og at det samtidig har givet et vægttab, hilses jo altid velkomment! Hvordan kommer det til at foregå fremover med kontrol i Belgien, ved du hvor ofte de vil se dig, efter dit næste besøg? Jeg synes det er meget inspirerende at følge med i dit forløb, og glæder mig til at høre hvordan det går dig fremover...!
    Kærlige hilsner Christina

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn