Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    41
    Meldinger
    187

Standard Sv: Hashimoto's og antistoffer

er det sånn at alle som har antistoffer,har Hashimoto`s??

og betyr det at en har delvis funksjon av kjertelen,men den vil dø på et tidspunkt?

og er Levaxin er ok medisin å gå på hvis en har denne sykdommen?

Alt mann lurer på

Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone

Medlem siden
    Dec 2012
    Sted
    DK Hovedstaden
    Alder
    55
    Meldinger
    3

Standard Sv: Hashimoto's og antistoffer

Hej jeg har også hashimotos - den er gået fra 600/700 til 2600 anti tpo men jeg får ingen medicin

Min skjoldbugskirtel har været jævnt forandret..

- imens, eller inden for samme årrække - som jeg fik fjernet en nyre af andre årsager, havde et hovedtraume fra en arbejdsplads hvor jeg fik 100 kg i hovedet i fart.....mv.

Jeg har også haft slemme bivirkninger af ACCICLODAN i altfor lang tid, Bl.a.

Det blev opdaget i 2009 jeg gik med det i mange mange år...før det..fejldiagnosticeret..
    MIn hasimotos startede med en hashitoxicosis der var så slem jeg knapt kunne gå og udtale ord i lange perioder..

Min læge og alle andre ignorerede det. Og elelr fejldiagnosticerede det.

De sagde bare det var synd jeg "var blevet sindsyg" og at jeg var en frk. tidsfordriv..

jeg har mistet de flest venner og det meste familie på den konto.

Mine stofskifte, lever og nyre og blod-tal er indenfor normalen.. bortset fra mit anti tpo 2600 - samt mit parathyrintal - 10,4 og d- vita(50) er en smule i den lave ende men ok...jeg tror der er en sammenhæng ved stress og d vita og parathyring selvom lægerne ikke mere det i mit tilfælde..

Jeg spiser lidt d-vitamin nu og er faktisk begyndt at spise en smule magnesium..det tror jeg er ok, da mine andre tal er i orden - jeg tror ikke jeg nogensinde er tjekket for magnesiun det vil jeg spørge min læge om efter ferien...jeg får ingen medicin for noget, jeg forsøger at tage så få piller som muligt..jeg går til kontrol med min resterende nyre - de troede på et tidspunkt at jeg havde tuberøs sclerose(ts)...jeg tror jeg har en afart af det..selvom de siger det ikke er tilfældet - en søster har LAM og en niece har haft kræft i de tværstribede muskler...eg ved at disse sygdomme har forbindelse til ts også. Men ejg føler mig heldig og er relativ glad og fro hjerte1

Godt nytår til alle.

Venlige hilsner fra DK

Ina5

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hashimotos thyroiditt blir ofte feildiagnostisert som depresjon, cyclothymia (en form for bipolar lidelse), PMS, bipolar og angst. (Wikipedia).

Det er viktig å be legen om å teste deg for antistoffer for å påvise Hashimoto.

Symptomer:
    Forstoppelse
    Problemer med å tenke
    Problemer med å konsentrere seg
    Tørr hud
    Slitenhet/Utslitt
    Hårtap
    Kraftig menstruasjon
    Irregulær menstruasjon
    Kuldintoleranse
    Lett vektøkning
    Liten eller krympet skjoldbruskkjertel (sent i forløpet)

Andre symptomer som kan forekomme
    Muskelstivhet
    Vektøkning
    Hovent ansikt
    Kilde

Annet sted nevnes disse symptomene i tillegg:
    Tretthet
    Problemer med å lære
    Økt forekomst av aborter
    Økt følsomhet for mange medisiner

Andre autoimmune sykdommer

Hashimoto er en vanlig forekommende forstyrrelse i immunsystemet som påvirker skjoldbruskkjertelen. Men langt mer skjeldent kan også immunsystemet ved en feil angripe så å si enhver annen del av kroppen, og føre til at denne delen ikke fungerer som den skal. Og tendensen til dette går i arv. Selv om flertallet av pasienter med Hashimotos thyroiditt og dem de er i famile med, aldri vil bli rammet av andre andre autoimmune tilstander, så har disse en statisisk sett en økt risiko for å utvikle følgende autoimmune sykdommer:

Type 1 diabetes mellitus (krever insulin)
    Graves
    Reumatoid arthritis
    Perniøs anemi (sviktende evne til å oppta B12, som potensielt kan forårsake anemi og nevrologiske problemer)
    Addison (binyresvikt, binyrene sørger forkotison for at kroppen skal takle stress og sykdom)
    Premature ovarian svikt(Tidlig overgangsalder)
    Vitiligo (bitvis tap av pigmentering av huden)
    Thrombocytopenic purpura
    Lupus erythematosus (autoimmun sykdom som involverer hud, lymfekjertler, hjerte, lunger og nyrer)
    Hensiktsmessig behandling av Hashimoto krever kontinuerlig behandling av lege som har erfaring med sykdommen
    http://www.aace.com/pub/thyroidbroch.../Hashimoto.pdf
    Hashimoto's.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Antistoffer?
    Av siri i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-07, 16:54
  2. Antistoffer
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-02-07, 19:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn