Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Kolesterol-medicin er en pengemaskine

Forleden døde en gammel mand. Hans kolesteroltal var gennem hele livet 6-7. Han blev 95 år og sov stille ind uden forudgående sygdom.

Indtil 2003/2004 var han en rask mand. Efter 2003/2004 blev han lige pludselig syg, ganske vist kun på papiret, men alligevel.... "Syg" blev han fordi netop i perioden omkring 2004 har de europæiske kardiologiske selskaber nedsat den grænse, som hidtil (dengang) har angivet kolesterol-tallet på 5 som fremover skulle være det "sunde". De skrev det ned på papiret og skrev under.

Hmm.... det vil sige, at det ikke er den empiriske lægelige erfaring, som har bestemt, hvornår er vores kolesterol-tal for højt. Det gjorde de europæiske kardiologiske selskaber i 2003/2004.... Inden den gang, var vi reelt mange hundrede tusinder i Danmark, som ikke var i risikozonen. Den kom vi først i, efter at de europæiske kardiologiske selskaber har bestemt sig for, hvor vores kolesterol-tal skal ligge... Hold da helt op, hvor måtte lægemiddelindustrien have klappet i hænderne af lutter glæde og dollarstegn i øjnene.

Så mange nye, dejligt syge kunder til at aftage deres produkter!

Lægemiddelindustri må efterhånden være lige så stor som våbenindustrien, hvis ikke større....

Hvad har våbenindustrien brug for, for at kunne afsætte deres produkter? Jo, våbenindustrien har brændende brug for.... krige, væbnede konflikter og terror. Jo flere jo bedre. Dem har vi "heldigvis" rigeligt af.... for våbenindustrien, ikk`?

Hvad har lægemiddelindustrien brug for, for at kunne afsætte deres produkter? Jo, lægemiddelindustrien har brændende brug for sygdom og syge. Jo flere jo bedre.

Hvad gør lægemiddelindustrien ved de irriterende mange raske mennesker, hvor deres irriterende sundhed er ikke til at tjene penge på? Der er sørme ikke penge nok i dem som allerede er syge, vel? Så lad os producere endnu flere syge, ikk`? Hvordan gør man det?

Jo, først forsøger "man" af alle kræfter at sætte en stopper for de irriterende sundes "underlige" forkærlighed for kosttilskud. Så går man i gang med at udvikle medikamenter, som gerne må helbrede en sygdom, men skal helst erstatte den med en ny.... Man må jo ikke løbe tør for sygdomme, når man skal tjene penge på dem, vel?

Men det er jo ikke nok. Man skal også have alle disse nye medikamenter ud og "arbejde", ikk? Hvordan gør man det? Jo, først hjernevasker man politikere (det hedder lobbyisme ). Det er jo dem, som sidder på samfundenes pengekasser. Man fortæller dem om de enormt mange besparede arbejdstimer, når vi alle sammen bliver "kolesterol-frie" + selvfølgelig alle de besparelser på sundhedsudgifter osv. Selvfølgelig farer de på limpinden, de politikere. Det er jo det de tror de er valgt til.

Så tager man fat i den "frie" presse. Man køber evt. nogle bladhuse men først og fremmest opfinder man et nyt journalistisk speciale: "fup-videnskabelig journalistik" ("Ghostwriters"). Og til sidst - bespiser, "underviser" og hjernevasker man lægerne inviteret på luksus-kurser rundt om i verden, til lands eller til vands.... Evt. sponsorerer man kaffekassen på Instituttet eller en strålekanon eller to.... Så støtter man disse medicinske eksperter i at udgive papers og bytte credits med hinanden, for således befæstede i deres "ekspertise", er de plukkemodne til velhonoreret "undervisning" eller foredrag på kongresser man havde finansieret osv. Og så.... slipper man dem løs på beslutningstagere og befolkningerne. Nu burde det kunne køre af sig selv fremover... så godt som.

Der skal ikke mere end et enkelt medikament til at skabe grobund for helt nye sygdomme, som lægemiddelindustri senere kan afsætte endnu flere "nye" medikamenter til.... Man skal bare sørge for, at det pågældende "moder-medikament" rammer der, hvor de helbredsmæssige konsekvenser er størst, udvikles upåfaldende og langsomt.... og varer længst - helst kronisk.... Sådan et "lægemiddel" er statiner. Alene denne kendsgerning, at statiner er totalt overflødige - finder jeg højst besynderlig. Ikke mindst fordi der allerede findes gammelkendte midler, som kan regulere kolesterolet hensigtsmæssigt dvs. uden at menneskekroppen kommer til skade som følge af de kolesterolstyrende tiltag. Statiner har ikke sådan en "sikring". De nakker kolesterolet, hvor de finder det.... Hvor meget og hvor omfattende afhænger alene af statin-dosis, hvilket i sig er alene afhængig af hvorfor, hvem og med hvilken forstand - ordinerer disse midler.

Godt nok påstår "man", at statiner kun ødelægger det "forkerte" LDL-kolesterol, men da en menneskekrop ikke er en maskine og er udstyret med hver sine egne individuelle biologiske variationer - kan en bestemt lille pille IKKE virke ens i os alle. Derfor er der nogle af os, som måske ikke rammes af en massiv, sundhedsskaldelig mangel på kolesterol, mens andre netop gør. Hvem gør og hvem gør ikke - er ikke til at sige på forhånd. Når man først ved det, er det for sent, for så er skaden sket.

Og netop kolesterol er altafgørende for vores helbred. Det vigtigste organ i vores krop er i 75% af sit omfang opbygget af netop - kolesterol. Hjernen! Hjernen, som styrer ikke blot vores tanker, spiritualitet og følelser - men også alle de øvrige, autonome kropsfunktioner... Se bare på mennesker med Down Syndrommet, eller spastisk lammede, eller retarderede eller bare mennesker efter en hjerneskade osv. Sådan ser det ud når hjernen ikke fungerer som den skal. Det er vigtigt at vores hjerne fungerer. Men altså efter flere år på en "forebyggende" behandling med statiner - kan ingen garantere for, at vores hjerne forbliver "sig selv" , når der hele tiden banker et medikament på og vil snuppe kolesterol også derfra, idet dette er jo det statinen er designet til.....

Et andet livsvigtigt organ med massivt indhold af kolesterol er binyrerne. Slå op på Google (adrenal glands or suprarenal glands) og se, hvilket enormt vifte af livsvigtige hormoner binyrerne enten selv danner eller har en afgørende indflydelse på.... Det er ikke til at spøge med. Men kan komme alvorligt i tvivl om, hvor godt/skidt binyrerne er beskyttede mod virkningen af statiner. Lægerne ved det ikke. Statinproducenterne ved det heller ikke. Kan det så svare sig, at risikere binyre-død for at undgå en blodprop - man ellers kunne undgå på så mange andre, betydeligt mere ufarlige måder?

Og hvad med D-vitaminet? Hva`? Hvor meget hører vi efterhånden ikke om alle de Apokalypsens Riddere, hvis vi er i underskud af D-vitaminet? En hel del, ikke sandt? Men hvis kolesterolet reduceres - reduceres også den base hvoraf D-vitaminet dannes i vores hud og krop - eller optages - hvis vi er nødt til at supplere med et tilskud. Det eneste der vides med sikkerhed i forhold mellem statiner og D-vitaminet er, at når man er i statin-behandling - viser blodprøverne D-vitamin i normen. Problemet er bare dette, at man kan alligevel lide af D-vitaminmangel fordi statin påvirker resultater af blodprøver således, at det viser et falsk tal for D-vitaminet. Måske endda blokerer statin, i så fald, for dannelsen/optagelsen af D-vitaminet? Det ved jeg ikke, men det ved lægerne heller ikke og så er vi jo lige vidt. Ikke sandt?

Og hvad så med hormoner? Alle hormoner er afhængige af kolesterolet i kredsløbet og hormonkirtlerne. Man siger endda, at det er kolesterol, som er hormon-bæreren i kroppen. Hvordan vil vores hormonbalance blive påvirket på sigt af, at der hele tiden cirkulerer statiner i blodet og "overfalder" kolesterolet, hvor de kan komme til det?

Og hvad med coenzymet Q10? Statiner æder Q10 i et omfang, at der skabes en regulær mangelstilstand. Hvad betyder Q10 for kroppen? Muskler inkl. hjertemusklen samt lever og binyrer indeholder store mængder af Q10. Uden Q10 fungerer immunforsvaret ikke. Hele energiomsætning i cellernes mitokondrier afhænger af Q10. Derudover er Q10 en kraftig antioxidant, som rydder op i kroppens frie radikaler og beskytter derved cellernes DNA (mod bl.a. dårlige mutationer = kræft). Når statinerne først har gjort det af med en betydelig part af Q10 og kroppen kommer ind i en permanent mangeltilstand - ja, gæt så selv, hvordan ens helbred vil så blive derefter. Overalt i kroppen! Selv efter ophør med statin-behandlingen kan der gå op til 6 måneder, før kroppens Q10 slipper for statinernes eftervirkinger og så kan man lige så godt lægge endnu nogle måneder til, før kroppens Q10-depoter er fyldte igen, hvis man vel at mærke får besked om at supplere med Q10-tilskud. Det gør kun de færreste. Flertallet af læger aner INTET om sammenhængen mellem statiner og kroppens Q10.

Alt sammen for at undgå en skide blodprop man snilt kunne undgå på mange andre, mindre farlige måder?

I min verden er statiner det mest overflødige lægemiddel, der findes. Og det farligste. Jeg kan overhovedet ikke fatte, at nogen kunne finde på at bruge tid på at opfinde - hvis det nu ikke altså - i virkeligheden - var en PENGEMASKINE. En pengemaskine, som kun virker så længe der er læger, som helt uhæmmet spreder statiner over raske mennesker, som så først bliver syge og forvandles til en stabil aftagergruppe for de medicinske giganter, der ikke helmer før vi alle er mere eller mindre syge. Til dette formål er statinerne det perfekte middel, som påvirker (skidt) så at sige - alle kroppens funktioner og stopper ikke før vores helbred er mere eller mindre ødelagt - alt sammen formidlet af troende læger.

Juhuu! Flere nye, dejligt syge kunder hos lægerne, på hospitalerne, på apotekerne og hos.... bedemænd....
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Kolesterol-medicin er en pengemaskine

Og høyt kolesterol er vel også en pekepinn på at det er noe galt med thyreoideakjertelen?
    Den er vel en liten varselstrekant som forteller at noe er galt? Hva skjer hvis man blir satt på statiner og har et stoffskifte som ligger og vipper? Kan det avstedkomme at lavt stoffskifte ikke blir oppdaget og behandlet?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Ikke direkte Vigdis.
    Totalkolesterolet stiger ofte (ikke alltid) hos de som av en eller annen grunn har lavt stoffskifte.
    Årsaken til det lave stoffskiftet trenger ikke være sykdom i kjertelen.

En årsak til at kolesterolet stiger, kan være leverproblemer. Noen får leverproblemer når de får lavt stoffskifte. Leveren skal jo resirkulere kolesterolet og når ikke å samle opp alt LDL så det hoper seg opp.
    (vanskelig tema)

Anisa skriver omfattende så det er ikke mye å tillegge.
    Flott innlegg !
    Og det er en gigantisk pengebinge, Pasienthåndboka : Bruk av statiner er etterhvert blitt svært utbredt i hele den vestlige verden. Det er beregnet at det nå skrives ut over 100 millioner resepter hvert år.

Men man kan tenke seg kolesterolnivåer ( hyperkolesterolemi) hvor man idag ikke kommer utenom å forsøke statiner som en del av et samlet behandlingsopplegg.
    "Våre" kolsterolnivåer kommer aldri opp i de dimensjoner, så disse nivåer bør ikke initiere bruk av statiner. Som det nevnes, finnes flere metoder.
    Det merkelige er at man ikke tar stoffskifteprøver før kolesterolet overstiger 8.

Behandling for stoffskifteproblematikk bør initieres på klare stoffskifteindikasjoner.
    Man kan ikke "reparere" et forhøyet kolesterol med stoffskiftehormoner.
    Totalkolesterol var tidligere en av prøvene man vurderte på stoffskifteindikasjoner. Det bør gjenninnføres, og det bør jo tas stoffskifteprøver ved lett forhøyet kolesterol, ikke vente til det er over 8 !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    3

Jeg fandt tilfældigt denne side om kolesterolmedicin. Det glæder mig, jeg ikke er alene om den overbevisning.
    Jeg kender nogle stykker, som ikke vil have det mere. Jeg vil heller ikke. Vi bliver syge af det.

Jeg stoppede hurtigt med at tage det, men jeg havde også kun lidt forhøjede tal, så jeg var ikke bange. Men min bror, som har meget dårligt hjerte og tager en masse medicin turde ikke lade være med at tage det.
    Han har taget det i flere år og blev mere og mere syg. Han mente det var hans dårlige hjerte og slidgigten, der gav ham de mange smerter.

Fødderne havde han en mærkelig følelse i, de føltes underligt døde. Til sidst havde han besvær med at gå op ad trapper. Igen var han sikker på, det var hjertet.
    Jeg fik ham til at tage ezetrol i stedet for. I løbet af et par uger forsvandt hans smerter. Fødderne blev "levende" igen. Han kan uden besvær gå op ad trapper.

Hvad sker der med lægerne siden de giver folk det forbandede medicin uden hensyn til forfærdelige bivirkninger. De nægter endda at tro på, det er så slemt.

Heldigvis er der en gruppe modige læger, der prøver at gå imod den medicin.

Jeg selv får blodtryksmedicin. Jeg har fået det i flere år uden problemer, men så fik vi kopimedicin. Og så blev jeg syg. Min mistanke om, det kunne skyldes kopimedicinen blev afvist. Jeg var syg i flere år. Jeg begyndte at have blod på hovedpuden om morgenen. En sagde til mig, jeg skulle sige på apoteket, jeg ville have parallelmedicin i stedet for.

Sikken en forandring. Nu har jeg haft det godt i over et år.
    Lægerne ved ingenting om medicins bivirkninger eller også er mange ligeglade med det.
    Der er mange dygtige læger, læger der gerne vil det bedste, men der er sørme også mange, der kun tænker på pengepungen.

For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs down Sv: Kolesterol-medicin er en pengemaskine

Hej Nordlys

Det er ikke et site om statiner. Det er forum for syge af stoffskiftesygdom relateret til skjoldbruskkirtlen.

Sitat Opprinnelig skrevet av Nordlys Vis post
    Fødderne havde han en mærkelig følelse i, de føltes underligt døde. Til sidst havde han besvær med at gå op ad trapper. Igen var han sikker på, det var hjertet. Jeg fik ham til at tage ezetrol i stedet for.
    Du får nok ikke megen støtte til ezetrol-alternativet her på forummet. Her ved vi, at forhøjet eller højt kolesterol er et klassisk symptom på hypothyreose, og når hypothyreose bliver korrekt behandlet - falder kolesterolet til normale niveauer. Her ved vi også af mange erfaringer, at alene overgangen til lavkarbo og endda til LCHF (Low Carbs High Fat) har får kolesteroltallet til at falde.

Her ved vi også, at enhver lavkalorie og fedtfattig kost, kun forøger leverens egen produktion af kolesterol, fordi uden kolesterol eller med for lidt kolesterol - bliver hormonbalancen forstyrret i en grad, der medfører flere og nye sygdomme. Desuden stiger lipidtallet CRP altid på fedtfattig kost.

Ezetrol® anvendes ved forhøjet kolesterolindhold i blodet, hvor fedtfattig diæt og andre livsstilsændringer ikke har været tilstrækkelig til at sænke kolesteroltal. Det betyder, at hvor klassiske statiner ikke kunne undertrykke leverens kolesterolproduktion, ordineres Ezetrol®

Bivirkninger af Ezetrol®

træthed.
    mavesmerter
    luft fra tarmen
    diarré
    nedsat appetit
    sure opstød
    påvirkning af leverens funktion
    brystsmerter
    forhøjet blodtryk
    hedeture
    ledsmerter
    muskelkramper

En række bivirkninger er set, hvor hyppigheden ikke er kendt:

betændelse i bugspytkirtlen
    galdesten
    leverbetændelse
    hududslæt
    alvorlig hudreaktion
    øget tendens til blødning pga. fald i antallet af blodplader
    muskelsmerter
    muskelsygdom
    ændring i hudens følesans
    depression, åndenød
    alvorlig allergisk tilstand med hurtigt blodtryksfald
    åndedrætsbesvær og evt. kramper (anafylaktisk chok)
    allergisk hævelse i ansigtet, mundhulen og strubehovedet.

Der er, sådan set, ingen verdens sygdom der er værd at risikere alle disse bivirkninger for. Problemet med bivirkninger er jo, at når man først har fået dem, så er det for sent. Hos os med hypothyreose, vil disse bivirkninger af Ezetrol® endda forøge tilsvarende symptomer på sygdom, vi i forvejen lider af. Du kan tro, det er slemt nok i forvejen, selv uden Ezetrol® .

Ezetrol® er lige så skadelig, og lige så meget en "pengemaskine" som klassiske statiner.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Jeg fandt tilfældigt denne side om kolesterolmedicin. Det glæder mig, jeg ikke er alene om den overbevisning.
    Jeg kender nogle stykker, som ikke vil have det mere. Jeg vil heller ikke. Vi bliver syge af det.

Jeg stoppede hurtigt med at tage det, men jeg havde også kun lidt forhøjede tal, så jeg var ikke bange. Men min bror, som har meget dårligt hjerte og tager en masse medicin turde ikke lade være med at tage det.
    Han har taget det i flere år og blev mere og mere syg. Han mente det var hans dårlige hjerte og slidgigten, der gav ham de mange smerter.

Fødderne havde han en mærkelig følelse i, de føltes underligt døde. Til sidst havde han besvær med at gå op ad trapper. Igen var han sikker på, det var hjertet.
    Jeg fik ham til at tage ezetrol i stedet for. I løbet af et par uger forsvandt hans smerter. Fødderne blev "levende" igen. Han kan uden besvær gå op ad trapper.
    Hei Nordlys

Jeg vil råde din bror å lese Myter om kolesterolet av professor Uffe Ravnskov og gjerne også hans mange bøker om myten om kolesterolet.

I et innlegg på http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8317 er det lagt inn et foredrag av Uffe Ravnskov på YouTube i en serie på åtte videoer, tilsammen 77 minutter langt. Kolesterol - myter og fakta!

Hvad sker der med lægerne siden de giver folk det forbandede medicin uden hensyn til forfærdelige bivirkninger. De nægter endda at tro på, det er så slemt.

Heldigvis er der en gruppe modige læger, der prøver at gå imod den medicin.
    Jeg er enig med deg at mange leger er opptatt av penger de tjener og da penger som kommer fra legemiddelindustrien.
    Dette skriver John Virapen om i en svensk bok som heter Piller & profiter (engelsk: Side Effects: Death. Confessions of a Pharma-Insider).

Lægerne ved ingenting om medicins bivirkninger eller også er mange ligeglade med det.
    Der er mange dygtige læger, læger der gerne vil det bedste, men der er sørme også mange, der kun tænker på pengepungen.

Virapen som har 35-års erfaring fra å ha jobbet innenfor legemiddelindustrien, kan alle knepene som brukes for å selge medisin. ALLE kan kjøpes, sier han, og kaller seg selv ex-kjeltring!
    Omtale på Adlibris:

Beskrivelse

Piller & profiter är en skakande berättelse om hur miljarder kronor spenderas på marknadsföringen av våra dagliga läkemedel och hur oetiska metoder används för att påverka såväl läkare, myndigheter som patienter.

John Virapen beskriver även hur läkemedelsindustrin manipulerar forskningsresultat i syfte att mörklägga till exempel förekomsten av dödsfall i samband med kliniska studier av nya obeprövade läkemedel.

För att påskynda det svenska godkännandet av det "antidepressiva" läkemedlet Prozac (Fontex) lät läkemedelsdirektören och författaren John Virapen muta en svensk psykiater med uppdrag för Socialstyrelsen. Det kostade "bara" 100 000 kr.

Mutorna till läkarkåren tog sig också andra uttryck. Till exempel i form av gratisresor till semesterparadis, presenter, årgångsviner, festivaler, sprit och betalda bordellbesök.

Författaren beskriver också hur läkemedelsbolagen påverkar föräldrar till barn med diagnosen ADHD att äta psykofarmaka.

Detta är en bok som avslöjar spelet bakom den verklighet som godtrogna patienter dagligen tvingas hysa förtroende för.

John Virapen, är svensk medborgare, född 1943 och uppvuxen i Brittiska Guyana av indiska föräldrar. I början av 60-talet studerade han medicin i London och erhöll doktorsgrad i psykologi. Efter att ha flyttat till Sverige i slutet av decenniet var han även verksam som musiker och folkparksartist, för att slutligen under drygt 30 år arbeta som företagsledare och v.d. inom läke-medelsindustrin.

Författaren har varit verksam inom åtskilliga läkemedelsföretag, svenska som internationella. Han startade som säljare och arbetade sig successivt upp inom företagen för att slutligen utses till v.d. för Ely Lilly & Co i Sverige. Hans mångåriga erfarenheter inom den multinationella läkemedelsbranschen spänner över USA, Europa, Central- & Latinamerika. Bland de produkter han marknadsförde ingick Prozac/Fontex, Opren, insulin med flera.

Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    3

Hej Anisa

Jeg er ikke ude efter støtte til ezetrol. Jeg ved også, der kan være masser af bivirkninger. Men han tør jo ikke lade være med at tage noget.
    Jeg ville bare fortælle om mit had til kolesterolmedicin, da jeg fandt dette: Kolesterol-medicin er en pengemaskine

Hej Elbeth

Tusind tak for dine oplysninger. Jeg vil sende dem til ham.

For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    3

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er ikke et site om statiner. Det er forum for syge af stoffskiftesygdom relateret til skjoldbruskkirtlen.

Du får nok ikke megen støtte til ezetrol-alternativet her på forummet. Her ved vi, at forhøjet eller højt kolesterol er et klassisk symptom på hypothyreose, og når hypothyreose bliver korrekt behandlet - falder kolesterolet til normale niveauer. Her ved vi også af mange erfaringer, at alene overgangen til lavkarbo og endda til LCHF (Low Carbs High Fat) har får kolesteroltallet til at falde.

Her ved vi også, at enhver lavkalorie og fedtfattig kost, kun forøger leverens egen produktion af kolesterol, fordi uden kolesterol eller med for lidt kolesterol - bliver hormonbalancen forstyrret i en grad, der medfører flere og nye sygdomme. Desuden stiger lipidtallet CRP altid på fedtfattig kost.
    Så undskylder jeg, at jeg skrev noget som helst. Jeg indser dette ikke er debatten for mig , jeg fandt bare denne side og følte mig meget enig og ville give udtryk for det.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Ezetrol® anvendes ved forhøjet kolesterolindhold i blodet, hvor fedtfattig diæt og andre livsstilsændringer ikke har været tilstrækkelig til at sænke kolesteroltal. Det betyder, at hvor klassiske statiner ikke kunne undertrykke leverens kolesterolproduktion, ordineres Ezetrol®
    Dette er ikke korrekt. Lægen frarådede min bror at tage ezetrol, fordi det ikke virkede godt nok.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Exclamation Sv: Kolesterol-medicin er en pengemaskine

Så undskylder jeg, at jeg skrev noget som helst. Jeg indser dette ikke er debatten for mig , jeg fandt bare denne side og følte mig meget enig og ville give udtryk for det.
    Tak, men det er ikke enighed (med os) når du anbefaler at erstatte et kolesterolnedsættende middel med et andet. Selvfølgelig er vi nødt til at reagere på det, så informationen om Ezetrol ikke står uimodsagt, og fremtræder derved som om vi støtter den. Det gør vi ikke, fordi alene rette og korrekte medicinsk behandling af hypothyreose, vil automatisk medføre nedregulering af blodkolesterol til normale niveauer. Vi vil hellere have en ordentlig behandling af hypothyreose, end en hypothyreose-forværrende symptombehandling ved recept-induceret forgiftning med statiner, eller andre lægemidler med samme effekt.

Dette er ikke korrekt. Lægen frarådede min bror at tage ezetrol, fordi det ikke virkede godt nok.
    Grundene til, at dette forum eksisterer stammer fortrinsvis fra lægernes favorisering af "tro-på-matematisk-statistik-også-kaldet-evidens-baseret-medicin", på bekostning af empiri og klinisk viden, så hvad en læge råder til, eller fraråder, tager vi her på forummet med et gran salt, eller to.

Tak for dit bidrag, god bedring med din bror og godt nytår.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Andre bøker jeg også vil anbefale er:

Malcolm Kendrick er britisk, lege, forfatter og foredragsholder.
    Se foredraget på YouTube (i fem deler) når han forteller hvorfor kolesterol IKKE føre til hjertesykdom.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Armour - Protest!
    Av Anisa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 7
    Siste melding: 22-09-09, 12:56
  2. Hvad er orthomolekylær medicin?
    Av Anisa i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 06-06-09, 12:07
  3. Medicin-stop = bedring?
    Av Anisa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 0
    Siste melding: 03-04-09, 23:46
  4. Medicin med modermælken?
    Av Anisa i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 27-03-07, 07:48
  5. Stofskiftemedicin og antidepressivt medicin?
    Av gitteh i forumet Depresjon
    Svar: 4
    Siste melding: 09-03-07, 13:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn