Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Mine biorytmer i dag

Jeg har været flad og ugidelig de sidste få dage. Ikke noget voldsomt med utilpashed eller brainfog, bare langsom og sløv i optrækket. Sådan helt almindeligt.

Gode ideer havde jeg en del af, men lysten til at få gjort noget ved noget - den er på nulpunktet. Og så er det at jeg kom i tanker om, at kunne se efter om mine biorytmer bekræfter eller afkræfter min "tilstand".

Normalt tjekker jeg kun biorytmerne når jeg lægger planer om "ud af huset aktiviteter", men i dag tjekker jeg bare om der findes en foklaring på min sløvhed og ugidelighed, manglende motivation til at gå i gang med noget nyt osv.

Mon jeg ikke fik svaret på mit spørgsmål så! Også i den grad!

Mine biorytmer for dags dato siger følgende:

- Fysisk: -90
    - Følelser: -14
    - Intellektuelt: -94
    - Spirituelt: -1
    - Selvbevidsthed: -94
    - Intuition: +10
    - Lidenskab: -52
    - Visdom: -54
    - Overblik: -92
    - Generelt: -66
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Hvordan er dine biorytmer i dag?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Mon jeg ikke fik svaret på mit spørgsmål så! Også i den grad!

Mine biorytmer for dags dato siger følgende:

- Fysisk: -90
    - Følelser: -14
    - Intellektuelt: -94
    - Spirituelt: -1
    - Selvbevidsthed: -94
    - Intuition: +10
    - Lidenskab: -52
    - Visdom: -54
    - Overblik: -92
    - Generelt: -66
    Altså.... på nær intuition på +10 (ikke noget at råbe hurra for, for en intuitiv person som jeg) er alle andre værdier på minussiden. Endda meget langt nede. Intet under, at jeg ikke gider noget, ikke kan bestemme mig for hvad jeg vil spise, gider ikke engang vaske et æble osv. Og at jeg kun fungerer på rutinerne, selv om selv det på lavt blus. Sikken lettelse....

Alle kurver skraber simpelthen bunden og først i løbet af de kommende 3-4 dage begynder de at stige. Fra anden uge i oktober kan jeg regne med at kunne "flytte bjergene" igen og lægge planer for både nye opgaver og gode indlæg her.... Midt i oktober er jeg helt på toppen og forbliver der i mindst to uger frem.

Min søn, som ellers er kernesund og energisk som bare pokker - han ringede i morges og sagde, at han var energiforladt hele weekenden og nu var han "nødt til" at blive hjemme fra jobbet. Han var simpelthen for "flad". Han, der ellers aldrig skulker og sidder i mange timer over, når opgaverne kræver det. Men ikke i morges. Jeg tjekkede så hans biorytmer for at se om der er noget, der kunne forklare hans "energimangel". Det var det!

Hans fysisk tilstand svarer til -99, altså den absolutte bund og hans værdi for "generelt" ligger på -66 i dag, men det ser ud til, at hans fysisk-rytme stiger allerede fra i dag, mens alle andre rytmekurver er også på vej op. Det lader til at vi begge bliver kvikke i omtrent samme periode i oktober. Han når dog der nogle få dage før mig....

Ja, så kom bare an, alle kritikere og de vantro Jeg har brugt biorytmerne i årevis til at enten lægge vigtige planer eller - som i dag - til at finde en forklaring på de "energi-flade" perioder. I stedet for at drysse aske i håret og rive klæder i anfaldene af selvbebrejdelser for "du kan fandeme aldrig klare noget som helst, du er fandeme så slap hele tiden...." og lignende i den dur. Ingen grund til at slå sig selv i hovedet.

Det er bare en flad periode, der skal overståes. Det er kroppens egne præmisser, hvor det går op og ned med alting, som det også skal gøre. Lige som med immunitet eller følsomhed over for smitte, eller mindre robusthed eller andet... som beviser at som enhver levende organisme - også vi skal lade kroppen regenerere på sine egne præmisser og ikke planlægge udfordringer i de perioder, når kroppen skal have hvile.

Ingen grund til at føle nederlag eller bebrejde sig selv. Jeg bliver igen "mig selv" igen i løbet af ganske få dage. Biorytmer snyder ikke.

Prøv selv tjekke dine biorytmer i tråden Hvordan er dine biorytmer i dag?
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Sv: Mine biorytmer i dag

Dette var spennende Anisa!
    Og helt nytt for meg.
    Hvordan skal man tolke disse da?

Jeg fikk følgende resultat idag:

Fysisk: +89
    - Følelser: 0
    - Intellektuelt: -19
    - Spirituelt: -70
    - Selvbevidsthed: -97
    - Estetikk -81
    - Intuition: +32
    - Lidenskab: -44
    - Visdom: -9
    - Overblik: +35
    - Generelt: +23

Kan man trekke tråder til det jeg beskriver i denne tråden:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8796
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Jeg synes også dette er spennende!
    Jeg har sjekket i flere dager nå og prøver å tolke resultatet i forhold til hvordan jeg kjenner meg. Noe stemmer og noe er jeg mer usikker på. Og noen resultater får jeg rett og slett ikke sjekket ut. Det gjelder disse som går på intellekt o.l. Hvordan skal jeg få brukt disse resultatene når jeg stort sett bare sitter hjemme og ser på TV og PC?? Den fysiske delen er interessant fordi jeg trimmer en god del. Jeg ser at den er bunnskrapet i dag, men jeg har tenkt å prøve allikevel. Får se da om jeg ikke får noe ut av treningen.

Mine resultater er:

Fysisk -100
    Følelser -78
    Intellektuelt -76
    Spirituelt -70
    Selvbevissthet 71
    Estetikk -49
    Intuisjon -16
    Lidenskap -89
    Visdom -77
    Overblikk -88
    Generelt -85

Det ser mao dårlig ut over det hele, men det meste er på stigende kurs utover i begynnelsen av oktober. Selvbevisstheten er den eneste som scorer høyt, så håper jeg at det stemmer! Artig og interessant dette. Jeg kommer til å sjekke fremover med jevne mellomrom. Takk for denne linken Anisa.

Jeg kjenner at jeg savner en jobb. Etter å ha kikket på dette i noen dager så synes jeg det er noe tomt å føle at jeg ikke får brukt deler av meg selv. Så utfordringen nå er å finne noe mer å fylle dagene med. Bare tanker og følelser foreløpig...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Dette var morsomt!
    Gøy om vi kan sammenligne biorytmene våre her på forumet innimellom
    Ser jo nå Anisa at du har en annen tråd, Hvordan er dine biorytmer idag, så jeg skulle vel kanske lagt innn mine der isteden men...

Yvette, jeg skjønner virkelig at du savner en jobb.
    Jeg begynte å jobbe igjen i desember 2008 etter å ha vært sykemeldt lenge og det har vært veldig bra for meg. Det gjør jo noe med både selvfølelsen og at man får brukt mye mer av seg selv.

Kan bli en veldig interessant tråd dette her
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Kan man trekke tråder til det jeg beskriver i denne tråden: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8796
    Jeg mener at man faktisk godt kan finde sammenhængen med det du har postet i dag....
    Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Mitt humør må jeg si er "all over the place" for tiden, jeg blir fornærmet , lei meg, skuffet og ikke minst sint for så å si ingenting.
    Det skal veldig lite til.

Og når humøret først raser avgårde så klarer jeg ikke å stoppe det.
    Dette skaper mye konflikter for meg privat om dagen. Hva gjør man??

I tillegg er jeg sliten, men klarer ikke å roe meg ned nok til å slappe av.
    Sover veldig dålig, masse mareritt.
    Huff nå er jeg litt lei.
    Specielt da din fysiske kurve er så stærk (+89) og følelseskurven så svag (0), betyder det at du netop ikke kan forhindre en hidsig reaktion gennem de sædvanlige mentale mekanismer, da din mentale styrke pt er halvveret (ligger på nul). Den mentale styrke rummer jo en masse under-strømme (rytmer ), som f.eks. følelsesmæssigt overskud eller det modsatte, overskud/underskud til at kunne være tolerant, overskud/underskud til at kunne være tålmodig, overskud/underskud til empati, overskud/underskud til omsorg, overskud/underskud til forståelse.... og så fremdeles. Alle disse "rytmer" jo er med til at danne det totale begreb der hedder - mental overskud/underskud.... og når netop dette er på nul-punktet som hos dig - er det vigtigt at se om dette nul-punkt findes på vej ned eller på vej op?

Er det på vej op, betyder det at du er ved at genvinde dit mentale overskud og kan derfor inden længe begynde at honorere krav fra dig selv og omgivelserne på en positiv måde.

Er nulpunktet derimod opstået på rytme-kurvens vej nedover.... ja, så er du nødt til at forstå, at de kommende dage skal du frede dig selv og fredes af andre, så du ikke udfordres, hvor dit overskud ikke rækker til at håndtere disse udfordringer. For så er det kroppen, som "overtager" (med hidsighed, ubeherskethed osv.) udtrykket for det pågældende "irritationsmoment" og du selv vil ikke kunne gøre ret meget ved det for at passe og pleje dit sindstilstande, fordi den gennemsnitlige kapacitet totalt kun er på +23 dvs. din totale viljestyrke kun er 23% effektiv i forhold til, når du har det bedst.

Det betyder, som jeg ville tolke det for mig selv, hvis det var mine "tal", at i disse dage (man kan se på kurvernes udvikling om man er i begyndelsen af en træls periode eller om man er på vej ud af det + man kan indstille biorytmeberegningen til den antal dage men gerne vil følge udviklingen, om det så er 1 dag, 7 dage eller en hel måned eller år) skal du være god ved dig selv og ikke selvbebrejdende for din egen "dumhed", "urimelighed" og "kort lunte". Det er ikke din manglende forståelse for andre eller din manglende kærlighed, men kun og udelukkende - at de udfordringer du i dag er udsat for, er større end du er i stand til at honorere lige nu.

Hvis der er optræk til konflikter, må du sige til de pågældende, at opklaringer og løsninger på det de kræver af dig i dag - må vente en dag eller tre (eller hvor du ser biorytmerne er ved at bevæge sig opad igen) til du har overskud til at løse dette "noget" konstruktivt. Det har intet at gøre med din manglende gode vilje, men udelukkende er betinget af dit manglende (på dette punkt) overskud.

Vil "de" gerne have en løsning, en afklaring (på noget) må "de" vente til du er i stand til at bidrage. Og så må du ikke lade nogen presse dig til noget - det vil de nok forsøge alligevel da vi er jo alle, så forbandet opdragede til at tro på den vildfarelse, at "hvor der er vilje, er der vej".

Bullshit! Nogen gange er man nødt til at udsætte at finde denne "vej" til man kan tænke, se, føle og betragte med en styrke, som ikke altid er til rådighed "her og nu". Tvinges man, eller tvinger man sig selv til at forcere en løsning eller en deltagelse (i f.eks. konflikt) alligevel, før overskuddet er til det, vil det som oftest mislykkes, mere eller mindre.... Og hvis der er noget vi ikke har brug for, så er det et nederlag, mens vi i forvejen er svækkede. Så hellere vente til man har alle ressourcerne til rådighed, før man løser "verdenssituationen" hjemme og udenfor.

Det er nødvendigt selv at gøre sig erfaringer, og krydstjekke dem med de relevante resultater af en biorytme-beregning på bestemte dage og ellers, læse og lære, læse og lære, da det ER et meget spændende emne og de medicinske videnskaber er ved at anerkende de biologiske rytmers indflydelse på effektivitet af behandlinger og medicinering m.v.

Jeg har selv haft særlig meget gavn af biorytme-beregninger den gang min søn var "umulig" teenager. I realiteten har jeg brugt biorytme-beregninger sammenkørt for ham og mig, og derigennem fik vi begge faktisk bedre balance i det daglige samvær, tillige med forståelse for hinandens udsving i overskud, og dermed meget bedre tolerance over for hinanden. Så uanset hvad de vantro måtte mene, kan jeg kun varmt anbefale "biorytmikken" som et godt værktøj til at positivt at støtte sin hverdag.

Nøj... det er blevet langt svar. Måske alt for langt i forhold hvad du har spurgt om. Det er også ret for indviklet til et kortfattet og enkle svar. Håber det giver mening? Og tak for dit spørgsmål, Carro

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post
    Den fysiske delen er interessant fordi jeg trimmer en god del. Jeg ser at den er bunnskrapet i dag, men jeg har tenkt å prøve allikevel. Får se da om jeg ikke får noe ut av treningen.
    Det ble ikke noe særlig. Lite energi og jeg avsluttet før jeg hadde tenkt. Dette får meg til å tenke på alle de andre treningene som ikke har vært optimale. Var den fysiske delen i bunn da også mon tro? Er spent på dagene som kommer, siden jeg har en stigende kurve. Og jeg kommer til å sjekke hver dag! Jeg burde sikkert ikke presset meg selv i dag. Det hender av og til at jeg trener selv om jeg ikke har lyst, men jeg er så sugen på frisk luft at jeg kan ikke la være...hmmm...

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro
    Yvette, jeg skjønner virkelig at du savner en jobb.
    Jeg begynte å jobbe igjen i desember 2008 etter å ha vært sykemeldt lenge og det har vært veldig bra for meg. Det gjør jo noe med både selvfølelsen og at man får brukt mye mer av seg selv.
    Jeg har ikke egentlig savnet jobb siden jeg fikk uførepensjon for noen år siden. Det var en lettelse. Mulig jeg bare ble litt nostalgisk da jeg såg kurven intellektuelt så lavt. Fikk meg til å tenke tilbake på den tiden jeg fungerte fint på jobb. Et arbeid som innebar ansvar, hurtighet og at hodet var på plass. Det er litt vemodig at den tiden er forbi, men jeg må jo bare erkjenne at alder og hypothyreose gjerne er delvis årsak til en reduksjon av slik kapasitet. Jeg mente ikke at bruk av PC reduserer hjernekapasitet. Bare at MIN bruk kunne vært mer utfordrende når det gjelder den intellektuelle biten. Håper ingen følte seg støtt. Jeg er bare ikke så flink som mange av dere her på forumet til å finne og sette meg inn i nyttig informasjon.

Ble litt selvransakelse dette. Kanskje det er selvbevisstheten som jobber? Den "scoret" jeg bra på i disse dager....

Helt enig Carro - at dette kan bli en interessant tråd. Håper flere henger seg på.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Mine biorytmer i dag

I en anden tråd skrev jeg i dag (bla.) følgende:
    Jeg giiider bare ikke noget i dag. Jeg er mat i hovedet, magelig og har mest lyst til kun at flyde uden formål. Det regner udenfor og blæser så det hele bare ryster, specielt alle de stilladser der står her og venter på at bygningsrenovering påbegyndes på mandag. Det hele er noget øv og selv om mit humørleje ikke er trist, er det heller ikke meget mere end "ingenting"
    .... og så kom jeg i tanker om denne tråd.

BINGO! Det bliver ikke i dag, at jeg kommer til at opfinde den dybe tallerken! Sådan ser mine biorytmer ud i dag:
    • Fysisk: -73
    • Følelser: -97
    • Intellektuelt: -62
    • Spirituelt: +78
    • Selvbevidsthed: +87
    • Æstetik: -95
    • Intuition: -97
    • Lidenskab: -85
    • Visdom: -80
    • Overblik: -67
      ---
    • Generelt: -77

Andre, der gerne vil finde ud hvad i alverden jeg taler om? Se i tråden: Hvordan er dine biorytmer i dag?, hvor der både findes link til at beregne egne biorytmer og en del fine forklaringer på, hvad biorytmer er, inkl. div. henvisninger. Søg også på videnskaben bag bl.a. biorytmer: Chronobiology.

Lignende tråder

1. Biorytmer
    Av Anisa i forumet Alternativ behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 05-05-11, 17:49
  2. Mine blodprøver
    Av glaboy i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 24-09-07, 21:03
  3. Mine prøver
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 125
    Siste melding: 29-05-07, 21:54
  4. øynene mine
    Av madonna i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 13
    Siste melding: 14-05-06, 22:19
  5. Mine verdier
    Av i forumet Normalverdiene?
    Svar: 15
    Siste melding: 22-07-05, 11:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker