Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Gladmelding! Nå er jeg våken til jeg skal legge meg!

Gladmelding: jeg har vært hos endo. Etter ca 18 år som hypo. det var på tide

Han sa at det er ikke uvanlig at en som har fjernet deler av kjertelen ikke får nok T3.

Den tilbakemeldingen har jeg ventet på. Hørte dere det! Det er ikke uvanlig!

Han var riktignok ikke begeistret for at jeg bruker Armour. Men han sa at det er ikke noe rart at jeg er mye bedre nå, med Armour. For den gir meg jo T3.

For meg er det akkurat det samme om jeg går på syntetisk T4 og T3 eller Armour. Jeg vil ha noe som virker. Så jeg kommer til å teste ut begge deler.

Jeg vil, når alt er blitt dønn stabilt og det viser seg at jeg ikke er depressiv, men har manko på T3, gå tilbake til fastlegen min og si: ta lærdom av dette til neste pasient. Mistolk ikke mangel på T3 med depresjon!

Fastlegen min sa at T3 ville bare gi meg angst. og at forskning vste at det ikke var noe ok for pasientene. Når de ikke kan nok om stoffskifte, bør de jo heller sende oss videre!

Jeg har jo hele tiden trodd at min potetsekk/puddingtilværelse på ettermiddagene var depresjon!

Nå er jeg våken til jeg skal legge meg! For en overgang!

Det er helt vidunderlig
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Hildemor Gjest

Standard Sv: Gladmelding! Nå er jeg våken til jeg skal legge meg!

Hei Vigdis

Så kos med litt gladnyheter og jeg er enig at det var på tide med en tur til endo etter såååå lang tid.

Jeg ser at du skriver at han (endoen) ikke var så begeistret for at du bruker Armour, men det er i grunnen av liten betydning så lenge det fungerer bedre for deg og du begeistret

Nyt den vidunderlige følelsen av å føle deg våken, jeg vet hvor god den er når den er tilstede.

Ha en fin kveld!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Akkurat nå har jeg vært gjennom en lang berg - og dalbane. Og jeg har ikke akkurat lyst til å hoppe over til syntetisk T4 og T3. For nå venne rjo kroppen seg til Armour. Jeg vil gi den en sjanse.
    Hvor lenge bør jeg gi den en sjanse?

Ett år?

Vil det gi meg et svar+

Så får jeg se da.

Merkelig at de er så sinte på det de brukte bestandig i forrige legegenerasjon?

Grisen altså. Armour, Westroid altså.

baremei Gjest

Du vil kjenne om det virker etter hensikten lenge før det har gått et år. Og da er du på vei.
    Men det kan ta et år eller mer å finne optimal dose og for kroppen å bli helt bra.

Selv var jeg på topp etter bare to måneders bruk, og økte så sakte så sakte men likevel for fort. Krasjlanding. Etter det tok jeg det enda roligere, og det gikk bra. En stund. Så ble det for mye, men det tok 6 måneder før kroppen sa i fra. Og ny reduksjon.

Jeg har vært oppe i 3 grain om dagen, så nede i 2, så måtte jeg inn med Levaxin i tillegg (og før noen rekker å fly i strupen på meg: pga formen, ikke pga blodprøvene: jeg må ha FT4 over 17, på Armour alene ble FT3 for høy og FT4 for lav).
    De siste årene har jeg jevnt over ligget på 2 grain Armour + 100mcg Levaxin. Og må justere litt hit og dit alt ettersom. Akkurat nå kjenner jeg på pulsen at jeg nok må litt ned på en av delene. Sannsynligvis kutter jeg Armour med en liten kvarting, siden jeg har hatt ubehag et par uker nå.

Og det igjen kan henge sammen med at jeg hadde ferritin på 2, altså tomme jernlagere. Så nå spiser jeg jern, som igjen sørger for bedre form og antakelig bedre utnyttelse av hormonene, som igjen gjør at dosen må ned. Igjen.

Men det massive, skumle, grusomme håravfallet som skremte vannet av meg og aldri ga seg, det stoppet etter 2 uker med dobbel dose jern. Gudskjelov!

Litt berg og dalbane, men etterhvert har jeg lært meg å kjenne etter, gjør en justering etter eget hode og tar en blodprøve for å bekrefte. Som regel stemmer justeringen godt med blodprøven.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Ingen grund til at fare i struben på nogen, for at gøre det rigtige for sig selv. Da jeg startede på Westhroid har jeg sideløbende trappet ud af Eltroxin. 25 mcg ad (om)gangen. Først efter nogen tid (nogle måneder tror jeg) endte jeg på "ren" Westhroid. Jeg har gudskelov (måske derfor) ikke oplevet noget udsving eller hormonkrise undervejs.

Her skriver Janie Bowthorpe om netop dette: "Da grise-thyroidea er tilbøjelig til at indeholde mere T3 i forhold til thyreoidea hos mennesker (80/20 i forhold til den menneskelige 93/7), skal nogle patienter have tilføjet en lille mængde af T4 til at udligne denne forskel. Men ikke før, at de finder deres personlige, optimale tørret thyroidea-dosis, som fjerner alle symptomer og udviser deres frit T3 i retning af den øvre del af reference-rammen."

Lige det sidste hun skriver om først at finde den rette dosis først, har jeg ikke anet noget om dengang, men det gik jo godt alligevel, gudskelov.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Kjære søstre og brødre! dette er så bra! Få gode råd og lære litt mer for hver dag.

Ja, jeg skal forsøke å ile langsomt. men, jeg har kanskje ikke ilt så veldig langsomt, da. jeg begynte på 1/2 Grain første dag, men syntes det var lite moro å starte lavere enn det jeg går på av Levaxin, så jeg gikk opp til 1 grain. Så etter ca tre dager gikk jeg opp på 1 1/2 og etter ca halvannen uke 2 grain. Nå står jeg vel på det til jeg begynner å merke ting.

Det er mulig at hverken min fastlege eller endo vil gi med Armour dersom jeg fortsetter med det. men de kan jo ikke nekte meg å bruke det!

og dersom jeg blir bedre (som jeg allerede har blitt etter to og en halv uke), så bør det kanskje klinge noen klokker hos dem også?

Lignende tråder

1. En gladmelding: Jeg fikk Levaxin på bakgrunn av høy TPO :-)
    Av Marina73 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 103
    Siste melding: 31-01-11, 14:22
  2. hvordan legge det fram til legen?
    Av MariaEW i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 18-09-09, 22:52
  3. Legge på seg på lavkarbodiett?
    Av pling i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 2
    Siste melding: 01-06-09, 23:06
  4. En gladmelding: Jeg fikk Levaxin på bakgrunn av høy TPO :-)
    Av Marina73 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 22
    Siste melding: 15-05-08, 18:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn