Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Familie svigter....

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Selv om det er snart 10 år siden, er mindet om det følelsesmæssige slid og ork fortsat så levende, at alene tanken om at forblive singel, lyder som en sød musik i mine ører, og udsigten til et eneliv fremover føles som Paradis. Alt efter, hvor længe og hvor mange ressourcer man, ensidigt, har afset til, forgæves at forsøge at gøre et andet menneske glad og tilfreds.
    Du har så rett, som vanlig. Har nok brukt mye ressurser på å gjøre andre glad og tilfredse istedet for å tenke på mine behov.

Jeg kiggede på den trætte person i spejlet, og så vidste jeg, at det kan jeg altså ikke klare mere. Efter 8 år måtte jeg indse, at der ikke længere var plads i mit liv til både hypothyreose og "privatliv". Hypothyreose vandt nok engang

8 år er lang tid - til både at miste håbet og til at udsulte kærligheden. For begge parter.

Jeg færdedes på nettet i så mange år, at det er lige før, at jeg kan "kende" mennesker jeg møder i cyberspace, nærmest lige så godt, som hvis jeg havde en tæt omgang med dem face to face. Og derfor kan jeg sige med den største indre overbevisning, at enhver der giver afkald på tæt kontakt med dig - lider et tab, uanset om vedkommende er klar over det, eller ej.

At det jeg mener, ikke kan hjælpe dig nu, midt i sorgen og omstillingen, ændrer ikke denne kendsgerning, at så længe du har dig, er den halve sejr (over skæbnen) allerede vundet. Håber at den dag kommer, hvor du bliver glad, alene for at se dit eget ansigt i spejlet, og se dine egne, varme, kærlige og medfølende øjne, se tilbage på dig med et blik, der siger det samme som jeg: selv hundesyg, med dræbte drømme, udmattet og omgivet af utaknemlige, uden at have nogen at lade op til - har du rørt ved mit og andres liv og hjerter, med respekt og forståelse - og for det skal du have alverdens tak!

Og de der har svigtet dig, kan for min skyld - brænde i helvede forever and ever!
    Hjertelig takk for de varme ordene Anisa - sitter her med tårer i øynene nå - det ble sterkt for meg. Som du sier føler jeg også at jeg kjenner og bryr meg om mennesker jeg bare treffer igjennom cyberspace nær like godt som andre mennesker jeg omgås på andre arenaer. Takk for linjene om at det ikke er mitt tap - innerst inne er jeg nok klar over det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Varme tanker til deg1 Det er en påkjenning både å være syk, og å leve med en som er det.

Her hos oss gjør vi begge deler, jeg har stoffskiftesykdom og mannen min har vært gjennom flere store kreftoperasjoner. Etter det har han fått mindre lungekapasitet og mindre ork. Fordi jeg ble syk samtidig, kan jeg forstå at det er begrenset med overskudd, fordi jeg stadig opplever det selv. Jeg finner litt trøst i å tenke at hvis jeg fortsatt hadde vært frisk, og vært det rivjernet jeg var før til å arbeide og få ting unna, ville det ikke vært godt for ham å leve med meg. Jeg ville vært mer sint og utålmodig, og tenkt at "hva slags liv er dette for meg" - men nå er vi mer på samme nivå, og jeg kan sette meg inn i hvordan han har det. Fattig trøst kanskje - men det er nok på en måte lettere når begge går for redusert fart, enn når den ene er frisk og energisk.

Jeg ønsker deg alt godt, og håper du kommer deg godt gjennom den vanskelige situasjonen!

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Du har så rett, som vanlig. Har nok brukt mye ressurser på å gjøre andre glad og tilfredse istedet for å tenke på mine behov.

Hjertelig takk for de varme ordene Anisa - sitter her med tårer i øynene nå - det ble sterkt for meg. Som du sier føler jeg også at jeg kjenner og bryr meg om mennesker jeg bare treffer igjennom cyberspace nær like godt som andre mennesker jeg omgås på andre arenaer. Takk for linjene om at det ikke er mitt tap - innerst inne er jeg nok klar over det.

Jeg forstår veldig godt hvor utrolig slitsomt det er å forholde seg til andre mennesker som tapper deg for energi når en selv er syk.
    Har det på den måten selv om dagen. Det store spørsmålet er, kutte ut eller ?
    Føler ikke det fungerer med å sette grenser heller, for de driter i det. Da får jeg lyst til å drite i de også.
    Utrolig synd, for man er ikke noe mindre glad i de personene fordet.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    Varme tanker til deg1 Det er en påkjenning både å være syk, og å leve med en som er det.

Her hos oss gjør vi begge deler, jeg har stoffskiftesykdom og mannen min har vært gjennom flere store kreftoperasjoner. Etter det har han fått mindre lungekapasitet og mindre ork. Fordi jeg ble syk samtidig, kan jeg forstå at det er begrenset med overskudd, fordi jeg stadig opplever det selv. Jeg finner litt trøst i å tenke at hvis jeg fortsatt hadde vært frisk, og vært det rivjernet jeg var før til å arbeide og få ting unna, ville det ikke vært godt for ham å leve med meg. Jeg ville vært mer sint og utålmodig, og tenkt at "hva slags liv er dette for meg" - men nå er vi mer på samme nivå, og jeg kan sette meg inn i hvordan han har det. Fattig trøst kanskje - men det er nok på en måte lettere når begge går for redusert fart, enn når den ene er frisk og energisk.

Jeg ønsker deg alt godt, og håper du kommer deg godt gjennom den vanskelige situasjonen!
    Hei Bettie - måtte smile litt når du skriver "rivjernet du var før som fikk ting unna". Slik var jeg også. Takk for varme tanker. Selvfølgelig ønsker man ikke sykdom for andre hverken nære eller fjerne selv om man selv er syk, men som du sier er det nok lettere når man lever sammen på "samme fart". Tror kanskje ikke alle har gener tilpasset "gode og onde dager". God klem tilbake til deg

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av flaggstang Vis post
    Jeg forstår veldig godt hvor utrolig slitsomt det er å forholde seg til andre mennesker som tapper deg for energi når en selv er syk.
    Har det på den måten selv om dagen. Det store spørsmålet er, kutte ut eller ?
    Føler ikke det fungerer med å sette grenser heller, for de driter i det. Da får jeg lyst til å drite i de også.
    Utrolig synd, for man er ikke noe mindre glad i de personene fordet.
    Hei flaggstang. Om du skal kutte ut eller ikke kan ikke jeg rådgi deg om. Iallefall ikke akkurat nå.... men det er klart det ikke er en lett situasjon. Vi flyttet fra hus til leilighet i fjor for at det skulle bli enklere med alle oppgavene som skulle og måtte gjøres hjemme for å få det til å gå rundt. Når jeg setter med ned og ser tilbake ser jeg ingen stor forskjell - bortsett fra at jeg nå har 8 vinduer å pusse mot 26 før. Har ikke sett så mye til noe annen assistanse egentlig - så på en måte kan man kanskje si at de "driter i det". Sønnen min er flink da - men ikke rett at han skal være tilgjengelig hele tiden føler jeg.... ikke det gode og onde dager handler om.

Litt som Anisa skriver i tidligere innlegg at kjærligheten kanskje ødelegges eller sultes ut
    Senere har jeg tænkt meget over, om jeg kunne have gjort noget, for i tide at forebygge både kærestens mismod og mit eget tab af håbet. Jeg har skrevet en lille, hjemmelavet analyse af familie-/pårørende-situation i forhold til denne sygdom, og selv om jeg er fortsat enig med mig selv i det jeg tænkte og skrev dengang - har jeg selv ventet alt for længe til, at der var noget at gøre. 8 år er lang tid - til både at miste håbet og til at udsulte kærligheden. For begge parter.
    Det er ikke så lett å kutte ut mennesker man er glad i. Mange hensyn å ta - men det bør vel være en viss proposjen mellom hva man investerer i forhold til hva man kan høste. Håper du finner ut av det - og setter krav og får dine du er glad i til å forstå selv om det ikke er så lett. klem

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
    Av Mod i forumet Forbeholdt familie, venner, arbeidskolleger til stoffskiftesyke
    Svar: 6
    Siste melding: 06-03-11, 11:38
  2. Familie, venner og lavkarbo
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-07-09, 12:24
  3. karrierebygging/familie-samtidig..?
    Av isa1 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 18:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg