Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 31
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hjælp til en frustreret dansker

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe
    Sorry, selv kloge hoveder ikke kan fremtrylle, hvad der er trukket tilbage fra markedet. Hvis Armour Thyroid kommer tilbage (hvilket jeg personligt tvivler på), bliver det ikke lige med det samme. Du bliver nødt til at affinde dig med ventetiden på Erfa Thyroid. Så vidt jeg ved kan det tage op til 3 uger før et apotek i Europa modtager sin ordre fra Canada. Problemet er, at apotekerne i Europa ikke må ligge inde med et lager af lægemidler, som ikke direkte er ansøgt om markedstilladelse for i netop det pågældende land og derfor bliver hver eneste ordre ekspederet for sig.

Da du ikke har været medicineret med Thyroid USP-præparat så længe, kunne du selvfølgelig ikke vide, at man bør altid ligge inde med medicin-reserver til mindst et år, eller i det mindste - have en boks i reserve hver gang man starter på en ny.

Jeg kender til nogle danskere, der har taget en tur til Thailand, udelukkende for at kunne købe Thyroid-S fra den thailandske Sriprasit Pharma Co., Ltd. med hjem. Selv om det lyder helt skørt, er det altså lige nu den hurtigste måde at få fat på medicinen på... hvis man har råd til at være turist med det formål. Man bør dig først undersøge om man skal have en recept med hjemmefra eller om man kan købe lægemidlet uden recept på apoteket i Thailand.

Ked af, ikke at kunne byde dig på et bedre svar, men i denne tossede tid er alle råd dyre.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid

En person skrev i dag:
    Hej Anisa

Tusind tak for dit svar, selvom det selvfølgelig ikke ændrer min situation så meget, for jeg har desværre hverken tid eller råd til at tage til Thailand. Jeg snakkede med dem på apoteket i Schweiz og de fortalte at de bestilte ERFA for 21 dage siden, så jeg håber virkelig snart de modtager den.

Ligger du inde med mange bokse ERFA, så jeg evt. kunne købe af dig, eller er du i samme situation som mig??

Lige et sidste spørgsmål, som du måske kan hjælpe med, ellers spørger jeg bare min læge. Når nu jeg ikke har taget thyroid i et stykke tid, skal jeg så starte forfra med at bygge dosis op igen?

Endnu en gang tak for dit svar

Mange hilsner
    Hej

Tak for din PM. Jeg svarer her i tråden, da mange andre forbipasserende med lignende problem som dit, kan have brug for info.

Det lyder godt, at apoteket er allerede i gang med ordrebehandling og jeg tror helt bestemt, at de er også selv interesseret i at skaffe en pålidelig erstatning for Armour Thyroid, da de helt sikkert har mange andre kunder de før havde forsynet med dette lægemiddel.

Jeg bruger ikke (endnu) selv Erfa Thyroid, men fortsat Westhroid og iflg. korrespondancen med producenten, skulle Westhroid igen være tilgængelig udenfor USA senest fra andet kvartal næste år. Men jeg har også recepter ude hos nogle apoteker i Europa, der jo på samme måde som dit schweiziske apotek, også venter på de første leverancer fra Canada. Man kan ikke sikre sig nok når denne sygdom behandles med andre lægemidler end syntetiske og først når et eller flere af mine forsøg resulterer i medicinlevering kan jeg hjælpe.

Mht. "starte forfra med at bygge dosis op igen" er det ikke min stærkeste side at kunne besvare. Det kommer nok også an på, om du bruger Eltroxin eller Euthyrox (håber det sidste) i perioden indtil du igen har Thyroid-meds til rådighed. Det har du ikke skrevet noget om i din PM. Det vil være meget nemmere at besvare, hvis du gider fortælle hvordan du skal klare dig i den mellemliggende tid samt - hvor længe siden du er evt. startet på syntetisk T4, hvis det er tilfældet.

Jeg krydser fingrene for dig, alle andre og mig, i denne ventetid på en løsning.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    332

Standard Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid

Helt ok, du svarer her, for du har ret, der er sikkert andre i samme situation

Jamen, jeg kan hverken bruge eltroxin eller det andet du nævner, da der er lactose i og jeg er meget allergisk overfor dette. Dette var en af grundene til at jeg startede op på amour. Så jeg har ikke rigtig andre alternativer. Men måske jeg bare bare er nødt til at ta en af delene, men så ødelægger jeg jo bare maven jo...

Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, for jeg har kun været på amour

Mange hilsner fra mig
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, for jeg har kun været på amour
    OK. Så er der ikke andet at gøre, end at din læge skal kontakte Glostrup Apotek - Produktionsafdeling her og bede dem om at fremstille Thyroid KAPSLER til dig, i den styrke i mg, der svarer til den dose du plejer bruge.

1 grain = 65 mg og du skal sige til din læge, at han IKKE skal lade sig afvise, men bare forlange instruktion om, hvordan han skal udfylde Magistrel Recepten på denne medicin.

Du skal vide, at hvis apotekeren siger at Glostrup Apotek ikke længere fremstiller Thyroid - drejer det sig om KUN tabletproduktionen til apotekudsalg. Det er ikke det samme som engangs-bestillinger på lægemidler i kapsler.

Jeg kan ikke være 100% sikker, da jeg ikke selv har benyttet denne mulighed (man skal nemlig have sin læge med over hele forløbet, men hvem har det i Danmark?) - men jeg mener helt bestemt, at når et apotek er godkendt som produktions-apotek (der er vist kun 2 af slagsen i Danmark) - er de forpligtet til at udføre bestilling, medmindre det drejer sig om et ulovligt præparat. Derfor skal du (og din læge) være særlig opmærksom på at...

Thyroid USP er 100% lovligt at fremstille i Danmark!

Og enhver dansk læge kan bestille det!

Og lad ingen, siger/skriver: ingen bilde dig og din læge andet ind. Det står og falder nu med, om din læge kan finde ud af at gøre noget, han ikke plejer dvs. lægge en bestilling på et magistrelt fremstillet lægemiddel. Det håber jeg for dig at han kan finde ud af. I skal begge to vide, at Thyroid-pulver til brug for kapsel-medicinen kommer fra virksomheden Biofac på Amager og de har ALTID pulveret på lager. Og som med de fleste andre magistrelle bestillinger, burde apoteket kunne levere på 24 timer... eller så hurtigt som muligt.

Jeg fatter ikke at din læge ikke har fundet ud af det selv... når du er laktose-allergisk og der er ikke andre mediciner til rådighed.

Håber det lykkes.

Rigtig god bedring.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Naturethroid/Westhtroid el Armour i Danmark?

Jeg leste noen år siden, at man lager tørket svinskjertel i danmark på amager fordi det hele tiden har vært noen få danske pasienter som "foretrakk" dette. (antageligvis tålte de ikke syntetisk thyroxin...)

I Holland lager mange, mange apotek kapsler av dansk svinekjertel til pasientene, koster cirka 14 euro for 100 stk.
    I U.S.A. så lager mange apotek Thyroid i kapsler, og mange har gått over til det nå under mangelen. Så lenge de ikke får cellulosepulver som fyllstoff, som mange reagerer på, fungerer det meget bra, og noen har skrevet på facebookgruppen at de har det bedre enn på Armour Thyroid eller andre merker.
    Recepten på slik skal lyde: "Compound: Thyroid 2 grains" i stedenfor den andre teksten som skal stå i andre resepter for ferdiglagede medisiner. Og så kan legene selv ringe til slike Compounding pharmacies og bestille slikt fra dem og spesifisere fyllstoffer. Slik som at det ikke skal brukes laktose eller andre fyllstoffer.

Det må da kunne lages av amerikansk eller dansk pulver på Glostrup apotek også.

Om Thailand: det sies å være tomt for Thyroid-S der nå.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej
    Jeg har før blandet mig i debatten, da jeg desværre har måtte vinke farvel til min skjoldbruskkirtel i 2008 og lider af forfærdeligt træthed og hvad deres ellers følger.
    Jeg bliver yderligere træt og modløs over at høre, hvor svært det er at skaffe naturligt thyroid, det virker helt uoverskueligt at skulle finde en dansk læge, der er villig til at udskrive en recept. Imidlertid er en i min nærmest familie stewadesse, så spørgsmålet er om det kan købes uden recept i Thailand. Jeg har også venner og familie i USA, men så vidt jeg har forstået, skal man også have recept i USA?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Question Sv: Naturethroid/Westhtroid el Armour i Danmark?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Jeg bliver yderligere træt og modløs over at høre, hvor svært det er at skaffe naturligt thyroid, det virker helt uoverskueligt at skulle finde en dansk læge, der er villig til at udskrive en recept.
    Måske vil det være nemmere at overtale lægen, hvis h*n ved, at der snart produceres Thyroid på Glostrup Apotek? Thyroid igen på Glostrup apotek
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Thyroid-S kan kjøpes over disk på apotek i Thailand
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard

Tusind tak for jeres hurtige svar.
    Thyroid på Glostrup apotek, det var da en god nyhed, der absolut gør det lettere at bringe på banen iforhold til en dansk læge.
    Ellers må jeg overveje Thailand, så længe det ikke er ulovligt at importere ud af landet? Min familie skulle jo helst ikke få problemer.

Apropos Glostrup apotek, er det så ikke noget med, at de producerer thyroid, der er langt svagere i styrke end Armour etc.?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jeg har i mail fra Glostrup Apotek fått vite at de skal igang med produksjon av tabletter i både 1 og 2Grain's styrke.
    Han lovet å opplyse når produksjonen var klar, og jeg vil meddele dette her på forum.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Anisa fra Danmark :-)
    Av Anisa i forumet Presentasjoner
    Svar: 48
    Siste melding: 19-04-15, 17:42
  2. Hejsa her fra danmark
    Av lilli i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 15-09-08, 22:42
  3. Invasion fra Danmark - Armour
    Av ayla i forumet Naturlig Thyroid medisiner