Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Telemark
    Alder
    46
    Meldinger
    19

Standard Nytt liv etter operasjon

Skal opereres 23 mars. Lurer å hvor lang tid jeg må belage meg på å være hjemme, tar det lang tid å komme seg?

baremei Gjest

Standard Sv: Hjelp skal opereres

Nå antar du at vi antar at du skal operere skjoldbruskkjertelen?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Telemark
    Alder
    46
    Meldinger
    19

Smile Sv: Hjelp skal opereres

Hei. Ja det skal jeg. regnet med at en ikke trengte å utdype det her. Jeg har vært syk med lavt stoffskifte i 11 år nå. Gikk i 9 år uten diagnose. Men endelig noe å forholde meg til. Det er oppdaget en svulst på skjoldbruskkjertelen og fått time til å fjerne hele den 23 mars. Fikk beskjed da om at jeg ble sykmeldt i 14 dager etter det. lurer jo på hva som er vanlig blandt opererte med hvor lang tid det tar å komme i form igjen. Gruer meg veldig, men gleder meg til å bli frisk.

Hildemor Gjest

Vil bare ønske lykke til med operasjonen jeg da

Har ingen egenerfaring med akkurat det, men jeg har tatt radioaktivt jod og det slår ut kjertelen det også. Det har tatt sin tid å tilnærmet stabilisere stoffskiftet etter dette, men dette er svært individuelt. Det er det sikkert også ved operasjon og tiden det tar etterpå. God bedring!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Hei
    Sønnen vår var fire år da jeg ble operert. Jeg følte meg så stygg, med et piggtrådarr på halsen, nitten sting, og helt surrete etter å være postoperativ.

Vet du hvilke gullkorn som kom ut fra barnets munn?

Mamma, nå har du to munner! Og den ene smiler hele tiden!

Når jeg ser på alle arrene mine, tenker jeg på det! Vi har våre tatoveringer, som gis oss etterhvert som vi lever. Og i stedet for å føle at vi blir redusert, og stygge, som jeg tenkte før min sønn ga meg verdens beste skjønnhetsattest, så kan vi føle og tenke at dette er våre medaljer, våre bevis på alt vi holder ut! Vi er sterke, selv om vi er svake!

Lykke til med din nye vakre og smilende munn!

Og hvis du har råd, kan du kjøpe, eller lage noen vakre smykker å pryde den vakre halsen din med! Jeg elsker å pynte meg!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Telemark
    Alder
    46
    Meldinger
    19

Tusen takk for svar her. Er veldig spent på hvordan det går. men ordner seg nok. Har selv 4 barn han minste er fem og lurer fælt på hvorfor jeg skal skjære i halsen hehe.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    51
    Meldinger
    30

Hei du!!
    ser du skal operere i mars, jeg opererte i mars-08. Vil bare si at det har bare blitt bedre og bedre. Det skulle ikke så mye til da, for å få det bedre, da jeg enten var veldig høy eller veldig lav, altså et veldig varierende stoffskifte før operasjon. Har startet på jobb igjen nå etter nyttår, i aktiv sykemelding riktignok. men det går greitt med to dager i uka foreløpig. Sliter litt med å få opp stoffskiftet til "mitt" nivå, men det tror jeg kommer etterhvert.
    masse lykke til! Prøv å forklare ungene dine så godt som det lar seg gjør, hva du skal gjøre! De har ofte mer vondt av det de ikke vet!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Telemark
    Alder
    46
    Meldinger
    19

Standard

Hei. Tusen takk for svar fra deg. Jeg har også veldig varierende stoffskifte. Er enten for høyt eller for lavt og det er grusomt slitsomt. Det blir spennende å se da hvor lang tid det tar før jeg er tilbake i jobb. Legen sa at det ihvertfall tok to uker, men du har altså gått hjemme i mnd før du startet. Hmmm. Tviler på om jeg er klar for å løpe etter unger allerede etter 14 dager. det blir spennende å se.

Leser på sidene her at det er ikke lett å bli helt seg selv igjen her. Jeg sliter med lavt stoffskifte og har hukommelsesproblemer og total utmattelse, ligger for det meste på sofaen. Skal operere om litt over en uke og da sa legen at jeg ville bli frisk etter 14 dager. Har egentlig begynt å tvile på den nå ettersom jeg leser her. Har jo diagnosen fibromyalgi og ME også. Holder på og skal videreutdanne meg til lærer men nå idag er jeg virkelig i tvil om jeg vil greie det og om det er noe vits. Noen tips her?? Deppa nå.....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Frustrert

Alt som er viktig for deg er det en vits i! Men det er viktig at du tar hensyn til hvordan du har det, og at de som er rundt deg forstår at ikke alle dager er like gode, sunne og sterke. Og at formkurver sjelden går jevnt opp, de går i rykk og napp!

Din egen utdannelse må du finne ut av, kjenne etter hva du vil. Selv var jeg student da jeg ble operert, det er rundt 14 år siden. I motsetning til deg satte jeg meg ikke inn i noe, og stolte blindt på legene til for ett par måneder siden. Det kan jeg synes er dumt nå, men fortida kan jeg uansett ikke gjøre noe med! Men her og nå kan vi gjøre så utrolig mye!

Jeg antar, utfra det du skriver at du er litt motløs og ser ting i litt sort kulør akkurat nå? Og de dagene vi har disse solbrillene på, ser vi vel ikke verden helt som den er?

Det fine med fremtiden er at vi ikke vet noe om den!

Kanskje blir du friskere raskt, kanskje tar det tid. Etter at jeg begynte på forumet her, har jeg begynt på en dagbok for meg selv. Der skriver jeg medisiner og dagsform, søvn, humør etc. Jeg har nettopp begynt på Armour. Og kanskje vil jeg via det jeg skriver i stikkordsform se at min formkurve er stigende etterhvert! og bli oppmuntret av det.

Diskuter tankene dine rundt situasjonen din med de som du har et nært forhold til.

Selv fikk jeg et ekstra studieeår fordi jeg var så mye syk. det føltes veldig godt å bli sett på den måten da jeg utdannet meg. Når du orker det, kan du jo ta en prat med de på studiestedet ditt, se hvilke muligheter de kan gi deg! Ikke gi opp! Ikke la de sorte og mørkeblå dagene få bestemme over deg!

Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Hildemor Gjest

Jeg har ingen tips og skulle så gjerne ønske at din lege har rett. Jeg tror dessverre ikke han har det, 14 dager er for kort tid. Men det betyr ikke at du ikke kan føle deg raskt bedre enn du gjør i dag. jeg har selv tilbragt mye tid på so****, så jeg vet godt hvordan du har det og hvor deprimerende den tilstanden er. Jeg har fortsatt mange slike dager og det er like tungt hver gang.

Men ingen historie er lik kjære deg. Du har lov til å være lei deg over nåværende situasjon. Du har lov til å føle deg motløs over den, men ikke dra tankene om fremtiden inn i det. Den vet du ingenting om, ingen av oss vet noe om den.

Jeg vet at det kan være tungt å lese her inne, jeg opplevde det selv den gangen jeg kom inn her med høyt stoffskifte. Jeg tenkte at dette kommer jeg aldri til å bli bedre av. I tillegg ble jeg livredd da jeg leste om alt man kunne rammes av av ting jeg ikke hadde tenkt en tanke om. Det ble usunt for meg og jeg valgte å ikke bruke forumet på mange år.

Jeg har imidlertid blitt bedre, ikke der jeg ønsker å være - men bedre. Det vil du også bli!

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Nytt liv... etter operasjon
    Av enja i forumet Operasjonssalen
    Svar: 39
    Siste melding: 12-03-10, 01:15
  2. Astma etter operasjon.
    Av haba i forumet Operasjonssalen
    Svar: 5
    Siste melding: 26-01-09, 12:57
  3. trening etter operasjon?
    Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1
    Siste melding: 29-04-08, 20:20
  4. Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 09-01-08, 09:50
  5. Blir ikke bedre etter operasjon...
    Av sofus i forumet Operasjonssalen
    Svar: 12
    Siste melding: 14-02-07, 14:05

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder