Side 3 av 6 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 51
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Nogen gange kunne jeg tænke mig at kunne se noget sted, om nogen overhovedet læser "flouor-stoffet" på forummet.... Jeg bliver helt opgivende når jeg læser spørgsmål, der forlængst er besvaret her.

Til Rufus og smgj - No Mercy! No compromis! Fluor skader os! Fluor skader stofskiftet! Fluor skader skjoldbruskkirtlen! Fluor øger anti-TPO! Fluor kumulerer i kroppen, fordi evnen til at fortrænge fluor falder med alderen, men selv når denne evne er på sit højeste - kan kroppen kun skille sig af med max. 25% af det fluor vi får ind på alle måder: i vand, i sort the, teflon(slip-let-)mad, impregnering af tøj, madpapir, lægemidler, tandpleje... you name it!!

Til "Oslo-vandet" og andet "naturligt forekommende" fluor kan jeg kun sige: køb en vandrenser, der kan fjerne fluor fra drikkevandet! Det er ikke alle vandrenserne som kan.

"Heldigvis" vil fluor-skader kamoufleres af alderen, fordi effekten (den milde type af den), den forveksles af alle med almindelig alderdoms forfald af kognitive evner, hukommelse, fysiske skavanker etc. etc.! De større fluor-skader - de får mange gode (uvedkommende) diagnoser, særlig de neurologiske, "bindevævs-diagnoser", psykiatriske diagnoser osv. osv.

Jeg vil sige direkte: alle der bruger fluor, særlig dem der aner noget om det - de bruger fluor på eget ansvar! Ansvaret er ikke tandlægens. Tandlægerne sælger kun det de har lært. Ansvaret er ens eget.

Det er rigtigt, at fluor forøger tandemaliens og knoglemassens OMFANG. Men dette "omfang" er IKKE massivt og tæt. Det er sprødt, svagt og holder ikke! Det findes der efterhånden masser af undersøgelser om, selv i Danmark.

Sidst men ikke mindst: D3-vitamintilskud kræver tilsteværelsen af K2-vitamin i kroppen. K2-vitaminmangel er lige så udbredt som D-vitaminmangel. De to vitaminer følges tæt ad. Man kan have fine D3-niveauer, men mangler K2-vitaminet - bliver D3 ikke nyttigjort nok i f.eks. tandemaljen (og andre kalk-relateret funktioner i kroppen).

Jeg bliver så ked af at læse den slags kommentarer, at det lammer mig fuldstændig og jeg kan kun henvise til trådene på dette underforum og til min sktiftlig henvendelse til en endokrinolog, hvor jeg kritiserer mangler ved hans vejledning til Tandlægeforeningen. Denne kritik kan læses her.

Du misforstår dersom du leser meg dit hen at jeg betviler at fluor er skadelig.

Det jeg tillater meg å vurdere er hvor man skal sette inn innsatsen. Når man ser seg rundt er det så mye som ikke er bra at jeg ikke har en sjanse til å unngå alt. Det tror jeg ikke noen har. Dermed velger jeg en taktikk hvor jeg tar tak i de tingene som jeg oppfatter som
    - har størst ringvirkninger etter min fattige vurdering
    - er enklest å ta tak i mitt tilfelle
    - og jeg vurderer skade/nytten
    Å bytte fyllinger enda en gang er f.eks ikke aktuelt
    Å spise d-vitamin + k er meget aktuelt - noe jeg gjør
    Å vurdere potensiell skade på mine tenner opp mot "hvor mye fluor jeg tror jeg kommer til å få i meg ved å pusse tennene med fluorpasta en gang daglig" er for meg en relevant vurdering.
    Å forsøke å redusere småspising og sukker er noe jeg gjør.
    ... og sånn kan man fortsette. Og ja, selvfølgelig er det på eget ansvar - døden skal da ha en årsak, som min salige far sa. (Som forøvrig var dødssyk av kreft, men klarte å dø av et hjerteatakk.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Du misforstår dersom du leser meg dit hen at jeg betviler at fluor er skadelig.
    Så længe man overhovedet overvejer at acceptere fluor-tilsætninger i sit daglige liv - betvivler man de facto fluor's skadelighed. Alligevel spiser man ikke rottegift (de fleste rottegifte er fluorbaseret) fordi det dør man af. Det ved man og det er indlysende. Det er ikke så indlysende med fluor i hverdagen fordi de daglige mængder er så meget mindre, at dødeligheden strækker sig over mange år.... hvad man ikke ser har man ikke ond af.

Man kan ikke undgå, hvad man ikke har indflydelse på. Det er klart og det er i orden. Men undgår man ikke det fluor man har indflydelse på at kunne undgå - betvivler man de facto fluor's skadelige virkning. Sådan ser det ud på bundlinien.

Fluor's skadelige virkning kan ikke diskuteres. Det er kemi, biokemi, biofysik osv. Disse kan ikke diskuteres. De er der bare og fungerer på helt egne præmisser, uanset hvad vi tænker, siger og mener. Fluor er en enzymgift og således tilstede i alle kroppens celler, jo længere man lever jo mere.

Og nu må jeg køre. May the Force be with you all.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Jeg snakket litt med tannlegen min om dette i dag. Hennes mening var at den fluoren man får fra plastfyllinger er så kortvarig(flyktig) at sammenliknet med fluortannkrem og fluorskyllinger vil det være "en dråpe i havet".

Hun anbefaler jo (selvfølgelig) også fluor for tennene forøvrig da og absolutt ikke å gå bort fra fluortannkrem. Men heller skylle munnen grundig etter (fluor-)tannpussen.
    Dette skurrer for meg - kanhende pga at tannlegen og personale IKKE mener at fluor er skadelig;
    så er de ikke nøye med svarene sine.
    Det at jeg spurte helt konkret om mine nye fyllinger inneholdt fluor, ble tilsynelatende undersøkt grundig:
    resepsjonsdamen (tannlegeassistent..?) slo opp i flere permer - fant ikke ut av det og gikk og spurte tannlegen.
    Så fikk jeg svaret tilslutt: neida, det er ikke fluor i den type fyllinger.
    Dette ville jeg fremdeles ha trodd på, om det ikke var for Anisa
    hun fant linker (som hun jo oftest gjør) til den RIKTIGE informasjonen.

Jeg stoler snart ikke på noen autoriteter/profesjoner -
    de meler sin egen kake og da er det (for dem) ikke lurt å gå imot strømmen.
    Sist endret av Kevlin; 30-09-10 kl 15:50
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Point taken, Anisa

Blir litt lett påvirket når tannlegen gir meg en bekymret alvorsprat ang mine tenners framtid. Men jeg har jo lest om fluor og skadevirkningene, blir lett overkjørt av fagekspertise (særlig med munnen full av bedøvelse....)

Har vært på nett og søkt etter vannrensere tidligere, men bare funnet de som tar parasitter og smuss. Så takk for linken.
    Sist endret av Rufus; 30-09-10 kl 15:21 Begrunnelse: uteglemt ord

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Unhappy Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Jeg vil sige direkte: alle der bruger fluor, særlig dem der aner noget om det - de bruger fluor på eget ansvar!
    Ansvaret er ikke tandlægens. Tandlægerne sælger kun det de har lært. Ansvaret er ens eget.
    Jeg syns virkelig ikke tannlegene skal slippe helt unna - de har ansvar i kraft av sin posisjon!
    Fra barneskolen av slapp Tannhelsetjenesten inn i klasserommene med sine fluorskyllinger og kjempetannbørster
    (1000 takk for å lære nedbørsting av tannkjøttet; mine tannhalser ligger nå åpne!!!)

Info om at fluor IKKE er bra ligger ikke på medienes forsider akkurat - og helle ikke her inne er det alle som leser:
    iløpet av et drøyt år så er det til nå bare 857 registreringer på denne tråden

I dag står det en stor oversikt over vitaminer og mineraler i Dagbladet -
    FLUOR står der oppført som et spormineral -
    NB! Alle de andre vitaminene og mineralene som er nevnt er BRA - fluor framstår pga kontekst som en av "the good guys"..

I går opplyste samme avis at D-vitamin er både hormon og vitamin -
    det sto ingenting om at det er delt opp i D2 og D3 - og da heller ikke at det er D3 vi skal ha.

Og to såkalte kostholdseksperter sliter i dagens dobbeltside på sin "profesjons" velkjente refreng:
    Folk må spise sunnere - folk har i liten grad behov for kosttilskudd ... osv
    Sist endret av Kevlin; 30-09-10 kl 16:21
    Kevlin

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Man kan ikke undgå, hvad man ikke har indflydelse på. Det er klart og det er i orden. Men undgår man ikke det fluor man har indflydelse på at kunne undgå - betvivler man de facto fluor's skadelige virkning. Sådan ser det ud på bundlinien.
    Dette er et svart/hvitt argument som kan brukes på mange fler stoffer vi omgir oss med enn fluor. Og da kommer man ikke unna at man faktisk må velge sin innsats. (Jeg tviler på at noen av oss er i stand til kun å leve kun "godt". - om vi skulle være i stand til å være sikker på forskjellen.)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Dette skurrer for meg - kanhende pga at tannlegen og personale IKKE mener at fluor er skadelig;
    så er de ikke nøye med svarene sine.
    Det at jeg spurte helt konkret om mine nye fyllinger inneholdt fluor, ble tilsynelatende undersøkt grundig:
    resepsjonsdamen (tannlegeassistent..?) slo opp i flere permer - fant ikke ut av det og gikk og spurte tannlegen.
    Det er mulig svaret er feil, men jeg stoler på at min tannlege svarte etter beste forstand. Det stemmer iallfall overens med denne informasjonen som er det jeg finner.
    http://www.helsenett.no/index.php?op...=126&Itemid=78
    http://sunndalsnett.no/tannlegendin/...eDet.asp?ID=30

Spesielt den siste her er jo litt interessant med tanke på innholdet i ulike fyllinger
    http://www.tannlegetidende.no/dntt/p...4-03-124-8.pdf

Men som det sies her - uansett hva man putter i tennene er det et fremmedelement som potensielt er skadelig.
    http://www.colosseumklinikken.no/spo...ingsmaterialer

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Exclamation Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Hvad med at kontakte Forbundet Tenner og Helse og høre om de kan hjælpe? De har i hvert fald nogle fluor-artikler på deres hjemmeside, så der er chance, at de kender til fluorfrie tandlæger i Norge? Hvis ikke, er det måske på tide at de gør noget. Navnet Forbundet Tenner og Helse forpligter, mener jeg.
    Fant denne under Artikler - det står ingen copyright så jeg er frekk og legger inn et lite utdrag:

"Av: Av Henrik Lichtenberg

Fluor er en kraftig protoplasmisk gift, mere giftigt end bly og næsten ligeså giftigt som arsenik. Fluor påvirker cellernes stofskifte og har en carsinogen virkning. Fluor påstås stadigvæk i dag, at virke hæmmende på cariesudviklingen. I de sidste fyrre år har der som bekendt foregået en kraftig annoncering om, at vi, for at få færre huller, skal tilsætte fluor til tandpasta, mundskyllevand, tyggegummi, tandfyldningsmaterialer, tandcementer og tandlak. Vi er desuden blevet kraftig opfordret til, at vores børn fik fluorskylninger, fluortabletter og fluorpenslinger.

Undersøgelser, som ikke er kommet ud til alle i befolkningen og til tandlægerne, viser, at tilsætning af fluor ikke giver nogen væsentlig reduktion i antallet af huller i tænderne. Andre undersøgelser viser et forøget antal af huller i tænderne ved fluorpåvirkning f.eks. i de områder hvor drikkevandet er tilsat fluor. Vi må ikke glemme at vi får også fluor fra vores mad og emballage, samt det øvrige miljø. Det burde derfor være ret let at forstå, at vi risikere at få alt for meget af denne gift i kroppen, med de alvorlige følger dette kan få for vores hjerne og helbred, samt kommende generationer. Det virker yderst rimeligt, at hvis fluortilhængere stadig mener, at fluor reducerer forekomsten af caries, vil det på ingen måde kunne retfærdiggøre en udbredt anvendelse af dette meget giftige grundstof.

Indledning

Fluor er et grundstof som findes i naturen blandt andet som kryolit - en stenart som består af natriumaluminiumfluorid. Fluor fremkommer som biprodukt ved aluminiumfremstillingen."
    osv, osv

Det står også om andre skadelige stoffer som tilsettes tannkrem (bl.a aluminium).
    De er tilsatt pga farge (også hvit) for at den skal skumme, for å få geleaktig konsistens.
    Ingenting av dette er nødvendig for å få pusset tennene bedre.
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Det er mulig svaret er feil, men jeg stoler på at min tannlege svarte etter beste forstand. [/url]
    Hei smjg

Det gjorde jeg også - stolte på svaret jeg fikk

TTT

Omsider har jeg vært å sjekket ORMOCER, organisk porselen CERAM-X, XENO III -
    som har vært i to av jekslene mine i snart et år.
    Jeg fryktet det verste; men tannlegesekretæren sjekket i bøker og spurte tilslutt tannlegen og fikk beskjed om at denne typen var Fluorfri. Puuuuhh
    Så mye for å stole på tannlegen & Co - og takk igjen til Anisa som fant ut noe helt annet.
    Overnevnte tannlegekontor er på toppen av det hele det eneste i distriktet som er listet opp som forsvarlig amalgamfjerner.
    Det hjelper kanskje ikke helt at de angivelig gjør det (har lest litt om helt korrekt prosedyre; og på meg ble ikke den fulgt!) -
    når de etterpå fyller tennene med NY GIFT
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Unhappy Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Dette er et svart/hvitt argument som kan brukes på mange fler stoffer vi omgir oss med enn fluor. Og da kommer man ikke unna at man faktisk må velge sin innsats. (Jeg tviler på at noen av oss er i stand til kun å leve kun "godt". - om vi skulle være i stand til å være sikker på forskjellen.)
    Det ER sort/hvidt, smgj. Der er en masse vi ikke kan gøre noget ved i forvejen... men det vi KAN, burde vi gøre.

Overnevnte tannlegekontor er på toppen av det hele det eneste i distriktet som er listet opp som forsvarlig amalgamfjerner.
    Det hjelper kanskje ikke helt at de angivelig gjør det (har lest litt om helt korrekt prosedyre; og på meg ble ikke den fulgt!) - når de etterpå fyller tennene med NY GIFT
    Det er den samme oplevelse jeg har med en klinik her (1. indlæg), hvorfra jeg gik uden behandling, da det var gået op for mig at trods de flotte anti-amalgam-reklamer - fyldte de folks tænder med fluor-afgivende fyldningsmaterialer.

Ved du hvad, Kevlin? Vi kan blive ved med at tale, appellere, bede og tigge folk om at besinde sig og fatte hvad fluor gør ved vores helbred på mellem og langt sigt. De hører ikke, fordi her-og-nu Hollywood-tandsæt er vigtigere! Måske skulle man vende det hele om og i stedet for at appellere til fornuften og selvopholdelsesdriften - appellere til forfængeligheden?

Jeg er sikker på, at havde sloganet været:

Fluor feder!

Fluor gør mennesker fede!

... ville piben nok få et andet lyd, før eller siden. For det er jo den skindbarlige sandhed, når det kommer til stykket. Ikke ens for alle, men forskellen består alene af "hvor meget" og "hvornår" i livet, at denne effekt af fluorgenereret hormonskade vil bliver synlig i form af en umulig at reducere overvægt. Godt nok er vi alle individer og har ret til hver sin holdning, eget valg osv. Men vores kroppe har ikke noget valg! De er underkastet naturens love og kan ikke nægte at tage skade af fluor. Det er kun spørgsmål og hvornår skaden bliver så gennemgribende at kroppens ejer bemærker det selv, medmindre kloge lægelige hoveder forinden når at udstyre kroppens ejer med en række (forkerte) diagnoser, og så er den hellige grav velforvarret og man går i gang med at fluor-børste tænder på sine børnebørn...

Hvad der ikke trænger ind når man beder og tigger forældre til små børn om IKKE at pleje børnenes tænder med den stærkeste thyreoidea-suppressant som findes: fluor, ikke mindst når man henviser til skader på intelligensen (dvs. børnenes fremtid), rækker forældrenes fantasi ikke til at se så langt frem. Men alle er efterhånden så sygelig fikseret på vægten, at siger man til dem, at deres børn bliver overvægtige af fluor - ja, så er det lige pludselig meget nemmere at forestille sig, endsige fatte budskabet.

Det er utroligt at udseendet og forfængelighed er så meget i forgrunden i folks bevidsthed, mens de langsigtede farer ved det, de selv gør og anvender hver dag - det har de ikke ond af. Men hva' fae'n... langtidseffekterne blusser jo først op når forældrene forlængst ligger to meter under jorden. Man kan jo ikke forebygge alt og det kan ikke nytte se spøgelser alle vegne... ikk' ?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 3 av 6 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. Klimaet i et helt andet lys?
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 21-12-09, 11:53
  2. Te og fluor
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 12
    Siste melding: 04-10-09, 15:35
  3. Fluor i mad
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 0
    Siste melding: 04-07-09, 22:52
  4. Fluor, skjoldkjertel og lavt stoffskifte
    Av i forumet Lavt stoffskifte og fluor