Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    46
    Meldinger
    185

Standard To spontane aborter på rad.

Ny med sykdommen jeg, men uroer meg veldig for dette med barn. Har to barn fra før. Har ny mann som jeg vet ønsker seg flere barn (har ett med han fra før som er 9 mnd) Er det vanskelig å bli gravid eller er problemet mest å beholde fosteret. Kan det skje at man ikke får det til? Hva gjør man da?
    Sist endret av Admin; 19-07-09 kl 12:17 Begrunnelse: ö-tegn fjernet

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Skal prøve å svare selv om jeg ikke vet så veldig mye om det. Prøverør tror jeg ikke er noe alternativ på grunn av sykdommen i seg selv det er mer en metode for dem som har problemer med å få barn på grunn av sykdommer og skader i kroppen.(f. eks livmor, eggstokker eller at mannens sæd ikke fungerer).

Har forstått det slik at med lavt stoffskifte så kan det være slik at behovet for tyroxin endrer seg og at mant trenger mer tyroxin. Det er også større fare for spontan abort, men det betyr jo ikke at det behøver skje deg.

Ved sykehuset jeg tilhører ser jeg når jeg skriver for gynekologene at de som har hypotyrose går oftere til kontroll. Sørg for å få de kontrollene du har krav på.

Lykke til

baremei Gjest

Standard

Med et barn som er ni måneder nå vet du jo at du kan bli gravid og bære frem et barn.

hvis du da passer på at du er riktig behandlet og følger med på blodprøvene (og sørg for at DU vet hva som er riktig, ikke stol på legen med mindre du vet at du kan) burde det jo ikke være noe problem i det hele tatt.

Og blir du gravid igjen skal du følge med på doseringen - det er vanlig å måtte øke dosen med ca 50% i løpet av svangerskapet. Ta blodprøver hver 4-6 uke og følg med på formen. Mange øker mest i begynnelsen av svangerskapet.

Selv hadde jeg blodprøveskjema fra Aker som legen hadde skrevet "for kopiering" på, og kunne gå og ta prøve etter eget hode. Det gjorde jeg hver gang formen endret seg eller 4 uker etter at jeg hadde endret dosen. Doseendringer avtalte jeg på telefon med endokrinologen.

Vanligvis er hver 4. uke litt for ofte, men svangerskapet er ikke så langt at hver 8. uke er forsvarlig. Synes jeg. Og legene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    46
    Meldinger
    185

Standard

mange takk begge to for nyttige svar. Jeg er sååååå glad vi er mange som kan hjelpe hverandre.

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    5

Standard Livredd, gravid uke 12 og lavt stoffskifte

Jeg ble vettaskremt idag. Tok prøver tidligere denne uka, og legen ringte opp igjen idag. Babbla om abort og hjerneskader. Måtte komme inn på mandag for samtale og mulig UL.

Er det virkelig slik? Fastlegen min har da ikke sagt noe om dette...

baremei Gjest

Standard

Så lenge du har nådd 12 uke skal du nå trekke pusten dypt noen ganger og roe helt ned, sannsynligvis går det aldeles glimrende.

At legen er en tosk er ikke din skyld.

Hvis du kan si noe mer om resultater, formen din og historien før dette kan det gå an å mene noe om situasjonen din.

Til orientering fikk jeg barn mens jeg var ganske, ganske dårlig, spesielt andre gangen, ble gravid 6 måneder etter radioaktivt jod (behandling for å drepe knuter i skjoldbruskkjertelen, som gjorde at kjertelen også døde), satt ubehandlet, dårlig og elendig det meste av svangerskapet, men prinsessa er frisk, glup og vakker og begynner snart på skolen.

Så det går an, opp med haka!

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    5

Standard

Jeg skal for å være helt ærlig innrømme å ikke ha merket noen symptomer som helst på lavt stoffskifte. Er mye trøtt, men det har jeg skyldt på at det jo er noe di fleste småbarnsmødre er...

Begynte behandling for 6 mnd siden, og er ikke helt justert kan man si..

Jeg har desverre ikke tallene mine her...

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4

Standard

Det går nok bra :-)
    Lev & Lio fikk meg til å våkne fra dvalen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Ski
    Meldinger
    20

Standard to aborter på rad

Hei!
    Jeg har et svangerskap bak meg som gikk normalt - da gikk jeg ikke på levaxin. Ergo er jeg opptatt av å finne ut om medinsineringen kan ha noe å si denne gang. Legen min vet ikke stort om dette - burde jeg be om å komme til spesialist? For noen uker siden sjekket jeg verdiene igjen - da var TSH 0.58 og så mente legen at den burde være så lik null som mulig ettersom jeg var gravid? Han ville ringe sykehuset og spørre. (dette var før missed abortion i uke 12) Nå har jeg hatt to aborter på rad og vet ikke om jeg tør/orker prøve igjen... er 39 og vet at alderen også spiller en faktor her - men spørsmålet mitt til dere er vel egentlig om jeg burde ta en tur til en spesialist før vi kanskje, eventuelt, muligens.... prøver igjen? Kanskje har jeg feil dosering?

Hilsen sliten og lei

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Sv: to aborter på rad

Hej Nelly,

Det lyder lidt svært, og jeg ved intet om hvordan, så jeg prøver at henvise til andre med erfaringer. Jeg håber, at du kan læse engelsk:

http://thyroidhost.proboards.com/ind...y&thread=18406

http://thyroidhost.proboards.com/ind...y&thread=18487

http://thyroidhost.proboards.com/ind...y&thread=18056

Spontan abort:
    http://thyroidhost.proboards.com/ind...y&thread=17362

Held og lykke

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder