Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Tråd: Neseblod

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Neseblod

Noen flere som sliter med dette her?
    Har det med stoffskiftet å gjøre?
    Har hatt det i flere år.
    Hvis jeg er sliten, stresset, har sovet eller spist for lite så begynner jeg å blø neseblod. Idag feks. er jeg sliten og har hatt liten matlyst og da har jeg sittet med papirlommertørkle å tørket blod i flere timer, det kommer litt til og fra. Blør ganske mye i perioder, da renner det skikkelig.
    Blir enda mer sliten av det.
    Legen min sier at det sikkert er et blodkar eller sår som gjør det men det er bare tull. Dette gjelder begge nesebor og jeg kan kjenne på forhånd at "nå kommer det snart" fordi jeg føler meg slapp og utslitt.
    Hvis jeg i en periode har føler meg veldig bra kan det gå måneder uten at jeg blør. Men plutselig kommer det tilbake.
    Kan det være relatert til B12 mangel/D-vitamin mangel?
    Er det andre ting det kan komme av?
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Neseblod

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Er det andre ting det kan komme av?
    Jeps Carro

K-vitaminmangel. Efter at have læst en masse, tør jeg fremlægge påstanden om, at alle der mangler D-vitamin, også mangler K-vitamin. Du kan bede om en prøve på mandag.

K vitamin og lavt stoffskifte
    Det oversete K-vitamin
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeps Carro

K-vitaminmangel. Efter at have læst en masse, tør jeg fremlægge påstanden om, at alle der mangler D-vitamin, også mangler K-vitamin. Du kan bede om en prøve på mandag.

Det oversete K-vitamin

Takk Anisa!!
    Dette var jeg ikke klar over. Tror nesten ikke jeg har hørt om K-vitamin engang jeg
    Man lærer stadig noe nytt her inne
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeps Carro

Det oversete K-vitamin
    Du er en engel Anisa!!

Nå har jeg brukt K-2 fra Now Foods i ca. 3 uker og har kun hatt neseblod 1 gang siden da!! Tusen takk!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Du er en engel Anisa!!

Nå har jeg brukt K-2 fra Now Foods i ca. 3 uker og har kun hatt neseblod 1 gang siden da!! Tusen takk!!!
    Tak Carro (men der skal en engel til at genkende en anden engel - bare så du ved det )

Det var nærliggende for mig at svare dig med henvisning til K-vitaminet, da jeg har efterhånden fundet rigtig mange kilder til viden om dette vitamin og det tyder på, at har man først "kludder" i D-vitamin - har man, højst sandsynligt også K-vitaminmangel. De tre vitaminer - A, D og K hænger meget tæt sammen i deres virkefelt og har man først udviklet mangel på det ene, vil det påvirke balancen mellem de alle tre, hvoraf A-vitaminet synes at være det, der bedst kan "modstå" problemer med de to andre. Det er betydeligt sværere at udvikle A-vitaminmangel end ved de to første. Jeg ved ikke om jeg har ret, men det synes at fremstå klart og tydeligt iflg. alle de kilder til viden herom jeg har læst mig igennem.

Det er lidt som med hormoner, hvor det almindelige er at betragte dem hvert for sig - og behandle ligeledes hvert for sig. Det mener jeg er en fejl. Har man først et medicinsk problem med en hormonkirtel, er det kun spørgsmål om tid, før også alle andre hormonkirtler bliver påvirket af tilstanden i den syge kirtel (eller en hormonmangel af andre årsager). Det er derfor, at jeg mener lægerne begår en skæbnesvanger fejl, ved ikke at fokusere på at betragte hele hormonsystemet som helhed, når en kirtel helt eller delvis mister sin funktion.

Kroppen er en meget finjusteret "maskine", der altid søger at udligne en mangeltilstand gennem at sætte alle de øvrige, relevante organer/kirtler i gang med at kompensere for "det manglende". Når så de indre ressourcer omsider er opbrugt, begynder problemerne for alvor. Også selv om man ellers er kommet i behandling for den oprindelige mangel - hormonmangel eller vitaminmangel.... Hvis det sker uden at de "udmattede hjælpere" også understøttes i samme proces, vil behandlingen ikke kunne virke godt nok.

Det kender vi efterhånden en del til, i forbindelse med den tætte sammenfletning mellem skjoldbruskkirtel og binyrerne. Og det gælder også balancen mellem de forskellige vitaminer, hvor mangel på det ene, vil før eller siden være med til at udvikle andre vitaminmangler.

Jeg har efterhånden mødt mange mennesker, der har oplevet, at efter at de begyndte supplere med K-vitamin - forsvandt deres tendens til at få blåmærker, eller er blevet minimal; menstruationsblødninger er blevet mildere og kortere, og deres tilfældige småsår/skrammer "lukkede" hurtigere end før.

Det er altid dejligt med gode nyheder.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Interessant det du sier om blåmerker, Anisa! jeg har alltid hatt lett for å blø neseblod. og gutta i huset sier at om det setter seg en flue på armen min, så får jeg et blåmerke! Det er nesten sant. Skal ingenting til før jeg blir blå. jeg vurderer K!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Interessant det du sier om blåmerker, Anisa! jeg har alltid hatt lett for å blø neseblod. og gutta i huset sier at om det setter seg en flue på armen min, så får jeg et blåmerke! Det er nesten sant. Skal ingenting til før jeg blir blå. jeg vurderer K!
    Akkuratt det samme her Ruth!!
    Får blåmerker av ingenting, og har faktisk ikke helt tenkt på denne sammenhengen før. Men nå når jeg tenker på det tror jeg faktiskt det har blitt bedre etter jeg startet med K-2.
    Jeg bruker disse:

http://www.iherb.com/Vitamin-K-2-100...caps/8702?at=0

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Får lett blåmerker og har lett for å blø neseblod jeg også. Det hjelper om du fyller en engangshanske med isbiter og holder over nesen da slutter det å blø raskere.

Lignende tråder

1. NESEBLOD
    Av Vilde i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 9
    Siste melding: 21-01-07, 18:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •