Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Jun 2009
    Meldinger
    1

Red face Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?

Hei. Jeg er ny her, og lurer såklart på mye. Håper at noen kan ta seg tid til å lese og svare meg, da jeg trenger noen andre synspunkter enn mine egne, og min fastleges.

Jeg har i 3 år hatt mistanke om at jeg har noe galt med stoffskiftet mitt, men alle prøver er fine, og legen sender meg hjem igjen, med en følelse av å være hypokonder. Da jeg var gravid sendte han meg på sykehuset da mine stoffskifteprøver var LITT lave, men der lo de bare av meg og ham.. Jeg ble skuffet, da jeg en liten stund følte at endelig, endelig blir jeg hørt!

Jeg vil gjerne liste opp mine symptomer, og lurer på om noen av dere kan kjenne dere igjen i det, evt komme med innspill på hva det kan være. Jeg vet ihvertfall at NOE er galt.

Mine symptomer er:
    - Trøtt. UTROLIG trøtt.Orker ikke å gjøre noe som helst
    - Når jeg skal slappe av så klarer jeg ikke å slappe av
    - Lagt på meg myye. Dette både før og etter graviditet. Uansett hvor sunn jeg er, så er det umulig å gå ned.
    - Dårlig søvnmønster. Jeg klarer ikke å sovne, og sover dårlig hele natten.
    - stiv nakke
    - blir lett lei meg
    - ukonsentrert
    - glemmer ord
    - dårlig hukommelse
    - dårlig (hm.. der har jeg allerede glemt hva jeg skulle skrive;-)) jo.. Dårlig Konsentrasjon
    - kan komme med rare utspill, som å snakke om 3 forskjellige ting i en setning
    - nyrestein for 1,5 mnd siden
    - hjernehinnebetennelse 1,5 år siden

Noen som har erfaring med noe av det samme? Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg kvier meg veldig til å måtte oppsøke legen igjen...

Jeg var tidligere i år sykemeldt grunnet at jeg var så sliten, og nå er det rett før jeg oppsøker legen igjen, da jeg arbeider i psykiatrien, og føler at jeg har nok med mine egne "problemer", og klarer ikke å gjøre en god nok jobb for mine brukere.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?

Symptomene du skriver op er jo helt typiske for lavt stoffskifte da.
    Men de er også typiske for mye annet, så en må ha mer å gå på om en skal si noe.
    En prøve som kan si om skjoldkjertelen er angrepet av antistoffer er lurt å ta.
    Om den er positiv vet man jo om noe er på gang, og 90% av de som får lavt stoffskifte får det slik. (thyreoiditt)

Det går an å få det likevel, men da er det verre å få noen til å tro på deg.
    Mengdeprøver av stoffskiftehormoner vil også klargjøre situasjonen.
    Spør om hvilke prøver som er tatt av deg du, så vet du mer og kan be om de som ikke er tatt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Hvis det var jeg som opplevde noe slikt, så tror jeg at jeg ville ha gått til en annen lege for i det minste å få en annen leges mening om dette. Dessuten ville jeg ha klaget til sykehuset dersom jeg opplevde å bli ledd ut der. De skal huske på at selv om blodprøvene er innenfor normalen, så kan man likevel være syk. Vi skal ikke finnes oss i at legene ikke tar oss på alvor!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    58
    Meldinger
    911

Hvis du kvier deg for å oppsøke legen er det på tide bytte lege.

Du har en del symptomer jeg kan kjenne meg igjen i, men dine symptomer kan også høre hjemme ved andre diagnoser/tilstander.

Det som tydelig kommer frem er at du har plager/symptomer som ennå ingen har noen forklaring på. Dette trenger du en god og lydhør lege til. En lege som lytter, kanskje ikke finner, men som da innser sin begrensning på enkelte områder og videresender deg til de som kan mer. Hvis din lege ikke kan oppfylle dette, foreslår jeg at du bytter.

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte eller ?
    Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 3
    Siste melding: 13-03-08, 17:56
  2. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  3. Depresjon og lavt stoffskifte
    Av -diab- i forumet Depresjon
    Svar: 4
    Siste melding: 27-07-07, 00:10
  4. ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
    Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 13
    Siste melding: 26-12-06, 14:16

Søkeord for denne tråden