Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    17

Smile Naturethroid/Westhtroid el Armour i Danmark?

Kære alle.

Jeg er ny på forummet, 34 år og har haft Hashimotos og ubehandlet hypoterose igennem næsten ti år, har nu været 1 år på medicin. Jeg har meget dårlige erfaringer med Eltroxin, som er det eneste jeg kan få i DK.

Derfor søger jeg desperat en mulighed for at prøve Naturethroid eller lignende. Jeg har skiftet til en læge, der er villig til at søge om udleveringstilladelse af præparatet til mig, hvis det er godkendt i EU. Men da han ikke har nogen kendskab til produkterne skal jeg selv grave informationerne frem.

Mine spørgsmål til jer er derfor:

1) Hvilke erfaringer har I (danskere) med at få udleveret naturligt thyroxin?
    2) Er der nogle af jer der allerede får det gennem jeres læge på recept eller køber i det på nettet?
    3) Og er der nogen der ved om det kan lade sig gøre fx at gå til en læge i Tyskland eller Norge og få udskrevet medicinen selvom man er dansk statsborger?

På forhånd mange tak!

Rexen - ny og håbefuld

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Naturethroid/Westhtroid el Armour i DK?

Din lege skal vel skrive ut en resept til deg.
    Den kan du bruke hvor du vil innen EU.
    Det er jo Apoteket som skal fremskaffe varen du efterspør.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Det er jo for lite tabletter med naturlig tyroksin ute på markedet akkurat nå. Men dersom du har resept, er det mulig du kan få det fra Canada:

Save Natural ThyroidCanada Meds' pharmacist Brent Penner emailed to let me know that http://www.CanadaMeds.com have a supply of Erfa natural desiccated thyroid, and they can fill and mail with a valid prescription. 1-877-542-3330 (toll free) Mary Shoman
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jeg har jo gående en passiar med ERFA, men den har stoppet opp.
    Jeg venter på svar.....
    Så må det jo minnes om de tollregler som fortiden praktiseres slik at det ikke er lovlig å importere reseptpliktige legemidler fra land utenfor EU.
    Og det gjelder også om du har resept.

Men ERFA har jo en avdeling i Belgia, så dermed skulle jo problemet være løst.
    Det er der saken er gått i stampe for mitt vedkommende.
    Jeg har ikke fått svat på om de kan skipe til Norge via Belgia.
    Dette poster jeg om når svar foreligger.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    17

Tak for svarene!

Det er nyt for mig at en recept gælder i hele EU. Tak for den oplysning! Det gør umiddelbaret tingene lidt lettere. Så er det "bare" at finde et apotek der vil fremskaffe det.

Jeg ved der er mangel på armour, naturetroid og westthroid for tiden pga konflikten med FDA i USA. Det er virkelig tragisk og forfærdeligt at de har lukket for produktionen. Forhåbentlig kommer det hele op at køre igen snart. Men hvad med det hollandske Thyredeum? Eller kan man måske få en recept på generisk naturligt thyroxin, som så fx kan bestilles på et apotek i Tyskland eller Belgien, der laver pillerne selv? Er der nogen der ved om det er en mulighed?

Jeg har talt med Glostrup Apotek, som engang lavede naturligt thyroxin selv af pulveriserede svineskjoldbruskkirtler (sandsynligvis fra Biofac). Det er de desværre holdt op med fordi pillerne ikke fik den rette kvalitet, som farmaceuten udtrykte det. Og fordi at efterspørgslen var for lille (hvilket virkelig siger noget om den danske lægestands uvidenhed og manglende vilje til at udskrive naturligt thyroxin). De siger, at har jeg en recept på et konkret produkt vil de spørge deres grossist om det kan fremskaffes. Men det kræver den famøse udleveringstilladelse fra lægemiddelstyrelsen, som det jo slet ikke er sikkert at min læge kan få. Og det kræver at medicinen er godkendt i EU. Og så er jeg ikke engang nået til prisen - jeg forventer det bliver hundedyrt.

Jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere desillusioneret og forfærdet jo mere jeg læser om toldregler, rigide og arroganter læger for ikke at tale om vores såkaldte "verdens bedste sundhedssystem". Hvor har jeg dog tit ønsket det sidste halve år at jeg boede i USA eller et andet land, hvor det i det mindste er muligt at finde en fornuftig og vidende læge og muligt at få udskrevet naturligt thyroxin.

Jeg kæmper videre og tak fordi I gør det samme! rexen

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Men ERFA har jo en avdeling i Belgia, så dermed skulle jo problemet være løst. Det er der saken er gått i stampe for mitt vedkommende. Jeg har ikke fått svat på om de kan skipe til Norge via Belgia. Dette poster jeg om når svar foreligger.
    Jeg vil ikke være lyseslukker, men jeg har (efterhånden) brugt mange uger på at finde ud af noget med Erfa/Belgien og er ved at tro, at det måske slet ikke er meningen, at Erfa Thyroid skulle sælges "normalt" via apotekerne i Europa. Præparatet findes overhovedet ikke listet op nogen steder i "handelsverden" for farmaceutiske produkter.

Er tilbøjelig til at tro, at filosofien måske er, at det er Erfa selv som sælger direkte til patienterne efter at de, sammen med deres læger, er registreret som aftagere efter at lægerne direkte bekræfter at deres patienter skal bruge lægemidlet. En slags "evigheds-recept" i systemet hos Erfa og så er den kørende.

Jeg er alvorligt bekymret for, at det er at følge et blindt spor, videre at knytte alt for meget håb til Erfa Thyroid, Belgien eller ikke Belgien, medmindre man har en læge som er villig til at acceptere Erfas betingelser/registrering og så må man tage chancer, sammen med sin læge vel at mærke, med at importere fra udenfor EU.

Der er ingen, siger/skriver: ingen kontaktoplysninger nogen steder at finde gældende for europæiske kunder/patienter. Der er en del snak på de forskellige foraer, men hver gang man følger et spor, ender man i Canada, uden nogen som helst forbindelse til den belgiske ERFA Pharm, Brussels. Kun postadressen 25, Rue Des Cultivateurs 1040 Bruxelles, tel. 32 273 77311 og så ellers ingen e-post.

Det er ellers synd, der er den slags barrierer, hvor man ikke kan, på normalvis sende en recept til et apotek og så få lægemidlet udleveret. Erfra Thyroid er et excellent lægemiddel og kan endda købes for "sølle" 100 USD for 500 stk à 2 grain. Men altså ikke af alle.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Rexen Vis post
    Det er nyt for mig at en recept gælder i hele EU. Tak for den oplysning! Det gør umiddelbart tingene lidt lettere. Så er det "bare" at finde et apotek der vil fremskaffe det.
    Du kan kontakte Altstadt Apotheke.

Danske Ayla har skrevet vist noget om, at hun har fået sin medicin på recept og via et apotek i Flensborg. Det kan så næsten kun være Altstadt Apotheke.

Forinden, dvs. før du beder lægen om en recept - ville det være bedst at kontakte apoteket i Flensburg for oplysninger om hvilke andre desicaated thyroid præparater de evt. kan fremskaffe nu, da der hersker forsyningsproblemer med de mest kendte Armour og Westhroid/Nature Throid. Ikke mindst af hensyn til din læge, der sikkert gerne vil vide, hvilket præparat han skal skrive recepten på.

De har adgang (bilder jeg mig ind) til alverdens databaser, så de kan muligvis finde andre præparater, vi andre bare ikke kan finde indenfor EU. Held og lykke.... og husk at poste nyt, hvis der kommer (helst godt) nyt.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jeg har også dem bekymring at ERFA kjører sin egen polecy.
    Det er derfor jeg har opplyst dem om at den ikke er nødvedig for mitt vedkommende.
    De kan selge til meg kun via Belgia, og jeg trenger ikke sende resept til dem.

Og det svarer de bare ikke på, så da kan man jo undre seg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Mon, October 5, 2009 6:33 pm

Hi

Thank you for contacting RLC Labs.

Normally you would be able to take your prescription to any pharmacy and have it filled but due to unexpected high demand on our Nature-Throid and Westhroid, we are working diligently to fill orders in the near future. Unfortunately, at this time we are experiencing a backorder on all of our strengths of Nature-Throid and Westhroid. Our Nature-Throid 1 grain will be available to ship in the order received starting mid-late November. Then other strengths will follow.

Have a healthy day.

Phalene Leichtman
    Customer Service & Sales Assistant
    RLC labs, Inc.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    332

Standard Hjælp til en frustreret dansker

Hejsa

Jeg er ny her i forummet, men har længe fulgt med på sidelinjen. Jeg har for lavt stofskifte og har siden april i år været på amour thyroid, som har gjort underværker for mig

Jeg har fået tilsendt amour fra et apotek i schweiz, men men men nu er amour jo i restordre i hele verden og apoteket har så bestilt ERFA fra Canada, men det kommer til at tage lang tid før det når til mig. Så er det jeg vil spørge, er der nogle andre danskere der ved hvordan jeg kan få fat i ERFA hurtigt? Min læge kan ikke levere recepter til ikke EU lande

Har taget min sidste dosis amour idag, så jeg er ret frustreret

Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe

Hilsen fra mig
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Anisa fra Danmark :-)
    Av Anisa i forumet Presentasjoner
    Svar: 48
    Siste melding: 19-04-15, 17:42
  2. Hejsa her fra danmark
    Av lilli i forumet Presentasjoner