Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: "Svineinfluensa" eller bare forkølelse

Med henvisning til manglende garanti/dokumentation fra producenten mht. virkning, bivirkninger samt dokumentation for, at vaccinen ikke skader gravide og børn, har Polens sundhedsminister Ewa Kopacz i går afvist at indkøbe influensavaccine. Kilde... Jeg har læst googleoversættelse og ellers (indtil videre) forgæves søgte jeg efter respons på denne nyhed i andre landes medier.

Den polske sundhedsminister begrunder sin beslutning med, at producenterne sælger vacciner hvis langtidseffekt på helbredet de ikke selv kender, tillige med at de vil ikke garantere officielt at vaccinen er tryg at give til børn og gravide. Ej heller vil producenterne give entydige anvisninger på om man skal gentage vaccinering eller kan nøjes med en. Og sidst men ikke mindst runder ministeren af med, at det er ikke er forsvarligt at indkøbe vaccinen, der ikke er gennemtestet nok og derfor tør den polske sundhedsminister ikke anbefale vaccinen til befolkningen.

Ministeren siger ydermere, at det er regeringens (den polske) pligt at anbefale en vaccinering såfremt regeringen kan stå inde for vaccinens uskadelighed og effekt. Det kan regeringen ikke nu. Polen har ca. 40 millioner indbyggere.

Polens sundhedsminister er læge. I modsætning til resten af verden, er der i de europæiske østlande en tradition for, at ministrene udpeges i overensstemmelse med deres uddannelse/kvalifikationer/erfaring, som f.eks. undervisningsminister er uddannet skolelærer, lektor eller universitet-professor osv. Eller transportminister er uddannet transportingeniør. Eller som her - sundhedsminister er læge. Derved er ministrene ikke så afhængige af eksperterne til at fortælle sig hvad er rigtig eller forkert, godt eller skidt....

Det er helt anderledes i Danmark. Vores sundhedsminister er uerfaren jurist, der vist nok aldrig har praktiseret sit fag, fordi han hellere ville være politiker. Han har for vane aldrig at besvare "spørgsmål til ministeren" selv. Han venter altid på diktat fra Sundhedsstyrelsen og fra sine embedsmænd i ministeriet. Han har ingen egen mening om noget som helst, og derved er det Sundhedsstyrelsen og embedsstanden, som i realiteten træffer alle beslutninger i Sundhedsministeriets regi. Når man samtidigt er klar over, at Sundhedsstyrelsens direktion består af fire ældre læger med en tillægsuddannelse i ”sundhedsvidenskab”, en tidligere kommunaldirektør, en vicedirektør samt en sekretariatschef, hvor de nævnte læger har en meget begrænset klinisk erfaring og en enkelt nok ingen som helst - er der så noget at sige til, at ministerens beslutninger er derefter? Heldige polakker.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: "Svineinfluensa" eller bare forkølelse

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Polens sundhedsminister er læge. I modsætning til resten af verden, er der i de europæiske østlande en tradition for, at ministrene udpeges i overensstemmelse med deres uddannelse/kvalifikationer/erfaring, som f.eks. undervisningsminister er uddannet skolelærer, lektor eller universitet-professor osv. Eller transportminister er uddannet transportingeniør. Eller som her - sundhedsminister er læge. Derved er ministrene ikke så afhængige af eksperterne til at fortælle sig hvad er rigtig eller forkert, godt eller skidt....
    Det tør siges.... hun kan virkelig begrunde sin beslutning. Sådan en sundhedsminister kunne vi godt bruge i Danmark...

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  3. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  4. Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
    Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 12-03-08, 13:26

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn