Side 1 av 7 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 61

Tråd: Hydrokortison

elin* Gjest

Standard Hydrokortison

Etterlyser noen som får forskrevet hydrokortisontabletter av lege i Oslo-området

Hadde tenkt å bestille time hos Roald Strand, men ser på et annet forum at han visstnok har sagt at han ikke vet nok om dette til å forskrive tabletter. Er veldig interessert i å få testet kortisolnivået mitt og om jeg kunne ha nytte av hydrokortison.
    Håper på svar, da jeg har lest mye av infoen til kris og alle mine symptomer rimer med binyrebarkproblemer.

Gjest

Standard

Balderklinikken gjør det, ihvertfall Omdal ;).

Mvh Ada

elin* Gjest

Standard Cortef og bivirkninger

Jeg er i gang med Cortef (hydrokortison) tabletter for å hjelpe binyrebarkfunksjonen min. Startet igår og skal trappe forsiktig opp, egentlig skulle jeg starte med 1/2 tablett 2 ganger daglig. Men - allerede etter den første halve tabletten fikk jeg kjempehøy puls, ble rastløs og urolig og følte meg elendig i mange timer. Gikk derfor ned til 1/4 tablett idag, men fikk samme reaksjon. :(

Er det noen som har slike erfaringer med hydrokortison? Er nå redd for at jeg ikke kan fortsette. Og kan det være et tegn på at jeg ikke trenger hydrokortison allikevel? Overdoseringssymptomer av 1/4 tablett (1.25 mg) - det virker vel rart?
    Får ikke snakket med legen før på mandag, håper noen kan dele erfaringer...

Gjest

Standard

Hei Elin!
    Jeg har nå brukt hydrocortison i 3 år, uten noen bivirkninger. Det eneste som oppstod var lignende symptomer, men disse forsvant da jeg senket dosen med Armour en periode. Etter noen uker kunne jeg øke sakte opp igjen. I perioden med nedtrapping hadde jeg ingen problemer og fortsatte med mine daglige gjøremål.

Jeg hadde også en periode hvor jeg gikk på kun Liothyronin (5mcg x 3 daglig) for å se om dette kunne få ned antistoffene mine. Da gikk systemet amokk..jeg fikk symptomer som svimmelhet, lavt blodsukker, skjelvinger, ekstrem tretthet og utmattethet og en intens, rastløs følelse i kroppen. Dette oppstod allerede etter et par dager, og gav seg ikke før jeg sluttet etter 10 uker...uten at antistoffer gikk ned

Merete

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ang. antistoffer: Nå har jeg sett flere enkeltpostinger på about.com forumet om at mosucare skal hjelpe for antistoffene.

Ang. reaksjonen har jeg ikke hørt om sånt. men Jen fortalte om en reaksjon når hyn prøvde hydrokortisonkrem og hadde en kommafeil i utregningen...det var alt for mye.
    (riktig mengde er ca 2 cm alle 4 timer)
    Jeg hadde en følelse på alt for høy blodsukker når jeg første gangen prøvde hydrocortison, bitte små mengder. Sånnn en kvart av en 5-mg tablett (de har delestreker til å dele i fire)
    Går over veldig fort.
    Kanskje det kommer av at noe allerede er på høygir.

elin* Gjest

Standard Hydrokortison om morgenen

Hei,

Lurer på om noen med erfaring med bruk av hydrokortisontabletter kan si noe om når det er best å ta morgendosen?
    Har fått oppgitt at dosen skal tas kl 07-08, men hva med de dagene jeg ikke klarer å stå opp før 10?
    Bør jeg allikevel ta tabletten kl 7, eller er det like bra at jeg tar den når jeg våkner?

Hilsen Elin

Gjest

Standard

Hei Elin!
    Jeg har nå brukt Hydrocortone i 3 år, og har funnet ut (for lenge siden) at det beste er å ta pillene mine 6.30-7.00 om morgenen..og så heller bare fortsette å sove. Jeg er uansett i bedre form når jeg våkner enn om jeg ikke hadde tatt de. Det er nå min erfaring

Merete

elin* Gjest

Standard

Hei Merete!

Tusen takk Det ante meg vel at jeg burde prøve dette. Kan jeg spørre hvilken dose du tar?

Hilsen Elin

Gjest

Standard

Hei.

Jeg tar 10 mg på morgenen, 5 mg form., og 2,5 mg etterm.

Merete

elin* Gjest

Standard

Takk

Side 1 av 7 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Å få utskrevet hydrokortison...
    Av kris i forumet Hydrocortison
    Svar: 64
    Siste melding: 16-04-16, 17:19
  2. Hydrokortison, progesteron, DHEA
    Av Stina i forumet Hydrocortison