Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Standard Lavt Stoffskifte og kolesterol

Velkommen til underforumet "Kolesterol"

Vi har opprettet dette underforumet fordi flere og flere stoffskiftesyke blir medisinert med kolesterolsenkende legemidler - statiner. Handelsnavn på statiner er bl.a. Simvastatin, Zocor, Lovastatin, Mevacor, Pravastatin, Lescol, Lipitor, Sortis, Inegy, Crestor, Pravachol, Paranova, Orifarm...... Problemet med statiner er at de bl.a. motarbeider effekten av hypothyreosebehandlingen, og øker svekkelsen av binyrene. Vi er ikke tjent med noe av dette.

Et av symptomene på hypothyreose er høyt kolesterol, og ved høyt kolesterol er legen rask til å skrive ut resept. Det er grunnen til at nettopp stoffskiftesyke står overfor en direkte mulighet (fare?) for å bli medisinert med statiner. Søk derfor selv etter opplysninger før du leverer resepten. Det er ikke godt nok å spørre legen, med mindre legen heter Tor Ole Kjellevand.

Der finnes mye materiale både for og imot statiner. Da må man, med sin egen sunne fornuft, både tenke og vurdere all mulig informasjon som om dette gjelder ens eget liv. For det er akkurat det det gjelder - ens eget liv. Blir det vanskelig å tenke på seg selv og sitt eget beste - tenk heller på barna eller andre kjære istedet. Det er kanskje ved å sette det i et slikt perspektivet, at man kan se og vurdere informasjonen tydeligere og sterkere når det gjelder ens egen virkelighet. Vi skulle så gjerne både overleve og leve - også under og etter behandling av sykdom.

Underforumet "Kolesterol" blir hermed lansert, og emnet "Hypothyreose og kolesterol" blir introdusert med to artikler, som er skrevet av Arvid Gerhard. Vi vet at Arvid Gerhard er en ildsjel. Utover det vet vi (ennå) ikke hvem Arvid Gerhard er. Derimot vet vi hva hans artikler handler om.

Arvid Gerhard har samlet informasjon og forfattet en tekst, med et innhold vi kan nikke 100% gjenkjennende til. Dette er "gammel viten på nye flasker", og det er på høy tid at den blir tatt frem igjen. Arvid Gerhard beskriver ingenting som ikke har blitt skrevet før av forskere, av leger og av kloke legmenn. De gamle kildene til Arvids artikler ligger fritt tilgjengelig på nettet, og trenger til å bli støvet av.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Standard Sv: Lavt Stoffskifte og kolesterol

Høyt Kolesterol = Lavt Stoffskifte

Skrevet av Arvid Gerhard

Mitt Kolesterol gikk mye ned ! hva har jeg gjort?

Dette skrivet blir som vanlig altfor langt og med mange grammatikk feil,men forhåpentligvis med mye nyttig info for helsa di! Jeg tar ansvar for min egen helse,dermed evaluerer jeg mine blodprøver og setter i gang tiltak til utbedringer! Vel, det er er ikke helt sant, jeg har kontakt med en forsker & biologi professor i USA, som har jobba med mat&hormoner siden 1970!

Husk også at det du her leser IKKE kommer ut i media! Ingen skal få vite det! Hvorfor? Hva/hvem er man redd for?

Nå er ikke 5,8 i kolsterol noe særlig høyt, men jeg ville se om jeg kunne ta det ned litt.

22/3.07. 13/3.09. normer
    S-Kolesterol 5,8 3,8 (3,9-7,8)
    S-LDL"Det Onde" 3,3 1,9 (3,0-5,4)
    S-HDL"Det Gode" 2,17 1,39 (0,8-2,1)

Jeg er ”60” år, 1,75cm , 72kg. Trener lite(nok), men meget sprek! Var i ”gamle dager” power&speed trener for padleren Knut Holmann!

Stigende Kolesterol er et symton på Lavt Stoffskifte! Ikke en sykdom!! Dette visste de ”i gamle dager”!

In the 1930s, a rise in the concentration of cholesterol was considered to be one of the most reliable ways to diagnose hypothyroidism (Lavt Stoffskifte) 1936 Yearbook of Neurology, Psychiatry, and Endocrinology.

”I gamle dager”(1930-40) brukte de flere parametere for å vurdere Stoffskiftet! Stigende Kolesterol, høyt/lavt blodtrykk, muskel reflekser, lavt Natrium, muskel reflekser etc. var alle symton på Lavt Stoffskifte! De estimerte at ca 40% av USA s folk hadde Lavt Stoffskifte! Armour Thyroid USP var den medisinene man da brukte! Den har den rette ”biologiske balansen” mellom T4(3del.) inaktive hormon og T3(1del.) aktive hormon. Etter ”moderne”, men meget usikre blodprøver kommer på markedet, forkaster man all gammel diagnostikk, og kommer frem til at så lite så max 5% av Vestens folk har Lavt Stoffskifte!! Hadde de ca. 40% i midten på 1900 tallet, da fremdeles et forbruk av Plante fett var lavt, og MeieriSmør etc. var normalt, vil man nå, med et gigantisk forbruk av ”Vita Hjertegoder” og andre Omega-6 syrer (hvorfor i svarte får de fortsatt lov til å bruke det navnet, det gir jo nettopp Hjertefeil???) I tillegg kommer The Great Fish oil eksperimentet, med store økonomiske interesser,j o, Omega-3, det vil gi oss enda bedre helse, sies det!! Men,Omega-3 & Omega-6 ødlegger Skjoldbrusk-kjertelen og gir dermed Lavt Stoffskifte!

Siste 50 år har forbruket av Omega-6 plante fett steget med ca.400%, metta fett fra MeieriSmør, Kremfløte, H-melk har sunket med ca.75%. Fedme & Diabetes har en pandemisk økning! Hmm, sammenheng her! Nei det kan det ikke være sier Vestens Ernærings Eksperter, som har prediket det samme i alle disse åra! ”Spis mye mer av det helsebringende plante&fiske fettet, unngå for all del alt som heter Metta fett, det er nemlig farlig for Kolesterolet det”!

Men det er flere ti-år siden inntaket av det stabile og sunne Metta fettet, ble passert av plante&fiske fettet! Og, det er de siste 10-15 år at det virkelig blir fart på alle de ”moderne” sykdommer!

Røntgen og CT stråling er også en meget skadeli for Skjoldbruskkjertelen!
    Nå tror jeg vi kan anta at ca.70% av Vestens folk Lavt Stoffskifte! I Kina estimeres de at ca. 100 millioner har Lavt Stoffskifte! I India(sør) og Kina øker Fedme&Diabetes proposjonalt med inntaket av (vestens) Plante&(fiske) fett.

Bedre helse nå for tiden?

Økningen av Fedme, diabetes, kreft, ADHD, demens, beinskjørhet, slag, infertilitet etc. er skremmende. Yngre og yngre folk får dette!

Lavt Stoffskifte gir over tid en rekke sykdommer: Åreforkalkning, CFS, Fibromyalgi, Struma, lavt/høyt blodtrykk, under/overvekt, depresjon, ADHD, allergier, astma, bronkitt, fibrose i livmor/bryst, syster på eggstokker, infertilitet, abort, mage/hud sykdommer, lavt blodsukker, diabetes, beinskjørhet, hjerte/galle problemer, senilitet, svulster og Kreft!!

Jeg fikset mitt stigende Kolesterol (Lave Stoffskifte) med Armour Thyroid USP, som har vært produsert i 100år!! (selgere av Levaxin&Thyroxin, som har mange stygge bivirkninger, spesielt for damer, som har en ”sløvere” lever grunnet østrogen) sier stadig at Armour Thyroid skal ut av produksjon, for at folk ”skal glemme den”, men det gjør den IKKE.) Kan hentes på Apoteket, hvis legen din er villig til å skrive et registrerings fritak, (Armour er ”presset” ut av tøffere og mektigere Lege middel firma) og det vil han sannsynligvis ikke, fordi han ikke vet de store helse-fordelene for deg med Armour, kontra de ”moderne” medisiner! Hvorfor vet han det ikke, jo det er jo nettopp mektigere Lege middel firma som ”etterutdanner” leger!

Jeg spiste absolutt alt som jeg ifølge Vestens Moderne Ernærings & Lege Vitenskap sier man IKKE skal gjøre!! Jeg spiste Absolutt INGEN Plante & Fiske oljer (les studier under), pasta, korn, brød, fet fisk! Men senket Kolsesterolet likevel!

Masse Norwegia-ost, H-melk, Kremfløte, MeieriSmør, Fett Saue kjøtt, kokos olje, epler, honning, mørk sjokolade (UTEN soya/solsikke lecetin) svisker, Blå Farris, Aspirin, natron, kaffi sterk m/kremfløte/H-melk, kokos-masse.

Så all denne ”farlig for Kolesterolet” maten, gjorde akkurat det motsatte av det Klinisk Ernærings Eksperter TROR den vil gjøre!! Ja, for hos dem handler det ikke om fakta, men om hva de har hatt som pensum! Vel, det er ikke helt sant! Ved et besøk på Legevakten i Haugesund snakket jeg med en 35 år gammel lege! Etter å ha pratet i 10 min. sa han følgende, i mine ”ufaglærte” ører vanvittig og uforståelig: ”Det du sier nå, lærte vi også av biologi professoren på lege studiene”!! Hmmm, dette var altså en ”fersk” lege, det var ikke lenge siden han hadde lært hva som virkelig skjer inne i kroppen! Men, med en gang de kommer ut i det virkelige liv, er de i klørne på Legemiddel Industrien!

Og her finner du årsaken til det: Lipitor, kolesterol senkende medisin fra Pfizer (som også har produsert Kjemiske våpen !!), selger for ca. 65 MILLIARDER pr.år. Nå er det søksmål mot dem i USA!

Min EKG, høsten 08: ”Din EKG er som en drøm” sa legen!!! Så nå har jeg vel super helse, med kun 3,8 i S-Kolesterol? Nei, jeg er Ikke sikker på det! 3,8 er for lavt! Jeg tror jeg tar det opp igjen til ca.5. Så jeg spiser nå mer SØT FRUKT!

Arvid Gerhard.15/3-09.

Les mer...
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Kolesterol ! Venn eller Fiende?
    Lipitor øker Hjetefeil & Hjerneslag med 10%

Skrevet av Arvid Gerhard, 24/2-09

Stigende Kolesterol er et symton på Lavt Stoffskifte! Ikke en sykdom!!

Experiments in Russia showed that feeding rabbits Oxidiced Cholesterol caused them to develop atherosclerosis,(Åreforkalkning), and that even rabbits don't develop atherosclerosis from oxidised cholesterol if they are given a supplement of Armour Thyroid USP !! Friedland, 1933

In the 1930s, a rise in the concentration of cholesterol was considered to be one of the most reliable ways to diagnose hypothyroidism (Lavt Stoffskifte)
    1936 Yearbook of Neurology, Psychiatry, and Endocrinology. E.L. Sevringhaus, editor

Lipidklinikken og deres medsammensvorne!
    Legemiddel Industrien vil at Legen skal betrakte Høgt kolesterol som en sykdom, og som, med deres medisin skal ”kureres”! Og, legen gjør det, selv om han på legestudiet, av sin Biologi Professor, lærte det samme som du leser nå!? Hvorfor gjør legen dette?

Lipitor er den ledende Statin medisinen som senker Kolesterolet!
    Lipitor salg i 2006 !! Ca.65 MILLIARDER NOK. !!
    Så dere ser vel at Pfizer IKKE ønsker at man skal ufarligjøre Kolesterolet!
    Søksmålene i USA mot Pfizer er på gang i USA. Det har lenge vært hevdet at Lipitor gir meget alvorlige bivirkninger som Kreft,etc.etc. Men det nye er nå at de gir sykdommer, som, de nettopp hevdes å beskytte deg mot!! Nedenfor kan du lese mer om dette!

Hvor har Kolesterol fått sitt dårlige rykte fra!
    Plante oljer (Vita Hjerte Godt) ødelegger Kolestrolet! Nesten 100år er gått siden Russisk forskning viste at Kolesterol lager Åreforkalkning!!! MEN, de viste seg at de hadde brukt Oksydert (ødelagt) Kolesterol + Plante Oljer i blandingen. (Anitsckhov et.al)

Hva er egentlig Kolesterol?
    - Kolesterol er en alkohol !
    - Kolesterol produseres i hovedsak Leveren (men) også i Cellene !!!
    - Kolesterol lager meget viktige Hormoner !
    - Kolesterol forsterker Immun Systemet !
    - Kolesterol hindrer Betennelser !
    - Kolesterol beskytter mot skader fra Røntgen & CT !
    - Kolesterol beskytter mot Hjerte Sykdom !
    - Kolesterol beskytter mot Kreft ! etc.
    - 60/80 % av Kolesterolet er det Aktive LDL!
    - 40/20 % Kolesterolet er det In-aktive HDL !

Det handler om penger!
    Medisinske Tidsskrifter & Media, har i siste 50år hevdet at Kolesterol er Farlig for helsa! Ekstrem hjernevasking, lobbying + PR fra Legemiddel Industrien & Matvare(olje) Industrien i USA.(Norge)

Med solid støtte fra FDA (Federal Drug Administration) og Politikerne, som ”eier” i den gigantiske industrien.

Norge 2007
    ”Angriper Lipidklinikken” (Dagbladet)

Overlege Tor Ole Kjellevand, Hjertemedisinsk - Rikshospitalet i Oslo, sier: ”Kolesterol er et av de viktigste stoffene i kroppen. Vårt forsvar mot infeksjoner og kreft! Å mene at dette stoffet er farlig, er så hinsides all fornuft at jeg ikke har ord for det.”

”Farlig holdning; Det er veldig provoserende i forhold til det jeg har stått for i 25-30 år. Lipidklinikken er bygget opp på gradvis høyere kunnskap om kolesterol. At vi skal bedrive vås og fanteri er en provokasjon mot meg og mitt syn”. sier overlege Leiv Ose ved ”Lipid-klinikken” !

Hmmm, det er nok helt rett det, overlege Leiv Ose, du har bedrevet vås og fanteri i 30 år nå, og dermed ødelagt mange folks helse!!

SJEFEN til Tor Ole Kjellevand ”svinger pisken over ryggen hans”! Professor Otto A. Smiseth leder Hjertemedisinsk avdeling på Rikshospitalet, understreker at Kjellevand ikke forfekter Rikshospitalets eller Vestens offisielle syn.

Ja, ja, de vil vel ha litt av denne Kaka ??

Lipitor salg i 2006 : ca.65 Milliarder NOK. !!

Siste nytt i ”Kolesterol kampen”!
    Kolesterolskeptiker Tor Ole Kjellevand frifunnet av Rådet for legeetikk! Det siste året har det vært offentlig debatt om nytten av kolesterol og kolesterolsenkende statiner. En av debattantene var tidligere overlege ved Rikshospitalet, Tor Ole Kjellevand, som 19. august 2007 skrev et kritisk avisinnlegg (og senere et til) om statiner. Som følge av dette ble han 16. januar 2008 anmeldt til Rådet for legeetikk i Legeforeningen. Anmelderen var overlege Leiv Ose ved Lipidklinikken. I brev av 24. juni 2008 skrev Rådet for legeetikk at ”innklagde lege med sine to avisinnlegg ikke har brutt Etiske regler for leger!

Ps! Den bedrøvede Overlege Leiv Ose ved ”Lipid-klinikken”, har skrevet varmt om bruk av LIPITOR i Norske Helse -tidsskifter. ”hva tjente han på det, mon tro??”

Har vi et friskere Hjerte!
    Hjerte & Kar innleggelser på Norske sykehus 1992-1998!
    Økte med 22%
    Kilde: SSB

”Hmmm, dette var uventet, nå når vi i 30 år bare har spist Plante oljer & Margariner & Omega-3! Hmmm, kanskje de har brukt for mye H-Melk & Meieri Smør”???? Færre dør av Hjerte Infarkt, man er blitt flinkere til å reparere folk, det skal de ha. Men, er vi blitt friskere?

Haugesund 1995. Et personlig forsøk!!
    700 Rå Egg på 70 dager !
    Kolesterol før forsøket: 4,8
    Kolesterol etter forsøket: 4,4
    Arvid Gerhard

Hva gjør du nå:

Alternativ 1!
    Du stoler på ”Klinisk Ernærings Fysiologer”, spiser ”Vita Hjerte-Godt” og Omega-3.
    Du stoler på Legene, ” De vil gi deg all den medisin du trenger” selvsagt også den ”meget helse-bringende” LIPITOR.
    Vel.... Du vil nok da tidlig bli medlem i Kreft eller Hjerte-Foreningen, eller på Gravlunden.

”Nekrolog”!!
    ”Vi i Helse Norge(Vesten) & Ernærings & Medisin Industrien vil takke deg for at du deltok i våre Eksperimenter! Du har vært en lydig borger, så Helse Myndighetene takker for at du stolte på oss.... litt dumt at du ble tidlig syk og døde.... men slik er livet, det må ha vært Genene. Det viktigste for oss i Ernærings & Medisin Industrien, er at du deltok i våre Eksperimenter. Du vet, kjære kunde, det viktigste er ikke å vinne.... men å delta”!! Takk for alt !

Alternativ.2
    Kokos olje!
    -Kokos olje ”senker”(regulerer) Kolesterolet
    -Kokos olje fremmer bl.a. dannelsen av det meget beskyttende hormonet Progesteron !
    -Kokos olja hindrer Betennelser etc, slik at mindre Kolesterol & Anti-oksydanter behøves !
    -Kokos Olje øker Stoffskifte !
    -Kokos Olje beskytter 100% mot Diabetes !!!

-Inn med Meieri Smør, som beskytter mot de meget flyktige og det meget sykdom skapende Plante & Marine Omega-3 fettet !

Virkelig Forebygge /Lege Sykdom???
    Er ditt Kolesterol & Blodtrykk på vei opp, da er sannsynligheten stor for at Stoffskiftet ditt er på vei ned. ! Og da trenger du følgende:
    -Inn med Progesteron E- Complex (naturlig fra Plante riket) (Jeg kjøper i England, det er lov å ta inn for 3 mnd. Privat forbruk!)

Armour Thyroid fra svinekjertel, har vært på markedet i USA i ”100 år”, og har den riktige biologiske standard av Stoffskifte Hormon. Levaksin & Tyroxin inneholder kun T4, det uaktive hormonet,og er spes. for Damer et helvete i kroppen). (Jeg har fått en lege til å skrive ut Registreringsfritak, og kjøper på Apoteket, men bruker også Bovine Thyroid, kapsler med ren Skjoldbrusk-kjrtel fra srorfe, kjøpes fra samme sted i England).

Inn med 1 stk. Aspirin daglig (oppløst i 1 glass Blå Farris), den beste Blodtynner + enormt flere positive biologiske virkninger!

Ut med ALLE Plante & Fiske fett!
    Inn med MeieriSmør & Kokos fett!

Din Helse = Ditt Ansvar!!

Arvid The Coach Gerhard
    post@thecoach.no

Les mer...

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Jeg undrer mig over to ting:

At der ikke skelnes mellem de to former for kolesterol.

At Arvid G advarer mod plante- og fiskeolier. Det må være magarine, han mener?

Jeg selv antager, at det må dreje sig om at få 'lidt af hvert', altså flere forskellige slags fedtstoffer. Bare ikke de dumme magariner ... transfedtsyrer i diverse købekager etc.
    Sist endret av Nielsigne; 21-08-10 kl 19:48 Begrunnelse: tilføjelse

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    At Arvid G advarer mod plante- og fiskeolier. Det må være magarine, han mener?

Jeg selv antager, at det må dreje sig om at få 'lidt af hvert', altså flere forskellige slags fedtstoffer. Bare ikke de dumme magariner ... transfedtsyrer i diverse købekager etc.
    Nej, det handler om de fleste plantestoffer...
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arvid G
    ”I gamle dager”(1930-40) brukte de flere parametere for å vurdere Stoffskiftet! Stigende Kolesterol, høyt/lavt blodtrykk, muskel reflekser, lavt Natrium, muskel reflekser etc. var alle symton på Lavt Stoffskifte! De estimerte at ca 40% av USA s folk hadde Lavt Stoffskifte! Armour Thyroid USP var den medisinene man da brukte! Den har den rette ”biologiske balansen” mellom T4(3del.) inaktive hormon og T3(1del.) aktive hormon. Etter ”moderne”, men meget usikre blodprøver kommer på markedet, forkaster man all gammel diagnostikk, og kommer frem til at så lite så max 5% av Vestens folk har Lavt Stoffskifte!! Hadde de ca. 40% i midten på 1900 tallet, da fremdeles et forbruk av Plante fett var lavt, og MeieriSmør etc. var normalt, vil man nå, med et gigantisk forbruk av ”Vita Hjertegoder” og andre Omega-6 syrer (hvorfor i svarte får de fortsatt lov til å bruke det navnet, det gir jo nettopp Hjertefeil???) I tillegg kommer The Great Fish oil eksperimentet, med store økonomiske interesser,j o, Omega-3, det vil gi oss enda bedre helse, sies det!! Men,Omega-3 & Omega-6 ødlegger Skjoldbrusk-kjertelen og gir dermed Lavt Stoffskifte!

Siste 50 år har forbruket av Omega-6 plante fett steget med ca.400%, metta fett fra MeieriSmør, Kremfløte, H-melk har sunket med ca.75%. Fedme & Diabetes har en pandemisk økning! Hmm, sammenheng her! Nei det kan det ikke være sier Vestens Ernærings Eksperter, som har prediket det samme i alle disse åra! ”Spis mye mer av det helsebringende plante&fiske fettet, unngå for all del alt som heter Metta fett, det er nemlig farlig for Kolesterolet det”!

Men det er flere ti-år siden inntaket av det stabile og sunne Metta fettet, ble passert av plante&fiske fettet! Og, det er de siste 10-15 år at det virkelig blir fart på alle de ”moderne” sykdommer! Bedre helse nå for tiden?

Økningen av Fedme, diabetes, kreft, ADHD, demens, beinskjørhet, slag, infertilitet etc. er skremmende. Yngre og yngre folk får dette!
    Iflg. alle mine erfaringer og observationer, har han ret. Forbruget af rene plantefedtstoffer er steget til "unaturlige" niveauer i forhold til vores oprindelige kost, hvor vores gener har tilpasset sig behovet for kostfedt, der enten blev dækket indirekte (dvs. moderat) fra hele frø og frugt, eller direkte gennem animalske fedtstoffer fra jagtbyttet eller det tidlige dyreopdræt. Aldrig før havde vi mulighed for at skaffe så meget flydende plantefedt som i 1900-tallet og nu.

Jeg kan huske allerede da jeg var barn (for ca. 50 år siden), at vores familielæge har advaret min mor mod at bruge både margariner og planteolier i flæng. Hun har lyttet og det gjorde jeg også. I årevis har jeg kun brugt olivenolie eller mandelolie til kold mad, kokosolie og smør til varm. Vi har sågar af og til fået os en god fedtegrevemad af økologisk gris og selv om det ikke var ofte, har vi nydt det og ikke løbet skrigende bort, som mange andre gjorde. Jeg tror selv, at ved at ignorere eksperternes og statens berømte kostråd har jeg reddet mig selv (og min søn) fra flere sygdomme, vi aldrig har udviklet fordi vi aldrig har spist de nye "kost-triggere" og selv om jeg selv er ramt af lavt stofskifte pga. en fejldiagnose, havde konsekvenserne været ubeskrivelige (mener jeg) hvis jeg havde hoppet med på vognen med eksperternes 8-kostråd inkl. mættet-fedt-forskrækkelse.

Fiskeolie og planteolier som hør og kæmpenatlys er udmærket i kapselform som kosttilskud, men i fødevarer er de fortrinsvis opvarmede og forarbejdede med brudte molekylekæder.... Det giver svage cellemembraner og disse giver flere sygdomme. Alle de Omega'er kunne kroppen ellers selv fremstille, hvis den fik fuldkost, som oprindeligt passer til vores genetik, men det er saga blot i vores tid, hvor fødevareindustrien og lobbyisteksperterne har bildt os ind, at vi kan ikke overleve uden deres forædlede produkter...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Så det, der advares mod her, er de talrige olier - fx vindruekerne-, majs- og raps - som rask væk anbefales til bl.a. stegning? Samt vel stadig magarinerne og diverse produkter med alt det ...

Ja, i følge de officielle råd ar det jo været fy-fy at stege i smør i mange år. Jeg steger alt i smør nu

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    ..

Stigende Kolesterol er et symton på Lavt Stoffskifte! Ikke en sykdom!!
    ..

Lipitor er den ledende Statin medisinen som senker Kolesterolet!
    Lipitor salg i 2006 !! Ca.65 MILLIARDER NOK. !!
    ..
    Det handler om penger!
    Medisinske Tidsskrifter & Media, har i siste 50år hevdet at Kolesterol er Farlig for helsa!
    Ekstrem hjernevasking, lobbying + PR fra Legemiddel Industrien & Matvare(olje) Industrien i USA.(Norge)

Med solid støtte fra FDA (Federal Drug Administration) og Politikerne, som ”eier” i den gigantiske industrien.

..
    Professor Otto A. Smiseth leder Hjertemedisinsk avdeling på Rikshospitalet, understreker at Kjellevand ikke forfekter Rikshospitalets eller Vestens offisielle syn.

Ja, ja, de vil vel ha litt av denne Kaka ??

Lipitor salg i 2006 : ca.65 Milliarder NOK. !!

..

Hva gjør du nå:

Alternativ 1!
    Du stoler på ”Klinisk Ernærings Fysiologer”, spiser ”Vita Hjerte-Godt” og Omega-3.
    Du stoler på Legene, ” De vil gi deg all den medisin du trenger” selvsagt også den ”meget helse-bringende” LIPITOR.
    Vel.... Du vil nok da tidlig bli medlem i Kreft eller Hjerte-Foreningen, eller på Gravlunden.

”Nekrolog”!!
    ”Vi i Helse Norge(Vesten) & Ernærings & Medisin Industrien vil takke deg for at du deltok i våre Eksperimenter!
    Du har vært en lydig borger, så Helse Myndighetene takker for at du stolte på oss....
    litt dumt at du ble tidlig syk og døde.... men slik er livet, det må ha vært Genene.
    Det viktigste for oss i Ernærings & Medisin Industrien, er at du deltok i våre Eksperimenter.
    Du vet, kjære kunde, det viktigste er ikke å vinne.... men å delta”!! Takk for alt !

..

-Inn med Meieri Smør, som beskytter mot de meget flyktige og det meget sykdom skapende Plante & Marine Omega-3 fettet !

Virkelig Forebygge /Lege Sykdom???
    Er ditt Kolesterol & Blodtrykk på vei opp, da er sannsynligheten stor for at Stoffskiftet ditt er på vei ned. !
    Og da trenger du følgende:
    -Inn med Progesteron E- Complex (naturlig fra Plante riket)

Armour Thyroid fra svinekjertel, har vært på markedet i USA i ”100 år”, og har den riktige biologiske standard av Stoffskifte Hormon.
    Levaksin & Tyroxin inneholder kun T4, det uaktive hormonet (og er spes. for Damer et helvete i kroppen).
    ..
    psssst: Lipitor er Pfizers statinmerke - Mercks er Simvastatin (same shit; new wrapping)

På denne siden kan du lese mer om statiner (mest lest på siten er innlegget som linkes til nedenfor - det er fra nov 2003):
    Bad News About Statin Drugs: http://www.newmediaexplorer.org/chri...atin_drugs.htm

Det står også om masse annet - bl.a fluor, legemiddelindustrien + flere andre temaer som opptrer her på Sonjas
    STATIN DRUGS Side Effects: http://www.newmediaexplorer.org/chri...de_effects.htm

Også med linker til mestselgende bøker hos amazon.com - om kolesterol og statiner:
    http://www.amazon.com/dp/0967089700?...5A2FNZKXQG7CY& / Dr. Ravnskov's bok "Kolesterol - myter og realiteter".
    http://www.amazon.com/dp/0741418819?...6XK0932K21HZ5& (M.D. Duane Graveline)
    Sist endret av Kevlin; 16-09-11 kl 23:08
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Sv: Lavt Stoffskifte og kolesterol

Jeg har meldt meg på Dr. Mercola‏'s nyhetsbrev og i første mail derfra står det om statiner:
    http://articles.mercola.com/sites/ar...BestOfNL_art_1

Utsnitt:
    "Muscle problems are the best known of statin drugs' adverse side effects,
    but cognitive problems and memory loss are also widely reported.
    A spectrum of other problems, ranging from blood glucose elevations to tendon problems, can also occur.
    There is evidence that taking statins may even increase your risk for
    Lou Gehrig's disease, diabetes and even cancer."

Underoverskrifter:
    Statin Drugs: A Surprising Cause of Diabetes

Major Statin Drug Study Found to Be Flawed

If You Take Statins, You MUST Take CoQ10

Statins Impair Numerous Biological Functions

Ninety-Nine Out of 100 People do Not Need Statin Drugs

Statins Should NEVER Be Used By Pregnant Women

Parents Beware: Outrageous Push to Put Kids on Statin Drugs!

Optimizing Your Cholesterol Levels, Naturally

The Baycol Statin Recall and Safety Issue
    :
    In August 2001, Bayer AG, the maker of Baycol (cerivastatin),
    a popular cholesterol-lowering drug used by about 700,000 Americans,
    pulled the medicine off the market
    after 31 people died from severe muscle breakdown,
    a well-recognized side effect of cholesterol-lowering drugs.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Fedtstoffer, kolesterol og stofskifte....
    Av Anisa i forumet Kosthold - fett og kolesterol
    Svar: 2
    Siste melding: 06-04-11, 12:10
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn