Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Standard Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..

Det har jeg hørt mange ganger.

Jeg har aldri tatt vaksinasjonen mot influensa.

I fjor fikk jeg influensa i Russland. Holdt på å stryke med. Hadde over 42 grader og var innlagt på sykehus i 6 dager med intravenøst antibiotika + piller. Jeg hadde et par nær-døden opplevelser på nettene, da jeg fikk "tunnellsyn" og alle rundt meg gikk lenger og lenger bort fra meg. Jeg er glad jeg overlevde.

Jeg vil IKKE ha influensa igjen. Hva kan jeg gjøre for å være sikker på å holde meg unna dette?

Jeg ble forkjølet for 1 uke siden. Hadde litt feber de første dagene, men nå er tempen min "normal". Har tett nese, og det er litt tungt å puste.

- Det er så dritt å få ekstra ting i tillegg til problematikken jeg sliter med fra før.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Re: Er stoffskiftepasienter ekstra utsatt for å få Influensa?

Vel, jeg har vel vært lite utsatt.
    Jeg har ikke hatt influensa på mange år.
    Det kan skyldes min lave D-vitaminstatus.
    Uten at det er nok D-3 tilstede blir man ikke syk - og kan heller ikke danne antistoffer.
    Prosaisk nok.
    Men slik har jeg oppfattet det.
    Immunsystemet arbeider på mystisk vis.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Dette er feil!

Jeg hadde lavt D3 for 1 år siden (40, rett på eller under minste ref.) men fikk alikevel den jævligste influensaen jeg noengang har hatt.

I år har jeg høyere D3 og føler meg dermed bedre utrustet. Men det er bare en følelse da.

Uansett tar jeg mindre og mindre Levaxin nå, og tror derfor at jeg kan være mer utsatt for en influensa enn andre. Det har stoffskiftespesialister sagt til meg også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Ikke lett å forme en teori etter en hendelse da.
    Men det artikkelen mente med at man må ha D-vitamin for å bli syk - så var det ikke influensa. Og jeg burde jo forklart bedre.......
    De som har nok D-vitamin blir i perioder litt småsyke. Det er i disse periodene man mener at motstandskraften dannes.
    Også den som takler influensaen når den kommer.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Standard Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..

"Diabetikere, personer med lungesykdommer, astma, eller personer som behandles med cellegift eller kortison kan bli rammet hardere - dersom de først smittes. Også gravide er ekstra utsatt ved H1N1-smitte."

Det er jo ikke godt å lese, men jeg vet det stemmer. Jeg har hodepine og føler meg svak og slapp. I dag hadde jeg også temp på 37.8 grader. Jaja. Vi skal alle dø en gang!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    "Diabetikere, personer med lungesykdommer, astma, eller personer som behandles med cellegift eller kortison kan bli rammet hardere - dersom de først smittes. Også gravide er ekstra utsatt ved H1N1-smitte."
    No way Thomas! Det gælder mennesker i massiv Prednisolon-behandling for store autoimmune sygdomme, transplantationer, cancersygdomme m.fl. Det gælder ikke stofskiftepatienter, der er i binyrestøtte-behandling med fysiologiske smådoser af hydrocortison. Ingen grund til panik!
    Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Det er jo ikke godt å lese, men jeg vet det stemmer. Jeg har hodepine og føler meg svak og slapp. I dag hadde jeg også temp på 37.8 grader. Jaja. Vi skal alle dø en gang!
    Det bliver ikke denne gang, Thomas. Men man kan også dø af skræk, har jeg ladet mig fortælle.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Jge får bare tvinge megselv til å høre på deg, og til å stole på deg.. Du vet, at alt som HØRES positivt ut, får jo positiv innvirkning på kropp og sjel. Jeg er nok litt svekket, men ikke like mye som de som går på store doser Pred-skid-nisolon.

PS! I dag hørte jeg av en sykepleier på fastlegekontoret at Armour er ustabilt selv i dag. Hennes tante går på Armour og er kjempefornøyd. Denne sykepleieren er fra Canada. Hun snakket bra Norsk. Har sikkert bodd i Norge i noen år... Koselig ung frøken! Men jeg ble litt "sint" da jeg hørte at Armour var ustabilt den dag i dag. Men hun trodde også at Armour bare inneholdt T3, da, så... Hehe!

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Det som irriterer meg, er at det er de som er UHYGENISKE som gjør at influensa (uansett type) sprer seg.. Senest i går gikk ei dame forbi meg på fastlegekontoret og nærmest hostet rett i ansiktet mitt, heldigvis var jeg beredt og viket unna i god tid før spruten kom. Hva feiler det folk? Folk som ikke vasker seg på hendene når de har vært på toalettet? Folk som går i byen en hel dag og shoppet, tar på penger (det holder å ta på penger EN gang, selv i ditt eget hjem fra lommeboken!) og så håndhilser de på folk, spiser, osv. Hvorfor har ikke ALLE desinfiserende-gel på innerlommen slik jeg, og flere andre har? Jeg VET at de aller fleste er uforsiktige. Jeg bare ser på vennene mine. 1 av 100 jeg kjenner bruker desinfiserende-gel. Jeg har en i bilen, en på meg. Man vet aldri. Jeg vasker ALLTID hendene når jeg kommer inn døren, uten å ta på noe som helst først. Skal jeg hoste, hoster jeg inn i armhulen min, albue-området, ALDRI rett i hånden, og i hvertfall aldri rett ut i friluft! Dette er for å beskytte andre fra basselusker JEG evt. måtte ha. Folk har nok litt for mye av innstillingen "det skjer ikke meg" pluss at de rett og slett mangler mye under topplokket. Oppdragelse? Hva er det for noe? Hæ? - Den forfaller for hver generasjon uansett. JEG er et unntak. Eller, for å si det mildt, pga. min alder (30) er jeg en av de siste til å FÅ en god oppdragelse. Jeg har vasket hendene sine jeg var bitteliten. Og jeg kommer aldri til å slutte med det. Jeg kunne ikke TENKE meg noe annet enn å vaske hendene etter å ha tatt i fremmedobjekter/ting på toalett, osv.

Folk er DUMME. Og det vil bli andres død.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Er du sikker på at det er sunt å vaske seg så ofte da?
    Jeg tror at det ikke er sunt, fordi vi da også kvitter oss med bakterier og stoffer som er viktige for å styrke immunforsvaret vårt.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Du har rett! La oss dra på shopping i Oslo en varm sommerdag.. Og ut på kvelden en gang spiser vi en saftig Chicken Barbecue på Hard Rock Cafe - UTEN å vaske hendene. Det blir garantert en hit! Hehehe! ;)

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Forsiktig med ekstra D -vitamin ved Sarkoidose
    Av Pusen i forumet D-vitamin
    Svar: 14
    Siste melding: 28-03-13, 20:35
  2. Hvorfor får jeg ekstra ultralyd i uke 28?
    Av Lillepusen i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 06-06-09, 18:23
  3. Stofskiftetal efter influensa
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 03-09-07, 22:27
  4. Influensa-lignende følelse
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 13-03-07, 21:06

Bokmerker