Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    1

Standard Halsen er rar!!! Noen flere enn meg ?

Hei alle sammen.

Jeg er helt ny her men har hatt lavt stoffskifte siden 2006.

Jeg lurer på om noen andre opplever følgende plager:

Halsen min er så rar.
    Halsmusklene er ekstremt stramme og jeg går til bahndling med massasje og triggerpunktbehandling men etter kort tid blir de like stramme igjen.
    Så synes jeg det er så ekkelt å kjenne på halsen. Det kjennes ut som om strupehodet er noe større eller tydligere å kjenne på høyre siden enn den venstre. Blir sprø av å kjenne på halsen min. Gjør det hele tiden for er så engstelig for å oppdage kuler på den. Men det er jo kuler nedover langs luftrøret. Kjenner dere skjoldbrukskjertelen godt ? Sikkert rotete innlegg men saken er den at jeg er livredd for kuler på halsen og jeg kan jo ikke renne ned dørene hos legen heller hver gang jeg synes jeg kjenner noe rart.
    Er det mye "ujevnheter" på halsen deres også ?

Takknemmelig for alle svar !
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Halsen er rar!!! Noen flere enn meg ?

Hei...ikke godt å være engstelig, så det er sagt.
    Jeg har hatt mye,mye smerter i/fra halsen: svie, og at det føles trangt m.m.
    Som du sier er vi jo veldig "ruglete" hele veien nedover..men hvis du f.eks har struma, så kan du kjenne denne/at kjertelen er stor.
    Veldig mange av oss har knuter på kjertelen, men disse kjenner vi vanligvis ikke, men sees på ultralyd(UL).
    For å evnt. berolige deg, så ville jeg spørre om å få tatt en UL av kjertelen.
    At du har stramme muskler på halsen henger kanskje sammen med stive muskler i nakken? Jeg ville tro at det henger sammen, og at nakken din også trenger fysioterapi..
    Du nevner triggerpunkt...hvis du har mange "vondter" derfra fra ulike steder på kroppen, KAN det jo være en pekepinn på evnt. fibromyalgi.
    Har du en fysioterapeut ,eller en annen behandler som er grei å snakke med, så ville jeg spørre i vei.
    Det er flere av oss som føler sterkt ubehag når noe kommer inntil halsen, feks ikke ok med høyhalsa gensere etc.
    Men det første jeg ville bedt om, hvis du ikke har tatt det, er UL av halsen/kjertelen din, slik at du kan bli beroliget.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Lignende tråder

1. Flere med dårlig hørsel?
    Av Zena i forumet Meningsmålinger
    Svar: 47
    Siste melding: 09-03-12, 01:46
  2. Har du flere i familien som har stoffskifteproblemer?
    Av elric i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 13-09-08, 10:42
  3. jepp - jeg er hyper! - + noen flere blodprøver...
    Av Lissa i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 21-05-07, 10:04
  4. Flere opererte?
    Av Hege i forumet Operasjonssalen
    Svar: 7
    Siste melding: 09-04-05, 15:47

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg