Side 1 av 6 123456 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 51
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Har været trist og chokeret siden i går.... Ikke meget lyst til at læse og skrive i dag....

Alle som kender mig, mere eller mindre, ved hvor angst er jeg på egne, mine kæres og alle stofskiftesyges vegne, når tanker falder på fluor. Den samme fluor som er hovedingrediens i meget af den medicin man får for hyperthyreose.... proppes i os alle vegne, syge og endu raske, og alle glemmer, at når det er godt for hyperthyreose - må det være skidt for raske og for syge af hypothyreose.

Alligevel er det lige som om der er flere slags fluor, når folk tænker på det: det gode fluor for hyperthyreose, og det (igen) gode fluor for huller i tænderne (hvilket forøvrigt er en skrøne). Folk keder ikke de to slags fluor (i virkeligheden den samme slags jo) sammen - og sover videre, alt imens deres skjoldbruskkirtler bliver mere og mere jodfattige, og mere og mere fluorrige. Fluor blokerer for jod. Så enkelt kan det siges. Foruden at være en rottegift, enzymgift, pesticid... alle disse ting er... fluor!

Er det så ikke underligt, at højtuddannede mennesker, som læger og tandlæger - er komplette analfabeter, når det kommer til kendskabet til fluor? Lige som de til fornylig var overbeviste om kviksølv-amalgamets velsignelser og det skulle tage halvandet hundrede år og mange millioner syge og halvsyge, før der begyndte at ske noget og de "så lyset" under pres af højtråbende ildsjæle, der det meste af deres liv alligevel havde "råbt i skoven", hvor kun ekkoet svarede....

Men omsider begyndte der ske noget. Kviksølvamalgam blev forbudt i Sverige. I Norge ved jeg ikke. I Danmark er der fortsat nogle tandlæge-analfabeter, der udnytter visse "undtagelser" for at stoppe det skidt i tænderne på folk, men tendensen er for nedadgående. Plastfyldninger vinder ind.... Det kunne være så dejligt og trygt - nu behøver man ikke længere at blive langsomt forgiftet af udsivning af kviksølv fra tandfyldninger, vel? Alt er fryd og gammen og jeg (vi) kan ånde lettet op. Det tegner godt for vore børn og børnebørn. Nu får man plast i stedet for kviksølv.... Hvorfor er jeg så ikke glad i dag. Og hvorfor har jeg været chokeret lige siden i går?

Ja, i går aftes surfede jeg på nettet efter info om den ny tandklinik jeg har bestilt konsultation hos til i dag. Jeg valgte klinikken fordi på deres hjemmeside kunne man læse, at klinikken ikke har anvendt kviksølvamalgam de sidste 17 år. Dvs. meget længere end det overhovedet var tale om et forbud. Dejligt!

Så er det, at jeg kommer forbi en anden hjemmeside og følgende sætning springer mig i øjenene:

"Fyldningsmateriale som glasionomer indeholder foruden aluminium også en vis mængde fluor, som det er meningen skal trænge ud i tanden og dens omgivelser.

De nyeste plastmaterialer til kindtænder, og cementer til fastsætning af kroner og broer reklamerer man med, at de foruden alle de andre gode egenskaber materialerne har, "afgiver væsentlige mængder af fluor".

Jeg havde det, som om nogen gik over min grav - som man siger i Danmark, når hjertet snorer sig og kulden risler ned af ryggen, mens de små nakkehår rejser sig....

Tænk bare.... Her troede jeg, som så mange andre, at når man fik plastfyldninger - var man sikret mod forgiftning og helseskader.... viser det sig, at tandlægerne bare havde udskiftet en gift med en anden. Ikke nok med, at når man talte om kviksølvamalgam før i tiden - gjorde man meget ud af at (over)bevise patienterne om, at kviksølvet kunne "umuligt" frigives fra plomberne (selv om det netop gjorde)..... Nu derimod... nu er det direkte indbygget i plastmaterialets molekylær struktur, at fluor netop skal frigives fra tandfyldninger og ind i munden fordi det er HENSIGTEN, at det gør.

Nu er jeg selv den heldige, der ikke har haft foretaget plastarbejde i mine tænder siden 1990, hvor den nu afdøde orthomolekylær tandlæge Henrik Lichtenberg havde udskiftet alle mine "sølvplomber" med et plastcomposit der var 100% biologisk ugiftig. Men hvad med andre mennesker? Hvad med alle dem, der glade for den sikkerhed mod helsefare de regnede med, når deres tænder blev repareret med plastfyldninger hos almindelige tandlæger... hvad med dem? De går nu med tænderne, hvor en langsom udsivning af fluor, med overlæg blev indbygget i deres fyldninger - uden at de var klar over det? Uden at nogen har spurgt dem om de ønskede det? Tandlægerne bare fylder giftige stoffer på børn, unge, voksne og gamle - og denne gang uden at informere om fluorid i plastcompositerne - selv om der findes fluorfrie fyldningsmaterialer til rådighed - vælger tandlægerne på egen hånd - at begå selvtægt på de intetanende patienter i tandlægestolen! Det kalder jeg for "årtusinders svinestreg" begået mod sagesløse af højtuddannede akademikere, der ikke engang kan gemme dem bag uvidenhed herom - da dette er netop deres opgave, at vide og at kende deres egne materialer og metoder! Hvis man ikke netop kan forvente af højt uddannede akademikere, at de ved hvad de gør og hvorfor - hvad kan man så forvente af dem?

Med alle disse tanker til at forstyrre min nattesøvn og morgen i dag, fik jeg taget mig sammen til at drage af sted til min aftale på tandklinikken, jeg valgte netop fordi de reklamerer med 17 års amalgamfri tandpleje. Jeg troede, at jeg omsider har fundet tandlæger med samvittighed intakt. Hurtigt måtte jeg tro om.

Det viste sig, at tandlægen var totalt på tværs efter at jeg spurgte om klinikken er i stand til at garantere mig, at alle plastmaterialer anvendt til behandling af mine tænder vil blive fri for fluor og aluminium. Det kunne der ikke være tale om! Det kunne jeg bare ikke bestemme. De brugte de materialer det passede dem og de ville helst ikke have patienter, der ikke forlods var indstillet på at acceptere en hvilken som helst behandling tandlægen valgte..... Det var det bedste for patienternes tænder og det skulle patienterne ikke blande dem i. Det var tandlægens opgave at træffe et valg om hvilke materialer skulle anvendes og hvorfor.... Og så skulle jeg bare tage det roligt og sætte mig i stolen så vi kunne komme i gang...

Stor var tandlægens overraskelse, da jeg ikke havde sat mig i stolen, men i stedet takkede jeg ham for enetalen og bad om regning på konsultation uden behandling. Det kunne godt være - sagde jeg til ham - at han forbeholder sig retten til at vælge på mine vegne og fylde mine tænder med materiale efter eget valg, men det er så mit valg, hvad jeg bruger mine hårdttjente penge på og så længe behandlinger ikke udføres gratis på hans klinik og så længe patienten (jeg) skal selv betale - er det min ret at bestemme, hvad jeg ikke ønsker at betale for.... i dette tilfælde - fluor i tænderne. Farvel og tak. Jeg er hellere tandløs, end jeg vil lade mit, med så meget møje genoprettet stofskifte ødelægge en gang til.... denne gang af tandlæger!

Ja, mit humør er helt på nulpunktet. Der skal ellers meget til, før jeg har det som nu.... Havde jeg bare ikke følt mig så sikker på plastcompositernes "ufarlighed" - var chokket ikke blevet så kraftigt. Det er til at dø af grin over... ikk`? Hvem i alverden, i dagens verden kan finde på at ligge søvnløs pga. fluor i tandplejen? Det gør jeg.

Det sidste ord er ikke sagt og skrevet.... men først må jeg komme mig. Og så begynder jeg at "røre i gryden" i Danmark. Folk skal vide, at selv om de har fået tænderne renoveret med plastcompositerne - er de ikke bedre stillet nu, end de var den gang kviksølvamalgam var enerådende. Overhovedet ikke bedre! Tiden er inde til at vågne op fra deres fluorose-søvn og det kan kun gå for langsomt!

Fluoride History

Fillings and sealants containing and releasing fluorides

Søgeord til Google: fluoride releasing dental fillers
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Standard Sv: Fluor i plastfyldninger....

Ja, merkelig det der hvordan de holder oss for narr. Ser ut til at amalgam er forbudt i Norge: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=192645

Og da jeg søkte på Google på "tannkrem uten fluor" kom denne opp:
    http://www.solidox.no/?artId=5&gclid...FVATzAodWCRrKA
    Kanskje den finnes i Danmark også? Men hvilke andre stoffer den inneholder og om disse også er farlige, er ikke godt å vite.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Ja, merkelig det der hvordan de holder oss for narr. Ser ut til at amalgam er forbudt i Norge: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=192645
    Det værste er nok det, at da "kampen-mod-amalgam" var vundet - har alle (tror jeg) forestillet sig, at fra da af er vi på den sikre side. Jeg tror, at for mit vedkommende er det skuffelsen over, at den "sikre side" ikke eksisterer alligevel - der havde påvirket mig så stærkt. Det er ikke ofte, at jeg er 100% sikker på noget som helst, men lige netop det, at plast var et biologisk ufarligt materiale til fyldninger - troede på. Jeg glemte bare tænke på, at ****ing industri nok skal optimere "kvaliteter" (tiltrækning af købere) på deres varer, også på markedet for dentalmateriale. Nu med fluor!

En ting er at møde op i butikken og vælge en tandpasta med fluor. Det må være op til folk selv, selv om jeg ikke fatter at nogen kan vælge det. Noget heeeelt andet er derimod - helt uden at have noget at skulle have sagt; helt uden at blive spurgt; helt uden at kunne træffe sit eget valg - har tandlægerne den frækhed (!) at anvende fluorholdige materialer på intetanende patienter!

Min påstand er, at havde tandlægerne ikke ønsket at indkøbe fluorholdige plastmaterialer til deres klinikker - ville industrien i ekspressfart ophøre med at producere dem. Så den med, at tandlægerne er sagesløse osv. - den køber jeg bare ikke! Tandlæger har et valg mellem at købe fyldnings- og bro/krone-materiale med og uden fluor (og alluminium). Tilsvarende fluorfree produkter findes! Så når de bruger produkter med fluor, er det fordi de vælger det!

For lidt siden har jeg sendt mails til flere tandlægeklinikker, hvor jeg skrev at jeg har brug for en tandlæge med samvittighed i behold. Jeg har bedt dem kun at besvare min mail, hvis de kan skriftligt garantere for, at der ikke bliver anvendt alluminium- og fluorholdige plastmaterialer i behandlingen. Jeg regner ikke med mange svar. Men de, som ikke svarer, de kommer på min danske hjemmeside med behørige kommentarer.
    Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Og da jeg søkte på Google på "tannkrem uten fluor" kom denne opp:
    http://www.solidox.no/?artId=5&gclid...FVATzAodWCRrKA
    Kanskje den finnes i Danmark også? Men hvilke andre stoffer den inneholder og om disse også er farlige, er ikke godt å vite.
    Sonja. Hvis du kun bruger søgeord: "uten fluor" - får du nok mange flere hits.

I Danmark findes der nogle flere (end een) tandpasta-produkter uden fluor:

Tandpasta Anis uden fluor
    Urtekram Eucalyptus tandpasta uden fluor
    Og mange flere her...

Min egen foretrukne er tandpasta fra NowFoods. Den har vi nu brugt de sidste 6-7 år og ingen af os herhjemme har set en skygge af huller i tænderne....

Der er dog dem, der får nemmere huller i tænderne end andre, måske endda paradontose. De kan, med fordel bruge K-vitaminspray. Der findes flere K-vitamin-sprays med god effekt på carries og lidt ekstra K-vitamin som sidegevinst kan kun gavne, medmindre folk i forvejen får blodfortyndende medicin. "I 1948 publicerede Leonard Fosdick, Ph.D for Scool og Dentistry, Nortwestern University, en undersøgelse, der viste at K-vitamin kunne beskytte imod forfald af tænderne. Han fremstillede tyggegummi med og uden K-vitamin, som han gav til en forsøgsgruppe, som skulle tygge det efter hvert måltid. En omhyggelig udvalgt kontrolgruppe fik tyggegummi uden K-vitamin. Dr. Fosdick rapporterede at forsøgsgruppen havde 60 - 90 % færre caries skader end kontrolgruppen."

Men alt dette hjælper jo ikke på, at der siver fluor ud af de "forkerte" plastfyldninger, samvittighedsløse tandlæger stopper i tænderne på folk.
    Sist endret av Admin; 04-10-09 kl 16:38 Begrunnelse: Et link udskiftet
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Dette får meg til å tenke på hva det er i alle de andre stoffene vi putter på og i kroppen vår. Hva er det i deodoranter, såpe, sjampo f.eks. og hva gjør de stoffene egentlig med kroppen vår? Her tror jeg det er mye vi ikke vet.

Og så tenker jeg på alle de gangene jeg var hos tannlegen da jeg var liten. Det var ikke snakk om noe særlig beskyttelse mot røntgenstrålene den gangen. Det eneste vi fikk var ei slags matte til å legge i fanget. Men den var jo så tung at den som regel seilte ned på gulvet innen bildet var tatt. Kan røntgen hos tannlegen ha påvirket skjoldbruskkjertelen på noe vis?
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    105

Uff, jeg fikk frysninger i ryggen. Jeg har slitt gjennom bytting av amalgam fyllingene i et år. Jeg hadde 18 tenner flyt med amalgam. Store fyllinger. Interessant at også flere her har hatt kvikksølv i munnen siden rundt 5 års alder. Jeg også. Kanskje var det 4 år.

Nå trodde jeg at jeg skulle bygge meg opp og bli frisk etter alt amalgam var fjernet. Grusomt å tenke at kanskje det erstatningsmaterialet er kanskje like ille...

Jeg får ringe tannlege og høre hva som er innehold i både amalgam og limet. Så dumme jeg er. Jeg ville gjøre det raskt og ikke så dyrt. Jeg gikk til han som hadde bra renome i Norge med mange års erfaring med utbytting. Han var dyktig og brukte godt med beskyttelsesutstyr, men...jeg aner ikke hva plast fyllingene mine består av...

Det er jo synsykt mye man skal sette seg inni når det gjelder helse, særlig når hele familien har et eller annet helse plage som skal fikses. Noen ganger har jeg lyst til å bare leve og slutte å tenke på disse tingene....

hilsen Lulu

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Noen ganger har jeg lyst til å bare leve og slutte å tenke på disse tingene....
    Jeg kan godt forstår dig, Lulu Sådan har jeg det også selv.... men det er næsten værre, ikke at advare andre, når man ved sådan noget.

Men måske bliver det ikke som du frygter? Når du skriver, at denne tandlæge har mange års erfaring i netop amalgam-udskiftninger - kunne det være sandsynligt, at han måske også er erfaren i valget af det rette plastmateriale?

Lige her kan du læse om den fremgangsmåde, der fulgte mine udskiftninger. Hvis den nogenlunde ligner din behandling, er der håb om at tandlægen også er bevidst om fluor i plastmaterialer. Og selv hvis ikke - er der fortsat håb indtil videre. Jeg håber sammen med dig, på det bedste, indtil du ringer til ham.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,073

Exclamation Sv: Fluor i plastfyldninger....

Heisann

Mtp fluor så har jeg nå lest om både tannfyllinger (denne tråd) og te (tråd: Te og fluor).
    Det som ligger av info på te-tråden utdyper enda mer, f.eks:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er desværre en vildfarelse, at jod-fluorsammenhængen spiller en rolle kun i "monteringsprocessen", hvor t-hormonerne dannes i selve skjoldbruskkirtlen. Havde det været korrekt, ville fluor være tryg at indtage med skeer og netop en stofskiftesygdom ville være "urørlig" af fluor. Men sådan er det netop ikke. Det er lige omvendt.

T3-hormonets receptorer i kroppens celler (alle væv) er indrettet til at passe til hvert enkelt atom i molekylets atomkombinationen således, at jod har sin egen, bestemt plads, hvor T3-molekylet kobler sig til inde i cellen. Er denne jodets plads optaget af det, så meget mere aktive (atomart hurtigere) fluorets atom, vil cellen afvise T3-hormonet da jodets receptor allerede er optaget og derfor vil T3s molekylet ikke længere passe ind. Dette er kun et (af mange) eksempel på en ikke-skjoldbruskkirtel-som-organ-betinget rolle de to grundstoffer: jod og fluor spiller i enten den korrekte biologiske funktion, eller netop den forkerte.

Hvis det var så enkelt, at jod/fluor udelukkende har en funktion i selve dannelsen af T-hormoner i skjoldbruskkirtlen - ville en død kirtel være automatisk uindtagelig for fluor. Men en død kirtel spiller jo ingen rolle, så hvorfor bekymre sig om den. Desuden skal man ikke glemme, at man er ikke kun stofskiftesyg når ens kirtel er 100% død. Alle stofskiftesyge, der endnu har en restfunktion i deres skjoldbruskkirtel er udsat for, at enhver tilførsel af fluor i det daglige miljø (tandpleje, tedrinkning, tilsætning i vandet, naturligt forekomst i grundvandet, afsmitning i maden fra slip-let-køkkenredskaber, afsmitning fra boligtekstiler og impregneret beklædning etc.) vil yderligere svække en, i forvejen svag kirtel. Dvs. selv den restfunktion der findes, bliver reduceret af fluor, der fortrænger jod i hele processen.

Jeg vil foreslå, at man for en stund ser bort fra forbindelsen: fluor/jod/skjoldbruskkirtel og retter sin opmærksomhed på T-hormonernes omsætning inde i alle andre celler end skjoldbruskkirtlens, og på vej til kroppens øvrige celler. Der vil man opdage, at det er faktisk underordnet om T-hormonerne kommer fra kirtlen eller fra tabletterne, idet fluor spiller også en rolle i hormonernes omsætning i kroppens celler uanset hvor hormonerne kommer fra - inde fra kroppen selv eller oralt ude fra. Det har jeg skrevet allerede i mit forrige indlæg.

Interessante/relevante kilder: http://www.rense.com/general57/FLUR.HTM , http://www.rense.com/general70/fllevels.htm , http://www.fluoride-history.de/p-fill.htm og her på forummet Fluor og hypotyreoisme samt ude på nettet, blandt mange andre: Deaths or poisonings linked to fluoridation or fluoride products

Uha uha, n`Finn . Jeg kan så fortælle dig, at hvis intervallet mellem 10 gram og 1 gram fluor(ider) passede som værende dødelig dosis - skulle de pågældende mennesker veje mellem 2000 og 200 kg. Den akut-dødelige dosis af fluor er nemlig anden: 5 mg/kg legemsvægt er rigeligt til at dø af. Så rigeligt, at hvis et lille barn spiste af en ganske almindelig tube fluorholdig tandpasta eller drak af en flaske fluorholdigt mundskyl, hjemme på badeværelse - ville det give anledning til en barne-begravelse i det lille hjem.

Selv denne angivelse 5 mg/kg legemsvægt aom akut-dødelige dosis bliver anfægtet og angivet til at andrage så lidt som 0,1 til 0,8 mg pr kg legemsvægt... iflg. japansk forskning.

Desuden bliver maximum for en dødelig dosis af fluor(ider) hele tiden individuelt reduceret af, at fluor, uanset hvilke kilder det stammer fra, kun udskilles igen i mængder på op til 30-40%. Resten ophobes i kroppen på livstid. Intensiteten i udskillelsen af fluor(ider) falder med alderen og således udskiller kroppen kun ubetydelige mængder af det indtagede fluor(ider) når vi ca. 60-års alderen og dermed skal der ikke ret mange milligram af fluor til, på en gang, før en 60-åring dør af fluorforgiftning.

Jeg mener ikke, at der er selv den mindste grund til at lade tvivlen komme fluor(ider) til gode. Hvorfor skulle man også gøre det, når man kan undgå skidtet?

Hvorfor ikke lade tvivlen (hvis nogen nærer den, jeg gør ikke) komme sig selv og sine medmennesker til gode, i stedet for at lade tvivlen kommer fluor til gode?

Det er, trods alt, ikke spørgsmål om at vi ikke har noget valg og er nødt til at finde os i forholdene. Hvorfor skulle vi også tage den slags chancer med noget så undværligt som fluor-tandpasta eller tedrinkning? Vi dør ikke af at "forsage" disse fantastiske "nydelsesmidler", mens omvendt, kan vi blive syge og dø af senfølger af netop det fastholdte forbrug af fluorholdige produkter.

For et halvt år siden fikk jeg fjernet to amalgamfyllinger - det viste seg at begge tennene var sprukket. Iflg tannlegen var dette ikke uvanlig med amalgam.
    Jeg har nå funnet fram kvitteringen - tannlegen har ført opp:
    ORMOCER, organisk porselen CERAM-X, XENO III, Aestetic flow, PAC Elektronisk fargeuttak med Easyflow: Fjernet restamalgam (med amalgamsug)

Jeg vil stikke innom for å sjekke om tannlegen har "montert" fluorlekkasje i munnen min

..to be continued
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Da er det vel bare å spare, da Anisa, og bruke gull i tennene? For det er vel rent og uten flour?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,073

Smile Sv: Fluor i plastfyldninger....

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg vil stikke innom for å sjekke om tannlegen har "montert" fluorlekkasje i munnen min

..to be continued
    TTT

Omsider har jeg vært å sjekket ORMOCER, organisk porselen CERAM-X, XENO III -
    som har vært i to av jekslene mine i snart et år.
    Jeg fryktet det verste; men tannlegesekretæren sjekket i bøker og spurte tilslutt tannlegen og fikk beskjed om at denne typen var Fluorfri. Puuuuhh
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Da er det vel bare å spare, da Anisa, og bruke gull i tennene? For det er vel rent og uten flour?
    Iflg. en "forenelighed-test", der blev taget på blodserum i USA den gang, jeg skulle have mine amalgamplomber udskiftet, passer guld ikke biologisk til mit "mund-miljø". Heller ikke platin. Kun Titanium, men det er ikke så kønt at rende med f.eks. fortænder i Titanium, mener jeg.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Omsider har jeg vært å sjekket ORMOCER, organisk porselen CERAM-X, XENO III -
    som har vært i to av jekslene mine i snart et år.
    Jeg fryktet det verste; men tannlegesekretæren sjekket i bøker og spurte tilslutt tannlegen og fikk beskjed om at denne typen var Fluorfri. Puuuuhh
    Sorry Kevlin Lyver de, eller er de bare uvidende?

Om Xeno® III står bl.a. følgende: • The polymerizable PEM-F releases fluoride, which is bonding to calcium ions and thus enhancing the decalcification of the enamel/dentine. Kilde...

Ormocer®-based dental materials offer characteristic advantages in comparison to conventional composites. • The possibility of fluoride release. Kilde...

Det er jeg meget ked af at måtte svare, Kevlin. Vi må være meget obs på, hvad tandlægerne kommer i munden på vores børn, i det mindste.

Side 1 av 6 123456 Siste

Lignende tråder

1. Klimaet i et helt andet lys?
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 21-12-09, 12:53
  2. Te og fluor
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 12
    Siste melding: 04-10-09, 16:35
  3. Fluor i mad
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 0
    Siste melding: 04-07-09, 23:52
  4. Fluor, skjoldkjertel og lavt stoffskifte
    Av i forumet Lavt stoffskifte og fluor