Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,064

Standard Sv: Udskiftning af amalgamfyldninger

Tannlege Erik Barman på Voss skrev i VOF (husker ikke hvilket nummer...) -
    han skrev også om amalgamsanering, men om han er noe bedre enn andre..

Jeg ser jo at han også er "fluorfrelst" - så det er jo ihvertfall nedtur

Følgende står på forsiden av hjemmesiden:
    Velkommen til Tannlege Erik Barman

Du ønskes hjertelig velkommen til en tannlegevirksomhet hvor helheten står i sentrum.
    Jeg har valgt å kalle det Holistisk Tannpleie.
    Omhyggelig tannpleie påvirker hele deg. Likeså med manglende eller uheldig sådan.
    Jeg legger vekt på å synliggjøre disse sammenhengene og informere om hvordan en kan påvirke dem.
    Behandlingen gjøres så individuell som mulig.

Jeg holder meg til de materialer og teknikker som anses som mest biologisk akseptable.
    Klinikkmiljøet holdes så giftfritt som mulig.
    Tannlegeskrekk, hode, nakke, kjevesmerter og totalbeskyttet amalgamsanering er nøkkelord for min virksomhet.
    Jeg er også utdannet til kinesiolog, akupunktør, posturolog og tankefeltsterapeut.

Nå i ny klinikk på Voss!

Er det noen som har andre navn - eller enda bedre; anbefalinger - og komme med

Det står om denne tannlegen i en annen tråd også:
    Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Er det Erik Barmann på Voss du snakker om tror jeg han vet hva han snakker om.
    I motsatt fall ville jeg fått en vurdering hos han før jeg satte igang med denne behandlingen.
    Det er en svært interessant temaartikkel i siste nummer av helsemagasinet VOF
    om Erik Barmann som går utradisjonelle veier for å gjøre pasientene friske.
    Løp å kjøp - om du ikke allerede har lest det...
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Angry Sv: Udskiftning af amalgamfyldninger

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg ser jo at han også er "fluorfrelst" - så det er jo ihvertfall nedtur
    Tannlege Barmans anbefaling av fluor...

"Bruk fluor morgen og kveld.

Bruk alltid fluortannkrem – det holder med ca en centimeter på børsten. Fordel tannkremen rundt på tennene og rengjør deretter tennene som beskrevet over. Det er en fordel om du unngår å skylle etter tannpussingen, men kun spytter ut overskuddet av tannkrem. På denne måten får fluortannkremen bedre effekt.

Om vi ser at du har økt risiko for karies anbefaler vi ofte ekstra fluortilskudd. Dette kan være i form av fluortyggegummi, fluorskylling eller fluortabletter. Av og til fremstiller vi en spesiell skinne som du bruker hjemme i forbindelse med fluorgel som fås kjøpt på apoteket."

Kilde: Tannlege-barman.no - Daglig munnpleie

Tannlege Barman (mer) om fluor...

"Fluor

Normalbeskyttelse

Av og til trenger tennene ekstra beskyttelse. Risikoen for å få karies kan være større enn normalt, eller tennene er følsomme og iser. Fluor kan da hjelpe oss å styrke tennene. Forskning har vist ar fluor er en av hovedårsakene til at vi får mindre karies nå for tiden sammenlignet med tidligere. Fluor lagres både i tannen og danner også et beskyttende lag på utsiden av emaljen slik at den blir hardere og mer motstandsdyktig mot syreangrep fra bakterier.

Små hull kan til og med tilhele hvis det regelmessig finnes fluor rundt tennene. Basisbeskyttelsen består av tannbørsting med fluortannkrem to ganger om dagen, noe som er bra for alle munner. Nesten alle tannkremer inneholder derfor fluor i dag.

Ekstra beskyttelse
    Av og til trengs det ekstra fluortilskudd, og vi anbefaler det som vil passe deg best. Det vanligste er at man selv tar fluor hjemme. Ved fluorskylling vil fluor nå alle tannflatene. Det er best å skylle etter at man har børstet tennene, rett før man går og legger seg. Da blir det liggende et tynt lag med fluor på tennene hele natten. Skyll i minst ett minutt og spytt så ut væsken.

Et alternativ til skyllingen kan være fluortyggegummi som tygges på dagen, eller sugetabletter. Vi kan også legge en spesiell fluorlakk på tennene dine når du er hos oss. Av og til lager vi en individuell skinne som tilpasses tennene dine. I skinnen/formen legger man fluorgel. Denne metoden brukes når risikoen for hull er svært stor.

Fluor er testet vitenskapelig over mange år og blir brukt med godt resultat over hele verden. Hvis man er særlig utsatt for karies er det viktig å endre andre risikofaktorer som f.eks munnhygiene og kosthold. Moderne tannpleie betyr at vi sammen og i god tid forsøker å forebygge sykdom slik at du kan ha tenner hele livet."

Kilde: Tannlege-barman.no - Les mer om fluor...

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Tannlege Erik Barman på Voss skrev i VOF (husker ikke hvilket nummer...) -
    han skrev også om amalgamsanering, men om han er noe bedre enn andre..
    For at tage det sidste først: det kan han ikke være. Man kan ikke koble en biologisk sikker amalgamsanering med forbrug af fluor i tandpleje og behandling. Så hellere beholde sølvplomberne, idet selv om deres helseskadelighed er stor, er den altså ikke større end at fluorbehandle tænder under og efter amalgam-sanering.

Han er nok sneget sig ind på VOF ved at kalde sig "holistisk". Denne tandlæge er lige så (lidt) "holistisk" som min unævnelige legemsdel. Det er en falsk "varebetegnelse" med sigte på at lokke de indre- og ydre miljøbevidste patienter. Og deres børn!

Mon den amalgam-skadede Monica Waade (og andre som hende) er klar over at hun er faldet direkte fra asken til ilden, ved at udskifte en amalgam-tandlæge med en fluor-tandlæge, når hun i sin Klage på Bivirkningsgruppen i Bergen skriver følgende om Erik Barmann:

Bivirkningsgruppen får fortsette å leke seg med folks helse, for det er akkurat det de gjør. Jeg satte nesten livet til hvor en helt fantastisk tannlege, Erik Barman på Voss ble redningen. Han lot seg ikke diktere av feilaktige rapporter og alt Bivirkningsgruppen har iscenesatt, han tar oss pasienter på alvor og på den måten blir han en reddende engel for mange".

Fluor-engelen Barman, ja! Som om fluor er mindre helsenedbrydende end kviksølv? På sin egen, bio-kemiske måde, er fluor lige så helseskadelig som kviksølv!

Tænk bare, at endnu for kun 10-15 år siden har tandlægestanden holdt lige så krampagtigt fast på kviksølv, som den nu holder fast ved fluor-behandlinger! Og de samme argumenter, som de før har forsvaret kviksølv med - forsvarer de nu fluor med!

Hvis det nu skal tage for tandlægerne 10-15 år med at indse skadeligheden af fluor, som med kviksølv-åbenbaringen - hvor mange mennesker skal i mellemtiden betale med deres helbred, for denne, tandlægernes fluor-befæstet forretning?

Jeg tror, at både Poleszynskis Helsemagasinet VOF, helsesektionen på Snowboat.no og Forbundet Tenner og Helse, bør bringes til at forstå, at en tandlægeklinik som bruger og fremmer brugen af fluor, kan ikke kaldes for "holistisk" og bør ikke via deres sider fremmes kendskab til som værende holistisk, når den ikke er det!

Også i Danmark har vi en stribe tandlægeklinikker, der lukrerer på patienternes uviden og kalder sig "holistiske" samtidigt med at de øser masser af fluor over voksne og børn, og producerer sygdomme på stribe.

Read my lips: en ægte holistisk tandlæge anvender ikke fluor i tandbehandlinger og i almindelig tandpleje. Bruger tandlægen fluor i tandbehandlinger og i almindelig tandpleje - er han ikke "holistisk", og direkte lyver, hvis han alligevel kalder sig "holistisk".

Tag ikke børn med til fluor-tandlæger!

Hvis I sætter pris på børnenes helbred, også når de bliver voksne og ældre.... tag ikke børn med til fluor-tandlæger!

Læs HER om, hvad fluor gør ved skjoldbruskkirtlens hormoner, og ved helbredet generelt.

EDIT/Mod: Barman-delen kopiert til egen tråd -> Fluor-Tannlege Erik Barman kaller seg "holistisk"
    Sist endret av Mod; 20-05-15 kl 13:56
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Sv: Udskiftning af amalgamplomber

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Som jeg skrev i første indlæg, døde tandlæge Lichtenberg for et par år siden. Han var allerede en ældre herre da han behandlede mig for alle de mange år siden. Klinikken er solgt, men mon den ikke fortsætter med at yde kompromisløse, kviksølfrie tandbehandlinger. Det tror jeg.

Med hensyn til kosttilskud-remedierne jeg fik udleveret fra klinikken før og efter behandlingen var afsluttet - er det svært at få fat på, i den rette sammensætning. De kan skaffes over internettet fra USA - via hjemmesiden Basic Supplement Package 1 (Med calcium) eller Basic Supplement Package 2 (uden calcium) via hjemmesiden Huggins Applied Healing.com.
    Huggins Client Education Packet (E-Book)

This packet has been assembled to help you through your dental revision and detoxification process. Enclosed are checklists for you to determine your needs and desires, the protocol booklet, the FAQ booklet and a brief overview of the importance of proper nutrition and supplementation. The reading material included was chosen for the explanations and guidance it offers. Source: Huggins Client Education Packet (E-Book).
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 2 av 2 Først 12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn