Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    2

Standard Jeg har fra den dagen hun ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som meg

Hei!
    Jeg er også ny her, du får tilgi meg om jeg gjør noe feil. Min datter er nå 10,5 år og er 124 cm.høy og veier 22 kg. hun var 3,7 kg. ved fødsel, har siden det vokst svært lite. Men hun er frisk og ellers helt normal.
    Jeg har hypothyreose, fikk diagnosen da jeg var 22 år. Da hadde jeg hanglet meg gjennom ungdomstia, kald,slapp,deprimert,liten av vekst, aldri helt i form. Alle mine 7 søsken er mye høyere enn meg, også mine foreldre.
    Jeg har fra den dagen marte ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som meg, gang på gang! Men jeg fikk beskjed om at marte var frisk, bare liten av vekst.
    Nå, endelig etter 10,5 år har legene funnet ut at jeg her rett. hun har hypoth. Nå har hun startet med levaksin, 25mg/37,5mg. Skal øke dosen gradvis.
    Effekten er storartet, han spiser 2-3 ganger mer enn før, sover veldig mye, er strålende opplagt og har fått eplekinn og vakkert hår.
    Så nå håper jeg det ikke er for sent til at hun oppnår en normal voksenhøyde.
    Dette var en kort utgave av min og martes historie, og jeg håper om vi kan hjelpe hverandre med våre erfaringer. hilsen Pia.
    Sist endret av Admin; 06-09-09 kl 15:15 Begrunnelse: Kopieret fra Præsentationer
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Jeg har fra den dagen hun ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som

Sitat Opprinnelig skrevet av piaogmarte Vis post
    Dette var en kort utgave av min og martes historie, og jeg håper om vi kan hjelpe hverandre med våre erfaringer.
    Kære Pia Det er altid trist at finde et gammelt indlæg, der aldrig er blevet besvaret. Dem med stofskiftesygdom, der er brugere her, kan aldrig på forhånd vide, om der er kræfter til at engagere sig "dagen efter", eller om de må opgive at følge op på egne, eller hinandens indlæg og tråde her på forummet, fordi deres energi dykker ganske uventet i lange perioder.

For forældre til børn med hypothyreose gælder det nok mest, at de fleste har ikke egne erfaringer med diagnose- og behandlingsmønsteret, og de derfor sætter deres lid til lægerne, i meget højere grad end os, "erfarne" syge der har havnet her på forummet, netop fordi effekten af den klassiske behandling efterhånden bliver mindre. Det er meget normalt, at den normale behandling for hypothyreose virker bedre hos yngre, hvis blot dosering af medicinen er tilstrækkelig. Først efterhånden som den syge bliver ældre, begynder virkningen at svækkes/aftage, og helt tydeligt bliver det - for kvindernes vedkommende - når overgangsalderen begynder i det stille. Dette er måske en stor del af svaret på, hvorfor så få forældre til børn med hypothyreose søger oplysninger om sygdommen og behandlingen andre steder end hos den behandlende læge.

Vi er ked af at du ikke har fået respons, men vi ved dog så meget, at dit indlæg er blevet læst af over 1600 mennesker, hvoraf flere sandsynligvis er forældre der leder efter svar på spørgsmål om, hvorfor deres børn ikke trives, som også du har oplevet og kæmpet for at få opklaret... for din datters vedkommende - med succes, da hun er kommet i behandling.

Det er en stor ting at have udrettet, da vi så ofte ser her, at børn og unge under mistanke for denne sygdom, bliver holdt hen og måske bliver omsider først "heldige", når deres sygdom kan ses af selv det blinde læge-øje, så de måske kommer i behandling først efter at deres skolegang er blevet ødelagt og bånd til deres venner og kammerater er blevet svækket/brudt af denne sygdom. Iblandt de 1600 der har læst din beretning her, sikkert er nogle der har fulgt dit eksempel og opnået - takket være dit og Martes eksempel - at deres børn fik hjælp, før de helt har mistet deres barndom og teenageårene, som det ellers er sket, og fortsat sker for så mange andre børn og unge, der ikke er i behandling, selv om de har brug for det.

Vi håber at det fortsat går godt med Marte, og vi håber at det også går godt med dig.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Jeg har fra den dagen hun ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som

Sitat Opprinnelig skrevet av piaogmarte Vis post
    Hei!
    Jeg er også ny her, du får tilgi meg om jeg gjør noe feil. Min datter er nå 10,5 år og er 124 cm.høy og veier 22 kg. hun var 3,7 kg. ved fødsel, har siden det vokst svært lite. Men hun er frisk og ellers helt normal.
    Jeg har hypothyreose, fikk diagnosen da jeg var 22 år. Da hadde jeg hanglet meg gjennom ungdomstia, kald,slapp,deprimert,liten av vekst, aldri helt i form. Alle mine 7 søsken er mye høyere enn meg, også mine foreldre.
    Jeg har fra den dagen marte ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som meg, gang på gang! Men jeg fikk beskjed om at marte var frisk, bare liten av vekst.
    Nå, endelig etter 10,5 år har legene funnet ut at jeg her rett. hun har hypoth. Nå har hun startet med levaksin, 25mg/37,5mg. Skal øke dosen gradvis.
    Effekten er storartet, han spiser 2-3 ganger mer enn før, sover veldig mye, er strålende opplagt og har fått eplekinn og vakkert hår.
    Så nå håper jeg det ikke er for sent til at hun oppnår en normal voksenhøyde.
    Dette var en kort utgave av min og martes historie, og jeg håper om vi kan hjelpe hverandre med våre erfaringer. hilsen Pia.
    Hej
    Jeg er meget berørt at denne beretning, der minder mig meget om en lille pige, jeg kender. Jeg vil i morgen tage kontakt til pigens forældre og fortælle, hypothyreose kan være en mulig forklaring. Tak til PiaogMarte for at bringe dette op og til Admin for at aktualisere

Nielsigne

Lignende tråder

1. Svar: 37
    Siste melding: 07-10-10, 18:34
  2. Jeg ble født med hypothyreose
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 20-11-08, 11:17
  3. Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
    Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 26-02-08, 18:19
  4. Høy og lav på samme tid
    Av Ada i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 50
    Siste melding: 26-04-07, 10:59
  5. Jenta mi ble født med forhøyet verdier...
    Av Krapylet i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 4
    Siste melding: 13-08-06, 23:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn