Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 39 av 39
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: "Svineinfluensa" eller bare forkølelse.

Jeg vil jo gjerne være sikker når jeg sier noe. Ikke fare med tull når jeg mener alvor altså.
    Og jeg har jo påstått at det er vanskelig å stople på myndighjetene når de proklamerer bivirkningsfrihet på medisin.
    Nå er jo vaksinen mot svineinfluensa aktuell kandidat.
    Så se på dette : http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=588095

Altså - en ung hjertesyk kvinne i 20-årne blir rådet (presset?) til å la seg vaksinere.
    Hun dør 3 dagert senere om man skal trop avisene.

Jeg er 100% sikker på at de ikke har presset halsevesenets pressetalsmann til å si noe annet enn det som er rutinen.
    Om trent som en alfons i en farskapssak - han nekter all skyld.

Jeg syns DET tar seg usmakelig dårlig ut at aktoratet prosederer en erstattningssak FØR den er igang !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2009
    Meldinger
    33

Hm, eh ... nå er jeg ikke sikker på om jeg helt forstår hva du mener n'Finn. Ble kvinnen som døde PRESSET til å ta vaksine? Hvor står det i så fall? Døde hun av vaksinen? av svineinfluensa? - eller døde hun som følge av en alvorlig lidelse? Jeg forstår ikke ...

Ser at du Sonja har tatt begge vaksinene og det har jeg også! Sesonginfluensavaksinen for 2 uker siden og mot svineinfluensa i dag. Men jeg har, i motsetning til deg, VELDIG vondt i armen! "Vondtet" kom etter ca 4 timer og jeg vet ikke hvor lenge jeg må ha det. Men sykepleieren sa at det er en helt vanlig reaksjon. Så da så ...
    "Heldig" er jeg som tilhører risikogruppe og står først i vaksinekøen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Jeg våknet i går morges med stivhet og litt hevelse i skulderen der svinevaksinen ble satt. Men nå har jeg vondt i den skulderen til vanlig også, så om det skyldes vaksinen eller gikta eller begge deler er ikke godt å si. Er litt bedre nå. Skulle ha skiftet sand i kassa til katta i går, men måtte utsette det til idag pga skulderen, noe den vesle frøkenen var en smule misfornøyd med...
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..

Poenget mitt er bare at jeg ikke klarer å stole på dem som råder all til å ta vaksinen,
    Jeg har forsøkt å melde helt klate bivikninger av madikamenter - og blitt av-vist med samme grunn som de av-viser at kvinen døde av vaksinen.

Hun kunne jo ha overlevd svineinfluensan ?

(og så kjefter jeg litt da)
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    66
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Poenget mitt er bare at jeg ikke klarer å stole på dem som råder all til å ta vaksinen,
    Da er vi to n`Finn

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Så får jeg jo takke Lisbeth for at hun klarte å tyde seg gjennom alle skrivefeila mine.........må ha glemt å se gjennom.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Jeg lurer på hvem det er som har nytte av å advare folk mot å ta den? Hvem tjener på det?
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Jeg lurer på hvem det er som har nytte av å advare folk mot å ta den? Hvem tjener på det?
    Hvem tror du, tjener på det, Sonja? Skal man virkelig tjene på alt? Kan man intet foretage sig uden bagtanker om egennytte?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Eller motsatt da - kan noen ha noe å forsvare ved å råde oss til å ta den ?
    Ikke altid lett å få øye på det økonomiske, men det er nok endel prestisje og "best å gjøre som sjefen sier" i dette som i alt annet vel ?

Det er jo kjøpt inn vaksine for nesten en milliard og man har måttet godta ansvarsfraskrivelse og stå for dette selv.
    Klart at det ligger noen hoder på hokkestabben her også.

Men jeg syns ikke at slike ting må forstyrre den enkeltes valg. Det er utenomting i spørsmålet man stiller seg selv - ta, eller ikke ta.
    Det er spørsmålet.

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Forsiktig med ekstra D -vitamin ved Sarkoidose
    Av Pusen i forumet D-vitamin
    Svar: 14
    Siste melding: 28-03-13, 20:35
  2. Hvorfor får jeg ekstra ultralyd i uke 28?
    Av Lillepusen i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 06-06-09, 18:23
  3. Stofskiftetal efter influensa
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 03-09-07, 22:27
  4. Influensa-lignende følelse
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 13-03-07, 21:06

Bokmerker