Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Standard Iodine - Jod-tråden

http://www.nowfoods.com/idc/groups/p...et/I132571.jpg

"Potassium Iodide (KI) is a compound that contains Iodine." - Fra beskrivelsen av dette
    tilskuddet. Så det er ikke Jod fra Kelp men fra noe annet, altså? Spennende.....

Det er konstatert at jeg har Jod-mangel. Spøsmålet er hvor lenge jeg har hatt det.

Ingen leger har mast på meg i de siste månedene at jeg skal ta jod pga. jod-mangelen.
    Hvorfor ikke? Er det ikke viktig med jod?
    Sist endret av Admin; 05-10-09 kl 12:20 Begrunnelse: Link udskiftet

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    105

Standard Sv: NOW Foods Jod + Kalium (Iondine + Potassium)

Hei igjen Thomas!

"I dag sa min lege på Balder Klinikken at basert på urinprøven hvor det ble
    konstatert jodmangel, bør jeg ta 200-300 mg Jod hver dag, som tilskudd."

Vi kunne ha møtes idag - jeg var også innom Balder i dag.

Jeg kan bare litt om jod. Vi bruker lugol's og har fått råd av en Engelsk lege å smøre det på kroppen. Hun mener at hvis man smører på natten og det forsvinner innen morningen da har man en mangel og råder å smøre med det hver dag. Jeg tror at hun mener man ofte har vanskelig med fordøyelse så det er mer gunstig å få det gjennom huden.

Det er jammen mange ting å finne ut av og forske på...

klem fra Lulu

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Du var hos Lars eller?
    Jeg var ikke innom i dag, tok kun en rask prat med dem på telefonen.

Jeg ble altså anbefalt å ta tilskudd i pilleform. Tror jeg bestiller den fra
    iHerb.. Now Foods' sin! Men jeg vil ha noen råd fra noen som vet mer om
    jod først!

Spesialisten min i Finland sa at hun ikke bruker jod til noe som helst.
    Ang. trening så husker jeg ikke hva hun sa... :o

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Jeg kan bare litt om jod. Vi bruker lugol's og har fått råd av en Engelsk lege å smøre det på kroppen. Hun mener at hvis man smører på natten og det forsvinner innen morningen da har man en mangel og råder å smøre med det hver dag. Jeg tror at hun mener man ofte har vanskelig med fordøyelse så det er mer gunstig å få det gjennom huden.
    Hej Lulu

Jeg kender godt Lugol's iodine. Det er vist et af de ældste, hvis ikke DET ældste kendte jod-præparat man har (bl.a.) anvendt i behandlingen af hypothyreose hos voksne. Desuden er optagelsen gennem huden, hvor det er muligt, nogen af de bedste måder at sikre sig, at kroppen optager den mængde stof, kroppen har brug for. Nu håber jeg, at din Lugol's ikke er den violet-blå type, jeg kender fra gamle dage.... Ellers risikrer man jo at blive blå over det hele, da man jo skal helst smøre forskellige steder på kroppen, så det bliver ikke det samme hver gang.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    105

Hei Anisa!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Lulu

Nu håber jeg, at din Lugol's ikke er den violet-blå type, jeg kender fra gamle dage.... Ellers risikrer man jo at blive blå over det hele, da man jo skal helst smøre forskellige steder på kroppen, så det bliver ikke det samme hver gang.
    Nei den er ikke blå men oransje. Det blir smurt forskjellige steder - barna ber om å få tegninger av forskjellige dyr hver gang.

Jod skal vist også være til chelatering?
    http://ds-ladybugsandbees.blogspot.c...&max-results=3

Klem fra Lulu

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    848

Standard Jod-tråden

http://www.avogel.ca/en/shop/natural...s/kelpasan.php

Dette er jo et tilskudd man får i Norge på feks. Sunkost.

http://www.abacohealth.com/index.php/prodid/AV018

Hvorfor må man passe seg når man tar Jod mens man tar feks. Levaxin for Hypotyreose forresten? Jeg må lese meg mer opp på Jod virker det som, ja... Jeg vet jo at hvis man får for mye Jod i seg kan dette undertrykke stoffskiftet. Men for lite er heller ikke bra. Jeg har for lite nå. Fastlegen min mener at jeg har nok med mine 0.3 (ref. >0.8) og at det ikke er farlig før man har 0.0 som verdi. Men jeg er usikker på at min nåværende verdi er bra nok. Skal snakke med min behandlende spesialist i Finland på Mandag. Da håper jeg å få klarhet i de småtingene jeg lurer på. Uansett vrker det som om alt for få leger/pasienter vet nok om Jod og hvor viktig det er for mange av kroppens funksjoner. Apoteket selger ikke engang Jod-tilskudd alene, kun i multivitamin.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Jod-tråden

Jeg tygget Kelp en periode, og fikk forferdelige skjelvinger. Jeg vibrerte, og tåler det absolutt ikke, men så er kjertelen min erklært "død" da.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Jod-tråden

Jeg har læst om en dansk patient, der har fået opereret ½ skjoldbruskkirtel bort pga. kolde knuder. Så vidt jeg kunne forstå, har vedkommende (endnu?) ikke udviklet lavt stofskifte og efterbehandles nu med et kombinationspræparat (Levothyroxin+jod) Thyronajod ® fra Sanofi Aventis, der kan læses om her (på tysk).

Jeg har ikke hørt om dette kombi-præparat før og ved derfor ikke om det ordineres kun efter operationer for kolde knuder, eller også når der ikke opereres (kolde knuder er som regel godartede og opereres kun, hvis de er til fysisk gene for patienten, så vid jeg har forstået).
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Vi bruker lugol's og har fått råd av en Engelsk lege å smøre det på kroppen. Hun mener at hvis man smører på natten og det forsvinner innen morningen da har man en mangel og råder å smøre med det hver dag. Jeg tror at hun mener man ofte har vanskelig med fordøyelse så det er mer gunstig å få det gjennom huden.
    Det tror jeg faktisk passer. Her er to mennesker - det ene med formodet jodmangel og det andet med jod i orden (storforbruger af tangmad) - de har smurt sig med 3 dråber jod hver til natten. Hos den første person kunne man kun ane en svag skygge tilbage, hvor hun har smurt jodråberne på, mens den anden - hun havde en hel mørkegul plamage tilbage på huden næste morgen.

Selv om vi kun gættede os til, at den anden måtte have jod i orden fordi hun spiser masser af tang hver dag - blev det faktisk bekræftet af "eksperimentet". Nu skal hende den første afsted til lægen og få sit jod målt helt præcis. Så takket være din engelske læge og fordi du skrev her om det - Lulu - kan være at en dansker her slipper for jodmangel og det, dette plejer føre med sig. Tak skal du have for nyttig info.

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: Iodine - Jod-tråden

Får man tak i lugols i Norge?

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Oppskrifter på sunn mat (skriv inn kun den, hold tråden)
    Av baremei i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 12
    Siste melding: 30-05-13, 18:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn