Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13

Tråd: Te og fluor

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Te og fluor

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Vel Anisa, som jeg ser det er det nettopp kun om kjertelen er levende eller død.
    Det er kun i kjertelens prosess det er mulig å implantere Fluor isteden for Jod.
    Det er jo her, i selve monteringsprosessen at Fluor overtar for Jod. Det byttes ut skruer av Jod med skruer av Fluor.

Men for de som får denne monteringsjobben gjort på en pillefabrikk er jo utenfor fare. Når jobben først er gjort, kan den ikke reverseres.
    Så de som bruker piller mener jeg er helt utenfor fare - i denne sammenheng !
    Det er desværre en vildfarelse, at jod-fluorsammenhængen spiller en rolle kun i "monteringsprocessen", hvor t-hormonerne dannes i selve skjoldbruskkirtlen. Havde det været korrekt, ville fluor være tryg at indtage med skeer og netop en stofskiftesygdom ville være "urørlig" af fluor. Men sådan er det netop ikke. Det er lige omvendt.

T3-hormonets receptorer i kroppens celler (alle væv) er indrettet til at passe til hvert enkelt atom i molekylets atomkombinationen således, at jod har sin egen, bestemt plads, hvor T3-molekylet kobler sig til inde i cellen. Er denne jodets plads optaget af det, så meget mere aktive (atomart hurtigere) fluorets atom, vil cellen afvise T3-hormonet da jodets receptor allerede er optaget og derfor vil T3s molekylet ikke længere passe ind. Dette er kun et (af mange) eksempel på en ikke-skjoldbruskkirtel-som-organ-betinget rolle de to grundstoffer: jod og fluor spiller i enten den korrekte biologiske funktion, eller netop den forkerte.

Hvis det var så enkelt, at jod/fluor udelukkende har en funktion i selve dannelsen af T-hormoner i skjoldbruskkirtlen - ville en død kirtel være automatisk uindtagelig for fluor. Men en død kirtel spiller jo ingen rolle, så hvorfor bekymre sig om den. Desuden skal man ikke glemme, at man er ikke kun stofskiftesyg når ens kirtel er 100% død. Alle stofskiftesyge, der endnu har en restfunktion i deres skjoldbruskkirtel er udsat for, at enhver tilførsel af fluor i det daglige miljø (tandpleje, tedrinkning, tilsætning i vandet, naturligt forekomst i grundvandet, afsmitning i maden fra slip-let-køkkenredskaber, afsmitning fra boligtekstiler og impregneret beklædning etc.) vil yderligere svække en, i forvejen svag kirtel. Dvs. selv den restfunktion der findes, bliver reduceret af fluor, der fortrænger jod i hele processen.

Jeg vil foreslå, at man for en stund ser bort fra forbindelsen: fluor/jod/skjoldbruskkirtel og retter sin opmærksomhed på T-hormonernes omsætning inde i alle andre celler end skjoldbruskkirtlens, og på vej til kroppens øvrige celler. Der vil man opdage, at det er faktisk underordnet om T-hormonerne kommer fra kirtlen eller fra tabletterne, idet fluor spiller også en rolle i hormonernes omsætning i kroppens celler uanset hvor hormonerne kommer fra - inde fra kroppen selv eller oralt ude fra. Det har jeg skrevet allerede i mit forrige indlæg.

Interessante/relevante kilder: http://www.rense.com/general57/FLUR.HTM , http://www.rense.com/general70/fllevels.htm , http://www.fluoride-history.de/p-fill.htm og her på forummet Fluor og hypotyreoisme samt ude på nettet, blandt mange andre: Deaths or poisonings linked to fluoridation or fluoride products
    10 gram er dødlig dose leste jeg et sted - et annet sted mente 1 gram.
    Uha uha, n`Finn . Jeg kan så fortælle dig, at hvis intervallet mellem 10 gram og 1 gram fluor(ider) passede som værende dødelig dosis - skulle de pågældende mennesker veje mellem 2000 og 200 kg. Den akut-dødelige dosis af fluor er nemlig anden: 5 mg/kg legemsvægt er rigeligt til at dø af. Så rigeligt, at hvis et lille barn spiste af en ganske almindelig tube fluorholdig tandpasta eller drak af en flaske fluorholdigt mundskyl, hjemme på badeværelse - ville det give anledning til en barne-begravelse i det lille hjem.

Selv denne angivelse 5 mg/kg legemsvægt aom akut-dødelige dosis bliver anfægtet og angivet til at andrage så lidt som 0,1 til 0,8 mg pr kg legemsvægt... iflg. japansk forskning.

Desuden bliver maximum for en dødelig dosis af fluor(ider) hele tiden individuelt reduceret af, at fluor, uanset hvilke kilder det stammer fra, kun udskilles igen i mængder på op til 30-40%. Resten ophobes i kroppen på livstid. Intensiteten i udskillelsen af fluor(ider) falder med alderen og således udskiller kroppen kun ubetydelige mængder af det indtagede fluor(ider) når vi ca. 60-års alderen og dermed skal der ikke ret mange milligram af fluor til, på en gang, før en 60-åring dør af fluorforgiftning.

Jeg mener ikke, at der er selv den mindste grund til at lade tvivlen komme fluor(ider) til gode. Hvorfor skulle man også gøre det, når man kan undgå skidtet?

Hvorfor ikke lade tvivlen (hvis nogen nærer den, jeg gør ikke) komme sig selv og sine medmennesker til gode, i stedet for at lade tvivlen kommer fluor til gode?

Det er, trods alt, ikke spørgsmål om at vi ikke har noget valg og er nødt til at finde os i forholdene. Hvorfor skulle vi også tage den slags chancer med noget så undværligt som fluor-tandpasta eller tedrinkning? Vi dør ikke af at "forsage" disse fantastiske "nydelsesmidler", mens omvendt, kan vi blive syge og dø af senfølger af netop det fastholdte forbrug af fluorholdige produkter.
    Sist endret av Anisa; 03-10-09 kl 13:18
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Fint å få en sånn opplysende artikkel.
    Jeg innrømmer gladlig at jeg har "gammel" viten om emnet.
    Så jeg har ikke lagt skjul på at min mening om at Fluor er noe man bør unngå - enten man er stoffskiftesyk eller ikke, eller særlig når man ikke er det. Det er et sterkt reaktivt stoff, og hvem vet hva det reagerer med i kroppen.....
    Og jeg kan godt tillegge at jeg mener Tannlegeforeningens forsøk på å øke vår dose med tvang var håpløst egosentrisk. Vi er ikke bare tenner - og resten er faktisk viktigere.
    Nok et eksempel på dumme politikere som blindt følger de hvite frakkers annvisning. Heldigvis ble det ikke noe av å pøse dette ut i drikkevannet 8i Norge), men det kan vi takke folkeopinionen for !

Den gang samme slag sto om naturthyroxin fantes det ikke en opinion, og vi så jo hvordan det gikk......

Så har jeg anstrengt meg for å google opp dødlig dose, men der for jeg like mange svar som søk. Det kommer an på om man regner rent fluor (som ikke finnes) eller natriumfluorid (som i tannpasta) eller andre fluorider (som i diverse drikkevann)
    Men uønsket i kroppen er det - selvfølgelig.

Det jeg tenker høyt rundt er kun den thyreoistatiske virkning.
    Virkningsmekanismen i stoffskiftesystemet.
    Jeg kan faktisk ikke finne andre stoff enn jod i store mengder (Amontion er dog et legemiddel) som påvirker de-jodinasens omdanning av T4 til T3.

http://www.rense.com/general57/FLUR.HTM
    Denne omhandler effekten på hormonproduksjonen.
    http://www.rense.com/general70/fllevels.htm
    Denne er en almindelig advarsel - som jeg jo fullt ut støtter.
    http://www.fluoride-history.de/p-fill.htm
    Denne er jeg usikker på - omhandler generell advarsel ?
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8360
    Skal se nærmere på denne Anisa.
    http://www.fluoridation.com/poison.htm
    Også en generell advarsel - som jeg mener det er all grunn til å ta alvorlig.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    http://www.fluoride-history.de/p-fill.htm
    Denne er jeg usikker på - omhandler generell advarsel ?
    Det kan man godt sige.... Dette handler mest om, at mens vi (trods alt) selv vælger at bruge fluor, når vi vælger fluorholdige produkter - har vi her ikke samme frie valg, når tandlægerne med overlæg vælger plastprodukterne til tandfyldninger, der indeholder fluor, som det er hensigten - skal frigives fra tandfyldningerne. Dvs. i det totale fluor-regnskab har vi her ikke et frit valg, men går reelt med en tidsindstillet "fluor-bombe" tandlægerne stopper i vores tænder fordi de tror at de har ret til at gøre hvad de vil. Jeg har skrevet om det her i tråden Fluor i plastfyldninger.....

Dette link er måske lidt malplaceret i tråden om te, men når folk argumenterer ofte ud fra det totale fluorregnskab: mg/dag, er man nødt til at blive mindet om, at også plastfyldninger med fluor spiller en rolle her.

P.S. Man kan få plastfyldningsstoffer uden fluor, men det er tandlægen selv som bestemmer, hvilket materiale han/hun vil bruge på sin klinik. Jeg har fundet en tandlæge, der ikke bruger fluor på sin klinik, bare så folk ikke tror at det er så håbløst altsammen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 50
    Siste melding: 22-01-15, 16:08
  2. Fluor i mad
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 0
    Siste melding: 04-07-09, 22:52
  3. Fluor, skjoldkjertel og lavt stoffskifte
    Av i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 5
    Siste melding: 04-07-09, 22:36
  4. Fluor