Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Udskiftning af amalgamfyldninger

Da jeg, sidst i firserne, for over 20 år siden - fik udskiftet alle mine amalgam-plomber - er det sket hos danmarks første orthomolekyler tandlæge Henrik Lichtenberg. Han er død nu (af høj alder) og der er flere amalgamfri tandlæger i Danmark nu, men langt fra nok af dem.... Og dem der er, er dyre (men der er måske relativt, da alle tandlæger i Danmark er dyre og alt tandlægebehandling skulle altid betales af patienterne selv.)

Inden behandlingen skulle jeg aflevere en blodprøve og en tot hår, der skulle sendes til USA for analyse af (min) kemisk forenlighed med alle grundstoffer, så det rette plastmateriale skulle anvendes i netop mine udskiftninger. Lichtenberg fortalte, at det ikke er nok at pille amalgamet ud, men at det plastmaterialet man udskifter amalgamet med - skal også være forenlig med patientens personlige, individuelle tolerancer, for netop ikke at komme til at udskifte pest med kolera.

I løbet af nogle uger er resultaterne kommet tilbage i form af en hel "bog" med resulater af tests, hvor alverdens grundsstoffer er blevet testet mod mit blodserum og efterfølgende blev en bestemt plast-sammensætning valgt til netop min plombeudskiftning. Jeg har "bogen" endnu og den bruges hver gang jeg skal have nogle af de gamle Lichtenberg-plomber "renoveret".

Håranalysen havde påvist det præcise billede af kroppens depoter for både kviksølv og andre forureningsstoffer. Disse oplysninger er blevet brugt til en "forbehandling" med et helt batteri af kosttilskud - vitaminer, mineraler, aminosyrer, enzymer og antioxidanter. Denne forberedelse er stået på i fire måneder INDEN selve undskiftningen skulle påbegyndes. Det kunne også være i kortere tid inden udskiftningen, men jeg valgte selv en max-periode.

Hvad jeg husker fra den gang er, at jeg a-l-d-r-i-g før havde det så godt, som da jeg havde indtaget alle disse kosttilskud, jeg fik udleveret fra tandlægeklinikken i bokse til en måned ad gangen. Det var ikke så lidt, at jeg den gang havde lært om kosttiskud og denne periode var direkte medvirkende til, at jeg sidenhen har næret en stor respekt for opmærksomhed på netop rette kosttilskud i hverdagen, hvilket nu også er arvet af min voksen søn, gudskelov.

Der kunne ikke være tale om en gemen placeboeffekt, da den forberedende fase har varet hele fire måneder, og placebo kan altså ikke fastholdes så længe. Det korte af det lange er, at udskiftningen af amalgamplomberne er blevet gennemført over tre måneder, for at lade kroppen "nå at komme med" (frigørelse af kviksølv fra kroppens væv + afgiftning via den fortsatte "kur" med kosttilskud + udskillelse). Efter disse tre måneder - fortsatte jeg med kosttilskuddet i yderligere 6 måneder. Efterfølgende fortsatte jeg på eget initiativ med denne tungmetal-neutraliserende "kur", bare i mindre doser, som vedligeholdelse. Og det er noget jeg gør fortsat to gange om året, hvorfor jeg muligvis har grund til at tro, at jeg er så forholdsvis "rask og rørig" trods min alder og min sygdoms forhistorie.

Jeg har derfor tænkt på, at når så mange mennesker fortsat går med deres sølvplomber i munden og enten fordi de ikke erkender vigtigheden af at komme af med det skidt i tænderne - eller måske fordi de ikke har overskud til at sætte det i værk, evt. inkl. omkostninger i kongens mønt - kan jeg her skrive om det, jeg selv har fået udleveret til den succesive og succesfulde afgiftning inden og efter min egen amalgam-udskiftning, der så at sige - måske kan alligevel hjælpe andre til, på en tryg måde, at komme af med noget af det kviksølv, der må ligge deponeret i kroppen hos alle dem, der har amalgamplomber i tænderne.

Det er ikke noget jeg vil begynde at overtale nogen til. Jeg vil bare poste den patient-info her, jeg selv har modtaget dengang. Jeg har beholdt alt det skriftlige informationsmateriale jeg har modtaget fra Lichtenbergs klinik og vil så i de efterfølgende indlæg kopiere det, til evt. nytte og glæde for andre, der evt. har lyst til at have disse oplysninger.

Jeg må nok understrege, at dette informationsmateriale er udleveret til mig efter, at jeg har henvendt mig til klinikken og efter at behandlingen var aftalt. Jeg var således allerede på forhånd besluttet at udskifte amalgamfyldningerne med andet, mere helsevenligt dentalt materiale.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Udskiftning af amalgamplomber

TANDLÆGE HENRIK LICHTENBERG, TORVET 1 A, 3400 HILLERØD, TLF. 42255566 . GIRO 2597918

VEJLEDNING FOR PATIENTER

Under udskriftning af amalgamfyldninger er det nødvendigt med basistilskud for at:

1. Hjælpe cellerne med at udskille kviksølv ved, at:

a) styrke cellemembranen
    b) frigive kviksølv fra væv
    c) adskille kviksølv fra proteiner i blodet
    d) udskille kviksølv i urinen

2. Undgå forværring af symptomer

3. Hjælpe patienten med rigtig ernæring for genopbyggelse af væv.

Til dette anbefaler vi følgende:

TransMix Hjælper cellemembranen. Start 1-2 uger, dog senest 48 timer for amalgamudskiftningen begynder. Start langsomt med 1/2-1 tablet den første dag. Derefter 2 tabletter daglig i forbindelse med måltider. Skal tages i ca. 3 mdr.

X-It Frigivelse af kviksølv. 1 tablet daglig i ca. 3 måneder. Individuelt: Start med 1/2 til 1 tablet daglig.

Eaters Digest Adskillese af kviksØlv fra blodets proteiner. 2 tabletter daglig. Individuelt: Start med 1 tablet.

Vitamin C Natriumascorbat. 1/4 teskefuld i vædske svarer til 1 gram C-vitamin. 3 gange daglig eller efter aftale. Binder kviksølv, så det udskilles i urinen. Yderligere 6 tabletter a 500 mg daglig. OBSl Ingen vit-C om morgenen før udskiftning, men umiddelbart efter. Individuelt: Start med 1 tablet og forøg dosis op til 6 tabletter.

VitaMate 1 tablet daglig i ca. 3 måneder.

Alle præparater er meget let optagelige og virker derfor godt.

Vegetabilske kultabletter f.eks. Carbotex: 2 tabletter 1 time før og 2 tabletter efter hver behandling. Senere på dagen samme dag en portion af A-38 (surmælks-produkt).

Alkohol: 2 cl. lige før hver behandling.

I forbindelse med basistilskuddet må du ikke tage andre mineraler eller vitaminer.

Kviksølvforgiftede bør undgå:

sukker
    alkohol
    koffein
    chokolade
    margarine
    kunstige sødestoffer
    mælk
    ost
    væske i forbindelse med måltiderne
    saltvandsfisk
    rygning
    gulerødder
    grøn salat

Kviksølvforgiftede skal spise:

smør
    æg
    salt
    protein: magert kød f.eks. kalkun eller kylling grøntsager (ikke gulerødder og salat)

Serumtester

Det har nu i nogle år været muligt, at teste alle dentalmaterialers komponenter med en patients blodserum, for at konstatere hvilke produkter der er mindst eller ingen reaktion på. Det er ikke en allergitest (IgE test på huden) men en IgG, IgA og IgM test - altså en tredobbelt immunreaktionstest. Disse vigtige serumtester kan endnu kun foretages et sted i verden, nemlig i Colorado Springs i USA.

Laboratoriet der har fået mange dentalmaterielefabrikanters tillid til at de ikke videregiver oplysninger om sammensætningen af de 400 produkter de indtil nu har i databasen. Naturligvis suppleres og korrigeres oplysningerne i databasen kontinuerligt i takt med udviklingen af nye dentalprodukter.

Kliniske erfaringer med serumtester.

Indtil dato har vi på min klinik fået testet ca. 550 syge patienters serum. En statistik på 100 af de nyeste viser at der på nogle af de mest populære composite plastmaterialer er en reaktion på 98%. d.v.s. kun 2% reagerer ikke på deres immunforsvar. Aluminium er en del af bestanddelen i mange fyldningsmaterialer og isoleringsmaterialer og ca. 10% af de testede reagerer på dette metal. Andre plastmaterialer, ligeså gode holdbarhedsmæssig, er der kun 34% der reagerer på. Disse fyldningsmaterialer forhandles desværre endnu ikke i Danmark, så derfor må man importere dem fra Sverige og USA. De samme erfaringer har vi gjort med testerne af isolerings-materialerne og protesematerialerne. Da der findes aluminium i alle glasionomere, vil alle der reagerer på dette metal også få en reaktion på glasionomer.

Rektioner på metallerne.

Serumtesterne på de ca. 50 metaller der findes, er også en vigtig informationskilde, der kan bruges til at sammenholde symptomer med reaktionsgraden (1-10) med de eventuelle metaller i patientens mund. Metalreaktionerne kan også hjælpe patienten i dagligdagen, til at være opmærksom på, at der kan komme en almen reaktion i forbindelse med brug af uægte øreringe, aluminiumsgryder, aluminiumsfolie, kobberpander, kobberspiraler, ortodontiske apparater og meget andet.

Tandlæge Henrik Lichtenberg
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

TANDLÆGE HENRIK LICHTENBERG, TORVET 1 A, 3400 HILLERØD, TLF. 42255566 . GIRO 2597918

TANDFYLDNINGER BØR IKKE VÆRE SKADELIGE

Det er efterhånden blevet almindelig kendt, at sølvamalgam som anvendes til fyldninger i tænderne, indeholder over 50% kviksølv. Dette tungmetal og de 4 andre giftige metaller det er blandet med, bliver ikke inden i fyldningerne, som vi tandlæger, læger,sundhedsmyndigheder og derfor også vores patienter har fået at vide. Kviksølvet kommer ud af fyldningerne, især når man tygger og drikker noget varmt og man kan oven i købet se det med en almindelig lup - perle på overfladen. Det fordamper let og de giftige dampe optages via lungerne.

Noget af kviksølvet optages også via mave-tarmkanalen og gennem tandkødet og kæberne. Den daglige optagede kviksølvmængde fra tandfyldninger er af sundhedsmyndigheder og tandlægehøjskoler fejlagtigt blevet opgivet til kun at være 1-5 mikrogram pr. dag, men man har glemt at det er pr. amalgamflade, så den rigtige mængde opgives ved et gennemsnit af mange undersøgelser til at være ca. 30-150 mikrogram/dag. Dette er afhængig af hvor mange fyldninger
    man har og hvor meget man bruger dem (tygger,spiser osv.). Den daglige tilførte kviksølv¬mængde er langt højere, hvis man har fyldninger med den kobberholdige amalgam, som man begyndte at bruge for ca. 15 år siden og som nu bruges af alle tandlæger - på grund af dets større kobberindhold afgiver den op til 50 gange mere kviksølv fra fyldningerne end den konventionelle amalgam, har undersøgelser vist i 1983.

Da andre forskere har fundet at vi daglig udskiller gennemsnitlig 90 mikrogram kviksølv kan man forstå, at en del af kviksølvet ophobes i organismen. Det er med sikkerhed påvist på afdøde, at jo længere man har amalgamfyldningerne og jo flere der er i munden - jo mere kviksølv er der i hjernevævet. Man får kun en mindre mængde kviksølv fra luften og føden. Man regner med en daglig optagelse på 5-10 mikrogram. Almindeligvis er der fra 2-5 mikrogram i 100 gram fisk. Fisk må ikke sælges, hvis det indeholder mere end 50 mikrogram pr. 100 gr. fisk.

Ved helt nye undersøgelser i 1989 og 90 på universitetet i Calgary i Canada, har et stort forskerhold påvist - ved forsøg på aber og får, der har fået indsat amalgamfyldninger, at kviksølvet fra disse i løbet af 10 dage ødelægger mave/tarmfunktionen ved at der opstår kviksølvresistente bakterier, som er i stand til at lave det yderst giftige methylkviksølv. Nogle af dyrene fik efter kun 1 måned nedsat nyrefunktionen med 88% andre "kun" med 18%. Hos gravide får, der fik amalgamfyldninger, blev koncentrationen af kviksølv i fosteret (f.eks.i i hypofysen) 10 gange højere end i moderdyret.

Forskere ved Karolinska Instituttet i Stockholm har fornylig offentliggjort at 130 døde spædbørn indeholdt store koncentrationer kviksølv. Sundhedsstyrelsen i Sverige har allerede i 1987 advaret gravide kvinder mod at få tandbehandling, men selv uden tandbehandling får fosteret altså også meget kviksølv.

En dansk undersøgelse - der har vagt stor opmærksomhed i USA - af tandlæge, lektor P.Hørsted Bindslev m.fl. i 1987 i Aarhus,viser følgende: 9 aber, hvoraf de 3 fik amalgamfyldninger - 3 fik amalgam indopereret i kæberne og 3 var kontroldyr, viste at efter kun 1 år var der kviksølv i alle de vigtigste organer, mest hos de aber der fik fyldninger, mindre på aberne med indopereret kviksølv og ingen kviksølv hos kontrolaberne. Denne undersøgelse er, uvist af hvilken grund ikke publiseret herhjemme - ej heller er den oversat til dansk. Har man haft amalgamfyldninger i nogle år svækkes manges nyrefunktion og immunforsvar. Kviksølv i kroppen danner frie radikaler,som medvirker til åreforkalkning og andre lidelser.

Hvis man så på et tidspunkt får en guld/eller porcelæns-metalkrone eller et par nye amalgamfyldninger sættes der ekstra gang i kviksølvtilførslen og man kan komme over sin tolerancegrænse for kviksølv. Nu begynder symptomerne på kronisk kviksølvforgiftning. Disse kan være træthed, hovedpine og svimmelhed og der kan opstå allergier for mange forskellige ting i ens omgivelser, inklusive fødevarer og tandfyldningsmaterialer, led og muskelsmerter, forhøjet blodtryk og hjerteproblemer samt blødende tandkød og løsnede tænder er typiske gener.

Depression, angst og manglende koncentrationsevne, dårlig hukommelse kan også være tegn på at man måske er kommet over sin personlige grænse for kviksølv eller andre giftige metaller som f.eks. kobber. Det har aldrig været undersøgt i Danmark, men erfaringer fra udlandet viser, at kviksølv kan være en del af årsagen til mange sygdomme som Multipel Sclerose, epilepsi, leukæmi, cancer, Alzheimer og Parkinsons syge.

Hvis man har mistanke om, at man er kviksølvforgiftet kan man risikere at blive mere syg hvis man får et materiale i tænderne som man ikke kan tåle. Desuden er det vigtigt, at man bliver tilstrækkeligt beskyttet under udboringen af amalgam.
    Hvad skal vi bruge i stedet for sølvamalgam? Så vi ikke kommer fra asken og i ilden?

Man kan vælge mellem guld, porcelæn, glas og mange forskellige plastmaterialer. Kravene må være, at det skal være rimelig let at bruge - der må ikke skulle fjernes ret meget sund tand, det må ikke sprænge tænderne ved korrosion, det skal være holdbart og naturligvis se pænt ud. Fyldningsmaterialet skal desuden slides i samme takt som ens egne tænder og sidst men ikke mindst skal det kunne tolereres af den enkelte, så det ikke belaster immunforsvaret eller virker giftigt.

Guld og andre ædelmetaller er dyre og man er tvunget til at fjerne en del sund tandsubstans. Disse giver ofte en ekstra kraftig strøm sammen med andre metaller i munden, som kan skade nervefunktionen. Til gengæld er disse oftest biologisk gode, hvis de ikke er blandet med giftige metaller som f.eks. kobber, zink og tin, hvad de oftest er. Porcelæn og glas (dicor) er meget populære og umiddelbart tiltalende, men foruden at det har nogle af de ovenfor beskrevne ulemper er porcelæn=alluminiumsoxyd. Konstant tilførsel af alluminium til organismen igennem en række år, selv i små mængder, ved vi kan give demens sygdomme hvor hjerneskader af alluminium er en del af årsagen.

Plastmaterialer og glasionomerer med indhold af alluminium, og det er desværre langt de mest solgte herhjemme, er ligeså uegnede af samme grund. Andre, plastmaterialer til kindtandsfyldninger indeholder derimod barium som, er meget tungtopløseligt og som man endnu ikke har kunnet påvise nogen varig skade af.
    Tandfyldningsmaterialer af plast indeholder også flere kemiske stoffer og eet af dem er cyanoacrylat. Dette reagerer mange af de kviksølvforgiftede på. Det bør derfor være et naturligt krav til tandfyldningsmaterialer, at de ikke indeholder giftige metaller og kemiske stoffer som mange - og især allergiske personer reagerer på.

Ved at få sendt 350 patienters blodserum til et laboratorium i USA, hvor det er blevet testet på indholdet af mange dentalmaterialer, er det lykkedes, at finde frem til et fyldningsmaterialer som langt de fleste kan tåle og resten kun reagerer svagt på. Det er en selvfølge at dette materiale naturligvis også opfylder de strenge krav til holdbarhed og farvebestandighed. Tandfyldningsmaterialet vi bruger her på klinikken forhandles desværre endnu ikke her i Skandinavien.

Hvis man beslutter sig til at fjernet sine amalgamfyldninger, måske fordi man har mange af de symptomer, som er almindelige ved kronisk kviksølvforgiftning eller fordi man bare vil undgå at blive yderligere forgiftet, eller hvis lægen på grund af reaktionerne på en lappeprøve med kviksølvchlorid eller en urinprøve tilråder det - skal man gøre sig klart, at det kan være risikabelt bare at få boret fyldningerne ud og få lagt et tilfældigt plastmateriale i. Det er vigtigt, for at få et godt resultat, at man følger de videnskabelige erfaringer, man har fra USA og planlægger fjernelsen så man ikke kommer fra asken og i ilden. Erfaringerne er i korte træk følgende:

1. Man skal prøve at finde frem til det for patienten mest acceptable plastmateriale, eller andet biologisk fyldningsmateriale samt isoleringsmateriale.

2. Alle fyldninger skal skiftes efter strømmålinger. Først den størst negative ladede fyldning og derefter den næststørste o.s.v. Derefter den størst positive, den næststørste osv. Med måling ved hvert udskiftningsbesøg.

3. Kofferdam (gummidug omkring tænderne) skal benyttes ved udboring af alle skadelige fyldninger. Patienten skal have iltmaske på til beskyttelse imod kviksølvdampene.

4. Kultabletter før og efter udboring af amalgam samt "en snaps" alkohol lige før til at binde det kviksølv der frigøres, er også vigtigt for at undgå forværring af symptomer. Det er desuden nødvendigt at tandlægen bruger kraftigt vandsug i munden og luftsug lige udenfor munden.

5. Man skal have beskyttende og afgiftende behandling i hele udskiftningsperioden og en tid bagefter.

6. Man skal have en speciel kost og tilskud af mineraler, vitaminer og enzymer, for at drive kviksølvet ud og reparere de skader det har forvoldt.

7. Det er desuden ikke tilrådeligt at blive behandlet på samme dag hver uge, da immunforsvaret altid har en 7-14-21 dagsrytme, med et særligt "dyk" på den 21. dag efter en udboring eller anden immunbelastning.

De nævnte foranstaltninger er især vigtige for dem med de mange symptomer. Vores samarbejde læger-tandlæger og de erfaringer vi har gjort igennem nogle år har bekræftet, at det er vigtigt at det vi putter i munden, også det som bliver der 24 timer i døgnet, ikke virker skadeligt på os.

Nye EF-direktiver tager allerede nu højde for dette krav og kun "begrundet mistanke" om at et stof er skadeligt er nok til at sundhedsmyndigherne kan skride ind. Tandlægeforeningen har fornylig indrømmet at der er nogen der ikke kan tåle amalgam.

Den nystartede "Foreningen mod skadeligt dentalmateriale" har netop til opgave at gøre befolkning, læger, tandlæger, myndigheder og politikere opmærksom på dette hastigt voksende sundhedsproblem. Har man mistanke om at man er skadet af dentalmaterialer kan man henvende sig til denne forening for at få råd og vejledning.

Nu skal man ikke tro at alle bliver lige meget skadet af tandbehandlinger, der er heldigvis en naturlig modstandskraft hos de fleste. Det er som at spille russisk roulette at bruge kviksølvamalgam. lngen aner hvem og hvornår man bliver ramt.

Praktiserende tandlæge Henrik Lichtenberg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Anina Vis post
    Som jeg skrev i første indlæg, døde tandlæge Lichtenberg for et par år siden. Han var allerede en ældre herre da han behandlede mig for alle de mange år siden. Klinikken er solgt, men mon den ikke fortsætter med at yde kompromisløse, kviksølfrie tandbehandlinger. Det tror jeg.

Med hensyn til kosttilskud-remedierne jeg fik udleveret fra klinikken før og efter behandlingen var afsluttet - er det svært at få fat på, i den rette sammensætning. De kan skaffes over internettet fra USA - via hjemmesiden Basic Supplement Package 1 (Med calcium) eller Basic Supplement Package 2 (uden calcium) via hjemmesiden Huggins Applied Healing.com.

Vil man handle direkte over Internettet - skal man enten købe remedierne enkeltsvis (dyrere pris + 4 gange porto) eller også havner forsendelsen hos toldvæsenet på ubestemt tid + ekstra omkostninger. Jeg er derfor ved at skaffe ingredienslisten og vil poste den her, når jeg er færdig med den. Man kan sagtens sammensætte sin egen blanding med de rette ingredienser, når man gerne vil drive kviksølvet ud af kroppen, på den trygge måde. Det skal nemlig ske langsomt og over længere periode, hvis man ikke skal risikere en gen-forgiftning med de (for hurtigt) frigivede depoter af kviksølv og evt. andre tungmetaller.

Min egen oplevelse med denne, nu gamle afgiftning mindes jeg fortsat entusiastisk. Jeg mener helt seriøst, at havde jeg ikke dengang truffet beslutningen om bortfjernelse af mine amalgamfyldninger - ville jeg i dag være betydelig mere syg end jeg (gudskelov) er. Andre? Ja, andre må selv overveje og træffe deres beslutninger. Jeg vidergiver her kun mine egne erfaringer - gode erfaringer - jeg selvfølgelig hjertens gerne under andre.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    105

Standard Sv: Udskiftning af amalgamfyldninger

Utrolig, nei, jeg fikk ikke like god behandling og tok det ikke seriøst nok med kosttilskudd. Jeg tok nok en ganske bra multivitamin før start, men ikke det som er anbefalt. Jeg var også slurv med å ta alt jeg skulle i kosttilskudd hver dag. Jeg fikk ikke gjøre noe håranalyse eller serum test. Jeg hadde lest om Huggins på nettet, lest boken hans og ønsket å få en slik behandling. Det finnes ikke noen som gjør det etter hans nøye metoder i Norge. Jeg ville ikke vente for å fjerne fyllingene og jeg ville ikke betale så mye penger for å reise ditt. Håper at det ikke var en stor tabbe.

Jeg følte meg svært sliten i hver periode etter utskiftning, fikk diarhea, fikk insomnia, og ble ganske deppa. 3 uker etter behandling ble jeg ganske bra en uke bare for å gjenta det hele igjen.

Jeg tok i begynnelse en hver måneden. Han mente at jeg kunne da ta to hver måneden. Da gjorde jeg det. Jeg tok en slurk med alkohol før hver gang. Jeg tok også masse c vitamin i de to dagene før, selve utskiftningsdagen og dagen etter.

Jeg spiste riktig mat og unngikk de tingene på listen. Jeg hadde hatt det skikkelig ille vet jeg hvis jeg hadde spist sukker, osv.

Jeg hadde håpet at jeg hadde blitt mye bedre nå 3 måneder etter den siste var fjernet. Jeg har det ikke ille, men jeg er fortsatt sliten og tåkete i hodet. Derfor håper jeg at det vil hjelpe med armour og evt. binyre støtte.

Hvorfor skulle man ikke spise salat eller gulrot hvis man er kvikksølvforgiftede? Jeg har nettopp begynt med å spise salat. Tenkt at det var sunt. Jeg regner med at de anbefalingen gjelder nå etter amalgamene er fjernet også? Jeg har sikkert store mengder i kroppen fortsatt...

Har du gjort noe kelatering for å fjerne kvikksølvet etterpå? Hvordan følte du etter fjerning? Hadde du mange i utgangspunkt? Merket du bedre etter måneder/år?

Tusen takk igjen og igjen at du deler din visdom med oss!
    Klem fra Lulu

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Har du gjort noe kelatering for å fjerne kvikksølvet etterpå? Hvordan følte du etter fjerning? Hadde du mange i utgangspunkt? Merket du bedre etter måneder/år?

Tusen takk igjen og igjen at du deler din visdom med oss!
    Klem fra Lulu
    Selv tak, men det er mere erfaring end det er visdom her.

Du kan læse første indlæg igen og du vil opdage, at jeg har allerede beskrevet tiden inden og efter udskiftningerne mht. mit velbefindende og hvorfor jeg havde det så godt. Og nej. Jeg havde ikke gennemgået nogen udrensning overhovedet. Det sæt kosttilskud jeg fik udleveret på klinikken, som led i behandlingen - er her beskrevet i indlæg nr. 4.

Som jeg skrev i det første indlæg her: "at jeg a-l-d-r-i-g før havde det så godt, som da jeg havde indtaget alle disse kosttilskud, jeg fik udleveret fra tandlægeklinikken i bokse til en måned ad gangen." Det var første gang jeg nogensinde, efter at jeg blev hypothyreot - at jeg bare havde det godt - og dette, trods alt, midt i en stor amalgam-udskiftning, hvilket kun kunne skyldes, at kosttilskuddene arbejdede i kroppen på at uskadeliggøre det frigivne kviksølv, der på denne måde kom ud af kroppen på en safe måde. Hvis du ønsker det - Lulu - kan jeg lige fiske frem notater om, hvilke kosttilskud det var. De kan alle købes på Vitaviva, ved jeg. Det er indenfor EU så det burde være nemt nok at få fat på.

Jeg bruger fortsat ca. samme "kur" i nogle uger hvert andet år. Den er jo sammensat til at fjerne andet belastende også, så under alle omstændigheder mener jeg, at det er godt at gentage med mellemrum. Det har fungeret perfekt for mig.

Det med salat (ment som salatblade) er der noget om, at de skulle danne nitrater (men er ikke sikker), der er i hvert fald noget, der ikke hjælper når man har kviksølvdepoter eller rester i kroppen. Normalt tror jeg ikke "bare" på det jeg læser eller hører, men i dette tilfælde, når det var netop denne tandlæge der havde instrueret - spildte jeg ikke tiden med at være skeptisk. Han havde jo ret i så meget andet, at nej til bladsalat er et lille offer at bringe, set i det store billede. Men vær opmærksom på, at det IKKE gælder alle bladgrøntsager, kun bladsalat. Gulerødderne havde jeg i forvejen ikke været en stor fan af, så her var det også nemt nok at "lystre" uden at stille spørgsmål.

Vi snakkes ved

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Jeg hadde håpet at jeg hadde blitt mye bedre nå 3 måneder etter den siste var fjernet. Jeg har det ikke ille, men jeg er fortsatt sliten og tåkete i hodet. Derfor håper jeg at det vil hjelpe med armour og evt. binyre støtte.
    Hej Lulu (og andre interesserede)

Det som er "problemet" når man først har fjernet kviksølvet fra tænderne er - at fra at kroppen arbejder på at deponere kviksølv der frigives fra tænderne, inde i (mest) fedtvævet - efter kviksølvets "kilde" bortfjernelse - går "kviksølvtrafikken" den anden vej, dvs. ud af cellerne og ud i kroppen. Sker dette uden støtte undervejs på vej mod ud AF kroppen- vil man opleve at blive gen-toksikeret af kviksølv, kroppen forsøger at skille sig af og hvor kviksølvet undervejs "ud" tager igen ophold i kroppens celler/organer.

Det er derfor, at dem som har fået kviksølamalgam udskiftet med andet, for hurtigt og i forkert rækkefølge, samt uden forudgående "kemisk/biologisk" støtte - risikerer at blive mere syge af udskiftningen end de var af at have amalgamfyldninger. Det betyder ikke, at det er sundere at beholde fyldningerne end at fjerne dem, idet på lang sigt vil kviksølvet under alle omstændigheder ødelægge helbredet, specielt i alderdommen.... men det betyder blot, at hvis man ikke har mulighed for at udskifte amalgamplomberne på den rigtige måde, hos en kyndig tandlæge - bør man enten vente med det til man har fundet den rigtige klinik eller - bør man selv lære om, hvordan man kan understøtte sin krop inden og efter udskiftningerne....

Du har allerede selv gjort meget, inden og undervejs i din udskiftning. Selv om du ikke mener at det var optimalt, var det meget bedre, end det "ingenting" andre har været udsat for. Og selv om du skriver, at du er blevet skuffet fordi den bedring du har regnet med, ville komme efter udskiftningen - er udeblevet eller var mindre end forventet - er det ikke for sent!

Her fra linket kan du downloade og gemme dr. Mercola` artikel/guide: Mercury Toxicity and Detoxification. Her kan man læse en masse om netop, hvordan man kommer af med kviksølv-depoterne og hvad man skal bruge til det. Jeg har nærlæst det hele og ser, at alle kosttilskud/remedier til formålet kan man frit og lovligt købe indenfor EU.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Jeg tok en håranalyse sommeren 2008. Den viste at jeg IKKE hadde kvikksølvforgiftning. Kan jeg stole på den, tror du? Isåfall, da har jeg vel ikke kvikksølvforgiftning fra amalgamfyllingene mine da?
    Kun hvis hårprøven var udtaget mindst tre måneder efter sidste farvning, kan resultater betragtes som nogenlunde pålidelige. It's important to remember that hair that is bleached, colored or permed over the past three months should not be analyzed because the chemicals used can distort the results.

Desuden - Thomas - en hårmineralanalyse kan aldrig påvise en forgiftning. Den kan kun påvise at der er kviksølv i håret. Dette så i varierende mængder, afhængig af længden/mængden af eksponering for stoffet osv. Viser hårmineralanalyse, at håret ikke indeholder kviksølv - betyder det, at man ingen amalgamplomber har i tænderne.
    Min lege i Finland sa at jeg bude bytte ut alle amalgamfyllingene mine over tid, etterhvert... Og det akter jeg selvfølgelig å gjøre!
    Hvis det bliver lige som med mandlerne, ved jeg ikke om du nogensinde få det gjort...?
    Og så lurer jeg på en ting.. Det blir sikkert et idiotisk spørsmål, MEN: Hvis jeg fjerner alle amalgamfyllingene mine.. Kan Hypotyreosen min FORSVINNE da, eller har jeg den for alltid?
    Hvis det var så nemt ville alle blive raske som ved et trylleslag. Det sker ikke fordi de skader på kroppens funktioner, som er forårsaget af et skadeligt stof, disse skader fungerer fortsat og når skadestoffet bliver elimineret, skal kroppen bruge god til til at reparere sig selv. I en del tilfælde er skaden så dybtliggende, at den bliver aldrig helt udbedret. Men under alle omstændigheder kan man betragte det sådan, at det er også en supergod ting, når skaden bliver stoppet i udviklingen mod værre.

Det er heller ikke så ringe endda, selv hvis man ikke kan blive den helt kvit.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Med hensyn til kosttilskud-remedierne jeg fik udleveret fra klinikken før og efter behandlingen var afsluttet - er det svært at få fat på, i den rette sammensætning. De kan skaffes over internettet fra USA - via hjemmesiden Basic Supplement Package 1 (uden calcium) eller Basic Supplement Package 2 (Med calcium) via hjemmesiden Huggins Applied Healing.com.

TransMix Hjælper cellemembranen. Start 1-2 uger, dog senest 48 timer for amalgamudskiftningen begynder. Start langsomt med 1/2-1 tablet den første dag. Derefter 2 tabletter daglig i forbindelse med måltider. Skal tages i ca. 3 mdr.

X-It Frigivelse af kviksølv. 1 tablet daglig i ca. 3 måneder. Individuelt: Start med 1/2 til 1 tablet daglig.

Eaters Digest Adskillese af kviksØlv fra blodets proteiner. 2 tabletter daglig. Individuelt: Start med 1 tablet.

Vitamin C Natriumascorbat. 1/4 teskefuld i vædske svarer til 1 gram C-vitamin. 3 gange daglig eller efter aftale. Binder kviksølv, så det udskilles i urinen. Yderligere 6 tabletter a 500 mg daglig. OBSl Ingen vit-C om morgenen før udskiftning, men umiddelbart efter. Individuelt: Start med 1 tablet og forøg dosis op til 6 tabletter.

VitaMate 1 tablet daglig i ca. 3 måneder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Jeg kan se nu, at jeg glemte fuldstændig at lidt udenfor "pakken", fik jeg også af tandlægen flere bøtter af aminosyren NAC (N-Acetyl-Cysteine), også beskrevet lidt mere indgående her. Denne aminosyre har taget hånd om at beskytte leveren og resten af kroppen, mod de frigjorte "lagre" af deponeret kviksølv og andet, som kroppen ikke ved egen kraft kunne komme af med. Jeg tør sige, at effekten af NAC kunne mærkes så at sige: her og nu. På velbefindendet og på stemningen.

Herunder lidt info om, hvordan smgj er sluppet levende fra udskiftning af sine sølvplomber:

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Vel - jeg fjernet min siste kvikksølvplombe i fjor, og har hatt over et 20-talls i munnen fra slutten av 80tallet. Var vel knapt en tann uten "sølv" i munnen min. Jeg tror jeg fikk dårlige tenner etter lang tids sykeleie (kikhoste + bronkitt som gikk over til en alvorlig lungebetennelse) og mye antibiotika da jeg var 8 år. Kvikksølvet og den antibiotikabehandlingen tror jeg at jeg kan gi store deler av skylden for at jeg er her. Jeg fikk min siste kvikksølvplombe ca 95, og har sanert dem, et par i året fra 98 og fram til ifjor. Dessverre uten noe ut over "alminnerlige" forholdsregler.

Så kvikksølv har jeg/har jeg hatt nok av. Men igjen - jeg hadde kjørt selen, ALA og mariatistel, magnesium, samt ultra clear plus leverstøtte nesten gjennom et helt år først. Jeg tror det hadde mye å si for min del. Samt at jeg titrerte opp jod over lengre tid. Og så har nok jeg en mer robust fysikk enn mange her, til tross for sykdommen.
    Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    .. og jeg brukte også NAC... Jeg kan nok takke lett forhøyede leververdier og forsinket amalganskrekk for en god avgiftingsprotokoll... Ikke at jeg "planla" jod.

Og så ser jeg at jeg har skrevet uklart... Amalgamen min ble skiftet ut før jeg fikk diagnosen min, og bidro nok til sykdommen. Etter jeg ble diagnostisert og fant en god lege (og etter alle -2 plomber) begynte jeg "avgiftingen"... Jeg har altså jobbet i feil rekkefølge sånn sett. Men disse tilskuddene ble altså kjørt før jod.

Rekkefølgen ble altså
    amalgamutskifting -> hashimotos -> leverstøtte i stor skala -> jodtilskudd
    for å klargjøre det.
    Sist endret av Anisa; 26-04-13 kl 21:49

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn