Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard Fremtidens elite?

Jeg har postet en tråd i går Fødevareproducenter går "nanok" og det fik mig til at tænke på fremtiden. Hvad bliver det af os, når de fleste af os - de fremtidige generationer - bliver svækkede, mutterede og syge af industrieltskabte fødevarer, andre varer og lægemidler, der ofte giver os flere nye sygdomme, end de helbreder. Det kan handle om kviksølv i tænderne, fluor i tanplejen, tilsat bordsalt og vand, klor i vandet der forøger thyreoideasygdomme, hormonforstyrrende stoffer i babyflasker, andre flasker, hudplejemidler, pesticider i afgrøder osv. osv. Listen er lang. Hvad bliver det af de fremtidige generationer?

Som jeg ser på det nu - vil der ske et skifte, som følge af alle disse industrielle "fremskridt" - et skifte i, hvordan vi vil opfatte eliten. Vi er vant til at tænke på eliten, som værende pænt velhavende mennesker med, gerne, en høj uddannelse - hvor den økonomiske elite og den intelektuelle elite, så at sige blandes sammen til samfundets overklasse, alle vi/de øvrige ser op til og beder om nåde hos....

Fremtidens elite - det bliver ikke bare de "rige", eller bare de "veluddannede". Fremtidens elite bliver helt anden - det bliver de sunde! Det bliver de mennesker, der bor i områderne, hvor transport og agerbruget ikke kan industrialiseres og hvor forureningen ikke så nemt kan nå op til.... Eliten i Europa bliver bliver bjergområdernes bonder og andre, der flytter dertil, hvor køkkenhaverne og små marker med afgrøder på fjeldskråninger vil forsyne derboende med sund mad og rent vand! Fra Uralbjerge i Øst og til Pyrenæerne i Syd.

Alle andre steder bliver det selvfølgelig også de velhavende, der fortsat vil forblive eliten, så længe de vil have råd til at handle ind til dem selv, af den smule sunde mad, der endnu bliver tilgængelig.... Men selv de kommer til at forarmes med tiden, i takt med at den arbejdsklasse, der jo skaber omsætning og overskuddet - bliver mere og mere sygelig og svækket, ramt af fertilitetsproblemer, indtil de bliver for få og ikke længere kan arbejde nok til at holde de velhavende forsørget af deres aktier, investeringer og formuer. Ja, formuer har jo den svaghed, at der skal være noget at købe for dem, før de er noget værd, ikk`?

Så bliver de velhavende og de veluddannede også så fattige, at de kun vil få råd til at leve af de samme industrialiserede fødevarer, de hidtil har tjent tykt på, men ikke selv behøvede at spise - og så bliver de efterfølgende også selv syge af maden. Alle undtagen dem med køkkenhaver og dyrhold oppe i isolerede egne i højt beliggende områder, hvor industrien ikke kunne forstyrre den biologiske balance i dyrkning af fødevarer.

Ja, mit bud på en fremtidsvision er, at de sunde bliver eliten, idet retten til sundhed og helbred for alle ikke længere er en menneskeret..... men som med velstand - forundt kun mindretallet. En tur langs hylderne hos købmanden viser allerede i dag, hvad vej vinden blæser.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    848

Standard Sv: Fremtidens elite?

Det er så sant det du skriver her. Alle verdens penger vil neppe hjelpe de styrtrike hvis de blir alvorlig og kronisk syke av de ovennevnte tingene. I går da jeg var på restaurant, tittet jeg på alle som lo og koste seg rundt oss. Jeg la merke til at de inntok brus med kunstig sukker, og samtidig tenkte jeg "huff, de vet ikke engang at det de drikker er skadelig for dem" - Samtidig skjønte jeg at maten jeg spiste trolig ikke var økologisk. Jeg vil iallefall gjøre alt jeg kan for å holde meg og mine friskest mulig. Så får vi opplære venner og bekjente sakte men sikkert. På denne måten spres viten om alt som er godt og vel. Men vi har sterke krefter i mot oss...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Alle andre steder bliver det selvfølgelig også de velhavende, der fortsat vil forblive eliten, så længe de vil have råd til at handle ind til dem selv, af den smule sunde mad, der endnu bliver tilgængelig.... Men selv de kommer til at forarmes med tiden, i takt med at den arbejdsklasse, der jo skaber omsætning og overskuddet - bliver mere og mere sygelig og svækket, ramt af fertilitetsproblemer, indtil de bliver for få og ikke længere kan arbejde nok til at holde de velhavende forsørget af deres aktier, investeringer og formuer. Ja, formuer har jo den svaghed, at der skal være noget at købe for dem, før de er noget værd, ikk`?
    Mens der er penge (endnu) kan de bruges til "forebygge" problemet... Man kan f.eks. ... bombe Månen med en missil! Missilen skal affyres direkte mod Månens overflade. Ved at bombe et kæmpe hul i Månen vil "forskere" undersøge den kæmpe støvsky, der opstår som følge af eksplosionen og stiger op til 10 kilometer over Månens overflade. Støvskyen skal undersøges for spor af vand og is. Denne "opdagelse" vil have en direkte indflydelse på "menneskehedens" planer for at opføre bosættelser på Månen i fremtiden. Hvis altså ikke alliens finder os først, når dette "tegn" på vores eksistens i galaksen farer gennem kosmos, med budskabet om vores dumhed!

Hmm... mon sådan et "stød" kan ryste Månen ud af orbitten om Jorden? "Forskere" sagde jo også, og siger fortsat, at en Eltroxin-pille om dagen er nok til at sikre stofskiftesyge et godt og sundt liv.... Har de ikke?

Hvem mon skal så bo på Månen i fremtiden? Det kan ikke være os. Vi er simpelthen for mange. Så må det være "eliten", der har planer om at undslippe den jordiske inferno, når tiden på Jorden bliver for besværlig?

I mellemtiden betaler vi til "projektet", mens 1 milliard mennesker allerede sulter, som følge af finanskrisen.... Mens der, hver eneste sekund, fortsat slipper tonsvis af CO2 i atmosfæren fra vores industri, der ikke har "råd" til at gøre noget ved sagen.... Mens regnskoven forsvinder.... Bruger de billioner af penge på at skyde et hul i Månen.

Hul i Månen, hul i hovedet.... lige fedt.

Det er altså ikke en joke. Nope! Læs selv om projektet: Lunar CRater Observation and Sensing Satellite (LCROSS)
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    848

Hul i Månen, hul i hovedet.... lige fedt.
    Hahahahahahahaha... Dritbra kommentar!

Jeg skal flytte til månen snart. Det går rykter om at månestøv kan kurere stoffskiftesyke. DET er den egentlige grunnen til at man skal sprenge hull i månen. Og det er faktisk JEG som leder prosjektet. Hull i hodet? Ja. Kanskje. Men det er fordi jeg har tatt syntetisk fremstilt stoffskiftehormon i mange år. Så ikke skyld på meg!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Fremtidens elite bliver helt anden - det bliver de sunde! Det bliver de mennesker, der bor i områderne, hvor transport og agerbruget ikke kan industrialiseres og hvor forureningen ikke så nemt kan nå op til.... Eliten i Europa bliver bliver bjergområdernes bonder og andre, der flytter dertil, hvor køkkenhaverne og små marker med afgrøder på fjeldskråninger vil forsyne derboende med sund mad og rent vand! Fra Uralbjerge i Øst og til Pyrenæerne i Syd.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Dine punkter er hver og en store tunge felt som hver for seg får oppmeksomhet når det kommer en ny forskningsrapport som sier at noe er bra eller dårlig, og gjerne blir slått opp i de store avisene eller nyhetskanalene. Å sammenstille alle disse elementene inn i dagliglivet er en massiv oppgave bare tilgjengelig for de pasienter som har ressurser og klarer å tilegne seg denne kunnskap og omsette den i praksis. Alternativt være så heldig å ha økonomiske muligheter til å kjøpe ekspertise( i den grad den finnes). Det er forresten ikke kun snakk om å kunne kjøpe ekspertisen til å fortelle hva man skal spise, ta av tilskudd, hvordan mosjonere osv. Pasienten må også ha økonomi til å kjøpe mat, tilskudd og hygieneprodukter av god og rett kvalitet og bytte sine kokekar. Det er ett kostbart prosjekt.

På et punkt skal jeg gi legemiddelindustrien rett når de hevder i sine reklame for medikamenter: ”For enkelte er ikke kostholds- og livsstilsendringer nok”. Majoriteten av pasienter med kroniske eller alvorlige sykdommer vil aldri ved egen hjelp makte å gjøre annet enn å ripe i overflaten.

Når vi hverken i Norge eller Danmark, eller verden for øvrig, har et helsesystem eller politisk vilje/kunnskap som virkelig kan hjelpe pasientene med alle disse aspektene du har listet opp. Kostholds- og livstilsendringer ville for mange vært nok om de kom på blårespet med personlig oppfølging. Om vi hadde hatt leger og politikere som ikke hadde vært så sterkt influert av legemiddelselskapene som slett ikke ønsker folk friske, da tjener de jo ingen penger, ville mange kropper hatt bedre dager.
    rexxy69 Jeg har efterhånden udviklet en så dybt rodfæstet mistillid til "videnskaben" at bare jeg hører ordet "forskere", "iflg. nyeste forskningsresultater tyder det på".... er jeg ved at brække mig, velvidende om, at max. 6% af den samlede forskning i verden er uvildig og usponsoreret af "parter-i-sagen". Det er ikke til at gennem- eller overskue for almindelige mennesker, der før eller siden opgiver og overlader dem selv til systemerne. Det er disse "masser" som er den politiske power, der stemmer til magten præcis de samme politiske aktører, der gennem politiske beslutninger ødelægger deres helbred, og de fremtidige generationers helbred...

Jeg får hele tiden et billede på nethinden, der spøger hver gang jeg ser store overskrifter i aviserne, hvor der promoveres såkaldte forskningsresultater, der opfordrer til netop alt det, som fremmer alle andres helse-interesser, end vores: syge menneskelige mutanter med ødelagde gener, fester under overfladen på arbejdsplaneten Mars, totalt afhængige af magthavernes, ikke eksisterende nåde og barmhjertighed, i Total Recall. Beskrevet at Jules Verne tekniske fremtidsvisioner for halvandet hundrede år siden - er langt overhalet af virkeligheden i dag, og der er ingen grund til at håbe på, at virkeligheden ikke også ovehaler det, der i dag betragtes som dommedagsprofetier. Dem ville jeg så gerne være foruden, men hvordan jeg ellers kan se bort fra dem, når der så konsekvent og systematisk gennemføres ødelæggelse af thyreoidea-helbredet gennem promotion af naturens måske stærkeste thyreoidea-supressant: fluor - til alle, også til børn endnu uden tænder, hvor forældrene opfordres til at "vænne" de små til tandbørstning ved at smørre (fluor)tandpasten på de endnu tandsløse gummer... Blot et sygt eksempel blandt mange, særlig de nedbrydende kosthold-kampagner som promoverer alle de fødevarer, helst industriforarbejdede, der fører fåreflokken mod hylderne med hormonødelæggende kulhydrater, syntetiske sødestoffer, ødelagt mælk og forbud mod kostfedt, salt og sol.... Hvordan i alverden skal vi forblive sunde og genetisk u-skadede, når vi er omringet af "videnskaben" og politikere-til-falds?

Helse og velbefindende bliver fremtidens luksus forbeholdt efterkommere af de få, der ikke lod sig besnære til forbrug af helse- og gen-skadelige levnedsmidler. Det bliver fremtidens rigdom for fremtidens elite, jeg fablede om her. Hvem bliver sund og hvem bliver det ikke, kan man allerede i dag forudse: det bliver efterkommere af de som erkender og af dem som ikke gør. Det er i virkeligheden ikke så meget til diskussion som vi bilder os ind, at alt er....

Enten non-profit nationaliseres hele verdens samlede sygdomsbehandling, forskning i sygdom og helbred samt nationaliseres hele medicinalindustri i verden - eller vil virkeligheden overgå alle de mørke forestillinger om fremtidens verden.... Så længe helbred og sygdom forbliver en købmandsvare, så længe består højeste bud for vindere og krummerne fra deres bord, for tabere.

Hold da helt op, hvor jeg hader det emne.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn